Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 19 Guests are viewing this topic.

ncb

Spre deosebire de lotul lui Pizza, aici chiar par sa se miște lucrurile.

bacovia

De apucat s-au apucat. Da' cu 10 utilaje nu fac ei mare branza.

FMFM

Elicopetrul apartine lui Nicolae Onea (Patronul CONI), poate a fost o vizita normala a santierului sau poate a fost ceva programat cu vizita lui Urtoi pe santier.

tom_sawyer

Astăzi,  15 septembrie 2022, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a proiectului următorului act normativ:

Hotărâre a Guvernului privind declanșarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată,  care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Autostrada Bacău - Pașcani", aprobarea listei imobilelor proprietate publică a statului, precum și a listei imobilelor proprietate publică a unităților administrativ - teritoriale, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național

MT

Fulgerica

sursa Urtoi FB:
QuoteA fost o zi plină și obositoare, dar sunt mulțumit de ceea ce am văzut pe lotul 2, Mizil-Pietroasele, unde lucrează asocierea româno-bulgară Trace Group și Coni srl.
Au trecut 30 de zile de la ordinul de începere a lucrărilor și au reușit să atace toți cei 28,35 km cu diverse lucrări:
- trasare întreg aliniamentul
- Gropi arheologice,
- Deminare
- Organizare șantier
- decopertare strat vegetal
- îmbunătățire teren fundare
- piloți în fundații la podul peste pârâul Ceptura
- gropi de împrumut
- realizare drumuri tehnologice
Impreuna cu cei doi parteneri am stabilit un mod de comunicare astfel încât să se evite anumite blocaje și am discutat despre graficul lucrărilor - termen finalizare 20 luni.
Au mai rămas 19 luni.
Tot astăzi am fost și pe lotul Dumbrava -Mizil, 21 km, unde acum trei săptămâni au început lucrările cei de la Pizzarotti.
Și aici au început lucrările cu:
- trasare întreg aliniamentul
- deminare
- gropi diagnosticare situri arheologice
- organizare de șantier
- montarea fabricii de betoane și asfalt

ijwtsh

Deminare este ceea ce cred eu ca este? Pot fi ramase mine de pe vremea celui de-al Doilea Razboi Mondial?

adrianlkt

Nu stiu cat de veridica este informatia, dar in video-ul cu filmarea de pe lotul 2, Paul Dorneanu de la Construim Romania spune ca:
QuoteMomentan nu putem vorbi de un raport pe măsură. Bulgarii au 70% din contract, adică 18 km, iar CONI are 9 km. CONI are utilaje deja în teren și au trecut la muncă și fac în paralel atât lucrările specifice cât și lucrările efective. Bulgarii încă nu au început decopertarea...

Daca e adevarat, asta inseamna ca declaratia lui Urtoi de pe Facebook nu prea are legatura cu realitatea.

ionescu63

#7972

La modul general: este vorba de bombe de aviație (zona Ploiești a fost intens bombardata datorita rafinăriilor), muniție diversa etc

Ionut

Deminarea se face peste tot, e un pas procedural standard, asemănător descărcării arheologice. Nu e musai să și găsească ceva în teren. La fel cum nu e musai ca arheologii să găsească ceva.

tom_sawyer

Din acest comunicat reiese că A7 (cel puțin Buzău-Focșani) se face din partea de împrumuturi a PNRR-ului. Mă așteptam să se facă cu finanțare nerambursabilă:

Semnarea contractului de finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) – Componenta 4 Transport sustenabil pentru proiectul "Autostrada Buzău-Focșani"
15 Septembrie 2022

În vederea atingerii jaloanelor și țintelor cu privire la reformele și investițiile aferente Componentei 4 – Transport sustenabil din cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență, Ministerului Transporturilor și Infrastructurii,  în calitate de coordonator de reforme și investiții, și Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale SA, în calitate beneficiar, au semnat contractul de finanțare pentru proiectul ,,Autostrada Buzău-Focșani".

Conform Programului investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021 – 2030, parte a Masterplanului General de Transport, Autostrada Buzău-Focșani este componentă a rețelei rutiere TEN-T Core, Coridorul de conectivitate 2 (Moldova), care asigură legătura pe axa nord – sud între Moldova și Muntenia și între Ucraina/Moldova și Bulgaria, la nivel de tranzit continental, alături de autostrada Ploiești-Buzău, pentru care s-a semnat contractul de finanțare prin PNRR în data de 7 iunie 2022.

Proiectul constă în construirea a 82,44 km de autostradă împărțiți în patru loturi distincte, pornind din partea de nord a municipiului Buzău până în nordul municipiului Focșani. Prin implementarea acestuia se urmărește creșterea mobilității, prin reducerea timpului de călătorie, îmbunătățirea condițiilor de călătorie și a siguranței traficului, dezvoltarea zonelor pe care autostrada le va servi, precum și economia de combustibil.

Valoarea totală a proiectului este estimată la 7.264.022.000 lei, inclusiv TVA. Finanțarea este asigurată prin PNRR, prin asistență de tip împrumut, iar valoarea contractului de finanțare la această dată este de 1.764.619.683,44 lei, inclusiv TVA și acoperă loturile 1 și 4 ale autostrăzii Buzău Focșani.

Perioada de implementare a contractului de finanțare se întinde până la data de 31 decembrie 2026.

http://mt.ro/web14/pnrr-comunicate/4138-pnrr15092022



Pentru CF Caransebeș-Timișoara-Arad, se spune că "finanțarea din partea Uniunii Europene fiind de tip grant"
http://mt.ro/web14/pnrr-comunicate/4087-pnrr22082022

mike_us

Nici un anunț încă pentru loturile 2 si 3? NGC a dat hintul de la începutul lunii ma așteptam 2 săptămâni sa fie suficient sa dea si anunțul oficial. In general am văzut ca le place să anunțe vinerea deci ma așteptam pentru astăzi. Știe cineva de ce întârzie? Mulțumesc.

tom_sawyer

🔴𝗩𝗶𝘇𝗶𝘁ă î𝗻 𝘁𝗲𝗿𝗲𝗻 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝘃𝗲𝗿𝗶𝗳𝗶𝗰𝗮𝗿𝗲a 𝘀𝘁𝗮𝗱𝗶𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗹𝘂𝗰𝗿ă𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗽𝗲 𝗹𝗼𝘁𝘂𝗹 𝟭 𝗗𝘂𝗺𝗯𝗿𝗮𝘃𝗮 – 𝗠𝗶𝘇𝗶𝗹 ș𝗶 𝗹𝗼𝘁𝘂𝗹 𝟮 𝗠𝗶𝘇𝗶𝗹 - 𝗦𝘁â𝗹𝗽𝘂 - 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗣𝗹𝗼𝗶𝗲ș𝘁𝗶 – 𝗕𝘂𝘇ă𝘂

Cătălin Urtoi, consilier al ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, împreună cu supervizorul, DRDP Buzău, reprezentat de ing. Sorin Robu – Rezident senior și ing. Mihnea Tabac - Inspector de drum și pod, însoțiți de reprezentanți ai asocierilor constructorilor, au efectuat o vizită în teren pentru a vedea în ce stadiu sunt lucrările pe loturile 1 și 2 ale Autostrăzii Ploiești – Buzău.

Astfel, pe lotul 1 Dumbrava - Mizil (km 0+000–km 21+000) s-au constat următoarele:
- S-au făcut deminări ale terenului pe 50 la sută din suprafață;
- Au început descărcările pentru 3 situri arheologice;
- Pentru organizarea de șantier s-a decopertat zona, a fost montată stația de betoane și o parte dintre containere. De asemenea, săptămâna viitoare urmează să înceapă montarea stației de asfalt;
- S-a demarat acțiunea de montare a celor 10 panouri de identificare temporare.

Pe lotul 2 Mizil–Stâlpu (km 21+000–km 49+350) specialiștii au constatat următoarele:
- La km. 49+350 se fac teste stabilizare teren de fundare cu lianți hidraulici;
- Între km 49+000 – 39+000 au fost realizate drumuri tehnologice temporare stânga – dreapta (acestea vor deveni permanente după finalizarea lucrării) ;
- Între km 39+000 – 37+000 este realizat drum tehnologic pe o singură parte;
- Se fac studii preliminare pentru demararea descărcărilor arheologice;
- S-a realizat deminarea terenului pe o suprafață de aproximativ 80 la sută;
- La km 22+134, Valea Cepturii, se realizează coloane forate pentru infrastructură pod;
- La km 24+000 se fac tratamente teren fundare cu lianți hidraulici.

facebook DRDP Buzău

cove_adrian

@mike_us

"În cateva zile" a precizat CNAIR la sedinta bilunară de săptămâna trecută.
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

pelan87

Pun mai jos 2 poze de pe lotul 2 Pl-Bz, la "intersectia" A7 cu DJ203G, intre Stalpu si Costesti.

Pozele sunt de duminica seara si sunt orientate catre directia Ploiesti. Catre Buzau nu erau decopertari, doar tarusii topografici se vedeau.




Un pic mai spre vest, la "intersectia" A7 cu DJ203C Clondiru - Movila Banului, in zona nodului Pietroasele, erau doar drumurile tehnologice si sapaturi arheologice pe toata suprafata ocupata de viitorul nod. In departare se vedeau 2 excavatoare, iar la intrare in Clondiru era o mini-organizare de santier unde mai erau parcate cateva basculante cu numere de Bulgaria, probabil aduse de Trace.

Lucrurile par sa se miste, insa am o dilema, sau mai degraba o intrebare catre @horatiu.cosma: Oare capatul dinspre Stalpu al lotului 2 are prevazuta o descarcare temporara in DJ203G, asa cum s-a prevazut pe alte contracte? Caci se pare ca pe lotul 3 mai intarzie deznodamantul...

horatiu.cosma