News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
DEx12 Pitești-Colonești.

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

https://www.hotnews.ro/stiri-esential-24532594-accident-grav-autostrada-a1-trei-morti-ranit-dupa-autoturism-intrat-intr-utilaj-deszapezire.htm

"Trei persoane au murit, iar alta a fost rănită grav după ce un autoturism a lovit din spate un utilaj de deszăpezire. Accidentul s-a produs luni pe Autostrada A1, pe sensul Deva către Sibiu."



Probabil ca de obicei mortul e de vina. Vreau sa subliniez insa inca o data cat de periculoasa poate fi orice fel de interventie si utilaj lent sau stationat pe autostrada. De aceea tot spun:
- nu montati pe parapetele median acele palete antiorbire. Necesita intretinere, adica utilaj sau om in calea traficului de mare viteza, deseori cu vizibilitatea obturata de un camion, autocar etc...
- mai bine parapeti de beton, nu necesita interventii
- nu stalpi de iluminat pe mijloc - si acestia necesita intretinere, schimbare becuri etc...; nici pe margine nu e bine, dar hai sa zicem.

Ca si turista britanica (vezi parcare) oripilata de trecerile la nivel din Romania, de care a ras ministrul Razvan Cuc, asa si eu sunt oripilat de aceste greseli care se fac. Si pacat ca si aici pe forum sunt oameni care rad de mine, precum Cuc de turista aia. Ceva de genul: "hai mai lasa-ne".
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dorum


gruiarew

Nu știu, sâmbătă am venit și eu pe întuneric și ceață de la Sibiu la Timișoara. Sărărițele erau chiar foarte bine semnalizate. Poate chiar prea țipătoare lumina aia galbenă. În schimb erau câțiva opriți pe banda de urgență fără nici un fel de lumini.

Știu ce zici vancouver, dar totuși sărărița trebuie să treacă și ea pe acolo, altfel iese patinoar. Cele pe lângă care am trecut eu mergeau lejer cu 60 km/h, deci regulamentar pentru trafic de autostradă. Plus e mare, galbenă, zgomotoasă și beculește.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

TibiV

@vancouver,

nu discut cele 3 "nu faceti aia si ailalalta".

Dar in cazul asta clar mortul a fost de vina (daca nu cumva cel de la volan este cel care a scapat...)
Poti evita "prin proiectare" palete antiorbire sau schimbarea becurilor pe axul autostrazii.

Dar nu poti evita "prin proiectare" ninsoarea.
Asta este absolut democratica, zapada se asterne peste tot la fel.
Si daca nu vrei sa astepti primavara ca sa se topeasca singura, atunci trebuie sa deszapezesti.
Bine, poate o solutie ar fi fost sa se inchida complet sectiunea de autostrada pana cand s-ar fi terminat deszapezirea "la negru".
Dar asta mi se pare o solutie extrema, care ar afecta profund alte mii / zeci de mii de soferi "cu tiglele pe casa".

Atentie, nu vorbim de A2 troienita de viscol. Aici este vorba de A1, pur si simplu acoperita de zapada.

Daca este acoperita de zapada "de ce nu curatati drumul?!"
Daca il curatati, "de ce il curatati cu utilaje care pun in perisol viata oamenilor?!"
Din aceasta dilema nu cred ca putem iesi...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

#5839
@gruiarew: Da, nu stim exact circumstantele accidentului si fara utilaje de deszapezire nu se poate.

Numai ca tare ma tem ca soferul de pe utilaj era la un pipi sau avea defectiune tehnica. In poza se vede ca e pe banda de urgenta si masina aia e langa utilaj. Daca utilajul era in miscare nu cred ca se opreau asa, ci atunci utilajul trebuia sa fie cativa metri mai in fata. Sau poate ca mergea foarte lent, vorbea la telefon, etc...

Partea proasta e ca utilajul e intrat cu jumate metru peste prima banda, cel putin la spate. Deci daca chiar era oprit, e cam aiurea ca nu era chiar lipit de glisiera, mai ales ca nu are nici un plug in fata, sa zici ca nu putea sta mai aproape. Se vede clar sub utilaj ca rotile nu sunt la limita dinspre glisiera laterala, ca alte urme de masini sunt mai aproape.

A... dar stai asa, ca pare sa fie o banda de accelerare acolo, e o zona de nod rutier. Cred ca altceva a fost. Soferul de pe utilaj a venit de pe breteaua nodului, iar ala circula pur si simplu cu viteza pe autostrada si nu a avut cum sa evite utilajul, care i-a taiat calea. Soferul de utilaj posibil ca a intrat ca ghiolbanul in trafic, ca doar e mare si toti trebuie sa-l fereasca. Poate chiar nu a vazut masina venind.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

#5840
@TibiV, iar te iei aiurea de mine. Nu am spus niciodata ca nu trebuie utilaje si ca nu trebuie zapada. Am folosit doar ocazia, ca sa arat cat de periculos este orice obstacol. Si ca acelea CARE POT FI EVITATE, trebuie evitate. Sigur, e alta discutie cu alea care NU pot fi evitate.

Nu crezi ca esti deplasat sa-mi explici ca "Si daca nu vrei sa astepti primavara ca sa se topeasca singura, atunci trebuie sa deszapezesti." Adica ma crezi idiot si retardat, sa trebuiasca sa-mi explici ca trebuie deszapezit?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

punktnet

Azi dimineata pe A1 acoperita de zapada, viteza de circulatie era peste 110km/h.
Din cauza asta se intampla ce se intampla, ca noi suntem zmei si nu ni se poate intampla nimic, niciodata.

Si da, sararitele sunt mega-semnalizate astfel incat le vezi si pe viscol de la cateva sute de metri - girofare, tot felul de semne reflectorizante, reflectoare spre inapoi, etc.
Accidentul era de evitat daca se respecta o cat de mica limita a decentei in circulatia pe drumurile publice - conform codului rutier in caz de severitate meteo viteza maxima admisa pe autostrada este 80km/h.
Just kidding.

TibiV

@vancouver

Nu, nu cred ca sunt deplasat, si nu, nu m-am luat de tine.

OK, ai folosit ocazia asta ca sa amintesti cele 3 probleme care te macina - iar eu am precizat doar ca orice proiectare nemteasca/americana/australiana (whatever nation) nu poate evita nevoia ca anumite utilaje grele sa circule, in anumite momente, pe autostrada.

Si sa subliniez ca in acest caz soferul autoturismului este in mod clar vinovat.
Ca sa citez din "clasici in viata", trebuie sa recunoastem ca "iarna nu-i ca vara". Iar daca soferul ala "nu a adaptat viteza conditiilor de drum" (formularea "standard" a celor de Politia Rutiera), vedem astfel de accidente.
(Inca 2-3 din astia care sa creasca rata mortalitatii pe autostrada si o sa ajungem la concluzia ca nu mai trebuie autostrazi, pentru ca incidenta accidentelor mortale este ca pe DN...)

Si daca tot te-ai luat de mine...
Analiza ta cu "poate era la pipi, poate vorbea la telefon, rotile nu sunt...." are o mica hiba - adica nu ia in calcul dinamica accidentului.
Arata-mi mie un accident in care pozitia finala a vehiculelor implicate in accident este cea din "momentul zero"
Bine, in afara cazului in care o masina intra intr-un zid, iar zidul de regula nu face manevre de evitare si nici nu patineaza
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

adiarc

din pacate prea ne grăbim.....eu de dimi mergem pe A1 pe tempomat cu 95...as fii mers si mai incet ,chiar cu acel f util pe aceasta vreme,80 la oră,dar ma presau tirurile...

Ideea este ca 95 %din traficul sub 3,5 to ma depasea
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

gruiarew

Dacă a ieșit de pe bretea, acolo se poate intra destul de tare. Știu de pe vremea când era OS3 închis. Și mai e și o îngustare porcească, de ce dracu e făcut așa nu știu: https://goo.gl/maps/C8KFbBUXJB5iPuwV9

Deci da, posibil ăla mare și lat să fi venit tare și să-i fi tăiat fața turismului. Totuși la cât de șifonată e mașina aia diferența de viteză între cele două a fost semnificativă. Plus aș zice că e destul de multă vizibilitate în nodul respectiv.

Dumnezeu să-i ierte pe cei care nu mai sunt. Dar în preajma nodurilor eu zic că trebuie condus puțin mai altfel. Te mai și uiți dacă vine cineva de pe bretea și ori te dai la o parte ori ridici piciorul ca să se poată și ăla încadra, mai ales dacă-i ditamai hardughia.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

adiarc

^ ai deschis alta cutie a pandorei...faptul ca pe acel tronson banda de urgenta ( de fapt pe majoritatea tronsoanelor de A din Romania ),banda de urgenta s-a facut mai îngustă.....de ex pe centura SB este mai lata si acest lucru se simte pt o masina de sub 3,5 to...darămite de peste 3,5....este aproape imposibil sa faci curba de pe breteaua de acces pe banda de accelerare fara sa tai banda 1 ,in cazul masinilor de tonaj...esti la limita si cu una mica

dupa parerea mea e o eroare grava de normativ la fel ca acel 0,25 versus 0,5 m de parapeti care a fost corectat pt viitoarele proiecte
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alin2pas

Să nu uităm că utilajele de deszăpezire au și plug, fiind puțin mai late decât un camion, deci nu au loc pe banda de urgență fără să intre și pe banda 1. Cu luminile pornite, era foarte vizibil de la distanță mare. Chiar dacă utilajul ar fi intrat de pe bretea pe autostradă, tot ar fi fost vizibil cu suficient timp înainte de către ceilalți șoferi pentru a putea frâna sau schimba banda. Chiar dacă nu era utilaj așa de bine semnalizat, tot trebuia luat în seamă. Eu de obicei ( indiferent de vreme și de starea carosabilului) dacă sunt pe autostradă și observ alte mașini pe breteaua de intrare, sau trec pe banda a doua dacă nu incomodez alte mașini, sau adaptez viteza astfel încât să le las loc să intre pe bandă fără emoții.

bgd77