Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 2 Guests are viewing this topic.

gabim

O posibilitate cum de n-a vazut sararita a fost deja scris mai sus: stat prea aproape de vehicul masiv si opac (duba), viteza mare, ala din fata a depasit, cel din spate poate neatent, poate obosit, n-a reactionat la timp si-a intrat in sararita. Pacat, inca un accident cu morti ce ar fi putut fi probabil evitat.
Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.

JohannDB

........................Posibil, mers la aspirație, dar, totuși mă-ndoiesc !! La aspirație, este adevărat că nu ai timp de reacție când cel din față fandează, numai, ceva ce-l deranjează și tu te trezești cu "obiectul/motivul" fandării celui din față, în botul tău !! Și mă-ndoiesc, deoarece la distrugerea văzută, s-a mers cu mult peste viteza unei dube/camionete, ce ar fi mers "la croazieră" cu 90-100 km/h. DAR, dar, dar, ..... Păcat !!

vancouver

A fost un accident mortal in Bucuresti, Logan intrat cu 50 la ora intr-un copac (impins de altul) - nu e vorba de accidentul celebru de la Baneasa, ci pe Magheru. Si s-a putut stabili destul de precis ca mergea cu aprox. 50 la ora. Deci impact la 50 la ora cu obiect fix = mortal.

Aici, dupa cum a descris si JohannDB, s-a adaugat agravant efectul de ghilotina, adica masina mica nu a avut nimic in ce sa se sprijine initial si a intrat cu totul sub sararita, practic retezând capul celor din masina. Abia in roata s-a opintit botul masinii, dar cei din dreapta erau deja morti.

Deci diferenta de viteza 50 la ora suficient pentru deces, efect ghilotina in plus. Eu zic ca e foarte plauzibil ca mergeau cu doar 80-90 in spatele altuia la aspiratie (poate asteptand un moment bun pentru o depasire). Sa fi adormit la volan e greu de crezut, ca sarea imprastiata de sararita aia face un zgomot destul de puternic sub roti / sub capota.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Lozzo

#5868
Cumplit accident, au murit 3 oameni DEGEABA. Daca si aici e aceeasi vina la cum am patit-o si eu cu derapaj o roata nisip, o roata polei tot in spatele unei sararite si cum zice colegu mers de iarna la 80-90 si eu.

Eu era sa o mierlesc la nodul Fundunlea pe A2. Ma apropriam de ea si asta cu stropitoarea PORNITA a tras sa opreasca pe banda de urgenta. Lasand banda 1 jumatate ud, jumatate pamant. Si nesimtitu dupa zice ca sefu a zis sa o traga acolo pana intra plugul pe autostrada inainte, ce, el e vinovat. Stropitoarea tot sefu ti-a zis sa nu o opresti cand trebuie de era sa mor eu. Bine ca n-am murit nici eu si n-au murit nici alti tot asa DEGEABA.

Sa ma scuzati dar eu va spun drept. Nu se mai poate asa ceva. Si pe autostrada murim PE CAPETE ca unora nu le pasa de ceilalti. De ce mai facem autostrazi daca si aici murim.

Eu nu eram nici beat, obosit, viteza, telefon, in spatele celul din fata si tot asa vorbeati. Sa ma scuze cei care au scris asta despre oamenii astia morti fara nici o vina a lor.

Eu cand ma sui la volan si trag paleti dupa mine sunt atent. Nu ma uit la telefon, nu ma opresc in mijlocul autostrazi, nu ma grabesc sa calc oameni sau sa ma pun de-a latul cum a fost pe A1 la Pitesti, alta tragedie.
Drumul preferat: intre cel stiut si cel drept este tot timpul cel care nu este ultimul.

gruiarew

Nu știm cazul tău si probabil nu o să știm nici aici care a fost cauza exactă. Clar trebuie să ai grijă de alții când ești cu ceva mare și lat, dar în primul rând trebuie să ai grija de tine. Nu țin partea nimănui, nu-s șofer de sărărițe sau utilaje mari. Cel mai mult am avut după mine 3t.

Nu poti spune orice ar fi că o sărăriță sau un utilaj sau orice chestie mare te-a luat prin surprindere. Efectiv nu are cum face ăla așa o manevră pe care cineva dintr-un autoturism mic să nu o poată anticipa / evita, mai ales dacă ești în spatele lui. Când năvălește pe contrasens peste tine, după curba da, așa e, te-a omorât cu zile, dar ca să lovești TIR-ul din spate nu poți zice că a pus ăla o frănă bruscă, pentru că nu are efectiv cum să oprească mai rapid ca un turism.

Nu postez doar să mă contrazic cu tine, vreau doar să subliniez o chestie: Când ai în față ceva mare, lung, lat și greu PĂZEȘTE-TE singur nu aștepta pe ăla s-o facă. Poate nu e omul pe fază, poate are o zi proastă sau poate efectiv nu-i pasă. Cu atât mai mult când ai de-a face cu utilaje cu gabarit depășit care beculesc din care mai și curg / se aruncă materiale. Da, e ăla idiot, sau eu sau oricare altul. Te-a făcut afiș. Cu ce te încălzește că era de vină? 
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis


prd.marius

Wow, super reactie din partea soferului...

Trebuie neaparat inasprite masurile de siguranta in directia asta. Din ce in ce mai multi soferi pe contrasesc pe autostrazi.

Sper totusi ca cel care mergea pe contrasesc a constientizat pana la urma treaba asta, si a iesit undeva, fara sa se intample doamne fereste ceva grav.

linucsu

#5872
 :yikes: :shocking:
Cred ca s-a mai spus, dar nu ar fi bine in zona nodurilor de autostrada sa fie trasate sageti cu sensul de mers corect, pe asfalt??
Imi vine greu sa cred ca cineva, in mod intentionat poate fi atat de inconstient!

L.E. sunt sageti pe asfalt dar se pare ca pentru unii sunt degeaba! Cel de pe contrasens nu a avut nici o reactie...

TibiV

Ca in bancul ala, dintr-o tara cu posturi de radio "infotrafic":

Avem acum un ascultator in direct...
"- Un nebun circula pe contrasens!..."
Un moment, ne suna alt ascultator... Ce vreti sa ne spuneti?
"- Nu e un singur nebun pe contrasens! Sunt sute, mii!..."
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

bgd77

Omul din masina alba, cel mai probabil si-a salvat viata. Noroc si cu sistemele electronice, am impresia ca au intrat in actiune dupa ce a tras de volan si masina a ramas stabila, nu s-a rasturnat.

Oare s-ar putea schimba normativele ca sa avem si noi ceva similar cu ce au austriecii pe bretelele de iesire de pe autostrada?

Cam cum e aici (exemplu aleator): https://www.google.ro/maps/@47.7900011,16.2901531,3a,75y,317.57h,70.59t/data=!3m6!1e1!3m4!1sFmlEAuy6eZ5semmzVsxH9g!2e0!7i16384!8i8192

Cam ce ar trebui sa fie facut:
1) Separare fizica intre banda de iesire si cea de intrare (la ce s-a construit deja, nu se mai poate modifica)
2) Semne accesul interzis pe banda de iesire, dreapta si stanga, in intersectie
3) Semne accesul interzis pe banda de iesire, dreapta si stanga, la 100m de intersectie
4) Semne accesul interzis pe banda de iesire, dreapta si stanga, chiar dupa locul unde banda de iesire se desprinde din autostrada

gruiarew

Deci intri pe autostradă. Vine trafic din față. Câteva mașini. Nu ți se aprinde nici un beculeț. Nu pricep cum iau unii carnetul. Cel cu mașina albă a avut zile. Clar ar fi ieșit accident cu morți.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

vancouver

Este posibil ca imbecilul sa fi trecut de nodul Turda si sa fie gresit iesirea. Enervat, a intors si s-a dus la iesirea ratata. Deci a mers pe autostrada in sens opus doar 1-2 km. Intr-un caz ca asta nu ajuta nici mama sistemului din Austria.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Kidu

#5877
Am tot incercat de multe ori sa ma pun in pielea unuia care circula pe contrasens pe autostrada, ce poate gandi, ce poate fi in mintea unuia din asta si cred ca avem doua tipuri de soferi, ignoranti si unii si altii:
1) Sunt cei care rateaza vreo iesire si se gandesc sa intoarca, mai ales daca traficul este mai redus, fapt ce i-ar putea incuraja. Astia de regula vin pe banda de urgenta, sunt perfect constienti de ceea ce fac.
2) Sunt cei care nu realizeaza ca au intrat pe contrasens, vin pe banda a doua, in dreapta lor e parapete, din sens opus vin masini asemeni unui drum normal, culmea sunt unii ce mai fac "depasiri" periculose. Sunt atat de rupti de realitate si atat de ignoranti incat ignora orice indicator rutier, nu isi dau seama ca in dreapta lor, dupa parapete, mai sunt alte doua benzi, nu sunt constienti de ceea ce fac. Astia sunt soferi fara cultura rutiera, soferi care n-au mai fost pe autostrada, soferi cu lacune serioase in tot ceea ce inseamna legislatie rutiera.
Ma gandesc cu groaza ca as putea intalni intr-o zi un prost din asta si e inca un motiv in plus pentru care nu ar trebui sa ramanem pe banda a doua, chiar daca trebuie sa depasesti si sa revii in banda, cum e si normal de altfel, foarte des din cauza TIR-urilor si a celorlalti participanti la trafic mai lenti.

cristi5

#5878
Inteleg ca era o persoana in varsta. A intrat gresit pe autostrada, facut stanga imediat dupa intrare si din acel viraj stanga a ajuns pe B2. Deci perfect constient de greseala. Probabil instinctul in cazul asta a fost sa o calce sa iasa cat mai repede din situatia ilegala...

Pt cine a circulat multe decenii pe DNuri simple, nodul Turda e stiinta spatiala. Proiectarea nodului Turda produce eroare umana:
- incapatanarea de a pastra nodul cu DN in combinatie cu un nod suficient de complicat intre A10 si A3
- nodul spaghetti in care numarul de posibilitati de a gresi intrarea sau iesirea e maxim

Eu cred ca din pacate nodurile supra-complicate (cum e si Sebes) vor fi o cauza in plus de intrare pe contrasens. Si e de fapt foarte ironic
- nodurile simple (gen Balint, Simeria) sunt facute cu bretele prea inguste unde nu se poate adauga separare de sens
- nodurile complexe genereaza erori de orientare care pot duce ori la intoarceri ilegale ori la intrari pe sens interzis

M-am uitat ieri cum sunt plasate semnele de "acces interzis" in unele noduri, pe bretele unde stim ca s-a intrat invers. La Simeria, pe breteaua dinspre Deva, semnul de acces interzis este pus numai pe stanga soferului care intra invers, si este mascat de un "cedeza trecerea" si de un stalp. E pus practic in bataie de joc. Acolo s-a intrat invers, or fi adaugat inca unul?

https://goo.gl/maps/y2d9NR4ADTLA5pPn6

cristi5

Un articol interesant despre semne de wrong-way-driving din punct de vedere al psihiologiei cognitive.

https://www.humanefficiency.nl/public/wrong_way_driving_signs.php



Cateva idei
- trebuie sa fie un semn absolut neobisnuit, pe care oamenii sa nu-l fi vazut niciodata pana ajung in situatia respectiva. Sa genereze reactia WTF??? De asta in Austria si Danemarca sunt acele maini...
- ar fi bine ca semnul sa ii spuna omului nu numai ca a gresit (FALSCH inseamna gresit) ci si ce are de facut ("Ga terug" in Olanda, "du-te inapoi")

O alta discutie e ca acest semn nu produce raspundere legala pt cine il pune.  Adica il ajuti pe cetatean care deja a facut ceva ilegal. De asta nu se aplica normative, etc. Austriecii scriu STOP chiar daca omul trebuia sa se fi oprit demult, deci nu e STOP-ul din semnul rutier de oprire la intersectie.