Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

yetiman

Acceasi poveste pe Cluj-Gherla, pe portiunea cu 1,5+1,5.
Multe accidente si permanent risc.

2+1 alternant si locuri de parcare (cel de pe DN2 oprise sa-si faca nevoile pasagerul), cu NJ, ar putea reduce foarte mult riscurile.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

dr4qul4

si inca ceva ce lipseste pe DN2- amenajarea unor parcari! In afara de benzinarii, nu ai unde sa opresti!!! SUnt cateva asa-zise parcari (banda aceea scurta suplimentara), dar nu au pre-semnalizare.  Macar un panou sa-ti spuna ca in 500 m exista o parcare.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

yetiman

Ma folosesc de postarea lui isantem din topicul de drumuri ale vecinilor, ca sa pun niste solutii care mie mi se par folositoare in multe din situatiile comentate anterior.

Quote from: isantem on January 06, 2016, 10:14:21 PM
https://www.facebook.com/nifzrt/photos/a.243284739178008.1073741831.235960079910474/517248105115002/?type=3&theater

1. Cam asa as vedea si eu un minim de solutie pentru trecerile de pietoni si biciclete pe sosele cu 2 benzi pe sens (daca nu se poate pune semafor, macar o semnalizare si iluminare serioasa sa fie):


2. Daca va intrebati cum se face trecerea de la NJ la refugiul de pietoni central, iata un exemplu:


3. La sensurile giratorii tot la sosele cu 2 benzi, ar putea fi buna o asemenea solutie (stiu ca s-a mai discutat, dar pozele mi se par relevante):
Cred ca o delimitare mai 3D ar putea mari fluenta in sens (la ora asta am vazut multi care o "taie" prin sens dupa cum ii "taie" capul.)  :D


4. Insulele de calmare a vitezei sunt doar pe partea de intrare in localitate. La fel si benzile rezonatoare.
(stiu ca aici s-a comentat ca "bizonul roman" va fi tentat sa ocoleasca pe stanga; dar nu putem aplica principiul: ca sa nu fie hoti sa intre, preventiv, toata lumea la puscarie. Cu educatie si amenzi se pot rezolva)


5. O solutie de bun simt si de siguranta pentru virajele la stanga:
(nimic nou, dar oare de ce la noi sunt asa de rare???)


PS: Si ei au pasaje pentru cai.  :lol:
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

tudor

Numai mie mi se pare ca diferenta dintre limita de 130km/h si 80km/h pe timp de ploaie e un  pericol pentru siguranta circulatiei?
Nu aduc in discutie abuzul pe care ar putea sa-l faca politia si sa-ti ia carentul cand mergi cu 131km/h, nici limita de 80km/h care ci diferenta intre cele doua limite.
Cred ca ar trebui sa insistam catre administratorul drumului sa "imbunataseasca" calitatea autostrazii ca sa permita circulatia cu o limita de viteza de 110km/h pe timp de ploaie.

Io

#1459
^

Da si nu prea, variabilele sint multe. Am prins pe A2 ploaie zdravana si pina si 80 la ora era peste viteza mea de confort. Dar aici lucrurile sint subiective rau: ma depaseau altii cu masini net inferioare ca performante masinii mele, m-au depasit si TIR-uri.
Comportamentul e la latitudinea fiecaruia insa eu cred ca legea e buna asa la trama autostrazilor existente: ai portiuni de autostrada cu asfalt uzat si pe care uneori apa sta. Pina si 80 la ora poate fi la limita acvaplanarii.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

bogdymol

Nu este normal ca limita pe autostrada sa scada brusc la 80 km/h daca pica doi stropi de ploaie (legea nu face diferenta intre ploaie torentiala si cativa stropi de ploaie), dar in acelasi timp sa poti circula legal cu 90/100 km/h pe orice DJ sau DN, paralel cu autostrada, cu aceleasi conditii meteo. E ilogic.

O sa-mi fac timp in curand sa argumentez mai mult ideea asta.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

dr4qul4

Nu este normal sa ai aceeasi limita (80) pe timp de ploaie vara si pe timp de ploaie cand afara ai 0 grade.

Oricum, eu nu stiu nici macar un caz cand cineva a luat amenda pe autostrada ca mergea cu 100 km/h si afara ploua... poate voi stiti.

Politia apeleaza la formularea "adaptarea vitezei la conditiile de mers" care poate insemna orice.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

horatiu.cosma


dr4qul4

Da. Sa afiseze: Conduceti prudent  :lol:

Acum lasand gluma la o parte, orice sistem este folositor doar daca cei care il comanda mai si gandesc. Dar parca vad ca, pentru a schimba mesajul de pe afisaje e nevoie de "semnatura sefului" si "aviz INMH".....
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

horatiu.cosma

Exact. Sa le si obtina atunci. Aia cu conduceti prudent e si vara pe vreme ideala, si iarna pe polei, gheata, ceata etc.

tudor

#1465
Quote from: Io on January 07, 2016, 02:18:26 AM
Am prins pe A2 ploaie zdravana si pina si 80 la ora era peste viteza mea de confort.
Am prins furtuni si grindina cand circulatia era imposibila peste 30km/h. Si ceata. Si viscol cu zapezi troienite.
Asta nu e un motiv sa limitezi la 30km/h viteza pe autostrada, nu?

Dealtfel in toate cazurile de accident cauzat de viteza prea mare la conditiile de trafic cauza e chiarne adaptarea vitezei si nu nerespectarea limitei de viteza.

Gadeste-te ca sunt "picati din luna" care chiar respecta indicatoarele alea, precum si cele cu limitari de 60km/h uitate dupa lucrari.
Realizezi ca un TIR care intra pe banda a doua sa depaseasca (ilegal ca nu e voie cu tir pe banda a doua si nici cu viteza peste 80km/h pe nici o banda) e un pericol imediat pentru trafic. Si toate astea pentru ca s-a gasit unul sa respecte ad literam limitarea la 80km/h.
Accidentele se intampla dintr-un cumul de factori (nerespectarea distantei, schimbarea beznzii fara asigurare, conditii meteo). La toate astea eu spun ca se adauga limitarea abuziva e vitezei la valori mult inferioara fata de conditiile posibile de trafic.

Daca acum politia "se face ca nu ploua" cand de fapt ploua, in viitor ar putea fi mai sticta cu o limitare normala la 110km/h in conditiile in care carosabilul e umed.

In toata Europa am gasit intr-un singur loc o asftel de limitare: In Cehia si doar pe sectoare de autostrada, in panta si curba/intrare/iesire. Este clar sepcificat unde incepe limitarea pe ploaie la 100hm/h (https://goo.gl/maps/waBYR26PXjM2) unde incepe noua limitare pe ploaie la 80km/h (https://goo.gl/maps/Z1eruZReimP2) si unde se revine la viteza normala (https://goo.gl/maps/jpmg6gUzNit)

yetiman

Interesant ca semnele respective sunt doar temporare. Oare sa fi fost prognozate niste ploi mai serioase in perioada urmatoare?

Cel mai corect ar fi folosirea sistemului ITS, in combinatie cu un pluviometru (in functie de cantitatea de apa cazuta se poate reduce, progresiv, viteza). Daca e o ploaie usoara, sa zicem 110 km/ora. Daca e medie 100 km/ora. Daca e mai serioasa 90 km/ora.
Pe autobahn in Germania am vazut de nenumarate ori afisajele dinamice, care, banuiesc caci nu am informatii, sunt corelate cu situatia reala.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

danutzu_1069

Ca sa detaliem un pic exemplul colegului, eu vad ca acolo avem urmatoarele (pe directia specficata):
- pe partea dreapta aven un debleu, de pe care se scurge apa la ploi subsantiale
- tot pe dreapta vad ca rigola este cam ... "zgarcita" dar vad si un canal transversal care colecteaza apa din rigola.
- Pe partea stanga (sensul celalalt) se observa un gard plin si niciun fel de rogola.

Concluziile sunt clare, in anumite conditii de ploaie (torentiala) sunt sanse ca sa se adune apa pe carosabil.

tudor

Quote from: yetiman on January 07, 2016, 03:03:23 PM
Cel mai corect ar fi folosirea sistemului ITS, in combinatie cu un pluviometru (in functie de cantitatea de apa cazuta se poate reduce, progresiv, viteza). Daca e o ploaie usoara, sa zicem 110 km/ora. Daca e medie 100 km/ora. Daca e mai serioasa 90 km/ora.
Pe autobahn in Germania am vazut de nenumarate ori afisajele dinamice, care, banuiesc caci nu am informatii, sunt corelate cu situatia reala.
Scuza-mi gnoranta. Ce e ala ITS? "I" vine de la information?  Ala nu genereaza obligatii ci doar informeaza. Obligatiile sunt cele de pe indicatoare. O obligatie de a reduce viteza la o valoare evident inferioara fata de conditiile de trafic e un ea insasi periculoasa. De asta am deshis discutia in topicul de siguranta a circulatiei.

Sistemele dinamice de limitare a vitezei (prin indicatoare electronice) sunt extrem de scumpe. Acolo unde sunt folosite sunt folosite pentru a evita undele de trafic/ambuteiajele: Daca intr-un loc: traficul sta sau viteza scade foarte repede, este un accident, pui litare la 80km/h cu 2km inainte si 100km/h cu 4km inainte sau ceva ge genul asta.

Daca e ploaie reduci viteza! Nu trebuie sa-ti puna pe indicator ce e ploaie. Te uiti pe geam. Obligatia de a reduce viteza legala pe ploaie e cea de a reduce viteza pe orice fel de ploaie. In rest ai obligatia de a reduce (si mai mult) viteza in functie de conditiile de trafic.


yetiman

@tudor - mai usor cu vehementa

Exact asta am vrut si eu sa subliniez. Panourile de limitare la 80 pe ploaie sunt absurde.
Mai eficiente ar fi sisteme de informare in functie de cantitatea de precipitatii. Sau/si panouri electronice de restrictionare, dar asta ramane un subiect de discutat.

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu