Infrastructura de metrou in lume

Started by TibiV, November 09, 2016, 10:34:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Istanbul ar putea construi a doua linie de metrou pe sub Bosfor

Acum ca trenurile au inceput sa circule pe intreaga lungime a liniei regionale Marmaray, ce tranziteaza orasul Istanbul pe sub stramtoarea Bosfor, Turcia isi indreapta atentia catre construirea unui nou tunel pe sub Bosfor. De data aceasta, noul tunel de metrou va asigura conexiunea dinspre Asia catre Europa. Ministerul turc al Transporturilor si Infrastructurii a anuntat inca de acum cativa ani ca ar vrea sa inceapa construirea unui al doilea tunel pe sub stramtoarea Bosfor, triplu etajat. Primele doua etaje vor deservi traficul rutier, in timp ce al treilea va fi dedicat liniei de metrou.

Tunelul, in lungime de 4,3 kilometri, va face legatura intre Burhaniye si Mecidiyeköy. Acesta va constitui partea centrala a unei linii ce va avea lungimea totala de 30,2 kilometri, intre İncirli, pe partea europeana si Söğütlüçeşme, pe partea asiatica a orasului Istanbul. Noua linie va avea 11 statii pe partea europeana si patru pe cea asiatica. Statiile de pe partea asiatica vor avea legatura cu actuala linie Marmaray, dar si cu liniile de metrou M4 si viitoarea linie de metrou M5.

Linia İncirli-Söğütlüçeşme va fi proiectata cu capacitatea de a transporta 1,5 milioane de pasageri pe zi. Directoratul pentru Investitii in Infrastructura, din cadrul Ministerului Transporturilor, a efectuat cateva probe de foraj in sapte locuri de-a lungul traseului planificat la liniei. Acelasi Directorat a anuntat ca primele licitatii pentru acest proiect ar putea fi lansate tot in acest an.

ClubFeroviar.ro

cezar-mario2012

 Prima magistrală din Qatar deschisă în luna martie:


TibiV

Wow!...
Pare evident ca au ceva mai multi bani decat noi...  O:-)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Alstom anunță lansarea primei linii de metrou fără mecanic din Australia



Alstom anunță lansarea Sydney Metro, cel mai mare proiect de transport public din Australia, cu deschiderea metroului din North West și începerea serviciului comercial, oferind primul serviciu complet automatizat, ,,turn-up and go" cu trenul din Australia. Metroul North West Line este Stadiul 1 al metroului din Sydney și include 36 km de linie, 13 stații și un depou. Noua rețea va oferi un nivel de servicii care nu a mai existat în Australia cu un tren la fiecare patru minute în vârf în fiecare direcție. Proiectul a fost finalizat la timp.

În conformitate cu contractul acordat de Northwest Rapid Transit (NRT) în septembrie 2014, Alstom a fost responsabil pentru managementul proiectului, proiectarea, furnizarea, fabricarea, încercarea și punerea în funcțiune a celor 22 de trenuri Metropolis cu câte 6 vagoane și a sistemelor de semnalizare Urbalis 400 CBTC. Alstom a primit, de asemenea, un contract de întreținere de 15 ani pentru trenuri, semnalizare, operațiuni și echipamente. Contractul de întreținere include și aplicarea instrumentelor de întreținere predictivă de la Alstom HealthHub. Instrumentele HealthHub pentru Metroul de Nord-Vest includ Catenary Tracer, Track Tracer, Train Tracer, detectarea problemelor a șinelor și detectarea problemelor de rulare.

Mobilitate.eu

Ionut

Piața globală a materialului rulant feroviar urban va crește constant până în 2023

Piața mondială a vehiculelor feroviare urbane, în special a metrourilor continuă să crească, conform unui studiu SCI Verkehr GmbH. De asemenea, pentru următorii cinci ani, SCI Verkehr o companie de consultanță specializată în industria feroviară, se așteaptă la o creștere anuală a cererii de aproximativ 3%, în ciuda unui volum de piață deja ridicat, iar China, cea mai mare piață (46% din volumul pieței mondiale de achiziții noi) stagnează la un nivel ridicat. Se așteaptă o creștere anuală de 15% în Europa de Vest și de Est până în 2023. Dezvoltarea pieței achizițiilor noi în Europa se datorează achizițiilor de înlocuire necesare pentru asigurarea mobilității urbane. Piața post-vânzare din întreaga lume continuă să crească dinamic cu aproape 6% p.a. datorită măririi flotelor în continuă creștere. Aproape 50% din stocul global a fost achiziționat recent în ultimii 10 ani, în special în China.

Tendința mondială continuă a metrourilor și LRV este factorul determinant pentru cererea pentru vehiculele de metrou. Numărul orașelor și dimensiunile lor medii sunt în continuă creștere. În paralel cu aceasta, sistemele de metrou considerate coloană vertebrală a asigurării mobilității au crescut, de asemenea. În 2018, în întreaga lume au funcționat 185 de sisteme de metrou. În anul 2016, erau 159 de sisteme de metrou, 152 în 2013, 107 în anul 2000, iar în 1990 au funcționat doar 84 de sisteme de metrou. Potențialul de creștere pentru viitoarele noi construcții de sisteme de metrou a fost și rămâne să fie mare.

Între anii 2014 și 2018, producătorul chinez CRRC Corp. Ltd. a dominat piața mondială a vehiculelor noi de metrou și deține acum o cotă de 60%. Al doilea furnizor cel mai mare de vehicule de metrou în aceeași perioadă, și anume Bombardier, deține doar o cotă de piață de 7%. Pe lângă cererea internă ridicată și poziția de lider în Asia, CRRC a câștigat din ce în ce mai mult contracte în Turcia, SUA și India.

Mobilitate.eu

Ionut

Bombardier livrează o comandă suplimentară pentru 40 de vagoane de metrou MOVIA pentru Metroul din Delhi



Bombardier Transportation a câștigat un nou contract de furnizare a unui număr suplimentar de 40 de vagoane de metrou Bombardier MOVIA către Delhi Metro Rail Corporation Ltd (DMRC). Vagoanele noi vor spori flota DMRC MOVIA de la 776 la 816 unități, devenind una dintre cele mai mari flote de metrou ale Bombardier din lume.

Gradul ridicat de localizare la ambele uzine Savli și Maneja este în concordanță cu planul indigen de achiziții publice de metrou din Delhi, care încurajează fabricarea locală și programul "Make in India" al guvernului indian prin furnizarea de vehicule feroviare, produse și soluții dezvoltate local. Bombardier este unul dintre cei mai importanți furnizori ai metroului din Delhi și cu peste 120 de kilometri de linie în exploatare pentru liniile 5, 6 și 7 ale metroului din Delhi, este, de asemenea, cel mai mare contractant al soluțiilor de semnalizare. Recent, Bombardier a echipat ultima secțiune majoră de pe linia 7 de metrou complet automatizată Delhi, cu soluția avansată BOMBARDIER CITYFLO 650 de control al trenurilor pentru a susține operațiunile automate sigure și fiabile.

Noile vehicule moderne de înaltă capacitate MOVIA pentru metroul din Delhi integrează unele dintre cele mai avansate tehnologii de mobilitate din lume, cum ar fi sistemul de propulsie și control Bombardier MITRAC și boghiurile Bombardier FLEXX Metro 3000, un design extrem de robust și fiabil. Aceste vehicule noi vor transporta până la 740 de pasageri și, odată ce vor fi configurate în garnituri cu opt vagoane, vor transporta până la 2960 de pasageri, ceea ce va conduce la majorarea capacităților necesare în trei linii principale de metrou din Delhi.

Mobilitate.eu

Ionut

Primul din cele 49 de metrouri Bombardier pentru linia 14 a metroului Shanghai a ieșit de pe linia de asamblare



Bombardier Transportation a anunțat că primul tren de metrou fără mecanic pentru linia 14 a metroului Shanghai, echipat cu sistem de control de propulsie și control BOMBARDIER MITRAC, a ieșit de pe linia de asamblare în CRRC Nanjing Puzhen Limited pe 3 septembrie. Produs de joint-venture-ul chinez Bombardier, Bombardier NUG Propulsion System Co. Ltd. (BNP), în baza unei comenzi plasate de Shanghai Shentong Metro Group Co. Ltd. către NUG în 2018, echipamentul dovedit de propulsie și control MITRAC este instalat în prezent restul de 48 de trenuri de metrou pentru linia 14 a metroului Shanghai pentru a sprijini extinderea sigură și eficientă a rețelei de transport în comun a orașului.

Cu o lungime totală de 38,514 km și 31 de stații, linia 14 a metroului Shanghai va conecta Fengbang în districtul Jiading din vest la Jinqiao din raionul Pudong din est și va evidenția potențialul puternic al sistemelor de metrou GOA4 fără mecanic. În calitate de subcontractant la New United Group, BNP a asigurat inginerie, fabricație, testare, punere în funcțiune, precum și livrarea inițială a pieselor de schimb pentru sistemele de propulsie pentru 49 de trenuri complet automatizate (8 vagoane, un total de 392 vagoane de tip A) pentru linia 14. Aceasta include sisteme de propulsie și frânare electrică, sisteme auxiliare de alimentare cu energie electrică, sisteme de control a trenurilor și alte componente.

Mobilitate.eu

Ionut

Controlul automat feroviar dezvoltat de Bombardier a fost lansat pe linia 9 a metroului Delhi



Bombardier Transportation, împreună cu Delhi Metro Rail Corporation Ltd (DMRC), au sărbătorit deschiderea primei secțiuni a noii linii de metrou 9 din Delhi, echipată cu soluția de control bazată pe comunicații (CBTC), bazată pe comunicații CITYFLO 650 de la Bombardier. Numită Linia Gri, această linie de 4,2 km este cea mai recentă adăugare a sistemului de metrou al orașului, care merge de la Dwarka la Najafgarh și se conectează la rețeaua de metrou existentă a orașului, reducând congestia și îmbunătățind timpul de călătorie în partea de vest a capitalei.

Începând din 2018, soluția dovedită CITYFLO 650 CBTC de la Bombardier funcționează pe linia 7 de 58,5 km a Delhi sau Pink Line, care acum are medie zilnică de peste 200.000 de pasageri. Deschiderea liniei 9 aduce totalul liniei echipate CITYFLO 650 în India la peste 60 de km, cu o întindere de 1,2 km, planificată să se deschidă în 2020.

Bombardier colaborează activ la programul Make in India prin furnizarea de vehicule feroviare, produse și soluții dezvoltate la nivel local, atât pentru piețele indiene, cât și pentru piețele externe. Bombardier livrează, de asemenea, soluții de control feroviar în India de peste 30 de ani și este cel mai mare furnizor de soluții de semnalizare DMRC. Pe lângă CITYFLO 650 care funcționează pe liniile 7 și 9, liniile 5 și 6 de metrou Delhi sunt echipate cu soluția de semnalizare CITYFLO 350 Bombardier. La începutul acestui an, Bombardier a semnat un contract pentru furnizarea altor 40 de vagoane de metrou BOMBARDIER MOVIA, aducând numărul de vagoane de pe liniile de metrou Delhi la 816, una dintre cele mai mari flote de metrou construite în Bombardier.

Mobilitate.eu

Anca_Emanuel

#53
Unde aș posta chestii de "afară" cu metrou automat ?
Ceva de genul ăsta:
Și mai am ceva de la francezi.

Sau e deja postat și nu am citit eu ?

Ionut

BERD finanțează modernizarea metroului din Tbilisi



Locuitorii din capitala Georgiei, Tbilisi, vor beneficia de un împrumut suveran de 75 de milioane de euro, cu 65 de milioane de euro acordate de BERD și 10 milioane de euro de Fondul pentru climă verde (CGC), pentru modernizarea rețelei de metrou, principala sa formă de transport public și achiziția de nou material rulant. Sprijinirea infrastructurii vitale este un element cheie al răspunsului BERD la pandemia coronavirusului, în timp ce Banca continuă să acorde prioritate investițiilor ecologice și durabile.

Fondurile, extinse în Georgia și împrumutate în orașul Tbilisi, în beneficiul Companiei de transport Tbilisi, vor finanța achiziția a 40 de vagoane moderne de metrou, precum și modernizarea unui depou și a tunelelor.

Investiția face parte din orașele verzi BERD și o investiție în cadrul Planului de acțiune al orașelor verzi (GCAP) de la Tbilisi, care identifică zonele pentru acțiuni urgente care să răspundă principalelor provocări de mediu ale orașului, dintre care una este calitatea aerului. Este, de asemenea, primul proiect care este cofinanțat de GCF în cadrul orașelor ecologice BERD.

Modernizarea metroului și noul material rulant vor îmbunătăți fiabilitatea, siguranța și eficiența transportului public și vor oferi navetiștilor un mijloc de transport confortabil și ecologic. Tbilisi are aproape 1,2 milioane de locuitori și devine foarte congestionat în orele de vârf. Metroul modernizat îi va încuraja pe locuitori să treacă de la transportul privat la transportul public, reducând poluarea aerului.

De asemenea, proiectul își propune să promoveze egalitatea de gen și să îmbunătățească standardele de sănătate și siguranță. Acesta va include oportunități de formare la locul de muncă care promovează angajarea femeilor și abordarea egalității de șanse în sectorul transportului urban.

BERD a lansat un program de sprijinire a infrastructurii vitale, ca parte a răspunsului său la pandemia coronavirusului, pentru a garanta funcționarea și dezvoltarea furnizărilor și serviciilor de infrastructură cruciale. Investițiile în infrastructură sunt vitale pentru economia locală și creează sau asigură locuri de muncă.

Mobilitate.eu

Vlad94

Am dat peste un video din 1986, despre construcția și inaugurarea metroului din Vancouver. Această rețea de metrou, Skytrain este complet automatizată încă de la înființare. Aici este video-ul.

voicul

Prima linie de metrou din Pakistan, lungă de 27 de kilometri, a fost deschisă după 5 ani de lucrări.

Prima linie de metrou din Pakistan a început să funcționeze, în orașul Lahore, informează BBC.

Linia Portocalie are 27 de kilometri lungime și 26 de stații. Ea va reduce drastic timpul de călătorie în orașul aglomerat. Călătorii vor putea traversa orașul cu metroul în 45 de minute, față de cele două ore și jumătate necesare traversării cu autobuzul.

Oficialii estimează că 250.000 de locuitori vor folosi zilnic metroul.

Proiectul a costat 1,8 miliarde de dolari, iar ceremonia de inaugurare a avut loc duminică, în prezența autorităților din statul Punjab, dar și a consulului chinez Long Dingbin.

Metroul din Lahore a fost construit cu sprijinul Chinei, după ani de întârzieri și controverse politice. China a investit zeci de miliarde de dolari în Pakistan, încercând să lege economiile din Asia, Africa și Europa prin intermendiul unor proiecte mari de infrastructură.

Vorbind la inaugurare, consulul chinez Long Dingbin a numit metroul un element definitoriu în prietenia dintre Pakistan și China. Totodată, agenția chineză Xinhua a scris că Linia Portocalie reprezintă "un nou nivel în sectorul de transport public din țara asiatică".

Proiectul "Liniei Portocalii" a luat naștere în 2014, odată cu semnarea unui memorandum de între Pakistan și China. Finanțarea a fost asigurată de China printr-un împrumut, iar lucrările au început în octombrie 2015.

https://www.digi24.ro/stiri/externe/prima-linie-de-metrou-din-pakistan-lunga-de-27-de-kilometri-a-fost-deschisa-dupa-5-ani-de-lucrari-1391499

dr4qul4

#57
Harta metrou  desen vs realitate
Sursa



Londra











Shanghai

Singapore






Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

b1

Hartile retelelor de metrou la scara foarte mica:

Minimalist "Mini Metros" Simplify Worldwide Public Transit Maps

Graphic designer and self-described "lifelong transit nerd" Peter Dovak has proven that no two subway systems are alike with his series of Mini Metros. Multicolored and minimalist in design, the reimagined plans stylistically showcase the unique routes, lines, and paths of public transportation in cities across the globe.

Each Technicolor transit map offers a graphic and straightforward look at the inner-workings of the world's most well-known and widely used metros. While many may look similar at first glance, closer inspection reveals the one-of-a-kind twists, turns, and bends of each network. Some—like Barcelona, Paris, Seoul, and Tokyo—are busy, with the tangled, intertwined lines forming intricate, knot-like patterns. Others—including Copenhagen, Glasgow, and Ottawa—are surprisingly simple, with only a line or two comprising the entire system. As, like the cities themselves, each metro map is inevitably bound is undergo changes over time, Dovak intends to regularly update his designs based on his own research and feedback "from passionate transit fans around the world."

While Dovak was inspired to create his Mini Metros series years ago, he only published the first batch in 2016. He has noted that creating each tiny chart has been no small feat, as he has challenged himself to follow a self-created set of clear-cut and complicated graphic design guidelines: lines must measure 3px, parallel lines must have at least 3px between them, diagonals should measure 45-degrees, and each redesigned map must fit into a 120px circle. If sticking to those rigorous rules sounds a bit tricky, that's because it was! "There were many cities that were difficult to fit into these requirements," Dovak confessed on his website. "But it was very satisfying creating very complex maps that still resembled their full-size counterparts at very small sizes."

New York:



Seul:



Tokyo:



Shangai:



Beijing:



Paris:



Londra:



Barcelona



Hong Kong:



Sydey:



Washington



Bruxelles:



San Francisco:



Budapesta:



Rio de Janeiro:



Copenhaga:



Mumbai:



Glasgow:



Ottawa

Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

RaduG

#59
Stadiul noii magistrale de metrou, M11, lungime 31,3 km, care va conecta Istanbulul de noul aeroport Istanbul. Constructor asocierea Cengiz+Kalyon+Ozgun+Kolin. Început proiect Martie 2018, termen contractual 31.12.2022.

36.000 de pasageri pe oră pe sens. 120 km/h viteză maximă. Operat de computer, fără mecanic la comenzile garniturii.

Restul de detalii tehnice în traducerea de mai jos.



Capturi cu progresul actual:




A doua captură este un exercițiu de transparență de urmat și în România, cu progresele pe fiecare lot și pozițiile actuale (exacte la centimetru  :lol:) ale TBM-urilor. Totul exprimat grafic cu donut-uri ușor de urmărit vizual și de înțeles dintr-o privire. Eficiență la maxim pentru toată lumea implicată: public, autorități de profil, mass-media, firme contractante.



Powered by API/PUM imgur uploader



Translate:

QuoteÎn acest videoclip, veți găsi cea mai recentă stare a metroului Aeroportului Halkalı, care este în construcție în Istanbul. Vă dorim vizionare bună.

#Halkalı #HalkalıMetrosu #YeniHalimanıMetrosu #Gayrettepe #GayrettepeMetrosu

Link original: https://www.youtube.com/watch?v=5sGMI...

Așezarea șinelor și producția de beton continuă în metroul aeroportului Halkalı | Metrou din Istanbul

00:00 Traseu
00:20 Tabele de stare generală
00:45 Stații
01:05 Aeroport İst.
01:55 Zona depozitului și împrejurimilor
05:20 Arnavutköy 1st St.
06:45 Arnavutköy 2 St.
08:05 Fenertepe İst.
08:50 Kayaşehir İst.
09:50 Olympicköy İst.
10:25 Halkalı Stadium Ist.
12:05 Halkalı İst.

În acest videoclip, veți găsi cea mai recentă situație de pe linia de metrou Halkalı New Airport din septembrie 2021. Vă dorim vizionare bună.

#Metro #MetroIstanbul #Ministerul Transporturilor # Halkalı #YeniAirport #Gayrettepe

Informații generale
Noul aeroport Istanbul - Linia de metrou Halkalı, cu sistemul său de semnal GOA4 fără șofer, 180 de secunde de funcționare, 36.000 de pasageri pe oră într-o singură direcție și viteza maximă de operare de 120 km/h, conectează cele mai aglomerate zone de locuit din partea europeană la Aeroportul din Istanbul este cel mai rapid metrou.

Este proiectat pentru transport neîntrerupt, rapid și confortabil, cu un total de 7 stații de forat tunel, 2 cu acoperire tăiată și 8 tuneluri forate, un total de 10 structuri foarfece, 1 structură de foraj tunel peste noapte și 8 stații de service. Toate trenurile care urmează să fie utilizate pe linia de metrou Gayrettepe-Aeroport Istanbul-Halkalı și necesare pentru întreținerea liniei, o capacitate totală de parcare de 176 de trenuri, construite pe o suprafață de 124.000 m2, accesată printr-un tunel de foraj cu două căi de 2,4 km, un Zonă de depozitare compusă din clădiri de ateliere și clădiri tehnice și tuneluri de acces, fiind construită în cadrul Proiectului de linie de metrou Aeroportul Nou Istanbul - Halkalı. Pe lângă aceste structuri, în cadrul acestui proiect este construită și Gara de mare viteză din Aeroportul Istanbul.

Aeroportul Nou Istanbul - Linia de metrou Halkalı, cu plecare din stația Aeroport, în ordine;

Arnavutkoy-1,
Arnavutkoy-2,
Fenertepe,
Kayasehir,
Olympickoy,
Stadionul Halkali
Se termină la stația Halkalı.
Noul Aeroport din Istanbul - Linia de metrou Halkalı asigură integrarea cu liniile existente și în desfășurare enumerate mai jos;

Integrat cu Gayrettepe - Aeroportul Istanbul, în Gayrettepe cu metroul Yenikapı - Hacıosman și Marele Tunel din Istanbul cu 3 etaje,
Pe aeroportul din Istanbul cu trenul de mare viteză
La stația Fenertepe cu linia de metrou Sultangazi - Arnavutköy,
Stația de metrou Kirazlı-Metrokent-Kayașehir și stația Kayașehir,
Bakırköy-Kirazlı-Olimpiyatköy Metro și la stația Olympicköy
Metrou Kirazlı-Halkalı și stația Halkalı și
La stația Halkalı cu Marmaray

Caracteristici de contur

120 km/h
Viteza de proiectare

36.000
Persoană/Timp/Directie
Transport de pasageri

180 sec.
Interval de campanie

Diametru interior 5,70 m
care este de 55,6 km
Tunelul principal al TBM

6,5 km
Tunelul NATM

7 bucăți
Stație de tip tunel

8 bucăți
Atelier auto

10 unitati
Cu structură foarfecă
28 bucăți foarfece

98 bucăți
Tunel de conectare

LE: se poate șterge postarea din topicul de feroviar, aici e locul ei.