Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 47 Guests are viewing this topic.

Dominik

La tronsonul Nadaselu - Mihaiesti ar trebui sa inceapa constructia propriuzisa in Dec\Ian ...atunci se fac 6 luni cat este perioada de proiectare a firmei italiene Impresa care a castigat licitatia si apoi 12 luni contructia...in mod normal ar trebui sa avem in Decembrie 2017 sau Ianuarie 2018 gata si tronsonul acesta de 16.8 km :)
You're in Steelers Country

alecu26

este clar acum ca perioadele de obtinere a avizelor, dar mai ales a expropierilor si a avizului de mediu sunt mult mai indelungate....si nu se pot rezolva in general in cele 6 luni.

Adica....priviti la lotul de la intrarea in Bucuresti.

Prima confirmare la modul serios daca se poate sau nu respecta contractul, ar trebui sa vina de la Astaldi, in Septembrie, când trec cele 4 luni de proiectare si incep cele 12 de executie. Oare o sa avem AC in septembrie pe Iernut Chetani?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

s2002

Quote from: user201 on June 30, 2016, 07:33:04 AM
Super progresul pe lotul UMB, dar așteptăm și podul lipsă.
În rest, de la București la Ip- graniță, inclusiv Cluj - Târgu Mureș pare a fi o poveste gen "Frumoasa din autostrada adormită"( sau era pădurea? ). Văzând că ungurii au ales 2018 pentru autostrada lor graniță- Debrecen, mă gândesc că și la noi ăsta ar trebui să fie termenul de finalizare a lucrărilor pe Ip- graniță.
Nu neaparat Ip - Frontiera, ci macar nod Biharia - frontiera si tot ar fi bine. Si asta putea fi de mult.

TibiV

Homor la Digi24 despre SF Cobra:

"Lotul 5 este inca in evaluare, sper ca intr-o luna sa avem un raport de la comisia de evaluare si daca va fi unul pozitiv vom semna contractul cu... sunt 10 ofertanti totusi, ne asteptam ... eu personal... ca comisia de evaluare sa dea un castigator,  e impsobil din 10, sunt printre cei mai mari constructori din Rromania.

(...)

Lotul 2, 3 si 4 probabil ca comisia va ...a fost o etapa prin  care comisia a propus anulare si vom scoate la licitatie reviziuirea studiului de fezabiliate de la 1 pana la 4, cele 4 loturi, revizuire studiu de fezaibilitate, proiect tehnic si autorizatie de construire astfel incat cand incep lucrarile sa contractam pe FIDIC rosu, asta inseamna ca el doar executa, el nu gandeste, el munceste, noi trebuie sa gandim, si va avea si autorizatia de constructie sa nu mai bajbaim".
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

Aveam impresia ca inclusiv pe lotul 5 era posibil sa se anuleze licitația.  Oricum nu era convins cu termenul de o luna.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

1_utilizator

#10115
La capitolul vesti nu tocmai bune:

http://www.economica.net/ghinion-romanesc-constructorul-spaniol-al-autostrazii-suplacu-de-barcau-bors-in-pragul-falimentului_121941.html

Daca renunta la lucrare se poate probabil folosi proiectul intocmit de ei si licita rapid pe FIDIC rosu
Avand in vedere preturile  cu care au castigat nu cred sa fie cel mai promitator proiect din portofoliul lor.

alecu26

tu chiar crezi ca a facut cine stie ce proiect? (sincer nu mai stiu cu ce exact s-a intrat in CTE saptamanile trecute...PT, Declaratie de proiectare, etc).
Oricum, conform practicilor FIDIC, acel proiect e scris pe el ca tip de executie Cost+Fee, sau FIDIC Rosu...dar doar cu scopul de a avea niste preturi unitare, dupa care totul se remasoara.

E imposibil sa stii ce e acolo. Cat de degradat e totul si cat ar fi de munca. Si atunci aceste necunoscute se acopera cu preturi foarte mari si acoperire de riscuri la fel...cu preturi exagerate.

Oferta lui Corsam a fost o oferta temerara, doar sa mai salveze din chasflow-ul companiei. Profilul de risc nu corespundea nici unei firme majore si serioase. Parca au fost doar 3 oferte....una din ele fiind de la ceva firma din Azerbaijan. CNADNR daca vrea oferte serioase, de la firme serioase trebuie sa faca licitatii serioase, cu riscuri echilibrate, si macar sa incerce sa raspunda la clarficari in mod serios, nu de genul...raspunsul e in stele.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

vancouver

Cata vreme o firma nu a fost declarată oficial in faliment si închisă angajații acesteia SUNT OBLIGAȚI sa lucreze in continuare cf. contractelor lor de munca. Acest lucru este valabil INCLUSIV DACĂ FIRMA ESTE IN INSOLVENTA. Mulți confunda insolventa cu falimentul. Așadar: deocamdată firma Corsan poate si trebuie sa continue lucrul cf contractului.

2. chiar dacă da faliment Corsan, asta nu implica automat si falimentul asocierii care a câștigat contractul Suplacu-Borș. Asociația are personitate juridică separată si dacă intra banii de la statul roman cf. contract atunci pot sa continue lucrul normal.

3. Pana nu se declara oficial incapacitatea de lucru a asocierii statul nu are ce comenta si NICI NU LE POATE REZILIA contractul.

4. Procedura falimentului este ceva normal in lumea asta, nu e necesar sa ne isterizam. dar in fine presa noastră cu bacul luat pe șpagă ce sa înțeleagă din toate astea, e mai simplu sa scrie in articol isteric decât sa scrie unul serios.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

Toata lumea spune ca si-au asumat riscuri foarte mari cu acest contract. Ca lucrarile s-ar fi deteriorat mai mult decat expertiza...

Sincer, nu cred ca viaductul Suplacu s-a deteriorat. Si dupa cum se vede in poze, si celelalte structuri se prezinta bine. In plus, ei au deja toate grinzile.
Asadar au licitat 2,6 mil de euro per km de terasament. Nu e chiar cel mai mic pret posibil. Si au si materiale destule.

Asadar, unde ar putea sa piarda? ce credeti ca s-a deteriorat ? 
Nu au nici un motiv sa se grabeasca sa termine acest lot. Vor lucra incet si foarte incet, cu foarte putine utilaje, astfel incat sa tina costurile la minim.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

kumar

Se faceau foraje intre Sanpaul si Mihaiesti azi pe la 18:40.

iuli

Quote from: vancouver on July 01, 2016, 05:58:12 PM
Cata vreme o firma nu a fost declarată oficial in faliment si închisă angajații acesteia SUNT OBLIGAȚI sa lucreze in continuare cf. contractelor lor de munca.

Nu confunda contract de munca cu contract comercial.

Quotechiar dacă da faliment Corsan, asta nu implica automat si falimentul asocierii care a câștigat contractul Suplacu-Borș. Asociația are personitate juridică separată si dacă intra banii de la statul roman cf. contract atunci pot sa continue lucrul normal.

Si inca o chestie, daca firma e declarata in faliment asta inseamna ca incheie orice contract comercial, incearca sa isi recupereze banii ce ii are de incasat si sa ii plateasca la cei la care are datorii. Tocmai ce confundai insolventa cu falimentul.

QuotePana nu se declara oficial incapacitatea de lucru a asocierii statul nu are ce comenta si NICI NU LE POATE REZILIA contractul.

Contractul de prestari servicii in cazul de fata se incheie automat in momentul sentintei de faliment. Pur si simplu nu mai poate duce la capat contractul din punct de vedere legal.

Totusi a nu se confunda solicitarea de intrare in faliment cu falimentul propriu zis. Falimentul il da doar o instanta pe baza solicitarii depuse de catre administratorul judiciar pe perioada insolventei. Se incheie doar cand nu mai exista cai de atac in justitie.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

1_utilizator

Clar ca nu vorbim inca nici macar de insolventa si cu atat mai putin de faliment si sper sa nu se intample asta. Deocamdata oamenii cauta un acord de refinantare doar ca:

in caz ca intra in insolventa administratorul special poate sa opreasca toate contractele oneroase/neprofitabile asa cum s-a intamplat in cazul Alpine

in zona asta de lume si in industria care ne preocupa insolventa este un proces aproape ireversibil, cu un singur rezultat: falimentul
nu cred ca in JV-ul respectiv mai exista alt constructor care sa preia sarcina, asa cum a preluat-o Comsa de la Tehnologica/Teloxim pe Lugoj - Deva

este o practica curenta ca firmele in dificultate sa-si creasca portofoliul de comenzi cu orice pret sau mai bine zis cu cel mai mic pret: da bine la banci si eventualii parteneri curtati. Ultimul care a facut treaba asta a fost Impregillo cu Salini stim toti bine unde

De urmarit cu atentie...

alecu26

#10122
Vancouver. ...acolo alte firme oricum nu prea mai exista. Consinit are probleme chiar mai grave decât Corsan. Iar firmele de proiectare sunt oricum varza. Știu din surse sigure ca acolo orice sa încercat sa se schimbe proporția dintre participațiile în proiect....deoarece Corsan vrea sa controleze tot.
Și intradevar....involventa nu înseamnă faliment dar în construcții știi prea bine ca-ti trebuie cash flow. Fără cashflow. ...singura șansă e sa lucrezi prin salariați proprii.
În plus....Dacă e sa ne amintim de Alpine....cam tot așa era povestea. Și brusc....intr-o noapte lunga...dupa o ședință și mai lunga sa hotărât sa nu se mai crediteze nimic. (Chiar dacă Fcc era încă bine merși și era firma mama). După ședința aia a creditorilor....a doua zi toate lucrările pe șantier s-au oprit.
Sa fim serioși. ..trebuie sa fi naiv sa crezi ca acel proiect va fi finalizat de aceasta firma. În plus reacția eventual tarilor furnizori va fi sa crească prețurile sa-și acopere din riscuri.
Dar sa vedem....în câteva săptămâni va trebui sa fie clar ca nu se poate.
Am mai auzit azi o chestie....cică știau ca vor pierde bani pe acel proiect dar au mizat pe proiectele de CF. Și acolo ar fi pierdut bani....dar ăsta e alta poveste. Iar sa licitezi așa e o prostie inimaginabila pentru o firma care se dorește cu o creștere sustenabilă.
PS: Am scris deodată cu 1 _ utilizator și vreo 3 idei sunt identice.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut

Zace degeaba thread-ul dedicat discutiilor despre constructori. >:(

marinul

#10124
trist peisaj pe Suplacu-Bors, nu s-a mai miscat nimic de acum 2 saptamani,pe aliniament nici macar sa curete toate rigolele

statia de betoane de la Chiribis nu s-a instalat desi a fost adusa de vreo 3 saptamani

Vestea buna e ca au inceput sa angajeze dulgheri si fierari betonisti ca sa inceapa cu structurile

Din cate am inteles au ultimul termen pana in septembrie sa miste ceva in adevaratul sens al cuvantului

Later edit : am mai adaugat o poza la reportajul de acum 2 saptamani cu viaductu peste raul Bistra in dreptul localitatii Margine