News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Focșani-Buzău și Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

#5745
Quote from: AlexxC on December 21, 2020, 04:20:32 PM
Solutia cresterii sigurantei pe drumurile fara separare fizica a sensurilor nu sta in parapeti pe mii de km ci in tehnologie: asistenta la pastrarea benzii  ,franare automata si cel mai important conducere autonoma.

Pai asa nu mai trebuie nici autostrazi.

Separarea de sens e sfanta si isi arata eficienta, vezi numarul scazut de morti pe autostrazi, mai putin cand se intra invers din... lipsa de separare de sens in noduri, o porcarie nemaivazuta in constructii noi.

Si cand ploua pe intuneric tehnologia nu mai vede nici macar o linie bine trasata, proaspat revopsita.

Tehnologia va fi foarte buna cand vehiculul va sti exact unde e drumul si va comunica cu cel din fata si din spate. Dar asta e departe.

AlexxC

Locatia producerii nefericitului accident este la 2 km de centura Avrigului,fix aici:   Indicator introdus
În apropiere de DN1
https://maps.app.goo.gl/Z8ZeXfvVXK5kSz3WA

Deci accidentul s-a produs pe o sectiune banala de  DN 1+1 !!! Nu pe 1,5+1,5 !!! Degeaba ne-am inflamat...
Intentia mea nu a fost sa fiu ironic ,ci sa expun o situatie existenta pe mai mult de 90% din drumurile acestei planete:  sosele 1+1 fara separare fizica a sensurilor si care nu vor vedea vreodata un upgrade.
Acest tip de accident nu poate fi eliminat fara tehnologie ci doar minimizata incidenta prin diverse masuri:
-educatie rutiera
-separare trafic de tranzit(grabit) de traficul local(lent) prin constructie de autostrazi si centuri ocolitoare.
-radare fixe ascunse
-camere mutate random pe sectiuni de linie continua
-denivelari pentru limitarea vitezei
-stalpisori plastic
-sicane
-semnalizare si marcaje corespunzatoare
Samd.

vancouver

^ corect ce spui Alexxc. Adica greu de facut upgrade pe 1+1, greu si orice alta masura. Toate masurile enumerate de tine sunt f. bune, dar nici una nu are efect clar imediat si direct. Ori dureaza (educatia, autostrazile), ori sunt scumpe (autostrazi), ori punctuale (sicane), ori temporare (radar), etc.

As mai propune si eu inca o masura in plus:

Sectoare de 2-5 km de drum 2+2 cu parapet median

Avantaj primordial:
- stiind ca din cand in cand exista astfel de sectoare, tentatia de a depasi scade, rabdarea creste - in general se ajunge la o cumintire
Alte avantaje:
- altfel decat la 2+1, unde de asemenea apar aceste ocazii de depasire, se poate monta fara probleme parapet median continuu de beton
- altfel decat pe 2+1, zona afectata de un santier este mai scurta (se poate face pe doar 2-3 km lucrarea si da posibilitatea ambelor sensuri sa depaseasca, pe cand pe 2+1 trebuie identificati minim 5-6 km pe care sa se faca o largire pe o parte - asta e dificil atunci cand drumul are putine zone drepte, lipsite de intersectii si cu teren plan - caz concret la Avrig - Porumbaca, sunt ca. 4,5 km, deci putin la limita pentru 2+1. Mai mult, exista acolo 2 ferme pe partea de sud, deci intersectii care ar limita zona de depasire pe 2+1. Intre ferme insa sunt 2,8km, adica o zona perfecta pentru 2,5 km de 2+2 si cate 150m pentru benzi de incadrare spre stanga spre aceste ferme)
- altfel decat pe 2+1, nu se ajunge in situatia ca pe un sens unii o "ard" cu 120-130 la ora, in timp ce pe sens opus se merge incet cu 70-80 in spatele unui vehicul greu - ceea ce creste nervozitatea celor de pe "1"
- chiar daca pe 2+1 se poate pune parapet din cabluri, eficienta lui este incomparabil mai mica decat un NJ, plus ca pe cabluri este criminal pentru motociclisti (=ghilotina), plus ca de beton nu trebuie reparat nimic dupa un accident (doar in caz de impact cu un camion) - deci nu este afectat traficul pentru reparatii, nu exista riscuri pentru o echipa de muncitori care sa lucreze in mijlocul traficului, cost mai mic)
- posibil chiar mai ieftin decat 2+1, pentru ca se pot selecta zone cu teren mai plat, cu mai putine curbe sau intersectii
- toate zonele foarte drepte si in campie pe DN-uri ar trebui sa primeasca un astfel de upgrade. Acestea sunt zonele cu depasiri in mare viteza si care duc la o mare parte din accidente. Si chiar si in lipsa depasirilor, simplul fapt ca se circula cu viteza foarte mare, fiind linie dreapta, face ca orice greseala sa fie potential fatala.

Avantajele unui upgrade de DN 1+1 la 2+1 sunt pe urcari puternice. In schimb 2+2 este ideal pe zone drepte in campie.

Mai ales dupa ce s-a mers greu printre dealuri si se iese la drum drept, astfel de sectoare ar fi un adevarat respiro. De ex. pe DN6 intre Slatina Timis si Lugoj ar fi vreo 3 astfel de ocazii a cate 2-6 km. Si cu ocazia asta se si pot indrepta unele curbe.

Iar pe DN1 Sibiu - Brasov se potriveste de minune in cateva puncte:
- Avrig - Porumbacu pe 2,5 km
- Porumbacu - Scoreiu pe 3 km
- Scoreiu - Arpasu pe 3 km
- Ucea de Jos - Vistea de Jos 3 km (sau 2,5 km pana in benzinarie)
- Oltet - Sambata de Jos 3,2 km
- Mandra - Sercaia 3,5 km (pana la pasaj CF)
- Sercaia - Persani 5 km cu indreptarea curbelor
- Ghimbav - Codlea = este deja si cu parapet

Nu neaparat toate astea, dar macar o parte.

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

AlexxC

Total de acord dar.....ai face la fel si pe DN1B Albesti Paleologu-Buzau?!?!?
Efortul unor altfel de upgradari cred ca trebuie concentrat acolo unde nu este planuita o autostrada: Braila-Calarasi sau vestitul sector Bucuresti-Urziceni.
Altfel riscam sa repetam istoria largirii Talmaciu-Boita cu autostrada construindu-se alaturi.

cristi5

#5749
@vancouver

Foarte de acord ca zonele de depasire calmeaza traficul. Cat despre separarea de sens pe 1+1, totul e sa vrei :)

La banda de 5,35m cu WRSB pe mijloc (latime 10cm) se pot deja depasi vehicule lente/defecte. Un TIR are max 2,6m latime.

In caz de accident grav, WRSB se demonteaza relativ usor: ramane tensionat, dar se scot stalpisorii si coboara, apoi se poate ajunge pe contrasens trecand peste cablu.

Cu portiuni 2+1 (largit DN cu 3m) sau 2+2 (largit cu 6,5m daca permite spatiul) ai asigurat practic tot drumul, nu doar zonele de depasire.

Mai ramane sa gasesti cei 0,8m ca sa extinzi platforma DN de 10m. Nu e greu: nu trebuie sa fie o extensie foarte solida dat fiind ca se foloseste doar in caz de urgenta. Linia continua din dreapta va fi fireste pe platforma originala. Probabil vorbim de mutat/inlocuit parapetii laterali, daca exista.

Sigur, trebuie sa gasesti aceste zone de minim 500m pt depasire, dupa fiecare max 2km de 1+1, sa nu innebuneasca bizonu'

vancouver

Da, DN1B clar. De altfel langa Ploiesti este deja 2+2 pe o portiune. Adica pe 16 km. Deci de putut clar se poate. Dar acolo oarecum altfel decat o gandesc eu, si anume in mare parte prin localitate. Si asta nu e neaparat in sensul cresterii sigurantei. 2+2 in localitate inseamna viteza sporita, deci risc pentru pietoni. Parapet median in localitate inseamna vizibilitate proasta si inca o data risc sporit pentru pietoni, plus necesitatea de a intoarce undeva pentru cei care nu pot face stange, deci iara cu cantec.

Pentru a creste SIGURANTA, zonele de 2+2 pe care eu le propun sunt zonele COMPLET DREPTE DIN CAMP, acolo unde se circula foarte tare acum si unde o largire la 2+2 e EXTREM DE IEFTINA. De expropiat doar teren arabil sau cel mult ceva padure, de facut umpluturi, sistem rutier si gata. Costuri ca. 0,4-0,7 mil € / km, eventual daca se mai corecteaza ceva curbe se poate sa coste si 0,8-0,9 mil € / km.

Concret pe DN1B as vedea asa:
- 4,8 km intre DJ102N si DJ149 (nu e paralel cu viitoarea A7)
- 4,4 km intre DJ203G (Stalpu) si DN2 (apropiere Buzau)
- 2,0 km intre DN2 si podul peste CF, zona deja la nivel de 1,7+1,7 (idem + legatura A7 cu Buzau)



Si nu trebuie la fiecare km cate o zona de depasire pentru bizonul nerabdator. 99% din soferi sunt rabdatori pentru 10-20 minute, DACA stiu ca exista apoi zona civilizata de depasire.

Ritmul in campie poate fi cam asa:
- 10-15 km 1+1 (incl. localitati)
- 2-5 km 2+2

Daca vreti un drum periculos si care nu va fi dublat de A: DN2A Urziceni - Tandarei - Harsova. Ar fi vreo 4 segmente care pot primi acest upgrade. Cel mai bun: Solobozia - Bucu, aproape 7 km perfect drept.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

JohannDB

      Un TIR are max 2,6m latime.   Mda.....poate cu oglinzile rabatate, dar nici atunci.... Nu ești pe șine ca să nu ai un oarecare balans, indiferent cât te ții de volan și cât l-ai bate-n cuie.... Nu mai vorbiți de cazul/prescripția teoretic(ă) și ideal(ă).... O pățesc de nenumărate ori cu proiectele de transport și studiile de transport, în care totul trebuie să se comporte ca la cartea tehnică; numai că nu se întâmplă asta, deoarece CHIAR construcția locului din carosabil este făcută după "cum bate vântul"... Față de comprtarea teoretică, la comportarea-n teren intră în ecuație o sumedenie de variabile, de la temperatura uleiului din instalație, de la rapiditatea răspunsului pompei hidraulice, de la răspunsul sistemului de direcție la comanda sub presiune, la bracajul maxim posibil, care practic devine mai mic (din "n" motive) precum cel "teoretic" și alte "delicatețuri"...
   Tocmai de asta este nevoie să concepi/proiectezi/construiești cu marjă "+" pentru ce va ieși faptic...... Dar este "ciudat" că te trezești cu rugămintea de "feedback" după ce ai trecut printr-un loc studiat.... Și cum ai trecut..... O poveste...

.......Ahhhh, apropo de 2+2 de pe DN2 spre Buzău.... Să vezi ce râvnă manifestă unii la momentul la care apare presemnalizarea locului de sfârșit de zonă.....  La fel ca și zona de 2+1 alternativ de până-n Urziceni... Ai impresia că stai pe loc și că ești spectator la "Marele Premiu" de la Monaco sau de mai nu știu unde.... EDUCAȚIE ??   Care EDUCAȚIE ?? Ești depășit PE CONTRASENS cu rulaj și pe acostamentul opus..... Despre ce mai vorbim....??

kitsune

QuoteUn autoturism cu doi ocupanţi s-a răsturnat după ce a lovit un câine, la kilometrul 80, pe sensul de mers spre Bucureşti. În urma impactului, autovehiculul a lovit parapetul de protecţie apoi a părăsit partea carosabilă. Cei doi ocupanţi au fost încarceraţi.
Au intervenit din partea ISU Călăraşi o autospecială de descarcerare şi un echipaj de prim ajutor SMURD, iar din partea SAJ Călăraşi o ambulanţă C2 (echipaj medical de urgenţă cu medic) şi o ambulanţă B2 (echipaj medical de urgenţă cu asistent).
După extragerea victimelor, conform salvatorilor, s-a constatat decesul conducătorului auto şi rănirea gravă a pasagerului din dreapta, un copil, în vârstă de 12 ani. Acesta a fost transportat de ambulanţa C2 la un spital din Bucureşti pentru îngrijiri medicale.

Sursa

Cât am tot spus că odată se va întâmpla și vor muri oameni din cauza lipsei gardurilor de protecție pe A2. Bineînțeles că de data asta vor da vina pe noduri, "sigur" câinele pe acolo a intrat, nu prin gardurile lipsă.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

MihaiD

^ :( în lipsa altor elemente (viteză etc.), omul ăsta a murit nevinovat, Dumnezeu să-l ierte! Hai să facem rabat la orice, dar nu la elementele de siguranță, implicit garduri. Din punctul meu de vedere, furtul și distrugerea înseamnă tentativă de omor, iar omiterea amplasării lor, din neglijență, la fel. 

pasadia

Fara a minimiza deloc importanta gardurilor, tin sa spun insa ca suspectez si o manevra tampita de a incerca sa evite impactul. Altfel, oricat de mare e cainele, iti sparge bara, farul dar niciodata nu te omora. Nu e o vaca, cal sau urs sa iti cada pe parbriz si astfel sa duca la consecinte grave.

O zic pentru ca deseori soferii actioneaza instinctiv si incearca aiurea sa evite un impact facand manevre care ii duc in situatii periculoase. Si o zic din postura de om patit, care vazand ca risca sa loveasca un caine de vreo 40 de kg, pe un DJ intre Codlea si Halchiu strajuit inclusiv de copaci, a renuntat la orice tentativa de evitare (in afara de franare) si a tinut de volan bine, asigurand ca masina ramane drept pe drum. Da, am avut de reparat la masina, dar nu am murit aiurea iesind in decor.

Europiu

^ Astea sunt recomandările generale și de prin alte țări cu faună abundentă.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

JohannDB

#5756
                  O pățanie de genul acesta am pătimit-o și eu în Noiembrie 2067, la intrarea în Beclean (DN1 Sibiu - Făgăraș) pe direcția Făgăraș pe o vreme cumplită cu ploaie care peste cca o oră s-a transformat în ninsoare.... Cu aproximativ 2 km înainte de intrarea în Beclean, pe la 04:30, pe ploaie și vânt puternic din stânga mea, pe drum în aliniament (drept, adică) printre două tir-uri ce veneau din sens opus (de la Făgăraș spre Veștem) traversează în fugă DOUĂ VULPI (eu la prima impresie mă gândeam la câini) și prima scapă (a fost secunda în care am apucat să pun piciorul pe frână -- dar degeaba) pentru că pe a doua, la cam 80/90 km/h am luat-o sub bară.... Un troznet și trag pe deapta pe vremea aia câinoasă, coborând cu lanterna și cu spaima să nu mă pupe-n dos vreunul, care pe vremea aia are orbul găinilor, deși aprinsesem toate lămpile de avertizare și am  ridicat și panoul de semnale .... Vulpea nicăieri, nici în șanțul apropiat din dreapta mea și doamne ce mai ploua și cum mai bătea vântul de parcă eram în prizonierat în Siberia.... Oprisem motorul, pentru că deja aveam o alarmă pe bord...... Ale naibii computere, mai mult te încurcă și blochează TOTUL la anumite alarme.... Caut..., vulpe "nema"..., alte urme înafara barei pleznite și "flocoșenie" de păr de vulpe, nu, ridic capota, dar la radiator nu am putut privi din cauza "înghesuielii" din compartimentul motor (aici invidiez vechea Dacie atât de "aerisită" în compartimentul motor, încât puteai privi și cerceta eventualele semne exterioare ale unei defecțiuni - bună mașină; ne-a învățat "mecanică", cel puțin la nivel de "amator", pe unii - alții au aprofundat)... Mă împac cu gândul și opresc invectivele adresate neamului vulpesc, mă reintroduc între volan și scaun și dau cheie (apucase motorul un pic de "răceală") și târâș-grăpiș mă târăsc până în Mîndra la curba de la magazinul din fața Primăriei, unde m-am congelat la propriu în mașină (că motorul, grație calculatorului atât a mai fost lăsat să funcționeze, că altfel îl păcăleam cu funcționare de doi-trei km și pauză de răcire..., erau deja -6 grade)... Aici la Mândra îmi venea s-o iau de soție pe aceea ce venise la muncă și a deschis magazinul pe la ora 7:00 !! Eram un mic "ceva" înfrigurat... Am dat de căldură și mă întrebam contrariat, ce căutam în propria-mi viață...... Pe la ora 10:00 a sosit o platformă, pe care-am căutat-o cu ceva dificultăți și dus am  fost, direct la service.... Aici altă poveste cu planificări/programări...cert este că cu o doză de nesimțire și insistență am avut mașina gata în două săptămâni, exasperându-i pe cei de aici, numai să se scape de mine... Altfel așteptam până la"calende"...., după ei... !!
     Coana vulpe, mi-a troznit partea inferiaoră dreapta a radiatoruli și l-a fisurat.... deci, surprize.. "stupizee"....  Alții au avut un "noroc" mai prost, cu ciute adulte pe parbrz (văzut la ieșirea din Vânători, spre Albești - Sighișoara pe la ora două dimineața, la parcarea de pe stânga , cum ieși din Vânători și vine drumul din Valea Dăii...
     AȘA CĂ, cu toată atenția, SURPRIZE APAR, și reacțiile oricât de prompte, nu-s suficiente....., din păcate !!



size=8pt]Powered by API/PUM imgur uploader[/size]

pasadia

O rugăminte: puteți să îmi spuneți unde știți voi că există montați săritori ("polițiști îngropați") în preajma trecerilor de pietoni, ACUM, iarna 2020-2021.

Mă refer la localități și eventual zona in care sunt aceștia montați. Daca se poate cu poza sau filmare ar fi și mai perfect.

In Brașov ei sunt demontați la inceputul sezonului de iarna, în Sfântu Gheorghe știu că nu sunt demontati iarna (poate reușesc să dau o fuga sa ii filmez). Dar sunt curios care e situația la zi in alte localități.

vasile.silion

Pune și tu o poza aici că să înțeleg și eu la ce te referi.
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

kitsune

#5759
"Speed bumps", la asta se referă. Sovieticii le spun "milițieni morți". În general iarna sunt scoși, să nu îi agațe ăia cu lama când deszăpezesc.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence