Taxi & ridesharing de România

Started by Ionut, November 02, 2016, 07:04:52 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sorinus

Eu am fost Uber-sceptic pana l-am folosit prima data. De atunci n-am mai urcat intr-un taxi. Singura experienta cu taxi de anul asta a fost cand o prietena cu copil sub 2 ani a luat taxi-ul pana la Otopeni, iar el, de la iesirea din Bucuresti, a bodoganit pana la aeroport ca trebuie sa-si faca rovigneta si bla bla bla. De parca e probema noastra ca ei n-au actele si taxele in regula.

Daca dispare Uber, o sa merg cu masina personala si n-o sa mai beau alcool pe unde ma duc noaptea. Cam asta faceam si inainte.

dr4qul4

Cand dai comanda la taxi pt Otopeni, vezi ca in aplicatie ai optiunea: rovinieta!
Eu le mai si trec la detalii comanda Otopeni. Asta ii face pe unii sa se deplaseseze si de la 2-3 km si gasesc imediat masina.
In privinta regulamentului recent adoptat, mi se pare ca instituie restrictii pentru taximetristi (cum ar fi camasa si costum, sau sa nu vorbeasca la telefon) insa nu vad cum ii obliga pe Uber.

In mod normal decizia CE va fi ca, din punct de vedere al consumatorului, nu exista nici o diferenta intre taxi si uber. Si vor fi considerati taximetristi.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dr4qul4

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

http://economie.hotnews.ro/stiri-it-22189795-analiza-cazul-uber-schimba-pentru-clienti-soferi-companie-dupa-decizia-curtii-justitie.htm

Quote
Uber este o aplicatie de transport, si nu una digitala, a spus CJUE in decizia de miercuri care loveste in uriasa companie americana evaluata la peste 60 miliarde dolari. Care vor fi consecintele? Este clar ca Uber nu va disparea din Europa si, pe termen scurt, clientii nu vor simti vreo diferenta. Insa pe termen mediu si lung, dupa ce statele UE vor decide cum sa legifereze aplicatii precum Uber, pretul curselor ar putea creste si numarul de masini ar putea sa scada. In plus, intregul domeniu al economiei colaborative, care include companii precum Airbnb, ar putea suferi schimbari importante.

O lovitura care va avea urmari in timp

Uber a sutinut mereu ca este companie de tehnologie si nu de transport, insa Curtea de la Luxemburg nu a fost de acord cu o astfel de pozitie, argumentand ca Uber nu este un simplu intermediar, ci are influenta decisiva asupra modului in care soferii furnizeaza serviciile. Consecinta este ca Uber va trebui sa se supuna in UE unor reguli mai stricte legate de autorizatii si licente.

Acum, autoritatile din tarile UE au primit unda verde de a reglementa Uber si cu siguranta legile vor fi diferite de la tara la tara si acest lucru va depinde si de opinia politicienilor aflati acum la guvernare, dar si de lobby-ul facut de Uber, respectiv de organizatiile taximetristilor.

Companiile de taxi reproseaza Uber ca face concurenta neloiala si ca soferii care conduc in cadrul aplicatiei nu sunt supusi acelorasi reguli ca in taximetrie si nu au licentele necesare. In cateva tari din Europa de Vest, Uber este in completa legalitate si soferii au licenta de transport, iar acolo decizia nu va schimba nimic. In alte zone insa, si aici intra si Europa de Est, companiile asa-numite de ride-sharing nu sunt legiferate si statutul lor nu este prea clar.

Reguli mai stricte care vor creste costurile

Decizia CJUE va insemna ca in mai multe tari autoritatile vor actiona pentru a reglementa Uber, iar asta va insemna, printre altele, ca soferii vor fi obligati sa obtina licenta de transport persoane si sa faca ITP mai des. Sunt doar doua exemple dar, unele tari vor decide ca Uber este o companie de taxi si soferii trebuie sa indeplineasca aceleasi conditii ca si taximetristii, iar in altele astfel de aplicatii ar putea fi reglementate diferit fata de taxi, cu conditii si costuri mai reduse.

Pe termen scurt probabil ca nu se va schimba nimic pentru clientii Uber, dar pe termen mediu si lung vor aparea modificari. De exemplu,  daca un sofer de Uber va fi obligat sa plateasca 1.500-2.000 de lei pe licente si autorizatii, atunci mult mai putini se vor apuca, fiindca nu vor fi siguri in cat timp isi scot banii. Daca tarifele vor creste, numarul de clienti ar putea scadea. la fel, daca numarul de masini va scadea, timpii de asteptare cresc si in unele zone va fi aproape imposibil sa gasesti o masina. Si acum, la orele de varf, tarifele dinamice (surge price) pot creste de trei ori pretul cursei.

Strict pentru Bucuresti, in contextul celor anuntate de primarul Gabriela Firea, ar fi posibil ca efectul psihologic sa fie negativ in randul celor care ar fi vrut sa intre ca soferi la Uber. Vor fi oameni care-si vor spune ca nu merita sa riste cu o aplicatie atat de controversata care se afla la granita dintre legal si ilegal.

Aici trebuie insa mentionat un aspect. In Romania, atat de multi oameni au avut experiente neplacute cu taxi-urile, incat Uber si Taxify sunt aplicatii care, per total, au servicii net superioare si sunt apreciate. In plus, dat fiind modul defectuos in care statul isi gestioneaza resursele financiare, multor romani nu le pasa ce taxe plateste Uber in tara.

dr4qul4

#109
Quote from: Ionut on December 22, 2017, 07:19:21 AM
Firmele de transport public, inclusiv de taxi, obligate să cumpere 30% autovehicule electrice sau pe gaz

Cel puțin 30% din mijloacele de transport în comun cumpărate anual de autorități publice, regii și companii de stat trebuie să fie acționate electric, pe gaz natural sau biogaz, iar firmele private de transport public, inclusiv de taxi, vor avea această obligație începând cu 2020. Restul achizițiilor pentru parcul auto de stat va trebui asigurat anual la minimum 20% autovehicule cu tehnologii verzi - electrice sau hibrid. Prevederile sunt cuprinse într-un proiect de lege inițiat încă de la finele anului 2015, dar care a fost aprobat joi de Camera Deputaților, în calitate de for decizional al Parlamentului.

Profit.ro

Firmele de taxi nu prea au masini proprii. Majoritatea lucreaza ca si colaboratori. Exact ca Uber.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

La taxi sunt cel mai putin ingrijorat. Acolo 70% sunt GPL-uri, daca nu mai mult.

alex8

Este o lege în vigoare care impune portbagajul de 500 L la mașinile Taxi.

dr4qul4

toate sau doar cele care merg la aeroport? Mi se pare o prostie sa impui tuturor. O asemenea dotare ar putea fi aleasa direct din aplicatie, astfel ca ar sosi masina de care ai nevoie. Cum e acum cu rovinieta.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

WSJ: Un consorţiu condus de SoftBank a obţinut acordul investitorilor Uber
pentru preluarea a 20% din acţiunile companiei


Un consorţiu condus de SoftBank Group va prelua circa 20% din acţiunile Uber Technologies, după ce acţionarii actuali ai companiei de servicii de transport oferite prin intermediul smartphone-urilor au acceptat să îşi vândă acţiunile la un preţ care o evaluează la 48 de miliarde de dolari, a relatat joi Wall Street Journal.  Achiziţia are loc după mai multe luni de incertitudini în cadrul Uber, va aduce în companie un nou acţionar major şi va asigura adoptarea unor standarde de guvernanţă corporativă susţinute de noul director general Dara Khosrowshahi, după o serie de scandaluri.

News.ro

Ionut

O agenţie britanică de publicitate a dat în judecată Uber
pentru facturi neplătite de milioane de dolari


Fetch Media Ltd a dat în judecată Uber marţi în aceeaşi curte federală din California, unde Uber a dat în judecată Fetch Media în luna septembrie, acuzând agenţia de publicitate pentru facturarea unor reclame inexistente şi frauduloase. Pe 22 decembrie, Uber a renunţat însă voluntar la acuzaţii, dar două săptămâni mai târziu cazul a fost reluat. Frauda publicitară, cunoscută şi ca ,,fraudă click", este o problemă recurentă în publicitatea online, care apare atunci când programe automatizate ,,mimează" utilizatori legitimi care fac click pe reclame.

ZF

Ionut

Clever Taxi: Nu vrem ca bucureştenii sa fie împinşi către un regres şi limitaţi în alegerile de transport zilnic. Star Taxi: Gabriela Firea face o confuzie între serviciul de tip ride-sharing şi cel executat de către taximetriştii bucureşteni

Propunerile făcute de Primăria Municipiului Bucureşti privind funcţionarea serviciului de taximetrie limitează foarte mult opţiunile utilizatorilor, iar folosirea aplicaţiilor de taxi are ca efect optimizarea fluxului taxiurilor şi fluidizarea traficului general, spun reprezentanţii Clever Taxi, comentând recentele declaraţii ale primarului general Gabriela Firea.

ZF

voicul

Asta e! Toti mai uitam cate un lucru marunt.

Gabriela Firea a uitat să oblige taximetriștii să accepte plăți cu cardul și să nu refuze curse, așa cum a promis. Noile reguli scot însă din joc concurența de la Uber și Clever Taxi

Consiliul General al Municipiului București a adoptat, la finalul anului trecut, actul care schimbă total regulile de transport public în capitală. În ciuda promisiunilor făcute de primarul Gabriela Firea, care a spus explicit că taximetriștii nu vor mai putea refuza curse și vor fi obligați să accepte plata cu cardul, hotărârea adoptată recent nu conține nicio prevedere în acest sens. Cele două prevederi sunt incluse, pe de altă parte, într-un regulament al cărui proiect se află încă în dezbatere publică. Practic, singurele schimbări majore din hotărâre vizează în mod direct aplicațiile pe care taximetriștii le consideră concurente. Principalul articol al hotărârii luate de Consiliu scoate în afara legii aplicații ca Uber, Clever Taxi sau Taxify.

Citește mai mult la: https://www.profit.ro/stiri/exclusiv-gabriela-firea-a-uitat-sa-oblige-taximetristii-sa-accepte-plati-cu-cardul-si-sa-nu-refuze-curse-asa-cum-a-promis-noile-reguli-scot-insa-din-joc-concurenta-de-la-uber-si-clever-taxi-17576323

Ionut

Regulament taxi propus de PMB: Maşini dotate cu POS, amendarea şoferilor dacă refuză cursele

Regulamentul pentru transport persoane în regim taxi, pus în dezbatere publică pe site-ul Primăriei Capitalei până în 7 februarie, prevede obligaţia firmelor de taxi de a avea montat sistem de plată cu cardul în toate maşinil şi sancţionarea şoferilor cu amendă de până la 500 de lei dacă refuză cursele. Proiectul instituie obligativitatea existenţei dispeceratelor la care clientul să poată apela telefonic sau prin alte mijloace şi care să poată transmite taximetriştilor comenzile prin staţie de emisie - recepţie. Maşinile trebuie dotate cu aparate de taxat fiscalizate, potrivit proiectului consultat de News.ro.

Astfel, potrivit proiectului, taximetriştii sunt obligaţi să aibă un comportament civilizat şi preventiv faţă de ceilalţi participanţi la trafic şi faţă de organele de control, să aibă ţinută îngrijită, pantaloni, cămaşă, sacou, fiind interzisă îmbrăcămintea necorespunzătoare, precum şort, maiou şi şlapi, să nu păstreze garanţie documentele sau obiectele clientului, să întreţină maşina curată, atât la exterior cât şi la interior, să nu polueze fonic în staţiile de aşteptare, să nu facă lucrări de întreţinere şi reparaţii şi să nu spele maşina în staţiile de aşteptare, să nu folosească un limbaj neadecvat şi să pună la dispoziţia clienţilor harta oraşului şi indexul străzilor actualizat.

Regulamentul mai prevede interzicerea folosirii unor tarife mai mari decât cele autorizate şi afişate pe bord şi, deci, interzicerea negocierii preţului. La solicitarea clienţilor, şoferii trebuie să îi ajute la urcarea şi coborârea din maşină, în special pe femeile gravide şi persoanele în vârstă sau cu dizabilităţi.

O altă regulă impusă este referitoare la fumat: este interzis, astfel, fumatul în interiorul taxiului în prezenţa clientului. De asemenea, şi folosirea telefoanelor sau a altor dispozitive mobile este interzisă, iar în timpul programului, şoferii vor adapta fundalul sonor în funcţie de preferinţele clientului.

De asemenea, proiectul stabileşte că "serviciile de dispecerat sunt obligatorii pentru toate taxiurile transportatorilor autorizaţi şi nu se pot executa decât de către dispecerii autorizaţi de autoritatea de autorizare a Primăriei Municipiului Bucureşti, în condiţiile în care se asigură posibilitatea clientului de a apela la aceste servicii prin comenzi telefonice sau prin orice alte mijloace şi de a le transmite prin staţia radio de emisie - recepţie către taximetrist". Maşinile trebuie dotate cu aparate de taxat fiscalizate.

B365

Balto

Amenzi de peste 44.000 lei date în 3 zile taximetriştilor din Capitală pentru că nu aveau autorizaţie, lista tarifelor și nu au eliberat bon

Poliţiştii rutieri au dat amenzi de peste 44.000 de lei în doar trei zile taximetriştilor care nu au eliberat bon fiscal şi nu aveau afişată lista tarifelor, precum şi ecusonul cu numele şi fotografia şoferului în interiorul maşinii. Altor 16 şoferi de taxi care nu aveau autorizaţie le-a fost suspendat dreptul de utilizare timp de 6 luni, potrivit Brigăzii Rutiere.În perioada 08-10 ianuarie, poliţiştii rutieri au verificat 160 de autoturisme, dintre care 140 de taximetre, aplicând amenzi de peste 45.000 de lei pentru abateri de la normele legale din domeniul circulaţiei pe drumurile publice, activitatea de taximetrie şi rent-a-car.

Economica.net

Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

Ionut

Prima altercaţie între şoferii Uber şi taximetrişti: Poliţia şi Parchet fac cercetări

Poliţia Capitalei, sub supravegherea Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 4, a deschis o anchetă în cazul taximetristului care ar fi fost bătut de trei şoferi Uber, în urma plângerii depuse de acesta. "Trei şoferi ai firmei Uber au bătut un taximetrist, în faţa unui club din Bucureşti. Taximetristul a cerut ajutorul colegilor, care au ajuns la locul faptei să-l salveze pe cel atacat şi au sunat la seviciul unic de urgenţă 112. Şoferii Uber au fugit până la sosirea poliţiştilor şi a ambulanţei SMURD", se arată în comunicatul COTAR, citat de news.ro.

Însă, potrivit Uber România, cele trei numere de înmatriculare nu apar în baza de date cu şoferi permanenţi.

"Informaţia nu este adevărată. Am făcut verificări şi cele trei numere de înmatriculare care apar în înregistrarea video nu se află în baza noastră de date cu şoferi parteneri. Întotdeauna vom condamna ferm orice formă de violenţă şi credem că Bucureştiul are nevoie şi de servicii de taxi şi de soluţii alternative de transport, precum Uber", au declarat reprezentanţii Uber România, în cadrul comunicatului.

B365