News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Focșani-Buzău și Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Cristi N

Mi se pare ca obiceiul asta a aparut odata cu includerea tuturor taxelor in salariul brut. Atunci solutia optima era sa schimbe formula de calcul pt punctul de amenda de la 10% din salariul minim brut la 7% si s-ar fi pastrat modul initial de auto-indexare.

cristi5

Referiri la siguranta rutiera in programul de guvernare

http://media.hotnews.ro/media_server1/document-2020-12-23-24501757-0-program-guvernare-citu.pdf

p.81
Quote
I.2. Îmbunătățirea siguranței rutiere, în concordanță cu politica U.E., prin implementarea unor programe de investiții naționale sau finanțate în baza unor parteneriate cu instituții financiare internaționale;

p.83
Quote
Revizuirea legislației naționale din domeniul siguranței rutiere prin includerea noilor reglementări europene în materie, cuprinse în Directiva 2019/1936 a Parlamentului European și a Consiliului de modificare a Directivei 2008/96/CE privind gestionarea siguranței infrastructurii rutiere;

Quote
Pregătirea și adoptarea Strategiei Naționale pentru Siguranță Rutieră pentru perioada 2021- 2025;

Quote
Creșterea siguranței în domeniul rutier prin asigurarea realizării evaluării de impact asupra siguranței rutiere, auditului de siguranță rutieră, inspecției de siguranță, precum și desfășurarea activităților de formare, atestare, instruire și perfecționare profesională a auditorilor de siguranță rutieră;

p.97

Quote
• Elaborarea, aprobarea și implementarea unor strategii locale privind gestionarea inteligentă a traficului și siguranța rutieră cu scopul de a promova transportul public în comun de călători și a asigura un management corespunzător al riscului de accidente rutiere

p.239 (Interne)
Quote
România se situează printre statele europene cu cel mai redus grad de siguranță rutieră. Din perspectiva MAI, acest indicator poate fi îmbunătățit inclusiv prin adoptarea unor măsuri corecte în domeniul legislației rutiere. Astfel, va fi reevaluat modul în care sunt utilizate sistemele video de monitorizare a traficului (existente), care ar putea contribui decisiv la reducerea riscului unor accidente rutiere. Informațiile furnizate de acestea vor fi folosite la impunerea disciplinei în trafic și, în general, la prevenirea și combaterea încălcării legislației în domeniu.

mirceaeliade

>Viitoarele autostrăzi vor avea mai mult spațiu între banda de circulație și parapetul median, anunță Ministrul Transporturilor

>pe autostrăzile viitoare (care nu au încă proiect tehnic de execuție finalizat) vom scăpa de senzația de înghesuială

Stie careva care sunt numerele averente? De la cat (cred 0.5m) la cat se mareste?

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/viitoarele-autostrazi-vor-avea-mai-mult-spatiu-intre-banda-de-circulatie-si-parapetul-median-anunta-ministrul-transporturilor-1426037

horyatm

http://mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/3245-omtic18122020drtacm?fbclid=IwAR1El2_evLrPa4OorOyxcqyq2cUkhJtFNnIWzc0fXk-jy2Rjb3FMTnN92Xg

QuoteProiectul de Ordin al ministrului transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor pentru modificarea anexei nr. 1 din Normele tehnice privind proiectarea, construirea şi modernizarea drumurilor, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 1296/2017
Accesări: 185

Data publicării: 18.12.2020
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 29.12.2020

Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurta descriere a reglementării:
Normele tehnice privind proiectarea, construirea şi modernizarea drumurilor au fost elaborate în conformitate cu prevederile art. 57 lit. h) din Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Proiectarea, construirea şi modernizarea drumurilor publice se realizează pe baza principiilor generale prevăzute în normele tehnice aprobate prin Ordinul Ministrului Transporturilor nr. 1296/2017.
         Propunerea pentru modificarea Normelor tehnice privind proiectarea, construirea şi modernizarea drumurilor a fost elaborat de C.N.A.I.R. - S.A., în scopul creșterii siguranței circulației rutiere și confortului participanților la trafic pe autostrăzile din România și constă în modificarea amplasamentului parapetului de siguranță din zona mediană a autostăzilor, astfel încât să se asigure o distanță de 0,50 m între lisa papapetului și marcajul longitudinal care delimitează partea carosabilă de zona mediană. Modificarea propusă determină micșorarea distanței între parapeții de siguranță  amplasați în zona mediană a autostrăzilor.
         Prin modificarea amplasării parapetului de siguranță din zona mediană a autostăzilor se preconizeaza următoarele avantaje:
sporirea confortului optic al participanților la trafic prin creșterea distanței dintre marcajul ce delimitează partea carosabilă și lisa parapetelui de siguranță;
îmbunătățirea siguranței rutiere în situația în care vehiculele care ating marcajul rezonator ce delimitează partea carosabilă s-ar putea redresa înainte de acroșarea lisei parapetelui de siguranță;
explicitarea poziționării marcajului rutier rezonator ce delimitează partea carosabilă a autostrăzilor de zona mediană.
Dezavantaje identificate în normele tehnice în vigoare sunt următoarele:
nu este specificată poziția amplasării marcajului rutier rezonator ce delimitează partea carosabilă a autostrăzilor de zona mediană;
distanta limitată (25 cm) între marcajul rezonator ce delimitează partea carosabilă a autostrăzilor și lisa parapetelui de siguranță amplasat în cadrul zonei mediane nu permite redresarea vehiculelor care ating accidental acest marcaj rutier;
autocamioanele cu dimensiuni mari care circulă pe benzile centrale ale căilor de rulare, și în mod special cele aflate în depășirea altor autocamioane se situează în proximitatea lisei parapetului, iar în cazul în care ating accidental marcajul rutier, cabina acestora poate acroșa lisa parapetelui de siguranță.
Precizam că, propunerea pentru modificarea Normelor tehnice privind proiectarea, construirea şi modernizarea drumurilor a fost analizată în Consiliului Tehnico-Economic al C.N.A.I.R. – S.A. și avizată FAVORABIL, conform documentului de avizare nr. 5001/11.11.2020.

Adică se va mări de la 0,25m la 0,5m.

În Ungaria înțeleg că este de 0,9. Totuși dacă tot s-a mărit, de ce nu s-a mărit mai mult?

JohannDB

#5779
      Hmmm, ce mi-e 25 cm, ce mi-e 50 cm !?!? Adică o șchioapă sau două; luată "popular" o șchioapă înseamnă distanța la momentul la care "degetul police" este "deschis" la maxim, rabatat, spre antebraț și vârful "degetului  mediu" care la o palmă normală măsoară în medie 22-24cm....
      În cazul uni autoturism ajuns cu roata stângă (partea stângă/exteriorul anvelopei) pe limita stângă a benzii rezonatoare stânga dinspre parapet, linia de lățime maximă a caroseriei este și mai aproape de lisa mediană, putând ajunge la o medie de spațiu liber de cca. 10 cm sau mai puțin, funcție de lățimea totală a caroseriei și lățimea maximă dintre exterioarele roților.....
     Acești câțiva centimetrii "liberi", când ajungi să "cânte banda rezonatoare", de la nivelul privirii șoferului ajung să fie "infimi" și pot duce pentru unul puțin mai neîndemânatic la o manevră de "tras dreapta" prea mare combinat cu momentul de alarmă dat  de banda rezonatoare.
     Vorba lui "horyatm", n-ar putea fi "cel puțin " cât o înălțime de glisieră ?? Respectiv minimum/cca. 70 cm ??  Veți zice că este afectat spațiul de siguranță reprezentat de lățimea actuală pe interiorul dintre glisierele mediane; este discutabilă, treaba, atât timp cât un camion trece ca prin brânză, la o adică, până pe banda 1 sau cea de urgență a sensului contrar și chiar și un turism "mai ambițios" poate ajunge departe pe ..... contrasens !!

L.E.     După însumarea propunerilor, cel mai înțelept ar fi de făcut o simulare "de poligon" în condiții reale... Ca poligon se pot folosi cei 4 km de "muzeu" de la Nodul Margina (A1 km 426) la capătul muzeului de la Margina-sat, capătul estic în DC 100 (Km 422 -200m)

gruiarew

Dacă ai ajuns pe banda rezonatoare cred că e prea târziu... cel puțin pentru oglindă.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

bogdymol

Pai tocmai asta e ideea, sa nu fie prea tarziu, sa ai timp sa remediezi problema si sa revii pe banda de circulatie fara a-ti deteriora masina, parapetul, sau mai rau, a provoca un accident din cauza asta. Asta e motivul pentru care in alte tari vedem latimi mari libere intre banda rezonatoare si parapet.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

RaduI

#5782
Cred ca un beneficiu in plus si gratuit este ca te ajuta la eliberarea culoarului pentru vehicule de urgenta daca s-ar aplica regula ca in DE,A,etc (Rettungsgasse). Si probabil e si mai placut de condus daca trebuie sa pastrezi culoarul la viteze reduse necalcand cu roata pe marcaj rezonator

vancouver

Si un alt beneficiu gratuit, daca sunt necesare lucrari, ai mai mult spatiu pentru benzi provizorii (cu marcaj galben).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

bogdymol

Si ai si unde arunca zapada in cazul ninsorilor abundente.

Fara gluma, sunt numai beneficii daca maresti putin aceasta latime.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

RaduI

Afecteaza cumva solutiile technice atunci cand ai rigola mediana de scurgere betonata ca in curbe inclinate, in apropiere de pasaje, etc? Banuiesc ca loc pentru gura de scurgere ai, dar captezi mai putin daca lasi aceeasi adancime de exemplu.

user201

Scriu aici, pentru că îmi pare cel mai potrivit topic pentru asta.
DN1 între Brașov și Sibiu, îl cunoșteam până anul acesta pe final ca având porțiunea Brașov - Făgăraș este cunoscut ca fiind o porțiune de drum cu multe accidente, unele foarte grafe soldate cu decese, dar porțiunea Făgăraș-Sibiu o știam relativ liniștită ca și trafic.

Pe finalul anului trecut însă am stat în coada provocată de accidentul acela mortal mediatizat și în presa centrală de dinainte centura Avrig, apoi am mai stat în aceeași zi la intrarea în Beclean tot datorită unui accident venind din Sibiu. Pe final de Decembrie 2020 am mai prins un accident cu oprirea totală a circulației în zona Scoreiu, iar ieri la intrarea în Porumbacu de Jos existau resturile unui accident pe carosabil și o mașină era cu roțile în sus în șanț, apoi la trecerea peste calea ferată de la Ucea de Jos un "polonez" tamponase o altă mașină în spate și apoi un "italian" ce venea "ca racheta" din spate era să intre într-un "austriac" ce era deja angajat într-o depășire.

Pornind de aici, adică atâtea accidente pe un sector ce era relativ liniștit până anul trecut din ce știu eu, vă par mai ciudați șoferii de pe șosele noastre după lock-down-ul din Martie 2020 sau a apărut peste noapte o nouă generație de șoferi?

P.S. Frumos realizat giratoriul de la Veștem ce permite o relativă fluidizare a traficului.

P.P.S. Cum am văzut că mai sunt oameni care mai pun pariuri privind terminarea unor șantiere rutiere mi-a venit și mie o idee, fără a mă implica direct:
Ce credeți că se termină mai întâi A10 complet sau porțiunea ceea din DN ce trece prin Făgăraș de la ieșirea spre Sibiu?

gruiarew

Cred că din cauză că a mai scăzut traficul (sau asta e impresia) oamenii se aruncă în depășiri mai riscante sau manevre stupide. Am avut și eu de umblat zilele astea și efectiv rămâi șocat cât de idiot / haotic se circulă. Efectiv toți ce-mi veneau din față dacă era curbă la stânga pentru ei o tăiau peste linie la mine pe bandă. Și-s cu ditai duba mare și albă. Dar nu-i bai că am marfa legată, pot frăna ca să-i fac loc bizonului. Și majoritatea erau cu cotețe d-astea ce în caz de Doamne-feri nu mai rămâne nimic din ele. Pe autostradă la fel, dacă mergi lipit de banda de urgență care te depășește o face la tine pe bandă, nu trece complet pe b2. Probabil să minimizeze uzura pompei de servo, altă explicație nu am.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

TibiV

Asta e "trasa optima".

Toti se cred Schumacheri si Hamiltoni... 
Din cauza asta exista "Stirile de la ora 5"... >:( >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mircea

Am observat tot mai des în trafic manvera cretină cu tăiatul curbei pe contrasens, chiar dacă este o mașină pe banda aia. Greu de înțeles simțul de autoconservare al unora...