Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

RaduC

^^^ Eu nu as sta langa tiruri, in giratorii, niciodata. la cat loc le trebuie pentru a vira, in orice directie merg, ocupa tot giratoriul.

ghrt

Nu am o problemă să fiu în aceeaşi intersecţie cu un TIR, îi acord spaţiul necesar, acela a schimbat benzile, fie nu s-a asigurat, din neatenţie sau pe motiv că e mare, fie avea oglinzile prost reglate.

Giratoriile sunt periculoase tocmai din perspectiva schimbării benzii de la centru spre marginea exterioară, deoarece au prioritate cei care circulă deja pe benzile respective. Dacă se ajunge la poliţie se lasă cu suspendarea dr de a conduce. Personal semnalizez întotdeana dar nu toţi o fac. Am întâlnit destui care nu mi-au dat prioritate chiar şi atunci când semnalizam şi au trecut de pe banda 2 spre ieşire obligându-mă să frânez ca să evit accidentul. Aşa că TIRul menţionat de AdrianB1 avea prioritate şi fiind mare are puţine motive să se teamă de impact, şoferul de pe banda 2 ar fi fost vinovat de producerea accidentului.
Cont (aproape) inactiv.

TibiV

#2837
Pai nu asta este principala problema a giratoriilor ?

Intri pe 2, ca sa iesi trebuie musai sa ajungi pe 1...
Intri pe 1 (mai ales cand la intrare nu exista decat 1...) "iti iau fata" toti cei care vor sa iasa de pe 2...

Este dificil si daca este un mega-giratoriu (Charles de Gaulle in Bucuresti), dar daca este doar un pic mai mare decat o clatita... :(

Iar la Charles de Gaulle, giratoriu cu 3 benzi/sens, este chiar "funny" cand intra unul pe 1 si vrea sa ajunga pe 3 dupa 90 de grade. Sau cand ala care a intrat pe 3 vrea musai sa faca "prima la dreapta"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AdrianB1

La Charles de Gaulle e doar plin de idioti, daca te incadrezi corect din timp si respecti marcajele nu ai nici o problema sa ajungi unde vrei.

Solutia e simpla: turbogiratii. https://en.wikipedia.org/wiki/Roundabout#Turbo_roundabouts. Nu doar ca sunt simplu de facut, sunt mai eficiente decat cele clasice:

"According to simulations, a two-lane roundabout with three right turns should offer 12–20% greater traffic flow than a conventional, three-lane roundabout of the same size"

strainu

Quote from: AdrianB1 on November 28, 2017, 11:55:23 PM
Solutia e simpla: turbogiratii. https://en.wikipedia.org/wiki/Roundabout#Turbo_roundabouts. Nu doar ca sunt simplu de facut, sunt mai eficiente decat cele clasice:

Mai ții minte soarta separatoarelor din cauciuc cu care umpluse Oprescu Bucureștiul ca să "protejeze" liniile de tramvai? La fel ar fi și cu turbogirațiile astea... Până nu învățăm să luăm corect un giratoriu simplu (și sunt mulți șoferi altfel respectuoși cu regulile care în giratoriu devin haotici), așa ceva e SF.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

ghrt

Foarte mulţi soferi ignoră marcajele de pe astfalt. Chiar şi o regulă simplă şi intuitivă ca viratul la stânga _înainte_ de centrul imaginar al intersecţiei, astfel încât fluxurile de trafic să nu se intersecteze, este încălcată cu spume la gură. Dar cred că am devenit offtopic.
Cont (aproape) inactiv.

TibiV

Quote from: ghrt on November 29, 2017, 12:32:03 AM
Foarte mulţi soferi ignoră marcajele de pe astfalt.

Si mai rad unii de Pasajul Jiul de la Timisoara...
Cat de mult as vrea sa avem astfel de marcaje in multe intersectii din Bucuresti.

Iar pe DNCB marcajele sunt "mentale": parca asa se facea aici la stanga/dreapta...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AdrianB1

Quote from: ghrt on November 29, 2017, 12:32:03 AM
Chiar şi o regulă simplă şi intuitivă ca viratul la stânga _înainte_ de centrul imaginar al intersecţiei, astfel încât fluxurile de trafic să nu se intersecteze, este încălcată cu spume la gură.
Aia nu e simpla si intuitiva, e bagata in lege si a fost foarte aiurea: cand am facut scoala era obligatoriu sa ocolesti centrul intersectiei prin exterior, apoi era prin interior doar in anumite cazuri, azi nici nu mai stiu ce varianta e ca se tot schimba si soferii nici nu mai stiu ce sa faca. In special cei care au facut scoala inainte de 2000 si nu au mai pus vreodata mana pe carte nu au habar de regula actuala.

kumar

Compania de Drumuri cumpără parapete metalice de 70 de milioane de euro

Compania de Drumuri a semnat un contract de 297 milioane de lei (aprox. 70 milioane de euro) pentru achiziția a patru tipuri de parapete metalice de protecție.

Contractul-cadru pe o durată de patru ani constă în achiziția și transportul a minimum 219 000 metri liniari și max. 1 099 200 ml. de glisiere metalice care vor fi distruibuite la toate cele șapte Regionale de Drumuri și Poduri. O companie de profil din Italia cu activități în domeniul elementelor de siguranță rutieră a fost singurul ofertant al licitației organizată în iulie 2017.

Lipsa parapetelor metalice de protecție sau neînlocuirea celor deteriorate a revenit în atenție la începutul lunii octombrie atunci când fostul ministrul al transporturilor, Răzvan Cuc, l-a demis pe directorul Regionalei de Drumuri Timișoara după ce o mașină cu cinci persoane a plonjat în Dunăre, parapetul de protecție deteriorat nerezistând impactului. Și nu este doar o problemă pe DN 57 în clisuara Dunării, inclusiv pe serpentinele de pe DN 1 Valea Prahovei sau alte șosele principale din zona de munte nu sunt asigurate cu glisiere metalice.

CNAIR are restanțe și în ceea ce privește parapetele de protecție din beton, așa numitele ,,borduri New Jersey". Astfel de separatoare de sens din beton au fost montate pe DN 1 Ploiești-Câmpina sau pe DN 39 Constanța –Mangalia unde sunt două benzi pe sens, însă pe mai multe șosele modernizate și lărgite la patru benzi cele două sensuri de mers nu sunt separate.

https://www.cotidianul.ro/compania-de-drumuri-cumpara-parapete-metalice-de-70-de-milioane-de-euro/

pasadia

Mie imi suna a contract de achetat de Curtea de Conturi / DNA. Un singur ofertant, si ala italian, pentru un produs care, pana de curand, nu ii era drag CNADNR-ului. Pare ca deodata au descoperit si ei parapetul metalic si acum pun asa ceva si pe unde nu e nevoie alegand cea mai mare dimensiune posibila. Nu pot sa nu compar cu autostrazile si drumurile de afara unde fie nu sunt montati asemenea parapeti fie se aleg niste dimensiuni mult mai modeste...

Cristi N

#2845
Din ce inteleg eu e vorba de parapet clasic metalic W si mie mi se pare ciudat ca exista un singur ofertant. Avand in vedere ca e desul de raspandit ar trebui sa fie destul de multi producatori pe piata.

Poate ar fi interesant sa vedem documentatia licitatiei, se incadreaza la informatii publice cumva?

O alta informatie interesanta ar fi in ce masura isi recupereaza CNAIR-ul banii pe parapetele avariat de la societatile de asigurare RCA?
Pana la urma  parapetele nu se indoaie/rup singure, trebuie sa existe un vinovat.

HVMihnea

Sper ca nu s-a mai discutat despre asta inainte. "Chestia" asta este in localitatea Tureni, pe drumul expres intre Turda si Cluj. Exista vreo explicatie logica pentru asta? Nu urmeaza nicio intersectie dupa obstacol, doar o trecere pentru pietoni la care se putea pune frumos un semafor. Noaptea nu este niciun fel de semnalizare (in poza exista niste led-uri pe balizele respective, dar sunt doar de design intrucat eu nu le-am prins niciodata pornite).

Ionut

"Drumul expres intre Turda si Cluj". Ai multe de invatat. :) Trecem cu vederea, esti nou. Legat de insulele alea s-a mai discutat, dar se poate relua daca sunt interventii noi.

Hercule

Nu e nimic nou, in varful Feleacului lucrarile nu sunt terminate de peste un an. In sensul giratoriu din varful dealului ocolesti mormane de pamant, borduri si taieturi in asfalt. Mai nou la iesire din curti localnicii trec peste bordurile instalate pentru a ajunge pe sensul opus. O adevarata distractie!
Deșteaptă-te române!

Ionut

Premiera! :) Enjoy.
Bonus pentru siguranta rutiera: un bou care imi taie calea... desi ma vede...