Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Earthchild

Quote from: gruiarew on January 06, 2021, 01:31:49 PM
Pe autostradă la fel, dacă mergi lipit de banda de urgență care te depășește o face la tine pe bandă, nu trece complet pe b2. Probabil să minimizeze uzura pompei de servo, altă explicație nu am.

Și reintră pe prima bandă la 5 metri în fața ta, deși au toată autostrada la dispoziție.

gruiarew

Doar pe ploaie  :lol: Am ceva filmări dar nu le mai pun. Sunt foarte repetitiv în exprimare  O:-)
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Rodeo

#5792
Quote from: gruiarew on January 06, 2021, 01:31:49 PM
[...] Am avut și eu de umblat zilele astea și efectiv rămâi șocat cât de idiot / haotic se circulă. [...]

Vreau camere video in masini de politie nemarcate si sanctionarea tuturor contravenientilor, dupa inregistrare. S-a ajuns prea departe. Lipsa de reacție a Politiei Rutiere a dus încet încet la haos iar lipsa lor de standarde la examinarea de permis a facaut ca regulile sa fie cunoscute foarte superficial. Acum câteva zile putea sa ma omoare un idiot de asta, depășea peste dubla linie continua înainte de curba la dreapta si pod. Am pus poza zonei mai jos, eu veneam spre aparatul foto pe banda 2 si m-am trezit radiator in radiator cu BMW-ul (mda). Am reusit sa evit sa mai adaugam niste cruci pe margine acolo, dar zau ca ma mir ca nu a atins bidoanele de la pod. Ziceti si voi daca aia e zona unde sa faci asa cascadorii, chiar daca te-ai grabi de moarte. Si nu, nu era doar putin peste linia continua, era cu toate 4 rotile pe banda mea caci pe sensul lui pe banda 1 era camion iar pe banda 2 un microbuz.





Powered by API/PUM imgur uploader

user201

La ideea de drumuri aparent mai libere și prin urmare forțate de tot felul e Schumacheri nu m-am gândit, dar cred că e o cauză a creșterii numărului de accidente.

@Rodeo Cred că toate porțiunile relativ lungi de 2*2 ar trebui să aibă separatoare de sens pentru a preîntâmpina ce ai scris tu. În ultimii 2-3 ani am văzut că încep să și apară astfel de separatoare ceea ce cred că este o idee bună.

adiarc

pe langa infrastructura a caruia imbunatatire nu mai are rost sa fie discutata,repet ceea ce am spus de nenumarate ori

cum facem ca statul roman sa NU mai fie un stat disfunctional,esuat, care nu functioneaza...cand ai probleme ca cetatean de rand,...nu se poate,nu avem solutii....nu si nu pe linie

cat priveste politia rutiera eu repet...trebuie facut un sistem Big Brother ca in Uk,de ex si care sa si functioneze,dar si sistemul legislativ din spate sa mearga ceas cu sanctionare,aplicare si executare rapida daca e cazul

eu nu mai vreau sa vad un sg politist cu radarul...nici macar unul in toata Romania...e mai ieftin ,eficient si nu poate aparea coruptia atat de usor cu un sistem masiv de camere

in schimb imi doresc ce s-a spus si mai sus...toti politisti sa patruleze non stop si sa sanctioneze indisciplina pornind de la banalul dar importantul - nesemnalizare la schimbarea directiei,vb la telefon ( care apropo in vezi si la o groaza de patrule de politie),pana la masuri dure pt soferii agresivi,pastrarea distantei,etc
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

user201

@adiarc
De acord cu tine în mare măsură, dar ce spui tu necesită multe investiții în tehnologie și mentenanță, capitol care în România este foarte deficitar după cum știm. Totodată multe restricții absurde de pe drumuri ar trebui înlăturate pentru a rămâne în vigoare doar cele justificate. Cred că mulți dintre cei care circulă pe șoselele de la noi au văzut că în zone în care se întâmplă accidente apar imediat table cu 50 și o linie continuă în locul celei întrerupte și se consideră că problema e rezolvată, char și în zone cu vizibilitate și în linie dreaptă. Legal așa satu lucrurile, dar în mod real nu s-a făcut nimic pentru siguranța traficului în acea zonă.

Și eu legat de la poliția rutieră mi-aș dori să redevină poliție rutieră care să ajute la fluidizarea traficului chiar și prin dirijarea acestuia când este nevoie( zone și zile aglomerate ), pe lângă a face ceea ce ai spus tu. Eu, exceptând prezența la accidente grave, am mai văzut poliția rutieră să se ocupe de dirijat sau redirectat traficul doar în 3 ocazii în ultimii 4 ani în pofida câtorva zeci de mii de km parcurși ( 2 situații au fost pentru fanii veniți de la niște meciuri de fotbal ).

strainu

Ce părere aveți de postarea asta? https://www.promotor.ro/stiri-auto/cele-mai-complicate-noduri-rutiere-din-romania-soferii-contrasens-18807172 (nu găsesc originalul de pe FB)

Mie personal mi se pare o porcărie completă să dai vina numai pe proiectanți. OK, e ceva greșit acolo, ai intrat pe contrasens (era s-o pățesc și eu pe A3 cu CB), dar cât de prost să fii să nu vezi că banda de urgență e în stânga? Sau că mergi "pe banda I" pe lângă sisteme din alea anti-orbire"? Mă simt ca-n Idiocracy, pentru cine știe filmul.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

prd.marius

Dupa parerea mea, si aici sunt total de acord cu @vancouver care mereu puncteaza problema indicatoarelor, cu o semnalizare potrivita s-ar rezolva multe dintre problemele acestea de incadrare.

TVlad

Si eu am patit-o la nodul ala, venind dinspre Alba Iulia si intentionind sa merg la Cluj, m-am pomenit ca mergeam spre Tg. Mures. A trebuit sa ies la Luna si sa intorc. Foarte proasta semnalizarea probabil pentru ca altfel eu ma orientez bine in spatiu.

Nu prea inteleg insa cum poti ajunge pe contrasens, asa ceva inca nu mi s-a intimplat :)

Hercule

Mie autorul mi se pare rau intentionat, din ciclul "ce grozav sunt eu pe fb". Si poate prinde la multa lume, ca deh, hidrogenul si *** sunt peste tot.

Omul zice ca proiectantul a încercat "să bată recordul de asfalt și beton folosit pentru a o lua la dreapta și la stânga de pe două drumuri care se intersectează.". Ce ar vrea la o intersectie de autostrazi? Semafoare sau giratorii?
Semnalizarea in general e ok. Daca stii ca urmeaza o intersectie de autostrazi mai casti ochii si la tablele de pe marginea drumului. Nu zic, e loc si de mai bine.
Deșteaptă-te române!

gruiarew

Nu știu nodul în cauză dar semnalizarea e de tot râsul în general. Când au făcut prima dată giratoriu de la Grind de pe DN68A m-am dus spre Săvârșin. Mi-am dat seama că știam drumul și dintr-o dată asfaltul era diferit. Eu m-am trezit, am întors, dar cele 3 - 4 TIR-uri ce erau cu mine în coloană nu știu ce-au făcut.

Cam e degeaba toată tărășenia asta cu semnele. Dacă sunt sunt puse prea târziu sau anapoda. Giratoriile nu au nicicare presemnalizare habar n-ai la care trebuie să ieși, te descurci cum poți.

Personal de fiecare dată când am drum pe unde nu am mai fost trebuie să-mi fac o schiță sau să mă uit dinainte pe hartă si să-mi iau repere. Dacă nu fac asta, de fiecare dată mă rătăcesc mergând după semne.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

cristi5

Da nodurile sunt proiectate prost. Da, se intra pe contrasens si se moare din cauza lor. Se poate intra pe contrasens in aproape orice nod trompeta din Romania. Da, e nevoie de separare de sens in noduri. Nu, nu se poate face ca nu mai e loc. Bretele sunt inguste din motive de normativ gandit pt DN si folosit la autostrada.

Focusul fiind pe kilometri de autostrada, nodurile sunt doar amanunte...

cristi5

Apropo de taiat curbe ca nu e trafic ca doar e covid. Inteleg ca numarul de decese in trafic in 2020 e cam la fel ca in 2019. Vom vedea statistici in lunile urmatoare.

cristi5

@JohannDB mi se pare ciudat sa spui ca cei 25cm in plus intre sofer si parapete nu conteaza. Pentru soferul amator de rand, e un confort urias, care reduce oboseala si poate evita un accident in aval. Pentru profesionist nu stiu.

Daca reflectam un pic:
- cauza acestei proiectari cu curul e ca s-a specificat distanta minima intre parapeti. Adica nu unde circula soferul, aia nu e important. Ci pe spatiul median, aia e prioritatea noastra. Proiectare de tip "nu ne pasa de utilizator", fix ca la nodurile rutiere pomenite mai sus

- s-au construit sute de km de autostrada care vor ramane asa, cu lisa la jugulara soferului. O solutie (probabil sunt si altele) ar fi ca banda 2 sa aiba 3,5m, atunci se poate repara la schimbarea uzurii...

JohannDB

               La întrebarea :"" vă par mai ciudați șoferii de pe șosele noastre după lock-down-ul din Martie 2020 sau a apărut peste noapte o nouă generație de șoferi?""..., stau și eu și mă tot gândesc la ea; mai ales că nu bat drumurile în condiții normale. Aș avea un răspuns cât-de cât, anume "ciudații" au apărut, tocmai în urma lock-down-ului...., o consecință a acestuia. Stai și te întrebi, dacă perioada n-a adus, unora, schimbări psihice... Din fericire, în acea perioadă, am circulat "în draci" la volumele de transport ce erau și la contractele existente ce trebuiau onorate; nu vă spun ce lejer s-a circulat atunci !! După revenirea "la normalul de acum", parcă (vorba reclamei) a-nebunit lupul !!
                @cristi5, referitor la cei 25 de cm, vroiam să o dau pe pamflet prin apropierea de acea replică "un fleac" ș.a.m.d. .... În aceeași postare făceam, mai jos o remarca cu cei 25 cm, cu un mic calcul legat de lățimea totală a mașinii (fără oglinzi) și lățimea totală reprezentată de spațiul dintre flancurile laterale/exterioare ale anvelopelor/roților când roțile calcă pe dunga albă dinspre glisiere iar flancurile sunt la marginea stângă a dungii; câți cm liberi mai rămân până-n lisa parapetului median.....

    În imaginea de jos, o măsurătoare de pe A3CJ la KM 17 sus în deal după Turda, secțiunea Turda-Gilău, făcută de Bechtel și dată-n trafic prin 2013, parcă.... Sunt cam 30-32 cm!!   Poza este făcută la "verticala" trasajului, dar pare aiurea din cauza poziției camerei. Ar fi fost mai concludentă, dacă trăgeam o linie pe asfalt la verticala lisei și măsuram de la linie la dungă (și culmea că aveam o cretă galbenă la mine, dar, na târziu acum).



Powered by API/PUM imgur uploader