Infrastructura de metrou in lume

Started by TibiV, November 09, 2016, 10:34:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AlexxC

Am gasit un filmulet interesant pe net:



Este metoda "cover and cut"  potrivita pentru constructia magistralelor de metrou in Bucuresti? Pare ca deranjul la suprafate exista doar pe durata constructiei plafonului.


dr4qul4

NU.
Eu nu vad utilitati in zona excavata. In Bucuresti avem si asa ceva, nu doar desert.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ghrt

Plus reaşezarea (re-tasarea) solului după cover. Tramvaiul va dansa pe şine pentru o generaţie.
Cont (aproape) inactiv.

Ionut

Hyundai Rotem a livrat primul metrou automatizat pentru Linia 7 din Istanbul



Linia, totodata prima complet automatizata din orasul turc, este situata in zona de nord, pe partea europeana. Municipalitatea Metropolitana din Istanbul a atribuit, in aprilie 2016, companiei Hyundai Rotem un contract pentru livrarea a 75 de trenuri, formate din cate patru vagoane. Acestea vor fi puse in circulatie pe prima sectiune, in lungime de 24,5 kilometri, a Liniei 7, pe distanta Mahmutbey -Kabataş. Acest contract se ridica la valoarea de 316 milioane USD.

Contractul atribuit solicita ca 50% din procedura de fabricatie sa aiba loc pe teritoriul turc, astfel ca ramele de metrou sunt asamblate la Adapazarı, acolo unde Hyundai Rotem a deschis acum mai multi ani o linie de productie. In decembrie 2017, Municipalitatea Metropolitana din Istabul a mai atribuit companiei sud-coreene inca un contract pentru livrarea a 20 de trenuri automatizate, tot compuse din cate patru vagoane fiecare. Acestea vor intra in operare pe extensia de 18,5 kilometri a Liniei 7, catre Esenyurt. Hyundai Rotem are o prezenta puternica pe piata feroviara din Turcia, sud-coreenii livrand si metrourile pentru linia Marmaray dar si ramele electrice suburbane pentru reteaua IZBAN, din Izmir.

ClubFeroviar.ro

Ionut

O companie din industria de aparare a semnat un contract de semnalizare la metroul din Istanbul

Gigantul turc din industria de aparare, Aselsan, a semnat, cu Municipalitatea Metropolitana din Istanbul, un contract in valoare de 110 milioane lire turcesti (20 milioane de dolari). Proiectul prevede extinderea si modernizarea liniei de metrou Yenikapı-Otogar-Havalimanı-Kirazlı-Halkalı, cea care leaga centrul istoric de statia de autobuze Esenler, precum si de aeroportul Atatürk. Potrivit contractului, compania Aselsan va livra, pana in 2023, echipamentul necesar pentru sistemul de semnalizare. Acesta va fi instalat la bordul ramelor de metrou.

Reamintim ca in 2018, Municipalitatea Metropolitana din Istanbul a anuntat ca intentioneaza sa transforme liniile conventionale de metrou M1A si M1B in linii complet automatizate. Au fost anuntate planuri si pentru extinderea liniei M1B, astfel ca aceasta va fi continuata cu noua statii, din Kirazlı, zona a districtului Bağcılar, catre Halkalı, in districtul Küçükçekmece. In prezent, linia M7 Kabataş–Mahmutbey, in lungime de 22,5 kilometri, este singura complet automatizata din Istanbul. Aceasta dispune de 19 statii si traverseaza doua viaducte. Costurile se ridica la 3,7 miliarde de lire turcesti (1 miliard de dolari). Se estimeaza ca linia va fi complet operationala in 2019.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Metrovagonmash va livra sase trenuri pentru Metroul din Baku

Metrovagonmash si Metroul din Baku au semnat un contract pentru livrarea a 30 de vagoane de metrou pentru capitala Azerbaidjanului. In cadrul contractului, trenurile de metrou cu sase vagoane vor fi livrate la sfarsitul lui 2019. Comparativ cu modelele anterioare, noile vagoane vor avea usi mai late si vor fi dotate cu un sistem de informare a pasagerilor, aer conditionat si prize, dar si spatii speciale pentru scaunele cu rotile si biciclete. Metroul din Baku va primi modele noi de trenuri, dezvoltate in 2017. Vehiculele beneficiaza de usi de acces mai late, iar calatorii se pot deplasa dintr-o parte in cealalta a trenului fara restrictii.

Trenurile tip 81-765.B/766.B utilizeaza un sistem nou de avertizare a pasagerilor pentru deschiderea si inchiderea usilor. De asemenea, vagoanele moderne sunt izolate termic si fonic si sunt dotate cu un sistem de aer conditionat de calitate si prize pentru incarcarea dispozitivelor mobile. Vagoanele din fata vor avea spatii speciale pentru scaunele cu rotile si biciclete. In prezent, Metroul din Baku are peste 300 de vagoane de metrou produse in fabrica din Mytishi. In 2015, Transmashholding a livrat 3 trenuri de metrou deschise tip 81-765.B/766.B cu cate cinci vagoane. In 2018, compania a mai livrat doua trenuri de metrou tip 81-765/766.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Ekaterinburg va cumpara metrouri de la Transmashholding



Al patrulea oras ca marime din Rusia, Ekaterinburg, a anuntat ca va achizitiona rame de metrou fabricate de catre Transmashholding.  Comanda a fost exprimata pentru opt trenuri noi, iar acestea vor fi fabricate in cadrul Metrovagonmash, subsidiara a Transmashholding. Potrivit cerintelor exprimate de catre municipalitatea din Ekaterinburg, primele patru trenuri vor trebui sa fie livrate in termen de 35 de luni de la semnarea contractului.

Materialul rulant va fi dotat cu sisteme de supraveghere video si sisteme de informare a pasagerilor, sisteme moderne pentru siguranta traficului, iar in partea din fata a primului vagon vor fi locuri special destinate persoanelor cu dizabilitati. Primul vagon va avea 39 de locuri pe scaune. Urmatoarele patru vagoane din compunerea trenului vor avea 48 de locuri pe scaune. Metrourile vor circula cu viteza de 90 km/h. Sistemul de transport cu metrou din Ekaterinburg a fost dat in folosita in 1991. Metrovagonmash a mai livrat in Ekaterinburg, 2011, o serie de alte opt trenuri.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Istanbul aproba construirea unor noi linii de metrou

Cu doar sase saptamani inaintea alegerilor locale, Municipalitatea Metropolitana din Istanbul a aprobat construirea a doua linii noi de metrou. Planurile municipalitatii prevad si extinderea unei linii de metrou catre noul aeroport din Istanbul, mai exact din districtul Halkalı catre Gayrettepe. Cele doua linii noi vor fi integrate in sistemul extins de metrou si vor contribui semnificativ la infrastructura de transport a orasului, scrie presa locala, citând doua rapoarte oficiale.

Turcia se afla in mijlocul unei crize economice, care a redus puterea de cumparare pentru multi dintre cetatenii sai. Presedintele Erdoğan a fost cândva primar al orasului Istanbul, iar partidul AKP a castigat sprijinul publicului larg pentru imbunatatirea infrastructurii in orasele pe care le controleaza.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Alstom castiga un nou contract in India

Bangalore Metro Rail Corporation Limited (BMRCL) a acordat companiei Alstom un contract in valoare de 71 de milioane de euro pentru furnizarea sistemului de alimentare cu energie electrica si a sistemului de electrificare pentru tractiune pentru extensia de 33 km a Metroului din Bangalore in cadrul Fazei a II-a. Acesta este cel mai mare contract castigat de Alstom in India pentru alimentare prin sina a treia. Contractul include constructia, furnizarea, instalarea, testarea si darea in exploatare a sistemului de alimentare prin sina a treia de 750V in curent continuu, constructia substatiilor auxiliare 30 33kV/415V, a substatiilor de tractiune 26 33kV/750V DC si a unei retele de distributie prin cablu de 33kV de-a lungul viaductului. Alstom va realiza integrarea acestei noi infrastructuri cu sistemul existent pe liniile care apartin Fazei I, inclusiv dezvoltarea sistemului SCADA. Lucrarile de executie a proiectului vor fi finalizate in 5 faze, iar darea in exploatare a primei sectiuni de 6,5 km este asteptata pana la finalul lui 2019.

Faza a II-a a proiectului include extensia liniilor nord-sud si est-vest existente ale Metroului din Bangalore, astfel incat pasagerii sa beneficieze de o imbunatatire semnificativa a accesului la metrou, dar si de reducerea traficului rutier. Acesta este al doilea contract major pentru Alstom in Bangalore. In 2009, compania a castigat contractul pentru furnizarea solutiei de semnalizare si telecomunicatii U200 pentru 42 km de linie, parte a Fazei I a Metroului din Bangalore, finalizata in 2017.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Cea de-a doua linie de metrou din Ekaterinburg va costa un miliard de euro

Proiectarea statiilor de metrou din Ekaterinburg va fi gata pana la sfarsitul lui 2019, astfel incat autoritatile vor demara construirea liniei in 2020. "Costurile pentru cea de-a doua linie de metrou au fost estimate la 76 miliarde ruble (1,04 miliarde de euro)", a precizat primarul orasului Ekaterinburg, Alexander Vysokinsky. Municipalitatea estimeaza ca lucrarile vor fi finalizate pana in 2023, astfel incat linia va putea fi data in folosinta tot in acelasi an, cand orasul aniverseaza 300 de ani de la infiintare.

Prima linie de metrou a fost deschisa in Ekaterinburg in 1991 si de atunci aceasta a mai fost extinsa cu cativa kilometri. Ultima statie pe aceasta linie a fost deschisa in 2012. Anual, singura linie de metrou din oras este utilizata de 50 milioane de pasageri. Al patrulea oras ca marime din Rusia, Ekaterinburg, a anuntat ca va achizitiona rame de metrou fabricate de catre Transmashholding. Comanda a fost exprimata pentru opt trenuri noi, iar acestea vor fi fabricate in cadrul Metrovagonmash, subsidiara a Transmashholding. Potrivit cerintelor exprimate de catre municipalitatea din Ekaterinburg, primele patru trenuri vor trebui sa fie livrate in termen de 35 de luni de la semnarea contractului.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Primul metrou exportat din Turcia a intrat în exploatare în Bangkok



În 2016, Bozankaya, într-un consorțiu cu Siemens Mobility, a câștigat licitația pentru proiectul Metro Green Line din Bangkok. Primul tren de metrou a ieșit din fabrica din Ankara la doar 25 de luni după semnarea contractului. Trenurile de metrou, ale căror livrări au început în iunie 2018, au fost expediate mai mult de 15.000 km până la destinația finală din Thailanda. După ce au fost finalizate testele privind liniile și operațiunile efective, primele 7 trenuri au început exploatarea la 6 aprilie 2019. Aceste trenuri cu o lungime de 88 de metri, cu patru vagoane și pot transporta simultan 1.572 de pasageri.

Acestea sunt primul export de trenuri de metrou din Turcia și contribuie cu peste 40 de milioane de euro la intrările în valută ale Turciei. Acesta este, de asemenea, cel mai mare export al Turciei către Thailanda până în prezent. Pentru producția acestor trenuri de metrou, Bozankaya a investit mai mult de 50 de milioane de euro în construirea centrului de producție al celor mai mari și mai moderne sisteme de cale ferată din Turcia. Bozankaya produce, de asemenea, 105 vagoane de metrou pentru un al doilea client în Bangkok, în timp ce continuă negocierile pentru un al treilea proiect de metrou.

Mobilitate.eu

Ionut

Soluțiile inovatoare ale Alstom pentru linia 2 a Panama Metro Start au fost lansate în premieră



Alstom, liderul Grupo de Empresas (GdE), împreună cu Consorcio Linea 2 (formată de Odebrecht și FCC), anunță intrarea în serviciul comercial a liniei 2 a metroului din Panama. Grupul a fost responsabil de furnizarea unui sistem integrat de metrou, care include 21 de trenuri Metropolis, precum și stații de tracțiune, inclusiv stația reversibilă Hesop și soluția de control al trenurilor Urbalis – Alstom Communication Based Control (CBTC) care controlează circulația și permite trenurilor să opereze la frecvențe și viteze mai mari în siguranță totală.

Pentru a optimiza consumul de energie, sistemul de alimentare cu energie electrică va fi echipat cu substații cu tehnologie Hesop, soluția Alstom pentru stațiile reversibile care permite recuperarea și transferul a peste 99% din energia generată de frânarea trenurilor. Această energie poate fi refolosită în rețeaua electrică a stațiilor pentru servicii cum ar fi scările rulante, iluminatul și ventilația. Stația reversibilă Hesop este disponibilă și operațională începând din 2015, într-o gamă largă de configurații de tensiune și putere. O sută douăzeci și patru de stații Hesop au fost instalate în diferite rețele feroviare, inclusiv metrourile din Milano, Riyadh, Londra și Dubai, precum și tramvaiele din Sydney și Milano.

În plus, CBTC Urbalis al Alstom constă intr-un sistem de control al trenurilor bazat pe comunicații radio, o tehnologie de semnalizare dovedită și sigură pentru metrouri. Soluția Urbalis permite controlul precis al căii de rulare pentru gestionarea eficientă și sigură a traficului. În cazul liniei 2 a metroului Panama, sistemul va permite o frecvență între trenuri de numai 90 de secunde.

Mobilitate.eu

Ionut

FCC a finalizat construcția liniei 2 a metroului din Panama



Compania de construcții a grupului FCC a finalizat proiectul liniei 2 a metroului din Panama. Contractul a inclus inginerie de proiectare, lucrări civile, instalații și stații auxiliare, furnizarea și instalarea sistemului feroviar integral (inclusiv materialul rulant), precum și lansarea liniei. De asemenea, a fost inclusă construirea unei zone pentru parcarea și curățarea trenurilor, precum și o zonă de atelier pentru întreținerea preventivă și corectivă.

Linia are o lungime de 21 de kilometri de cale ferată și este formată din 16 stații cu peroane largi, oferind o acoperire și o protecție mai mare în sezonul ploios. În plus, ele sunt echipate cu panouri de aluminiu și luminatoare din policarbonat care vor funcționa ca economizoare de energie, datorită utilizării iluminatului natural. Este un proiect sigur, deoarece are proceduri speciale de supraveghere pe toată durata călătoriei, implementând sisteme automate de control.

FCC Construcción a executat prima linie a metroului din America Centrală, dezvoltând în prezent zona de interconexiune a liniei 2 a metroului Panama spre aeroportul internațional Tocumen. Linia 1 și linia 2 vor fi conectate prin construirea unui punct intermodal de transport în San Miguelito.

Proiectul, dezvoltat de FCC Construcción, este un adevărat exemplu de infrastructură socială. În timpul construcției sale au participat mai mult de 6.000 de muncitori, dintre care mai mult de 70% locuiau în comunitățile locale din zona șantierului. Mai mult de 98 de comunități și 48 de centre educaționale aflate pe tot parcursul proiectului au beneficiat de proiect, îmbunătățind astfel calitatea vieții a peste 500.000 de persoane din partea de est a Panamiei.

Mobilitate.eu

reed

Metrou Tbilisi,construit in stil sovietic,adanc,construit ca si adapost nuclear.
(GPS)








Harry