Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 16 Guests are viewing this topic.

dan_c

#1230
http://www.desteptarea.ro/e-oficial-turcii-au-depus-documentele-pentru-rezilierea-contractului-de-constructie-a-centurii-bacaului/

Reprezentanții firmei turcești Eko Inșaat Ve Ticaret au trimis la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere două propuneri de reziliere a contractului de execuție a șoselei de centură.

,,Deocamdată, conținutul acestor două variante de soluționare a situației este confidențial, dar imediat ce se va ajunge la un acord pe una dintre variante ne vor trimite și notificare cu valoare juridică. În orice caz, ideea de reziliere a contractului rămâne valabilă", a spus Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.

infraAdi_ro

Am vorbit cu un prieten ce lucreaza la  centura Bacau si problema e in aer deocamdata....ei nu stiu nimic oficial ce au de gand firma mama din Turcia,nu se lucreaza de o saptamana in santier si se asteapta deznodemantul....a zis ca se poate sa fie si o forma de santaj asupa CNAIR.(nu stiu la ce s-a referit).
Alte probleme in santier nu ar fi....au front de lucru dar asteapta noi decizii de la sefi.
Romania are un viitor doar daca are prezent!

dr4qul4

Pe langa claim-urile obisnuite, cu siguranta ei asteapta licitatia pentru dublarea portiunii half-profile.
Acolo pot scoate un profit frumos. Ei pot licita mult sub ceilalti, dar asta doar daca se demareaza licitatia acum, astfel incat sa nu fie prea avansati cu terasamentele si structurile in zona.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dumbravaandrei

Reziliere aici pe motiv de insolventa inseamna adio orice licitatie.
Reziliere pe orice alt motiv, pe langa adio viitoare licitatii, inseamna si plata despagubiri catre CNAIR.

In concluzie, singura hiba de care se poate lega CNAIR este tribunalul sindic si blocarea oricarei actiuni a societatii inregistrate in RO. Cu gasca potrivita de avocati e realizabil. Bine... intervine apoi problema de logistica a societatii inregistrate in RO dar par sa aiba ceva grad de subcontractare si la ora actuala

dan_c

#1234
Quote from: dr4qul4 on April 10, 2017, 04:17:39 PM
Pe langa claim-urile obisnuite, cu siguranta ei asteapta licitatia pentru dublarea portiunii half-profile.
Acolo pot scoate un profit frumos. Ei pot licita mult sub ceilalti, dar asta doar daca se demareaza licitatia acum, astfel incat sa nu fie prea avansati cu terasamentele si structurile in zona.
Sa-si bage undeva claim-rile, nu au fost in stare sa faca nici cele 3 certificate care le-au trimis pana acuma, care au fost gresite,.....normal cand nu asculti contract managerul care, avea experienta necesara, si nu a mai suportat superficialitatea unor turci care nu au experienta unui contract de genul acesta, ....si a plecat din ianuarie, deci echipa care Turcii o au deocamdata ... profesional...cam slab pregatita.....totusi sa aduci oameni din cealalta parte a tarii ( ex: Oradea ) , cand majoritatea inginerilor de drumuri sunt din zona Moldovei...si sincer sunt destui cu experienta.....
Compania , ar trebui sa faca poprire pe garantiile bancare, deoarece, avansul acordat a ajuns in Turcia, sa invoce blocarea fondurilor europene de dezvoltare europeana si sa le puna poprire pe avansul incasat in data de 23.08.2016 , in valoare de 70,898,651.70 RON, totusi exista un Contract si niste clauze contractuale de indeplinit, nu in ultimul rand si puncte de referinta....care trebuie verificate daca au fost indeplinite....
Este inadmisibil ce se intampla, oricum trebuie facuta o expertiza asupra lucrarilor executate pana in acest moment, iar in cazul in care aceste lucrari sunt conforme si confirmate de catre reprezentantul Beneficiarului ( Primacons ), sa fie deduse din valoarea avansului, in caz contrar, sa se supuna penalitatilor.
Deja e a-l doilea caz de acest gen, dupa Corsan Corvian.....
Sincer...daca acest contract se reziliaza, va dura cel putin doi ani pana la inceperea efectiva a lucrarilor...asta in cazul in care Ministerul nu schimba solutia ........din half profile in full profile.....
In concluzie, CNAIR si/sau Ministerul nu ar trebui sa nu intre in jocul murdar/santajul, pe care Turcii se presupune ca doresc sa-l implementeze....sper ca noii responsabili desemnati si nominalizati, in urma redistribuirii conform noii Organigrame a CNAIR, sa ia decizii ferme si benefice pentru tara si a noastra, a contribuabililor......

ultrasbz

Termenul de depunere oferte pentru toate cele 4 licitatii (Ploiesti - Pascani) a fost amanat pentru 24.04.2017.

cristian.ghinghes

Pe surse am făcut rost de decizia de reziliere a contractului și am scris aici câteva lucruri pe tema asta: http://www.kristofer.ro/oficial-contract-reziliat-centura-bacau/

P.S.: Astăzi, ministrul Cuc vine în Bacău. Vă țin la curent cu "promisiunile"...







consilier local independent al municipiului Bacău | coordonator proiecte @ Societatea Academică din România (membru CM POIM)

infraAdi_ro

Si eu stiu de pe surse ca s-a reziliat...
Romania are un viitor doar daca are prezent!

ciprebbe

E reziliat 100%, sunt curios ce fac cu avansul achitat si cu garantia bancara :) .
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

stangabriel

Putem inainta o cerere de clarificare directa si in Mass Media? Era de asteptat. Ce motive gasesc acum?

Cozak

E OFICIALA REZILIEREA:

"Compania Nationala pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR) S.A. a transmis  Antreprenorului  turc  EKO INSAAT VE TICARET A.S.,  instiintarea de reziliere a contractului pentru executia Variantei de Ocolire a Municipiului Bacau.

http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-21714009-probleme-proiectul-centurii-bacau-primul-tronson-autostrada-din-moldova-compania-drumuri-reziliaza-contractul-constructorul-turc.htm

Cozak

Quote from: ciprebbe on April 13, 2017, 09:04:49 AM
E reziliat 100%, sunt curios ce fac cu avansul achitat si cu garantia bancara :) .
Ce sa faca, incearca sa il mai recupereze ceva.....
CNAIR anunta ca va lua masuri pentru retinerea  garantiei de Buna executie in cuantum de  39.388.139,84 lei si a garantiei pentru plata Avansului in cuantum de 74.089.091,03 lei.

cristi767

#1242
În cazurile astea există situații în care statul pierde? Adică măcar garanțiile astea e sigur că le recuperează? Idem în cazul Corsam, mă refer. Pentru că la câtă incompetență colcăie prin instituțiile statului...

TibiV

Haideti sa punem si info "oficial"

http://mt.gov.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/1530-13042017-2

Quote
Astăzi, 13.04.2017, Ministrul Transporturilor Răzvan Cuc, s-a aflat într-o vizită de lucru în județul Bacău, însoţit de directorul general
al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere  (CNAIR), Ștefan Ioniță.

Scopul principal al vizitei a fost verificarea stadiului lucrărilor de infrastructură de transport din județul Bacău. În cadrul deplasării, au avut loc discuţii cu reprezentanții autorităților din Bacău și Onești referitoare la contractul pentru construirea Variantei de Ocolire a Municipiului Bacău, situația lucrărilor de reparații și întreținere a sectoarelor de drum național ce tranzitează județul dar și operaționalizarea Turnului de Control ROMATSA aflat la Aeroportul Internațional "George Enescu", Bacău.

Ministrul a mers și pe șantierul Variantei de Ocolire a Municipiului Bacău pentru a inspecta stadiul de execuţie al lucrărilor de construire. Ca urmare a faptului că antreprenorul EKO INSAAT VE TICARET A.S. nu și-a respectat angajamentele contractuale, CNAIR a transmis acestuia înștiințarea de reziliere a contractului pentru execuția acestui obiectiv. Până la data notificării oficiale, constructorul a realizat aproximativ 2% din lucrările prevăzute și demarate în iunie 2016.

,,Acolo unde lucrările nu înaintează, în acord cu termenele agreate, companiile din subordinea sau sub autoritatea Ministerului Transporturilor, vor fi susţinute în luarea unor măsuri eficiente pentru deblocarea și fluidizarea executării acestora, inclusiv prin rezilierea contractelor. Pentru ca un proiect să fie dus la bun sfârşit, în termenul agreat, este necesar ca toate părţile implicate, constructori şi beneficiari deopotrivă, să îşi asume ceea ce pot sau nu să facă. Nu vreau să mai lansăm termene ce nu pot fi respectate. Avem nevoie să îmbunătățim și să dezvoltăm cât mai repede infrastructura de transport pentru a putea  asigura oamenilor variante optime de deplasare", a declarat Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, profund nemulţumit de stadiul lucrărilor din şantierul Variantei de Ocolire a Municipiului Bacău.

Varianta de Ocolire a Municipiului Bacău are o lungime de 30,7 kilometri. Valoarea totală a obiectivului de investiții este de 393,88 milioane lei, fără TVA și urma să fie finalizat în termen de 24 de luni de la începerea lucrărilor.
Ministrul a subliniat faptul că un obiectiv important în realizarea proiectelor de infrastructură trebuie să rămână respectarea graficelor de execuţie şi respectiv a termenelor de finalizare.

Really ?...
Si noi care credeam ca turcii au cerut rezilierea...

(Comunicatul are si poze cu un cuc intre utilaje care nu lucreaza... )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

E foarte "incurajator" cum MT zice una si CNAIR alta... Macar astia spun adevarul.
Si lamuresc si treaba cu banii.

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/comunicat-de-pres%C4%83-13042017-2

Quote
Comunicat de presă 13.04.2017

Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR) S.A. a transmis  Antreprenorului  turc  EKO INSAAT VE TICARET A.S.,  înștiințarea de reziliere a contractului pentru execuția Variantei de Ocolire a Municipiului Bacău. După ce antreprenorul turc a anunțat oficial că este în imposibilitatea de a susține financiar  lucrările, CNAIR  S.A a transmis acestuia  înștiințarea de reziliere a contractului, în data de 12.04 2017

Compania  va lua măsuri pentru reținerea  garanției de Bună execuție în cuantum de  39.388.139,84 lei și a garanției pentru plata Avansului în cuantum de 74.089.091,03 lei.

În perioada imediat următoare, CNAIR S.A va întreprinde demersurile necesare pentru  reluarea în regim de urgență a procedurii de atribuire a lucrărilor de execuție pentru  Varianta Ocolitoare a Municipiului Bacău.

Informații suplimentare:

La începutul lunii aprilie, CNAIR S.A  a fost informată de EKO INSAAT VE TIC AS  ca se află într-o situație financiară dificilă, generată de evoluția negativă a unor proiecte gestionate pe alte piețe, care a dus la blocarea accesului la conturile bancare. În context, Antreprenorul turc  a anunțat că se află în imposibilitatea gestionării proiectului de execuție a Variantei de Ocolire Bacău din cauza măsurilor restrictive impuse în țara de origine, situație  care va afecta și Sucursala din România.

Potrivit prevederilor  contractuale, Beneficiarul este îndreptățit să rezilieze Contractul, inclusiv dacă Antreprenorul abandonează lucrările sau demonstrează în alt fel intenţia de a nu continua îndeplinirea obligaţiilor din cadrul Contractului ori  dacă devine falit sau insolvabil, intră în proces de lichidare, primeşte un ordin de punere sub sechestru împotriva sa, ajunge la un acord cu creditorii săi, desfăşoară în continuare o afacere sub coordonarea unui administrator judiciar, curator sau manager în beneficiul acestor creditori, sau dacă se întâmplă orice alt eveniment care (conform prevederilor legislației în vigoare) are un efect similar unor astfel de situaţii sau evenimente.

Menționăm că Antreprenorul EKO INSAAT VE TICARET AS a semnat Contractul de execuție a  lucrărilor în data de 01.04.2015. Cu o valoare de   393.881.398,36 lei, fără TVA, Contracul privind  Varianta Ocolitoare a Municipiului Bacău, era propusă pentru finanțare prin POIM 2014-2020.

Lucrările pentru cei  30,7  km ai acestei Variante Ocolitoare, au fost demarate pe data de 25.05.2016 și  urmau  să fie executate în termen de 24 de luni. Perioada  de garanție era de 24 de luni, conform contractului.

Pâna la data notificării oficiale, EKO INSAAT VE TICARET AS a realizat aproximativ 2% din lucrările prevăzute.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)