Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

TibiV

Corect.
Inainte mureau aia care nu aveau muschi.
Acum mor aia care nu au creier.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

gruiarew

Problema e că mai iau şi pe alţii cu ei. Când erai în copac dacă erai tont cădeai în cap şi-ţi rupeai gâtul. Acum ăia ce sigur îşi rupeau gâtul se dau în conserve de 1-2 tone.  E tot mai distractiv în trafic.

Azi am trecut p lângă asta: https://alba24.ro/foto-accident-auto-pe-autostrada-a1-sibiu-deva-in-zona-cugir-orastie-doua-persoane-grav-ranite-trafic-blocat-665277.html doar că eram pe sensul celălalt. La ieşire din Mintia mi-a ieşit unul în faţă din coloană pentru că cel din faţa lui frânase. La Holdea s-a găsit alt deştept să depăşească (urca spre Deva după giratoriu) de am ajuns cu piciorul în radiator. Şi toate astea cu autostrada lângă....
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Harry

Scene teribile marţi, la Constanţa, unde un tirist rupt de beat a fost urmărit în trafic de şoferi, mai bine de 40 de km. A intrat pe contrasens şi a aruncat o maşină în şanţ, în autoturism aflându-se un bărbat şi fiul lui de 9 ani.

Andreea Pavel, o jurnalistă din Constanţa, a fost cea care a postat pe facebook întreaga poveste. Ea spune că a observat TIR-ul circulând în zig-zag şi intrând continuu pe contrasens, pe traseul Murfatlar - Portul Constanţa. La un moment dat, o maşină a intrat în şanţ, ca să evite impactul cu TIR-ul intrat pe contrasens. În maşină era un pompier şi fiul lui de 9 ani, pe bancheta din spate.

Nicio, dar NICIO mașină de poliție nu l-a oprit pe tirist pe ruta Ciocârlia-Murfatlar-Valu lui Traian-Constanța-autostradă-Portul Constanța Sud. În tot timpul ăsta, tiristul nu numai că mergea în zig-zag, dar a intrat pe contrasens de nici nu mai știu câte ori.

Așa că am făcut noi munca domnilor de la Rutieră și, când am ajuns în Port, unul a rămas lângă tir ca să nu fugă dementul ăla și altul s-a dus la punctul de control să anunțe că la volanul unui tir este unul care nu se poate ține pe picioare.

După ce le-am zis despre ce e vorba, cei de la punctul de control i-au luat actele inconștientului și l-au ținut acolo până când a venit poliția. După o oră și jumătate de la incident au ajuns și băieții de la Rutieră.

https://observator.tv/eveniment/sofer-de-tir-beat-trafic-urmarit-constanta-masina-sant-261383.html?utm_source=Facebook%2520Grup&utm_campaign=Facebook&utm_medium=Social&utm_term=articol&utm_content=261383

-------------------

Noi imagini şocante surprinse în trafic. În ele apare un copil de nici 7 ani care stă singur la volan, pe scaunul din stânga şi conduce nebuneşte maşina.

Băieţeul stă singur pe scaunul şoferului şi conduce cu peste 120km/oră deşi abia ajunge să vadă bordul. Potrivit Antena3, grozăvia ar fi avut loc pe autostradă, lângă Sibiu.

https://observator.tv/eveniment/copil-singur-la-volan-autostrada-sibiu-video-261382.html?utm_source=Facebook%2520Grup&utm_campaign=Facebook&utm_medium=Social&utm_term=articol&utm_content=261382

si video:

https://www.facebook.com/100013529941482/videos/473291296465198/

>:( >:( >:( >:( >:(

JohannDB

Ciumpalaci și orice altceva vreți......

   http://www.gandul.info/stiri/accident-dn2-popas-tamboesti-vrancea-tineri-live-pe-facebook-ciocnire-cap-de-pod-17362911

  Și "colac peste pupăză"....și volan pe....dreapta, dar asta nu se mai specifică pe la televiziuni.... Bine că nu a acroșat (șoferul pare că are permis din octombrie 2017) pe nimeni și a "avut grijă" numai de "mașina lui".
Să te pună dracul, să le atragi atenția unor astfel de persoane, cum că nu este în regulă ceea ce fac, dacă vrei să ai probleme "cu ei" și nu ești un mic "Bruce Lee", pentru a te apăra de "contraargumentele" lor.
Mai este ceva ce se invocă și prin regres se ajunge la perioada de "școală de șoferi"... Am tangență cu această perioadă și pot spune că toți sunt cuminți, ascultători, supuși, mielușei (într-un cuvănt), până trec examenul și primesc "cardul".  După asta, cam după primii 2000 km, începe umflarea în pene și senzația de "profesionist/cine sunt eu", atașată acelei impresii de supraestimare, de creștere a "eu"-lui propriu prin simpla așezare la volan și mișcarea din loc a mașinii care devine astfel o prelungire a forței și-a personalității proprii.  Degeaba le bagi în cap  pe perioada școlii tot ce au nevoie pentru a conduce și a se comporta sigur în trafic, că după asta "uită tot".... De aici începe marasmul.....

TibiV

Poliţiştii rutieri, scrisoare deschisă către Klaus Iohannis, după adoptarea modificărilor la Codul Rutier: Este un pariu cu viaţa cetăţenilor; numărul accidentelor rutiere va creşte alarmant

Grupul Poliţiştilor Rutieri din România a transmis, vineri, o scrisoare deschisă preşedintelui Klaus Iohannis în care atrage atenţia că, după adoptarea unor modificări la Codul Rutier care vizează presemnalizarea aparatelor radar, "numărul accidentelor rutiere, având cauză viteza excesivă, va creşte alarmant". Poliţiştii cer preşedintelui să nu promulge legea pe care o consideră un "pariu cu viaţa cetăţenilor" şi îi solicită să atace la Curtea Constituţională prevederile acesteia.

"Dorim, din nou, să tragem un semnal de alarmă prin care atenţionăm că numărul accidentelor rutiere, având cauză viteză excesivă, va creşte alarmant după intrarea în vigoare a acestei legi (vor muri peste 2000 de oameni în anul 2019)!!! Domnule Preşedinte, vă rugăm să nu promulgaţi această lege sau să atacaţi acest pariu cu viaţa cetăţenilor la Curtea Constituţională, întrucât considerăm că nu respectă unul dintre cele mai importante principii ale Constituţiei, art. 22, alin. (1) «Dreptul la viaţă, precum şi dreptul la integritatea fizică şi psihică ale persoanei sunt garantate!»", se arată în documentul Grupului Poliţiştilor Rutieri.

Potrivit acestora, în spatele acestei propuneri de modificare legislativă nu există niciun studiu şi niciun stat din Uniunea Europeană nu are astfel de restricţii.

În plus, poliţiştii afirmă că modificările aduse Codului Rutier "nu fac decât să pună în pericol viaţă cetăţenilor acestei ţări prin nerespectarea limitelor de viteză în lipsa unui control din partea puterii statului".

Potrivit art. 2 din O.U.G. 195/2002, «Îndrumarea, supravegherea şi controlul respectării normelor de circulaţie pe drumurile publice se fac de către Poliţia Rutieră din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române, care are obligaţia să ia măsurile legale în cazul în care constată încălcări ale acestora», iar impunerea modificărilor adoptate nu face decât să parafeze o Poliţie Rutieră total ineficientă în depistarea celor care produc accidente rutiere. "Această lege nu face decât să pună o forţă, cum este Poliţia Rutieră, ce trebuie să asigure siguranţă cetăţeanului (1951 de morţi în anul 2017 din accidente), într-un bibelou inutil în prezenţa căruia se va respecta legea, iar în absenţa anunţată se va merge după bunul plac", mai spun poliţiştii.

Aceştia atrag atenţia că "în condiţiile intrării în vigoare a acestei legi, Poliţia Rutieră va fi în imposibilitatea de a-şi execută misiunile şi de a controla respectarea limitelor de viteză pe drumurile publice".

"În situaţia în care administratorul drumului public nu montează indicatoare de presemnalizare a radarelor, va fi un semnal pentru «teribilişti» de a calca pedala de acceleraţie la maxim, iar Poliţia Rutieră se va află în imposibilitatea de a proteja viaţa şi integritatea corporală a cetăţenilor, cum este prevăzut la art. 22 din Constituţie", mai spun poliţiştii.

În plus, aceştia susţin că prevederea legislativă potrivit căreia dispozitivele destinate măsurării vitezei să se instaleze exclusiv pe autovehicule care prezintă înscrisuri şi însemne distinctive ale Poliţiei Rutiere, vine în contradicţie cu prevederile altor legi, exempicicând cu art. 31, alin. 1, lit. h din Legea 218/2002, potrivit cărora "în realizarea atribuţiilor ce îi revin, potrivit legii, poliţistul este învestit cu exerciţiul autorităţîi publice şi are următoarele drepturi şi obligaţii principale: (...)să poarte asupra să armamentul şi muniţia necesare, indiferent dacă este în uniformă sau echipat civil, şi să folosească, pentru îndeplinirea misiunilor, autovehicule din dotare, cu sau fără însemnele distinctive ale Poliţiei".

"Nu este normal să presemnalizezi o acţiune de control, care are caracter inopinat, iar după aceea să creezi premisele unor piste de curse pentru conducătorii auto care au un comportament disimulat în prezenţa Poliţiei şi disconsiderant în absenţa acesteia", mai spun poliţiştii.

Agenţi rutieri atrag atenţia asupra faptului că "această lege va fi temeiul unor drumuri şi mai însangerate, esenţa ascunsă a acesteia fiind doar populism şi crearea unor avantaje pentru cei cu autovehicule puternice, care vor să nu mai răspundă în faţă legii".

Semnatarii documentului menţionează că nici Guvernul şi nici Ministerul Afacerilor Interne nu au avizat favorabil acest document legislativ.

Camera Deputaţilor, în calitate de for decizional, a adoptat, în 5 iulie, un proiect de lege pentru modificarea art.109 din Ordonanţa de Guvern nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, care prevede, printre altele, că prezenţa maşinilor de poliţie cu radar trebuie presemnalizată prin panouri cu 500 - 2.000 de metri înainte.

https://www.news.ro/social/politistii-rutieri-scrisoare-deschisa-catre-klaus-iohannis-dupa-adoptarea-modificarilor-la-codul-rutier-este-un-pariu-cu-viata-cetatenilor-numarul-accidentelor-rutiere-va-creste-alarmant-1922404320042018071018281961
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Liviu M

Eu sunt curios care ar fi rezultatele unui sondaj pe tema asta, a radarelor anuntate/neanuntate.

AdrianB1

Cred ca raspunsurile nu vor avea la baza o analiza la rece, ci o parere de moment, nefundamentata. Desi am vazut alte tari unde politia nu sta la panda cu radarul, personal nu cred ca e decizia ideala pentru Romania pentru ca lipseste reteaua de camere fixe in localitati si lipsesc complet agentii din trafic (in trafic, nu pe marginea drumului) care exista in tarile respective unde masura asta e considerata foarte buna.

Liviu M

Bineinteles ca rezultatul sondajului va fi "emotional", da' poate influenta decizia unui "jucator politic".

Earthchild

Un exemplu cu utilitatea separatoarelor de sens elastice.  Ar fi intrat în plin, dacă nu-l opreau "sarmele".


Trimis de pe al meu Lenovo TB-8504X folosind Tapatalk


JohannDB

Tot se bate monedă pe radarele patriei....
   Cred că ar trebui o clarificare al momentului la care au dispărut prin abrogare, articolele din NML referitoare la condițiile de utilizare cu referire specială la ploaie, burniță, ninsoare, ceață, sub/în zonele de perturbații electromagnetice (linii de înaltă tensiune, relee de transmisiuni, etc).... O dispariție care te pune pe gânduri deoarece aparatele radar funcționează la fel ca înainte; publicul, însă, se pare că nu are voie să cunoască subterfugiile ce pot fi folosite în utilizare, acum, pentru a "face bani" (condițiile de "mediu restrictive" le-am discutat și cu-n operator radar acum câțiva ani și acesta confirma existența lor). Și mai este treba cu "+" și "-" la verificarea metrologigă, dar la amendare nu se mai ține cont. Dubla măsură. Ambiguitate, lipsa sentimentului de corectitudine, cinste, lipsa încrederii în "legalitate indubitabilă", lipsă ce te provoacă la reacție de "tratament neserios" a legii ....
Un orice fel de sondaj, va fi (în baza multor amintiri neplăcute ale celor întrebați), subiectiv, emoțional și atunci care ar fi rostul real?

dragos76

Legat de ultimul accident, cel de pe DN2. Din nou se bate monedă pe "live pe facebook", "lipsă de experiență" etc, dar din ce se pare cei morți erau pe bancheta din spate. Și tare mi-e că nu aveau centura pusă. După cum mai tot zicea critsi5, ar trebui popularizate detaliile astea mult mai mult, inclusiv în cazul comunicatelor celor de la poliție.

adiarc

dupa ce i-am văzut pe prietenii lui vorbind,mi-am dat seama că este vb in primul rând de lipsa de educatie...cea mai mare problema a tarii cu cele mai mici investiții si cu reforme care mai mult bulverseaza decat rezolva
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Goldmund

#3507
Este nevoie de educatie si iar educatie(civica, rutiera), precum si de autostrazi(cel putin 3000km) si sosele mai sigure, ne-ar ajuta daca am avea mai multi oameni educati.....

dr4qul4

e veche si a mai fost pus articolul pe forum. Nu mai pune tot ce gasesti pe net, sau daca o faci, macar verifica inainte.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

tom_sawyer

Opt persoane, între care un copil de un an, au fost rănite într-un accident care a avut loc duminică după-amiază pe Drumul Naţional 7, în judeţul Vâlcea.

Potrivit reprezentanţilor Poliţiei Judeţene Vâlcea, accidentul s-a produs la kilometrul 227 al DN 7, în comuna Câineni.

Accidentul a avut loc în condiţiile în care un şofer a încercat să depăşească o coloană de maşini într-o curbă fără vizibilitate şi încălcând marcajul continuu. Din sens opus venea un alt autoturism care circula regulamentar şi cu care maşina aflată în depăşire s-a ciocnit. După impact, vehiculul care vircula regulamentar a fost proiectat în balustrada de pe marginea drumului şi apoi în afara şoselei.

Primele informatii de la locul acidentului arată că cinci dintre răniţi sunt din autoturismul care a întrat în depăşirea neregulamentară.

digi24.ro