Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

14 Members and 29 Guests are viewing this topic.

naivu

@ghrt, cu privire la temporizarea din partea beneficiarului, cel puțin la nivel declarativ, Ploiești-Pașcani este pe repede înainte. În plus atât Grindeanu cât  și Pistol par să caute să-și adune capital politic, nu-și permit să rateze PNRR pe A7. Mai degrabă mă aștept la temporizare pe VO Galați + pod Siret.

hefaistos

Sa nu facem noi bussines planning in locul UMB.
In primul rand, nu conteaza cate loturi, nici macar cati km liniari.
Conteaza cate milioane mc pamant mutat, volumul de beton armat turnat, nr de grinzi etc.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Drive_140

Este nevoie de a crea un topic separat pe forum dedicat UMB. Chiar și câteva: UMB si A7, UMB in Romania, Capacitatea UMB si bussines planning. API ar trebui să insiste licitațiile să meargă încet: asa UMB să aibă timp să le câștige și va construi totul rapid :lol:

Sagitarius

Salutare , am filmat traseul aproximativ al autostrazii din zona Adjudului.Prima filmare , un pic stângace.
Voi putea oferi filmări din zona aceasta când se va începe lucrul.


TibiV

Multumim.
Te-ai descurcat foarte bine!

Abia asteptam sa ai si "obiectul muncii"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

"EXECUȚIE LUCRĂRI AUTOSTRADA BUZAU – FOCSANI TRONSON 2 km 4+600 – km 35+400 Vadu Pasii – Ramnicu Sarat; TRONSON 3 km 35+400 – km 71+500 Ramnicu Sarat – Mandresti Munteni"

Quote from: NGC on September 01, 2022, 01:44:45 PMCu talc. Solutia mai incolo.

SP 2 8020
SP 3 8010

SA & PE pentru T2 au oferta financiara de 80,20 % din valoarea estimata si sunt pe locul 1 in clasamentul general. Nu ne asteptam decat la o eventuala contestatie de la TEKFEN.

SA & PE pentru T3 au oferta financiara de 80,10 % din valoarea estimata si sunt pe locul 1 in clasamentul general. Nu ne asteptam la contestatii.

Duta C

Multumim NGC! Vesti extraordinare,la fel ca pasarelele tale!

jalemare

Buuun de tot, practic, daca oferteaza/vor oferta tot in jurul la 80%, pana la Pascani nu vor avea rivali.

horatiu.cosma

Discuția despre ce/cât poate duce UMB în paralel a fost, este și va mai fi mult și bine de acum înainte. Deocamdată,  contractual nu au avut probleme din perspectiva neîndeplinirii termenelor.

Au avut FIDIC-uri galbene cu probleme mai mici sau mai mari în etapa de proiectare (exproprieri, mediu, păduri, modificări contractuale etc) care le-a extins marja de manevră foarte mult, astfel încât să poată etapiza intrarea în șantiere după bunul plac, când li se eliberau resursele de pe proiectele mai avansate. Practic au avut o plajă largă care pleacă de la "intrat în șantier anticipat (să zicem așa) soluționării procedurilor birocratice dacă arde, că stau sute de oameni și zeci de utilaje fără obiectul muncii" și până la "nu ne grăbim cu revizuirea AM pe A0 Nord 4 vreo 2 ani care e la noi în ogradă că oricum e muzeu și nu urlă nimeni contractual sau necontractual".

În condițiile astea au reușit să ducă la modul serios în paralel 2 proiecte în 2019 (LD4, Bacău), 3 în 2020 (loturile de pe CraPi2, Bacău), 3,5 în 2021 (loturile CraPi2, CraPi3 la jumătate de ritm, A3), 4 în 2022 (finalizare CraPi2, CraPi3 full, CraPi4 pe jumătate, A3, jumătate din Brăila că podul e blocat, jumătate din A0 Nord 2 că abia au început serios). Asta s-a văzut foarte obiectiv și în plățile pentru lucrări, cu creșteri de la vreo 600 de milioane în 2019, 1 miliard în 2020, 1,5 miliarde în 2021, anul ăsta au trecut de 1 miliard și probabil se vor duce spre 1,7-1,8.

Însă pe A7 va fi diferit și vor fi nevoiți să schimbe tactica "ne apucăm de ele când le vine rândul, când eliberăm resurse de pe alte șantiere". E nevoie să treacă încă odată la next level din perspectiva angajați/utilaje/ subcontractori, altfel o să fie primele contracte unde o să înceapă să mârâie societatea că UMB nu se ține de termene. Fiind FIDIC Roșu, cu PT, AC, exproprieri, AM rezolvate, trebuie intrat din ziua 1 în teren și început treaba. Monitorizarea va fi la sânge cap coadă, escadrile de drone zilnice, vizite peste vizite din toate direcțiile, interes imens pentru fiecare piatră ridicată. Deja anticipez "știrile" de genul "s-a semnat ieri contractul, m-am dus în teren și nu e nimic, huo", sau "a anunțat că a dat OIL și că încep de mâine lucrările și nu văd sutele de utilaje din ziua 1", sau "au trecut 3 săptămâni și deja nu mai e țipenie de om pe șantier, huo", sau "în bucățica asta de pe șantier au intrat la decopertă și acum nu mai e țipenie de lucrare (că s-au mutat pe moment pe altă zonă), huo".

Sunt tare curios cum o să trateze UMB celelalte proiecte din 2023 încolo în raport cu A7, dacă va lăsa hățurile din mână ceva mai larg către subcontractori, dincolo de declarațiile lor cum că pot duce orice și oricât în paralel. Tind să cred că CraPi4 va merge în continuare cu frâna de mână trasă, pădurile de la Brăila vor mai rezista, iar centura Galați va aștepta vremuri mai bune.

hefaistos

#7914
^
Quote"nu ne grăbim cu revizuirea AM pe A0 Nord 4 vreo 2 ani care e la noi în ogradă că oricum e muzeu și nu urlă nimeni contractual sau necontractual".
Si mie mi-a lasat aceeasi senzatie, respectiv ca nu i-a deranjat amanarea inceperii proiectului. 
Sa nu uitam ca UMB nu este "Cavalerii mesei rotunde" ci doar o companie ce urmareste profitul, doar ca o face mai corect pentru clientul - cetatean roman decat alte companii.
Si sa nu uitam ca pana la urma clientul nu este nici CNAIR, nici statul roman ci contribuabilul care are dreptul la infrastructura decenta, eventual in viata asta.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

mirceaeliade

Eu personal cred ca pe A7 UMB are avantajul de a avea un numar redus de organizari de santier daca au OILuri apropriate.  pot sa faca o singura fabrica de grinzi, hai 2 pentru astea 4 contracte.  pot sa trimita cu naveata oameni in samptamani diferite pe diferite loturi.  si daca in trecut au avut o crestere de 0.5-1 contracte pe an, daca anul trecut au putut sa sustina 4 contracte, eu personal tind sa cred ca cu o atitudine corecta ei pot sa sustina 6 contracte.  mai ales ca aici astea 4 sunt defapt cam 3.  mai multe contracte la UMB ar putea si sa limiteze batalia pe resurse limitate locale, adica maini de lucru care nu ar ajunge pe nici un santier, dar care acum pot fi mutate cu autobuzul pentru a intercala etapele pe fiecare santier in parte. 

In acelasi timp, asa cum am zis si prin vara cand "au santajat" [cu drept] cu oprirea lucrarilor, niciodata un monopol nu e cu adevarat bine-venit.  Buna-vointa oricarui constructor de "good faith" are limite, si nu stiu cat de bine e ca un singur contractor sa aiba si DX6, si VO Galati, si Pod Cosmesti, si 4 sectoare in acelasi coltz al tzarii.  Macar in trecut cand aveau competitie pe DX12 eu s-au aratat dispusi sa ofere salarii competitive ca sa atraga muncitori.  Poate ca e bine sa aruncam cate un contract chiar si unui constructor "aktoricesc" tocmai ca sa tinem putin in priza chiar si pe cei mai binevoitori constructori care ii avem.  Pe A3 de exemplu eu personal cred ca Nurol ii vor motiva pe cei de la UMB sa nu se lase depasiti de turci.

carutasul

E datoria oricărei firme private (față de acționari și angajați) să urmărească profitul :)
Și eu zic că e important și faptul că vorbim de loturi alăturate, până la urmă CNAIR putea scoate la licitație loturi de 60 de km , nu de 20, și atunci ce ziceam? că au un singur lot?  :)

vm75

Eu zic ca e ideal faptul ca toate loturile dintre Focsani si Buzau sunt la UMB. In felul acesta vor fi toate in aceeasi mana si nu riscam sa avem autostrazi muzeu. Acum mai trebuie doar sa facem presiune sa se semneze si lotul 3 din Ploiesti-Buzau, ca sa existe continuitate de la Ploiesti la Focsani. Dupa cum se arata acum, riscam sa avem cel putin un an decalaj intre loturile din zona Buzaului iar centura Buzaului e deja blocata cu valorile actuale de trafic.

vladel

Salutare tuturor, este prima mea postare pe forum deși urmăresc de mult timp discuțiile care au loc aici. Nu am mai fost demult așa fericit la aflarea veștii că loturile 2 și 3 de la Buzău - Focșani le-a câștigat UMB. Îmi doresc din tot sufeltul să pot pleca din București spre Piatra-Neamț și să merg pe autostradă până la Bacău și poate chiar si pe DX până la Piatra.
Mulțumesc tuturor care oferă informații relevante aici despre infrastructura din România și despre etapele licitațiilor aflate în derulare.
Weekend frumos tuturor.

Bachus01

Nu cred ca trebuie sa ne facem probleme in privinta UMB pe A7. De un an se tot pregatesc pentru A7 . Au facut investitii imense in baza lor de la Adjud . Acolo lucreaza cu forta locala . Au deschis sectie de CNC . Produc piese/accesorii pentru imbinari la parapeti/poduri etc. Tot ce tine de tablier metalic tot acolo se face . Banuiesc ca vor aduce (sau au adus) o fabrica de grinzi pentru interior .
Halale au cateva mii de metri patrati https://www.google.ro/maps/@46.1304983,27.1597824,3a,75y,151.46h,86.27t/data=!3m6!1e1!3m4!1s3SwKbskuAiwy-Gi4trALcw!2e0!7i16384!8i8192?hl=ro
"Munti" de fier si piatra . Finisoare cand am trecut ultima oara erau parcate minim 20 buc . Comenzi de zeci de milioane de euro in utilaje . Au inceput sa lucreze mai mult si cu subcontratori . Intertranscom de la Buhusi , au 50 de camioane care livreaza doar pentru UMB zilnic fier beton si carcase . La Galati au avut camioane inchiriate (cu tot cu soferi) . Angajeaza la foc automat oameni (nu prea gasesc cat vor ei este alta poveste ) . Deja au inceput sa recruteze si de prin Rep. Moldova .



Planul lor cam acesta este , Buzau - Pascani integral .