Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

florin74

#5850
Eu inclin sa cred ca soferul auto a incercat sa evite masina de dezapezire (fiind mai mare, plus plug, plus eventual sare si nisip in spate), a tras de volan un pic stanga spre banda 2, a derapat , si a intrat in coltul camionului...
Sau pur si simplu a adormit/nu a fost atent - gen telefon, etc  si s-a infipt in camion.

Alta explicatie logica nu reusesc sa vad.

oc7avian

#5851
Accidentul este înainte de breteaua de intrare pe autostradă și după cea de ieșire. Mai exact aici (streetview): https://www.google.com/maps/@45.8078534,23.9063788,3a,75y,270.89h,78.21t/data=!3m6!1e1!3m4!1sxnaZ67zLP3cmrm9psZs7Iw!2e0!7i13312!8i6656

În celălat articol postat de dorum avem un alt unghi, care confirmă locația (rotit în același punct, streetview): https://www.google.com/maps/@45.8078534,23.9063788,3a,75y,82.77h,77.94t/data=!3m6!1e1!3m4!1sxnaZ67zLP3cmrm9psZs7Iw!2e0!7i13312!8i6656





Powered by API/PUM imgur uploader

vancouver

Uite i-am dat un like lui @oc7avian, ca a identificat mai exact locatia.

Asta e poza din celalalt articol:

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dragos76

Pare plauzibilă ipoteza ce s-a spus mai sus, că foarte probabil cel cu autoturismul a tras stânga și apoi a derapat, deoarece se vede că sărărița e lovită din lateral, nu din spate.
Indiferent de cauză, păcat de sufletele astea pierdute. Dumnezeu să îi ierte.

vancouver

Uitandu-ma la a doua poza, observ asa:

- utilajul este acrosat si distrus IN SPATE pe o latime de ca. jumatate de metru, adica EXACT latimea cu care este intrat pe banda 1
- masina mica e distrusa serios, diferenta de viteza a fost mare
- masina mica nu e vreun bolid si era incarcata cu marfa si stim ca erau 3 sau 4 ocupanti (sunt 3 morti si un ranit)
- din prima poza stim ca utilajul NU avea plug

Concluzii:
- probabil masina mica circula normal pe banda 1 si nu a vazut utilajul (de ce? probabil mergea la distanta mica in spatele unei alte masini, o duba inalta sau un camion. Duba / camionul au evitat utilajul mergand usor spre centrul autostrazii, soferul masinii mici nu a avut decat poate 1-2 secunde timp sa reactioneze, dar nu a mai apucat, poate ca nu era foarte atent)
- utilajul circula ori cu viteza extrem de mica, ori statea pe loc
- nu exista nici un motiv pentru care utilajul nu era complet pe banda de urgenta
- soferul utilajului este cel putin co-vinovat pentru accident (atat pentru intrarea stupida pe banda de circulatie, cat si pentru mersul incet sau oprire; valabil si daca avea pana, trebuia sa se retraga complet)
- mersul la distanta mica in spatele unei alte masini care obtureaza vizibilitatea este periculos, si in acest sens vina principala este a soferului masinii mici.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

@Dragos76, masina mica a lovit sararita din spate, se vad distrugerile din spate, roata iesita de pe janta, etc.. Lovitura fiind insa nu in plin, ci doar pe partea dreapta a masinii mici, aceasta practic s-a rasucit in jurul coltului sararitei, si asa a ajuns in pozitia finala.

Eu nu cred ca a tras in vreun fel de volan, ci a intrat in plin. Cel mult apucase sa puna frana full cu o fractiune inainte de impact, dar nu exista indicii clare in acest sens.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

pasadia

Daca lovea din plin în spate cred că vedeam vreun semn pe chestia aia cu care împrăștie materialul antiderapant. Senzația e că mașina DRDP e lovită pe partea stângă /spate, nu exact in spate. Nu știu cât contează asta (poate sărăriță era doar parțial în B1, poate șoferul mașinii mici a tras stânga dar prea târziu...

Erau 5 pasageri în mașina mică: supraviețuitorii băieți, 17 și 20 de ani, decedații avea 63 (șoferul), 40 și 57.

vancouver

Pai uitate ca se vede exact, sararita este trecuta peste linia dintre banda 1 si cea de urgenta cu exact latimea pe care este lovitura. Daca sararita ar fi fost complet retrasa pe banda de urgenta, atunci accidentul nu s-ar fi intamplat.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Lozzo

#5858
Eu am avut accident similar la viteza mult mai mica de atat, tot cu o sarasita intre 2 benzi. O roata era pe carosabil umed si cealalta a prins nisip si sare. Ceva gen acvaplanare daca ma intelegeti ce zic. De atunci sunt atent si in oras cand vad sararitele si simt ca imi fug rotile in spatele lor cand le depasesc.

Am atatia kilometri la bord ca m-am saturat sa dau vina pe viteza la accidente. Cand iei un stalp de cativa centimetri se incolaceste masina de nu mai ramane unu viu. Am vazut si oameni scapati la 200km/h din impacte ca a dat in toata bara tirului din spate si nu a intrat sub el.   Aici cam a lovit doar cu coltul si a ajuns si pana la roata. putea sa aiba si 80

Vinovati pot fi doar 2, de murit cam moare ala care se fereste si cam vorbeste doar ala care traieste.

Sa lasam mortii cu mortii si vii cu vii. Astia nici nu se racira bine inca pe asfalt.

Drumul preferat: intre cel stiut si cel drept este tot timpul cel care nu este ultimul.

JohannDB

#5859
@vancouver....... La ceea ce "analizezi": ""Uitandu-ma la a doua poza, observ asa:
- utilajul este acrosat si distrus IN SPATE pe o latime de ca. jumatate de metru, adica EXACT latimea cu care este intrat pe banda 1
- masina mica e distrusa serios, diferenta de viteza a fost mare
- masina mica nu e vreun bolid si era incarcata cu marfa si stim ca erau 3 sau 4 ocupanti (sunt 3 morti si un ranit)
- din prima poza stim ca utilajul NU avea plug""

     Ce aș putea spune ??
    -utilajul este lovit pe extremitatea stângă/colțul stâng spate, pe nu mai mult de până-n 40 cm, practic ceva la o "lățime de anvelopă", dar partea cea mai proastă pe care "a ales-o șoferul" este colțul benei, un colț pe post de ghilotină sau pană despicătoare, rol pe care la-ndeplinit cu brio; un minim noroc al turismului a fost că s-a lovit de anvelopa axei trei spate, care a fost un tampon de reținere; altfel turismul era descojit până portbagaj.... și probabil ricoșat în glisiera mediană !! Așa se face că frânarea produsă prin izbirea de anvelopa ultimă l-a oprit, producând și rotirea spre dreapta, la poziția finală și cu împrăștierea obiectelor în exterior, vizibile în poză.......
   -turismul, așa încărcat a avut o viteză TOTAL neadecvată situației, plus că poate cele 4 (5, după spusele lui pașadia și da confirmat și de IPJ) persoane prezente, se mai ocupau și cu altele; eu chiar aș verifica telefoanele tuturor celor din mașină... E interesant de știut de câte ore era la volan cel din momentul nefast.....
   -utilajul AVEA DITAMAI PLUGUL MONTAT PE EL și un astfel de plug (la vremea asta TOATE au plugurile montate), așa la unghi față de axa perpendiculară pe axul drumului, are 3,30/40m lățime...... Și dacă am ajuns aici, la lățimea asta el NU POATE MERGE lipit de lisa parapetului din dreapta; apare ca "normal" să fie peste dunga dintre "urgență" și "banda 1"..... La noi banda de urgență nu are 3,50m lățime (măcar 3,40m)...  Și aici pentru că a trecut de breteaua de ieșire spre Săliște, continua retras, spre breteaua de intrare dinspre Săliște spre Sibiu, care bandă, apoi, e mai lată ca banda de urgență..........

Pentru prezența plugului o privire aici https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/evenimente/foto-accident-grav-pe-autostrada-a1-3-persoane-decedate-si-una-ranita-grav-dupa-impactul-dintre-o-masina-si-un-utilaj-de-deszapezire-1431927?__grsc=cookieIsUndef0&__grts=53679294&__grua=382d791392db8aab91de5fc4c750b6e8&__grrn=1

    Semnalizarea, bună-rea, așa cum e ea, impune 80km/h pe ninsoare/ploaie "grea"..... Până la urmă, nu numai semnalizarea !!  Din păcate văd că se caută culpa șoferului de pe "solniță", pentru lipsa de respect și de minim instinct de conservare a celui de la volan la momentul fatidic..... Din cauza unor astfel de situații am pierdut zile  pe drumuri și programe date peste cap !!

   Eu personal am avut mari și mici probleme cu "italienii de baltă" și cu "englezii" așijderea, ca să nu mai zic de "francezii adoptați" care culmea, pe la locurile de adopție respectă toate chichițele, dar la frontiera românească au tentanții către capitolul uitare.... Și ne scuipă-n față, chiar cu  poliția în capul coloanei...... 

L.E.   Privind poza 3 de pe "Digi", se pare/vede că intenția era de-a săra și banda de urgență dintre ieșirea spre Săliște și intrarea dinspre Săliște spre Sibiu.... Banda asta are destulă zloată pe ea, ce ar mai fi fost de curățat !!


pasadia

Conform ProTV cei 5 veneau din Italia. Unde o fi fost ultima pauza de odihnă nu știu.

gruiarew

oc7avian +1 şi de la mine. Pasadia poţi să faci 10000 de pauze contează şi cât a fost pe drum de la ultimul somn. Că stai 5 minute  intr-o parcare e vax-albina. După un anumit număr de km efectiv nu mai poţi aprecia distanţe, calcula viteze şi reacţiona cum trebuie. Mai ales dacă nu faci asta frecvent. După primul meu drum de Germania am dormit trei zile.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

JohannDB

   @gruiarew....la enunțul """" poţi să faci 10000 de pauze contează şi cât a fost pe drum de la ultimul somn""", îți dau dreptate; personal, m-am luptat cu "Moș Ene" de multe ori în lunga viață la volan și la analiza timp petrecut la covrig de la ultimul somn, îți dau dreptate; deși sunt rutinat și cu un subconștient supra-rutinat și "încă la locul lui" (subconștientul), am fost și eu în situații în care am tras pe dreapta și am "dormit" 15....25....40 de minute, CHIAR SUCCESIV, pentru că porțiile de somn anterioare nu mi-au fost de ajuns... !! Până la momentul la care "calculatorul"/creierul propriu și personal nu s-a "hodinit" cât a avut el, minimum nevoie, nu am făcut nici cât o ceapă degerată între scaun și volan... M-am oprit după 15-30 de kilometrii (și ăia făcuți cu ceața-n ochi și diferite forme de "pictură" pe parbriz în jocul luminii farurilor, de aveam impresia că sunt deja un Grigorescu sau Gogh, dar ținut în viață de un subconștient mai al naibii ca mine, ce trăgea singur de mâinile mele pe volan și de picioare pe pedale)!! Aici ar mai fi de reiterat acea maximă :: nu alega mai repede, decât îngerul tău păzitor !! Una din cauzele datorită căreia mai stau de "vorbă cu voi", dar pe alții paraleli i-a dus la cele veșnice; din păcate !! Fiecare viață este unică și de câte ori am încercat să temperez pe unii ce puteau să-mi moară sub/în piesă, am luat la "plăcuțe suedeze" de mi s-a acrit.... Răzbunarea sorții: eu sunt, încă aici !!

dr4qul4

Din pacate la noi nimeni nu respecta restrictia de 80 km/h. Si intr-un fel e normal ca in 90% din cazurile in care ar tb sa fie respectata ai 10+ grade afara si doar o ploaie marunta. Asa ca iti intra in subconstient ca e o restrictie idioata.
Totusi, eu nu inteleg cu ce viteza mergea si cum nu a observat sararita....vizibilitatea pare OK
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist