Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Harry

Deja e ceva obisnuit. In sensul ca nu e zi fara un accident grav in Ct si nu e saptamana fara macar un mort....

cristi5

#4531
Dar e si lipsa fatala de educatie. Cum sa mergi pe un vehicul care n-are elemente reflecrorizante (si daca le are, le are jos) fara sa porti macar o vesta reflectorizanta si o casca de bicicleta? Casca fara vesta nu ar fi ajutat (victima decapitata)

Oamenii se expun cu nonsalanta unor riscuri mortale. Trotinetele si bicicletele (electrice sau ba) sunt pe trend, riscurile vor creste.

Airbag-urile vor fi in orice masina. Oamenii stau ca prostil fara centura cu airbag-ul gata sa le explodeze in fata si sa-i omoare sau sa-i nenoroceasca pe viata.

Autostrazile sunt in dezvoltare. Oamenii se indreapta spre ele pentru prima data fara macar sa-si faca un plan cum vor intra, si intra invers.

Dumb ways to die.

Si face cineva educatie? Nu, sa respecte dreacu legislatia. Toti cetatenii trebuie sa fie juristi-consulti. Mortul e de vina.

API a incercat acele filme (mult de munca!), se vede ca mai e mult de lucru.

__dir

#4532
Politia ar trebuie sa fie mai activa (?!, stiu, ei oricum nu cunosc legile) in a informa pe cei cu biciclete si trotinete despre riscurile circulatiei pe drumurile publice.

Iar articolul acesta "(4) Se recomanda ca, in circulatia pe drumurile publice, biciclistul sa poarte casca de protectie omologata." ar trebui schimbat in "(4) Este obligatoriu, in circulatia pe drumurile publice, biciclistul sa poarte casca de protectie omologata.". Am vazut familii, curieri circuland pe banda 1 fara casca sau veste.

Mai nou noaptea (BV) au aparut pe strada si indivizi cu skateboard.

gruiarew

Nu zic că nu-i bună casca, dar în cazuri de genul e cam degeaba. O fi bună pe poteci când ieși la plimbare, nu printre masini.

În ziua de azi e foarte ușor de a avea access la informație. Trebuie să mergi undeva unde n-ai mai fost niciodată? E un google maps. Te sui pe autostradă? Chiar nu-ți trece prin cap că poate o fi puțin diferită de ulița din sat sau de aleea de după bloc? O tai noaptea la 3 cu trotineta? Ai bani de trotinetă electrică dau n-ai 8 lei de o vestă?

Și poliția să fie mai activă dar ce să facă? Să stea la 3 noaptea că poate vine un idiot pe trotinetă? Acuma ăluia cine-i repară mașina?

Nu zic, și educație ar trebui făcută, dar să fim serioși că trebuie să ne mai și folosim căpățâna. POți să-ți bati puțin capul cu "ce se întâmplă dacă" în locul "mie nu mi-a spus nimeni". Îs cazuri în care scuzele nu mai ajută.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

cristi5

Femeia aia trebuia educata sa se gandesca la elemente reflectorizante. Si sa zica ups, trotineta n-are. Lasa ca pun eu o versta neon

Si da, casca de bicicleta ajuta enorm. Cazi, dai cu capul de asfalt sau un bolovan (cum am patit) si nu ai nimic. In cazul asta nu a ajutat, asta nu inseamna ca nu trebuie purtata. Ca centura de siguranta...

Europiu

@pelan87: Inconștientul ăla cu bicicleta a supraviețuit? Ce pălăria mea căuta acolo?
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

gruiarew

#4536
Dacă la 43 de ani (sau cât o fi avut) trebuie să-ți zică cineva că ziua nu-i ca noaptea, să-mi fie cu iertare.

Și eu îs biciclist. Dar știu și cum e la volan. Dacă ai trafic din sens opus și nu e semnalizat, nu-i vezi și pace. Plus că ține foarte mult și de așteptări. Eu unul nu m-aș aștepta să fie trotinetă nesemnalizată la 3 am pe național.

O știre de genul ar trebui dată pe toate televiziunile, poate se gândește poporul să dea 8 lei pe o vestă. Dar cum nu e nimic senzațional, povestim noi aici și cam aia e...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

pelan87

@Europiu Da, un cretin inconstient. Si culmea e ca nu a fost singurul, la retur pe breteaua de intrare pe A3 la Nadaselu mai era inca unul, l-am claxonat iar el mi-a aratat degetul... ce pretentii sa ai de la astia?
Scuze de off topic.

frunzaverde

Cum dracu sa intri cu trotineta electrica pe DN? Sunt facute pentru distante scurte, last mile, prin orase. Nu sunt foarte stabile, nu au elemente de siguranta, nu au cea mai buna manevrabilitate... Sa te bagi cu asa ceva printre TIR-uri si masini care merg cu 100 la ora?

Bine, nu e doar boala romaneasca - am vazut nebuni intrand cu Lime-ul pe rampele de acces la freeway in LA... Dar macar acolo traficul era complet blocat.

Si e clar nevoie de educatie -- casca si vesta sunt obligatorii noaptea cand mergi pe drumuri riscante cu vehicule lente.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

kitsune

"Their ability to articulate never ceases to amaze me!" ca să-l parafrazez un pic pe Douglas Adams.

Ieri am dat peste trei trotinetiști prin traficul constănțean. Unul jongla stradă-trotuar, când nu te așteptai îți sărea în fața mașinii, altul mergea frumos pe mijlocul benzii 1, ambii electrici. Un al treilea era tot pe mijlocul benzii 1, dar pe contrasens, ăsta săracul dădea din picior că era pe analog. De ceva timp încep să văd scutere electrice gen "citycoco" (no idea why this name), măcar ăstea au un scaun. Nu am văzut încă niciunul înmatriculat, cu toate că în mod sigur mergeau cu mai mult de 25 km/h. Am și prin cartier vreo doi puști (11-12 ani maxim) care se dau în viteză pe așa ceva.
Nu e normal, dar să nu uităm că suntem în orașul în care părintele îi cumpără copilului Porsche, copilul face liniuțe și rupe pomul, părintele construiește monument în locul pomului, părinții victimelor colaterale plâng, end story.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

alin2pas

Ne mirăm că au apărut trotinete electrice care merg cu mai mult de 25 km/h și nu sunt înregistrate sau înmatriculate, dar de multe ori am fost depășit în trafic pe când circulam cu viteze între 50 - 60 km/h de scutere înregistrate la primărie care circulau cu viteze de cel puțin 80 km/h.
În ceea ce privește accidentele produse pe timp de noapte, eu cred că la multe cauza principală este mentalitatea unor participanți la trafic (conducători de vehicule de orice tip, dar și pietoni) că e suficient să vadă EI drumul și nu se gândesc că și ei trebuie să poată fi văzuți, sau, mai rău, că și alții trebuie să vadă pe unde merg. Am întâlnit de prea multe ori noaptea bicicliști fără nimic reflectorizant, numai cu o lanternă chioară cât să poată vedea ei pe unde merg, mașini circulând dimineața sau seara pe semiîntuneric fără lumini aprinse, unele fără lumini pe ceață densă, dar și mașini cu becuri cu xenon aftermarket puse în faruri normale, care orbeau pe toți ceilalți participanți la trafic sau mașini cu faruri dereglate care băteau prin copaci.
Zilele trecute a arătat la televizor un accident mortal: un pieton a încercat să treacă noaptea pe trecerea de pietoni imediat după ce a trecut o mașină și a fost lovit de o mașină care circula pe contrasens. De două ori am evitat astfel de accidente doar pentru că am frânat până aproape am oprit la trecerea pe lângă mașini care m-au orbit cu farurile, dar nu poți face asta de fiecare dată când treci pe lângă idioți care cred că numai ei trebuie să vadă pe drum și te orbesc cu farurile.

kitsune

Eu vroiam să scot în evidență faptul că multe scooter-e electrice sunt vândute ca făcând parte dintr-o categorie ce nu necesită permis sau înmatriculare, limitarea vitezei fiind totuși foarte ușor de înlăturat, astfel încadrându-se la altă categorie.
Apropo, pe permis am categoria AM, câștigată din oficiu, pentru că am B. La fel are și consoarta. Teoretic, ambii putem merge cu un moped pe drumurile publice. Practic, eu știu să merg pe bicicletă, ea nu. Dacă mâine ar învăța să se mențină în echilibru pe două roți, ar avea dreptul LEGAL să circule pe mijlocul bulevardului Tomis pe o mini-mobră. Sau citycoco fără limitator.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

cristi5

#4542
Ziare.com si G4media prezinta date pe care noi le stim, dar e bine ca sunt aduse in atentia publicului.

"Romania este cea mai periculoasa tara din UE pentru biciclisti si pietoni. Bilantul negru facut de Eurostat"
Bilantul victimelor pe 2017 este 812 auto, 733 pietoni, 191 biciclisti

Trotinetele nu vor imbunatati situatia asta... Mi se pare interesant ca sunt inca tolerate in Suedia de exemplu. Vedem ce mai urmeaza.

http://m.ziare.com/stiri/romania-este-cea-mai-periculoasa-tara-din-ue-pentru-biciclisti-si-pietoni-bilantul-negru-facut-de-eurostat-1574181-font1
https://www.g4media.ro/eurostat-romania-cea-mai-periculoasa-tara-din-ue-pentru-biciclisti-si-pietoni.html

Consecintele sunt interesante
- pentru ca nu prea rezolva localitati, autostrazile si drumurile de mare siguranta ajuta doar partial daca Romania ar vrea (ca acum nu arata ca vrea) sa scada numarul de victime din traficul rutier. Daca insumam populatia localitatilor fara centura rutiera aflate azi la 20km de un drum rapid aflat in constructie sau in pregatire (A7), nu iese mai mult de cateva sute de mii. LD3 de exemplu, extrem de util pt soferi dar ocoleste doar cateva localitati mici. Mare parte din PiSi si proiectele montane (mai putin poate VP/CoBra) la fel. Pe A7 multe din localitatile mari au deja centura (sigur ca A7 va fi mai bun dar impactul nu poate fi mare), etc.

- in localitatile din Romania e mult mai sigur sa fii in masina decat in afara ei. In conditiile astea nu-ti vine sa trimiti copilul la scoala pe jos sau cu bici. Mai bine il iei cu masina, si daca tot lucrezi in centru, il dai la scoala in centru. Atunci nu pot aparea scoli bune in cartiere! Copiii vor invata ca masina este singurul mod acceptabil de a se deplasa mai tarziu, ca adulti. Consecinta este reinforcing feedback: tot mai multi vor vrea cu masina, facand traficul pietonal/ciclist si mai nesigur, ceea ce poate rezulta in americanizare si desfiintarea trotuarelor si a transportului in comun (ca toti au masina, Los Angeles). Si ambuteiaj.

- pentru siguranta pietonilor si biciclistilor (adica jumatate din siguranta rutiera de la noi) investiile trebuie sa mearga la centuri foarte bine separate de trafic local, cu interzicerea construirii de cladiri cu acces la centura, si in mii de masuri mici de protejare pietoni si ciclisti: parapete de separare de rutier, ingustari, insule, bumpere de redus viteza,... multe. Din pacate putine din astea aduc voturi. Mult mai putine decat locurile de parcare si benzile in plus. Am vazut recent un reportaj despre Timisoara, pe care acum 20 de ani il numeam "orasul florilor", cu transport in comun dezvoltat inca de atunci, care intre timp s-a asfaltizat. Trist. Nici macar nu e bun asfaltul comparativ cu Clujul de exemplu.

MarcoPolo

In urma evenimentelor recente legate de circulatul pe contra-sens pe autostrada, DRDP Timisoara publica pe pagina lor de FB regulile care trebuie urmate intr-un astfel de caz.
https://www.facebook.com/DRDP.Timisoara/posts/880429798986271
OK, buna si aceasta initiativa, insa sper sa nu se rezume doar la postatul pe FB din birou, ci sa gaseasca solutii eficiente in teren.
Peste tot in lume apar semne clare si mari care sa atentioneze soferul inca de pe banda de iesire, au fost o gramade de exemple chiar aici pe forum. Nu inteleg de ce la noi nu se procedeaza la fel... E o masura extrem de ieftina si probabil destul de eficienta.

cristi5

#4544
Am scris un comentariu pe Fb

Mai adaugati un bullet: daca ati ratat iesirea, *nu intoarceti*!!! Ca asta au facut cei doi de la Soimus. Erau obisnuiti cu sfarsitul autostrazii la Soimus si nu au cautat iesirea.

Si Dvs ar trebui sa puneti un indicator: urmatoarea iesire Ilia, 22 km. Sa inteleaga mai bine situatia.