Taxi & ridesharing de România

Started by Ionut, November 02, 2016, 07:04:52 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

Taxiurile din Cluj sunt de 15 ori mai profitabile decât cele din București-Ilfov.
Jumătate dintre firmele de taxi din Capitală sunt în pragul insolvenței


O companie care activează în domeniul taximetriei din județul Cluj are o profitabilitate medie de 29%, în timp ce una din București-Ilfov are o profitabilitate declarată de doar 2%. Astfel, la fiecare 1 leu încasat, o companie din județul Cluj are, conform datelor raportate, 29 de bani profit, iar cele din București-Ilfov sunt consemnate cu de aproape 15 ori mai puțin, respectiv doar 2 bani profit la fiecare 1 leu încasat. Situația nu se schimbă nici în cazul plății datoriilor cu scadența imediată (plata furnizori, credite bancare pe termen scurt, salarii, impozite și taxe) o companie din județul Cluj reușind să plătească în medie de peste 2,5 ori mai repede datoriile imediate în comparație cu o companie din București-Ilfov, arată un studiu realizat de Creditinfo Romania.

Doar 1 din 4 companii care activează în domeniul taximetriei cu sediul în județul Cluj are un risc ridicat de a intra în insolvență. Valoarea este cu atât mai impresionantă cu cât la nivelul regiunii București-Ilfov, pe baza datelor financiare declarate, aproape jumătate dintre companiile existente au acest risc, iar la nivel național ăonderea se ridică la 41% dintre acestea.

Profit.ro

pasadia

Si evaziunea unde e?

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


Ionut

Pierderile Uber s-au agravat

Pierderile Uber Technologies s-au agravat în trimestrul al treilea, la 1,46 miliarde de dolari, față de un rezultat negativ de 1,06 miliarde de dolari în trimestrul anterior, pe fondul problemelor în justiție și al investigațiilor autorităților de reglementare la nivel global, a declarat o persoană apropiată situației, relatează Reuters. Veniturile au urcat cu 14%, la 2 miliarde de dolari, arată news.ro. Uber nu este obligată să raporteze public rezultatele financiare, întrucât nu este o companie listă la bursă, dar de la începutul acestui an a început să divulge unele datele referitoare la performanțele financiare.

Profit.ro

voicul

Mi-a placut si: "Jurnalistul Cătălin Striblea: Diferența între Uber și taxi e că Uber te duce unde vrei tu, taxiul te duce unde vrea el"

FIREA vrea să interzică UBER și TAXIFY

In Bucuresti vor circula doar taximetre licentiate, conform legii, a declarat primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, potrivit unui comunicat de presa emis de Primaria Bucuresti. Concret, prin noul regulament vor fi interzise toate formele de practicare a taximetriei care nu se incadreaza in prevederile Legii nr. 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere, precum si in cele ale HCGMB 78/2008 si ale Codului Fiscal, potrivit sursei citate. Din comunicatul de presa nu reiese clar daca UBER si Taxify intra in aceasta categorie sau municipalitatea se refera doar la taxiurile fara licenta, sau cele cu licenta obtinuta in afara Bucurestiului.

"Vom promova in urmatoare sedinta a Consiliului General al Municipiului Bucuresti un nou proiect de hotarare ce va stabili norme si reguli clare pentru toti cei care practica taximetria in Capitala, astfel incat, atat bucurestenii, cat si turistii, sa poata folosi acest serviciu cu incredere, si in deplina siguranta, beneficiind de aceeasi calitate a transportului in regim de taxi ca in marile capitale europene. Concret, prin noul regulament vor fi interzise toate formele de practicare a taximetriei care nu se incadreaza in prevederile Legii nr. 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere, precum si in cele ale HCGMB 78/2008 si ale Codului Fiscal. Toti cei care practica activitatea de taxi in Capitala vor fi obligati sa respecte acest regulament. Ii anunt pe toti cei care practica taximetria ca ne vom asigura, prin departamentele de resort, ca acest regulament va fi respectat in integralitate", a declarat Gabriela Firea, in urma unei intalniri cu reprezentantii Confederatiei Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (C.O..T.A.R.), pentru a analiza probleme cu care se confrunta operatorii de taxi din Capitala.

Reprezentantii asociatiei i-au prezentat Primarului General o serie de revendicari ale asociatiilor taximetristilor licentiati, care reclama, printre altele, concurenta neloiala practicata prin sistemele de aplicatii online ce ofera servicii ilegale de taximetrie, potrivit sursei citate.

Gabriela Firea a garantat ca vor fi luate toate masurile legale, astfel incat legislatia de specialitate in vigoare sa fie respectata de toti cei care practica activitatea de taximetrie in Capitala.

Conform noulului regulament, operatorii de taxi vor fi obligati sa aiba o tinuta civilizata, un limbaj adecvat, masini curate si care sa garanteze siguranta cetatenilor.

Primarul general a atras  atentia ca persoanele care practica ilegal acesta activitate nu garanteaza siguranta cetatenilor, nefiind supuse niciunui control legal.

De asemenea, Gabriela Firea a propus ca Primaria Municipiului Bucuresti, prin Compania Municipala Tehnologia Informatiei si Compania Municipala Managementul Traficului, sa realizeze parteneriate cu structurile de taximetrie recunoscute pentru implementarea unor servicii online de rezervari, curse si plata, facilitand accesul bucrestenilor la serviciile de taxi.

https://www.money.ro/firea-vrea-sa-interzica-uber-si-taxify/

dr4qul4

Nu trebuie interzis, trebuie reglementat. Adica primaria trebuie sa scoata la licitatie "licente de inchiriat masina cu sofer, fara drept de ridicare din strada".
Asa este normal intr-o economie de piata.
Vrem concurenta loiala, dar vrem ca Uberul sa fie scutit de taxe si de obligatiile birocratice. Nu merge nici asa.

Taximetristii sunt puternici in Bucuresti. Pot bloca oricand orasul. Au facut-o deja acum 12 zile.  Asa ca Primaria are 2 solutii: ori taxeaza Uberul, ori scuteste de taxe taximetristii.
Politia in schimb este slaba. Nu sunt in stare sa dea amenzi celor care merg exclusiv pe linia de tramvai si parcheaza in statiile ratb. NU vad cum ar putea controla uberistii
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Reacția Uber, după anunţul Gabrielei Firea referitor la serviciile de transport

,,Aplicaţiile precum Uber, serviciile de carsharing, de taxi şi transportul în comun constituie, împreună, soluţii care pot duce la reducerea aglomeraţiei, a poluării şi pot rezolva problema parcărilor din Bucureşti. Peste 350.000 de bucureşteni se bazează pe Uber pentru drumurile zilnice şi mii de şoferi parteneri fac un venit în plus, prin intermediul aplicaţiei şi contribuie la bugetul public. Ne dorim să discutăm despre viitorul industriei de transport împreună cu municipalitatea şi cu alţi actori din industrie pentru a face ceea ce este cel mai bine pentru consumatori şi pentru oraş", afirmă reprezentanţii Uber, într-un comunicat de presă transmis luni seară.

Digi24

Ionut

Primăria Capitalei întoarce foaia:
taximetriştii vor fi obligaţi să aibă o ţinută civilizată, un limbaj adecvat şi maşini curate


,,Vom promova în următoarea şedinţă a Consiliului General al Municipiului Bucureşti un nou proiect de hotărâre ce va stabili norme şi reguli clare pentru toţi cei care practică taximetria în Capitală, astfel încât, atât bucureştenii, cât şi turiştii, să poată folosi acest serviciu cu încredere, şi în deplină siguranţă, beneficiind de aceeaşi calitate a transportului în regim de taxi că în marile capitale europene. Concret, prin noul regulament vor fi interzise toate formele de practicare a taximetriei care nu se încadrează în prevederile Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, precum şi în cele ale HCGMB 78/2008 şi ale Codului Fiscal. Toţi cei care practică activitatea de taxi în Capitală vor fi obligaţi să respecte acest regulament. Îi anunţ pe toţi cei care practică taximetria că ne vom asigură, prin departamentele de resort, că acest regulament va fi respectat în integralitate", a spus primarul general Gabriela Firea.

ZF

icristian

Da, o sa aiba grija sa fie respectat in integralitate, aham sigur ca da....
La fel cum si acum sunt obligati sa te duca unde vrei tu si n-au voie sa refuze, la fel cum sunt obligati sa porneasca aparatul la fiecare cursa si nu sa zica 50 ron boss....
Asa ceva e atat de subiectiv incat e imposibil de verificat. Nu ai cum sa impui asa ceva, singurul mod prin care poti pedepsi taximetristul pt asta e printr-un sistem de rating, iar sub un anumit prag sa nu mai primeasca comenzi..

dragos76

Ba ai cum să verific așa ceva. Nu e deloc subiectiv, sau imposibil de pus în practică. La Cluj știu direct de la taximetriști de controale "under cover", unde intenționat cei din primărie solicită curse relativ scurte ca să vadă dacă au cazuri de refuz sau de nefolosire a aparatului de taxare.
Trebuie doar voință, și da, aici sunt de acord că ea nu prea există în București, altfel eu nu văd de ce continuă aceste practici ilegale.

Ionut

Miting ,,anti-UBER-izare" al transportatorilor, miercuri, în Capitală și în marile orașe

Aproximativ 35.000 de transportatori de persoane vor protesta, miercuri, în București și în marile orașe din țară, împotriva pirateriei și evaziunii fiscale, avertizând că vor veni în Capitală pe 20 decembrie, dacă nimic nu se va schimba în urma protestului, potrivit unui comunicat al Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR), remis, luni, Agerpres.

Digi24

rizzuh

Cu cat se protesteaza mai mult impotriva Uber in Bucuresti cu atat mai mult castiga clienti Uber. Zic si eu... O:-)

De ce sa oferi servicii mai bune decat concurenta, cand poti sa pui bete in roata?
Se plang ca Uber nu respecta legea, dar taxiurile din Ilfov pe care le gasim in Bucuresti nu sunt in aceeasi oala?

Ionut

UBER, primul anunţ după ameninţarea cu excluderea din trafic

,,În momentul de faţă, noi considerăm că nu încălcăm nici o lege, dar în acelaşi timp nu respectăm o lege, pentru că nu există şi propunem modele din alte ţări. (...) Aici vorbim de servicii noi. În România, Uber a apărut de trei ani, în lume există de nouă ani de zile. Vorbim de servicii noi care au apărut acum 10 ani şi de legislaţie care a apărut acum zeci de ani şi care nu ţine cont de evoluţia tehnologiei", a declarat Alexandra Corolea, purtător de cuvânt al Uber.

,,Suntem pro reglementare şi pro dialog. Obiectivul nostru numărul unu în România este să fim reglementaţi. S-a vorbit foarte mult în ultima vreme despre interzicea serviciilor ca Uber. Ce propunem noi sunt opţiuni rezonabile. În loc să vorbim de interzicere, am putea să ne uităm la modelele din alte ţări, fără să spunem că unul este mai bun decât altul. Noi suntem deschişi la orice soluţie care ar permite serviciului să se dezvolte într-un cadru legal şi definit. În foarte multe ţări, serviciul e reglementat diferit de cel de taxi. Vorbim de ţări în care serviciul funcţionează ca închiriere maşină cu şofer. E ceva ce există şi la noi, însă este neclar şi aceste licenţe nu se acordă. În alte ţări, precum Estonia sau Finlanda, legea defineşte o nouă categorie de transport şi unul dintre modelele cele mai deschise este cel din Lituania", a explicat Corolea, care a menţionat că Uber speră ca în 2018 să găsească o formulă de reglementare în România.

B365

dr4qul4

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

Ce sa mai, din vorbe, a pus tocul in groapa de pe strada!
Vreau sa vad aia cu refuzatul cursei cum s-ar putea pune in aplicare in viata de zi cu zi!

Firea schimbă regulile: Le interzice taximetriştilor să poarte discuţii despre politică şi religie, iar dispeceratul devine obligatoriu

Potrivit unui proiect de hotărâre introdus suplimentar pe ordinea de zi în şedinţa Consiliului General al Municipiului Bucureşti de marți, primarul Gabriela Firea le interzice taximetriştilor să poarte discuţii despre politică, religie şi sex, iar taximetria se va face, obligatoriu, printr-un dispecerat autorizat de municipalitate. De asemenea, se interzice refuzarea unei curse, ţinuta decentă a șoferilor este obligatorie, precum şi dotarea maşinii cu sistem POS pentru plata cu cardul.

"Taximetriştii nu mai au voie să refuze curse sau să ceară bonusuri. Să nu fumeze şi să aibă o ţinută decentă. Să nu vorbească la telefon sau să nu asculte muzică tare. Să nu se angajeze, cu clienţii, în discuţii privind subiecte sensibile care ar putea să contravină principiilor, convingerilor clientului în religie, politică şi domeniul sexual. Se instituie obligativitate ca activitatea de taximetrie să se facă printr-un dispecerat", a anunțat primarul Capitalei la începutul şedinţei.

De asemenea, potrivit proiectului şoferii vor fi obligaţi să aibă o ţinută decentă – pantaloni, cămaşă, sacou – să păstreze maşina curată, să îi ajute pe clienţi la urcarea şi coborârea din autovehicul, dacă i se solicită.

Totodată, Gabriela Firea a afirmat că toţi taximetriştii trebuie să ofere clienţilor posibilitatea de a plăti şi cu cardul.

Primarul Capitalei a pregătit și sancțiuni drastice pentru nerespectarea obligațiilor prin amenzi cuprinse între 4.500  și 5.000 de lei.

Astfel, prin acest proiect, Uber și Taxify vor fi obligate să devină companii de taxi cu dispecer.

,,Întrucât ultima modificare a legii taximetriei nu a ţinut cont de situaţia existentă privind utilizarea în mod nelegal a unor variante tehnologice noi de preluare a comenzilor taxi (aplicaţii informatice, comenzi online) din partea clienţilor şi din partea unor persoane juridice neautorizate ca dispecerate taxi conform legii, iar această activitate a luat o amploare deosebită creând inclusiv o concurenţă neloială operatorilor dispeceri taxi autorizaţi, se impune modificarea în regim de urgenţă a actualului regulament local de taxi", se arată în expunerea de motive a proiectului de hotărâre.

Ionut

Curtea europeană de justiţie decide azi soarta Uber – companie de taxi sau nu?

Curtea europeană de justiţie urmează să decidă astăzi dacă Uber, start-up-ul american care le oferă utilizatorilor de smartphone-uri un serviciu de transport alternativ la taxiuri, este sau nu de fapt o companie de transport care trebuie să se supună regulilor din industrie, scrie Bloomberg. Uber susţine că pune la dispoziţie o platformă tehnologică care face legătura între pasageri şi şoferi şi că nu este o companie de transport care ar trebui să se supună regulilor de taximetrie.

,,Decizia curţii europene de justiţie va promova digitalizarea pieţei unice sau va duce la fragmentarea pieţei pentru cei care inovează în domeniul online", a declarat Jakob Kucharczyk, membru al Asociaţiei Industriei de Calculatoare şi Comunicaţii, care este purtător de cuvânt al companiilor precum Uber, Amazon sau Google. ,,Curtea europeană de justiţie ar trebui să facă o distincţie clară între intermedierea online şi serviciul pe care îl facilitează", a adăugat el. În cazul în care Uber pierde procesul, ţările din UE vor fi nevoite să reglementeze start-up-ul american asemenea firmelor care oferă servicii de transport. 

ZF