Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

ghrt

Ceea ce voi uitaţi în iureşul ăsta vindicativ este că nu pedepsele îi opresc pe bizoni, cu poliţia. Există deja posibilitatea de a da amenzi, de a lua carnete, de a fi stricţi cu "domnul ministru". Preşul ăla în uniformă nu va face niciodată uz de aceste posibilităţi, aşa că degeabba îi dai alte şi alte posibilităţi. În schimb, echipajele în maşini neinscripţionate, radarele fixe, amenda pe baza camerei sunt metode simple de a păzi bostănăria.
Cont (aproape) inactiv.

gruiarew

@Io am încercat și eu ce-ai zis, ca pieton, că din mașină e mai greu, consideră omul că-l șicanezi. Rezultatul? Dumnezei și înjurături de nu m-am mai văzut scăpat. Unul n-a zis "mersi, o să rezolv". De-aș fi "autoritate comprtentă" i-aș trage pe dreapta pentru ITP ad-hoc. Dacă nu-i în stare să schimbe un bec, întreținerea mașinii e deficitară și pariu că mai are și alte probleme.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

nenea_hartia

@ghrt: Dar ce te faci când însăși poliția gonește cu 125 km/h?
Într-o țară normală respectivul era demis pe loc.

ghrt

Să vedem partea plină a paharului, şi anume că a fost sancţionat contravenţional. Acum 15 ani aşa ceva era doar subiect de glumă.

Şi nu înţeleg de ce această faptă ar contrazice ce spun: că echipajele în maşini neinscripţionate, radarele fixe şi posibilitatea de a constata contravenţii pe baza camerelor video ar fi eficiente, pe când mărirea amenzilor sau introducerea pedepselor cu închisoarea nu (chiar aberant de nu în a doua ipoteză).
Cont (aproape) inactiv.

cristi5

#4939
M-am uitat mai indeaproape la accidentul de craciun pe DN2. Pai e clar ca intr-una din masini cel putin nu purtau centura de siguranta, au zburat oamenii cat colo. Nu-i de mirare ca au fost atatea victime.

Libertatea:
https://www.libertatea.ro/stiri/accident-deosebit-de-grav-in-ziua-de-craciun-trei-morti-si-patru-raniti-in-urziceni-2841412
Quote
Trei persoane din Opel au fost proiectate pe câmp și au murit.

Ar trebui o lege care sa interzica presei sa scrie  "proiectat pe camp" fara sa zica "centura de siguranta"

ghrt

#4940
Revin la observaţia de mai sus. A susţine înăsprirea pedepselor, dar a refuza supravegherea eficientă a traficului, denotă cred eu (nu aş vrea să fac procese de intenţie) o mentalitate de genul "să fie pedepsiţi doar cei care ajung să facă un accident [de unde nu mai pot fugi]", iar ceilalţi, care încălcă cu brio regulile dar nu s-a întâmplat nimic, să fie ignoraţi. Pe principiul poate că ştiu ei ce fac, sau mai defensivul cu toţii greşim. (Greşelile la volan au consecinţe fizice...)

O astfel de mentalitate ignoră faptul firesc că şoferul care cauzează un astfel de accident face de obicei parte dintre cei care s-au comportat periculos, sau cel puţin neregulamentar, de n ori înainte de accident, numai că atunci nu se întâmplase nimic.

Cu alte cuvinte, ca să conducem toţi în siguranţă ar trebui ca toţi să respectăm regulile, nu doar cei care au comis accidente. Iar asta se realizează doar cu supravegherea anonimă a traficului, pentru că atunci nu ştii dacă vrei fi sancţionat sau nu şi intervin frica şi prudenţa. Cu uniforme, flashuri, Waze fiecare respectă regulile timp de 200 metri, apoi la noroc. Iar norocul ăsta înseamnă minim 5 morţi pe zi.

Exemplificând, să înţelegem două lucruri: (sunt convins că) nu era prima dată când Chiţoiu, că el e acuzatul de actualitate, vorbea la volan şi nici când intra pe contrasens fără să îi pese, numai că acum a comis-o. E ilogic, mai ales dpdv al siguranţei traficului, să îl pedepseşti doar când a comis accidentul. Cel mai bine este să îl prinzi cât mai devreme, chiar dacă atunci nu erau consecinţe din astea nasoale, ca să îl determini să se abţină pe viitor.

Cel de al doilea lucru, legat de mentalităţile absurde: nu numai Chiţoiu vorbeşte la volan sau intră aiurea pe contrasens. Cine vorbeşte de puşcărie, să îşi sune prietenii care fac asta şi să le spună că pentru chestiile astea ar trebui să meargă la puşcărie.
Cont (aproape) inactiv.

nenea_hartia

@ghrt: Absolut de acord. Dar pare că nimeni nu vrea asta. E trist că inclusiv omul simplu se opune instinctiv, nu doar politicienii. Am un cunoscut care susține creșterea siguranței pe drumurile publice, introducerea de camere, restricții de viteză pe anumite sectoare, etc. În același timp se judecă pentru o amendă întocmită de un echipaj mobil, ba că n-a semnat ăla procesul verbal, ba că nu i-a arătat buletinul de calibrare a radarului, etc. Mă uimește să văd câtă energie prostească depune și câți bani (s-a dus la prima înfățișare în alt oraș, dar s-a amânat), în loc să plătească dracului amenda, mai ales că știe că a depășit într-adevăr viteza. Un amic de-al lui mi-l dă ca exemplu: ,,bravo lui, are curaj, se bate cu ei"... Ce să mă mai mire atunci când văd mizerii din astea prin parlament.
Sunt 100% de acord cu supravegherea anonimă a traficului, și eu cred că e cea mai eficientă măsură, dar mă tem că nu o voi vedea implementată pe perioada vieții mele.

ghrt

Ca avocat am văzut destule comportamente disonante.

Am un fost amic care îmi explica cum conduce el defensiv (motor de 230cp) stând pe serpentine la fix 1 (unul singur) metru de bara maşinii din faţă. Presa să depăşească pe linie continuă. În maşina aia, la volan, era o femeie, iar pe lunetă lămâia. Eu i-am adus aminte că există premiul pentru ăia care şi-o fac singuri, şi de atunci suntem foşti amici.
Cont (aproape) inactiv.

lupualb

Din 24.12.2019 pana in 28.12.2019 in accidente rutiere au murit 31 de persoane. Sa moara un numar atat de mare de oameni, doar in 4 zile, mi se pare ceva horror.

cristi5

Sunt 5 morti pe zi in medie in mod normal. 7,5 pe zi la sarbatori nu e asa surpriza.

Si in Suedia cele mai multe victime sunt in deplasare spre si dinspre sarbatori.

JohannDB

@"nenea-hartia" asta cu: "Sunt 100% de acord cu supravegherea anonimă a traficului, și eu cred că e cea mai eficientă măsură," poate avea girul unei jumătăți de adevăr/evidență... De ce ?? Pentru că poate exista "o listă al lui Schindler" cu numerele "preferențiale", la care nu pui camera radarului pe înregistrare pe hard ci numai faci scanare inițială, sau te faci că nu vezi, la fel cum se proceda și-n mega afacerea (firmei din Cluj) cu camerele fixe, unde erau "niște excepții" la citirea imaginilor..... Sistemul nu este nou!!
  Totul este să se lucreze "pe bune" și fără ambiguități (ca la ultima ieșire pe contrasens de la Zamfirești/DN7 de acum două zile). În rest sănătate și-n loc de turisme trecem la ceva mai greu, poate blindate de categorie ușoară.... :D :D

ghrt

Ca o listă să afecteze eficienţa măsurii ar însemna să fie foarte lungă, ceea ce va însemna că va deveni publică şi va fi anulată. Balcanii nu prea sunt ţările discreţiei şi secretelor!
În plus, s-au mai schimbat mentalităţi şi prin poliţie, aşa ceva ar ieşi repede în presă.
A, frustrare că nu eşti acolo, da, însă nu e un motiv să o calci, dimpotrivă.
Cont (aproape) inactiv.

cristi5

#4947
Unii nu s-au odihnit destul la sarbatori, le sare tzandara si se apuca de "road rage" pe autostrada. Noroc ca nefiind trafic, e loc destul. Perfect pentru presa, ca e silly season.


gruiarew

Ăștia merită "lopătați" ca în filmulețul ăla de la ruși. Ce dracu îi în capul unora nu-mi pot da seama...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

horatiu.cosma

^^^
Perfect de acord ghrt pe ultima discuție cu prevenția situațiilor în care nu se moare, nu doar pedepsirea celor implicați în accidente mortale. Însă în actuala configurație parlamentară nu se prea pot face pași în această direcție, ba dimpotrivă. S-a dus o luptă acerbă în Parlament în ultimii ani împotriva radarelor neinscripționate (cei mai vajnici au fost Roman de la PNL și Rădulescu de la PSD, însă la vot au fost pentru desființarea lor absolut toți mai puțin USR-ul, ca norocul că a întors CCR-ul inițiativa legislativă pentru niște aberații secundare). O asemenea măsură ar fi criminală la propriu. Nici nu vreau să mă gândesc cum ar conduce șoferii știind că în afară de ce zice waze-ul nu există niciun pericol în calea vitezei excesive.