News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Redox

Când am trecut eu nu mai erau prezenți dar în schimb erau raportați pe Waze. Nu îmi venea a crede că au putut sta chiar pe viaduct cu radarul...

Nu știu daca scriu pe topicul corect dar aseară nodurile Sebeș Vest (Vințișoara) și Sibiu Vest (Ocna Sibiului) erau în beznă completă. Mi se pare periculosă lipsa luminii în nodurile de autostradă. Nu înțeleg de ce nu funcționează pentru că în urmă cu ceva timp erau iluminate ambele noduri.

Danny550394

Quote from: frunzaverde on August 21, 2015, 04:51:56 PM
Nu-mi vine sa cred, dar am gasit WRSB in Romania - este o descoperire pentru mine ca avem asa ceva, multumesc JohannDB. Exista aici : https://goo.gl/maps/AyIJE

Banuiesc ca o solutie combinata WRSB cu parapet metalic este si pe A3 Turda-Gilau


horatiu.cosma

"In ceea ce priveste transformarea unor drumuri nationale in sistem 2X1 alternativ, CNADNR a transmis ca "alegerea unor solutii tehnice se face dupa o analiza temeinica, in functie de normele tehnice, legislative, dar si in functie de experienta dobandita personal sau de la alte administratii, in functie de anumite considerente (ex: traficul existent/preconizat, viteze de proiectare, situatia existenta pe teren, etc.)".

Cel putin CNADNR nu a spus nu acestei solutii.

"Atragem atentia asupra faptului ca solutia tehnica propusa se preteaza spre utilizare in special pe continentul America de Nord datorita existentei unei zone mediane foarte lata intre sensurile de mers (cazul autostrazilor), iar in cazul drumurilor cu o banda alternanta se preteaza in cele mai multe cazuri pe sectoarele unde nu este permisa o viteza de circulatie superioara", se mai arata in raspunsul oficial."

Sa defineasca CNADNR viteza superioara. Adica vrea sa zica ca pe 2+1 alternativ o sa fie o viteza redusa? Nu prea cred. Aceasta solutie creste siguranta, deci in concluzie se pot implementa limite mai mari de viteza.

MNU

Problema e ca fosilele din CNADNR  nu vor sa admita nici in ruptul capului faptul ca lucrurile au evoluat. Raman ancorati in norme tehnice preistorice pentru ca ei pe alea le stiu si pentru ca " merge si-asa."

Nu ai ce sa faci nici daca ei stiu ca de la 3 la 2 benzi sau de la 2 la 1 se suprima banda 1... c-asa era pe vremea lu' Pazvante Chioru' cand au invatat ei sa faca drumuri.

cristi5

#1085
Sunt cel putin doua aberatii grave in ce spune CNADNR

Quote
iar in cazul drumurilor cu o banda alternanta se preteaza in cele mai multe cazuri pe sectoarele unde nu este permisa o viteza de circulatie superioara

In Suedia, cea mai obisnuita limita de viteza pe 2+1 e 100, exact cat la noi pe drumurile nationale. In zonele mai slab populate din nord exista si 110.

Quote
cauzele principale ale producerii accidentelor rutiere tin in mare masura de factorul uman si nu de factorul drum

Asta e o aberatie, pentru ca cei doi factori nu sunt independenti! Eu sunt specialist in interactiunea om-masina nu in interactiunea sofer-drum dar la nevoie pot sa caut literatura in domeniu (poate chiar la VTI-ul suedez). E clar ca un "bizon" va conduce altfel pe un drum 2+1 cu separator de sens fata de comportamentul "invitat" de un drum 1,5+1,5 fara separator de sens.

Iar rezultatele in Suedia se vad, conform unui raport din 2009 (in suedeza aici pag. 5) numarul de morti a scazut cu 76% comparat cu drumurile obisnuite de 13m.

seninatatea cu care afirma
Quotemontarea de parapete de beton nu va conduce obligatoriu la diminuarea numarului de accidente rutiere, ci va influenta gravitatea acestora

e de-a dreptul revoltatoare. Deci pentru CNADNR e mai important sa fie mai putine accidente decat mai putini morti si raniti...

Ce ma deranjeaza cel mai tare e atitudinea aroganta a comunicatului, adica noi suntem destepti si voi sunteti cel putin neinformati, cu suedezii vostri cu tot. Astfel de atitudini din partea unor angajati ai statului nu trebuie tolerate.

AlexIP

Referitor la siguranța circulației, oare nu s-ar putea lua legătura cu cineva de la Poliția Rutieră ca să nu mai dea acțiunilor titluri jignitoare pentru șoferi? Caz concret, în momentul de față se desfășoară la nivel național operațiunea - sau acțiunea - "Blocada". Pe toate canalele locale se transmit spre presă cât de mulți bani au fost aduși la buget prin sancțiunile date, deja m-am săturat eu câte văd doar în presa locală de la mine din județ și după o căutare am văzut că e la fel cam peste tot.

Din toate astea se transmite mesajul că, deși se circulă în condițiile în care se circulă, Poliția e la datorie colectând bani la buget prin blocade în teritoriu. Că o face sancționând abaterile conducătorilor, e altă poveste, iar despre fluidizarea traficului și creșterea siguranței, nimic.

AlexIP

Apropo de siguranța circulației, azi, 27.08.2015, 14:45, ieșire A1 Izvin după limitarea de 80 km/h, operațiunea "trageți șoferi pe dreapta direct pe autostradă". :o

MAI 34404 și în spatele lui, băgat în gaura din parapet în sens invers (deci a întors pe autostradă) MAI 34406.


alecu26

deci asta trebuie sa se lase cu adresa la IGPR si la seful politie rutiere. Cu cateva exemple de filme din afara cum se moare stand pe banda de urgenta (inclusiv recentul cu caz al procurorului din Arad spulberat in Slovacia).

Si poate ne ajuta frunzaverde cu vechea recomandare ca in cazul autostrazilor trebuie sa te conduca la prima parcare, nu sa te opreasca pe banda de urgenta. (acum disparuta de pe internet). Si poate tot frunzaverde ne ajuta si care este practica curenta in alte tari.

Si in final o mica ironie nu le strica, intrucat exact acesti agenti pare ca nu cunosc codul rutier care interzice stationare pe banda de oprire de urgenta, plus ca-l obliga pe sofer sa incalce o linie continua.
Drumurile noastre POATE;

ciprebbe

#1089
Cred ca trebuie sa o distribuim pe FB ( link )si sa tragem un semnal de alarma legat de acest aspect. O sa luam in discutie si o instiintare oficiala din partea API catre IGPR.

QuoteDin punct de vedere al opririi pe autostrazi, agentii rutieri trebuie sa efectueze semnalul de oprire exclusiv din autovehiculul politiei, iar soferul este invitat sa urmeze masina politiei pana in prima parcare, unde se trece la executarea controlului propriu zis.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ubco

In Statele Unite politia te poate opri pe banda de urgenta pentru controlul actelor (si amenda)-- e practica obisunuita.
De asemenea, adesea politistul se apropie de vehicul pe partea dreapta, in functie de largimea benzii de urgenta si pozitia
autovehiculului oprit. Masina de politie care supravegheaza traficul deobicei nu o face de pe banda de urgenta, ci mai degraba
dintr-un loc mai putin stanjenitor, si asta nu neaparat ca sa fie ascuns (sa prind cat mai multi), ci mai degraba pentru a nu
introduce elemente de hazard pe autostrada: soferii schimba banda rapid, incetinesc, se trag pe banda din stanga (sau dreapta), etc.
In final, nu cred ca e practica propunerea de a conduce pe soferul oprit pana la prima parcare pentru controlul actelor (cel putin nu in
cazul in care controlul poate fi efectuat in cateva minute in conditii de "relativa" siguranta), pentru ca in acest mod nu ar putea fi efectuat
nici un control efectiv.

ciprebbe

Nu suntem in State, nu exista pe autostrazile noastre spatiu de degajare cum e pe autostrazile din state, in toata Europa exista reglementari privind oprirea pe autostrada. Aceste reglementari trebuie puse in practica si la noi in tara. Se poate intampla orice la viteza de autostrada(vezi exemplul dat azi de colegul MrInfinity aici .
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

    API a facut in mod oficial o solicitare catre I.G.P.R. prin care solicita sa ni se precizeze procedura legala.
Aveti atasata solicitarea.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ubco

@ciprebbe: spatiul de degajare, cat si largimea benzilor, e variabil in State, de la foarte larg pana la foarte ingust, sau  chiar inexistent

Pe fond: pana la urma e la latitudinea politistului de a aprecia ce e mai periculos: sa opreasca un autovehicul pe dreapta sau sa il conduca pana la
urmatoarea parcare (si asta poate depinde de cat de aproape e prima parcare, care e starea soferului (i.e. vizibil intoxicat), care e starea
curenta a traficului, etc. )

Cu siguranta ca sunt reguli cu privire la practica opririi autoturismelor pe autostrada, dar nu pot sa cred ca politistul nu are dreptul de a
opri un autoturism pe dreapta pe autostrada, pe banda de urgenta.  Daca exita o astfel de lege, e proasta: cu siguranta ca a fost votata
de cineva care a dormit in parlament. Orice lege (ex. siguranta circulatiei) trebuie sa tina cont de realitate (i.e. faptul ca nu sunt spatii de
parcare dese, iesiri dese de pe autostrada ), psihologia conducatorilor auto (aici bag 200km/ora ca n-are chef politistul s mearga 20km
numai pentru o amenda ) si alti factori.

Nu cred ca problemele de siguranta ale traficului din Romania sunt cauzate de o prea mare agresivitate a politistilor pe autostrada , cat
in primul rand de cormportamentul soferilor, si in mai mica masura de prestatia inconsistenta a politistilor in a aplica legea.

Vom vedea raspunsul IGPR. Si nu, nu sunt interesat de o polemica.

adiarc

acesti ,inteligenti , nu stationau pe banda de urgenta , ci mergeau cu 20 la ora pe ea....la fel de grav ca si stationatul ( dupa sp de serv de la Pianu )


"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura