Taxi & ridesharing de România

Started by Ionut, November 02, 2016, 07:04:52 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

voicul

#120
Au marit flota cu vreo 20 de Smart-uri si au micsorat tarifele.

https://www.instagram.com/p/BeA5Y_QAzFk/

Balto

Şapte companii de taximetrie din Iaşi au fost amendate de Consiliul Concurenţei

Consiliul Concurenţei a sancţionat şapte companii de pe piaţa serviciilor de transport local de persoane în regim de taxi şi a serviciilor conexe din Iaşi, precum şi "Camera Naţională a Taximetriştilor din România" – Filiala Iaşi, cu amenzi de totale 165.364 lei (aproximativ 36.000 euro) pentru constituirea unui cartel. "În cadrul unor întâlniri ale asociaţiei "Camera Naţională a Taximetriştilor din România" – Filiala Iaşi, companiile (Imbat Delta Taxi, Lux Taxi, Auto Wad RD, Euro Taxi Iaşi, Parma-Tax, RVR Taxi şi Unreal SRL) s-au înţeles să practice un tarif unic pentru transportul în regim de taxi de 1,99 lei/km pentru cursele efectuate pe parcursul zilei şi de 2,19 lei/km pentru cele efectuate noaptea", a informat joi autoritatea de concurenţă.

news.ro
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

Ionut

Taximetriştii, nemulţumiţi de regulamentul propus de Primăria Capitalei: E un asasinat economic

,,Multe dintre aspectele regulamentului nu respectă legea. Plec de la capitolul 2 din Legea taximetriei, care spune că trebuie promovată concurenţa între transportatori. Or, prin impunerea unor condiţii - o singură staţie de recepţie, o singură aplicaţie, orice reducere din dreptul utilizatorului şi taximetristului de a avea o concurenţă reală pe piaţă este de fapt o încălcare a legii. (...) Primarul Capitalei a afirmat că îşi doreşte ca Bucureştiul să devină smart city,mi se pare normal ca aplicaţiile care permit clienţilor să cheme direct un taxi să fie încurajate. Or, în acest regulament nu va dabsolut nimic care încurajează dezvoltarea de aplicaţii similare celor care există deja pe piaţă", a arătat Marian Ivan.

,,Ar trebui ca acest regulament să fie centrat pe cetăţean ca el să beneficieze de un transport facil, sigur şi care să-l ajute să îşi organizeze mult mai eficient viaţa de zi cu zi. Considerăm ca fiind nu doar neconcurenţială ci şi în contradicţie cu principiul enunţat anterior limitarea posiblitatea clientului de a utiliza serviciile de taxi prin intermediul platformelor de agregare. (...) Noi considerăm că acest regulament aduce un deserviciu consumatorilor – instituirea acestora a obligativităţii de folosire exclusivă a comenzilor telefonice sau a aplicaţiei online ce aparţin numai de un singur dispecerat. Cât despre şoferi, 99.2 % dintre şoferi consideră platforma extrem de utilă pentru ei, oferă siguranţă şi le schimbă modul de lucru în în mod pozitiv. De aici şi surprinderea noastră privind această reglementare. A fost făcută în grabă, fără a fi implicată în procesul de elaborare a acestui regulament expertiza unora dintre actorii din piaţă, fie că sunt transportatori, consumatori sau companii de tehnologie", a spus Mihai Rotaru, în cadrul dezbaterii publice.

,,Trebuie să garantaţi transportatorilor autorizaţi că atât timp cât aceştia respectă legea şi ori de câte ori vor dori, cererea lor de prelungire va fi avizată favorabil. Mulţi dintre ei au pus ipotecă pe casă pentru a aduce o maşină la un standard cerut de lege. Trebuie să garantaţi că atât timp cât acesta va respecta legea, îşi va plăti datoriile la stat, această autorizaţie nu îi va fi luată. (...) Este foarte important să nu vă grăbiţi, cum s-au grăbit şi ai noştri cu acea faimoasă declaraţie 600. Este bine să analizaţi punctele de vedere de la toate asociaţiile", a spus acesta.

ZF

Ionut

La nici un an după ce au devenit cel mai mare acţionar al Uber,
japonezii de la Softbank vor să se retragă de pe două continente


Uber ar putea să se retragă din anumite pieţe internaţionale, inclusiv 15 oraşe africane, deoarece Rajeev Misra, directorul SoftBank crede că are o şansă mai mare de succes şi profitabilitate dacă se concentrează doar pe pieţele de bază, relatează Quartz. Gigantul tehnic japonez, SoftBank a investit 8 miliarde de dolari în compania Uber, ceea ce îl face să fie principalul acţionar, deţinând o participaţie de 15% din companie.

Uber declara că speră că investiţia va permite companiei să ,,se dubleze" în ceea ce priveşte furnizarea serviciului său ,,mai multor persoane în mai multe locuri din întreaga lume", într-o declaraţie către Financial Times. Acest lucru pare să fie în contradicţie cu viziunea principalului acţionar, deoarece directorul SoftBank crede că Uber are o şansă mai mare de succes şi profitabilitate dacă se concentrează pe pieţele de bază şi anume SUA, Europa, America Latină şi Australia.

De la lansarea sa pe prima piaţă din Africa în 2013, Uber s-a extins rapid şi operează în opt ţări, inclusiv Africa de Sud, Kenya, Nigeria, Tanzania, Ugaanda, Ghana, Egipt şi Maroc. Extinderea a avut loc în ciuda opoziţiei care venea din partea concurenţilor, cum ar fi Safaricomăs Little Ride din Nairobi, Kenya.

ZF

horyatm

QuoteRăzboi sângeros între taximetriști și cei de la Uber pe străzile din Timișoara


Scene desprinse din filmele de acțiune, în noaptea de sâmbătă spre duminică, pe străzile din Timișoara. Zeci de taximetriști din oraș au urmărit câțiva șoferi de la Uber, după ce aceștia din urmă le-ar fi agresat un coleg. Scandalul s-a soldat cu mai mulți răniți, dar și cu mașini avariate și a reizbucnit, spun martorii, în zona Pasajului Jiul acolo unde cei de la Uber ar fi încercat să se răzbune.

Situația a fost din nou la un pas să degenereze după ce un șofer Uber a fost încolțit de taximetriști în zona Soarelui, în apropiere de locuința primarului. Numai intervenția polițiștilor și jandarmilor a făcut ca șoferul să scape nevătămat din mâinile taximetriștilor.

Zona în care locuiește primarul este păzită de două echipaje de poliție dar și de cei de la Poliția Locală. Până în jurul orei patru în zonă au fost prezente și două echipaje ale Poliției Rutiere care însă au fost retrase din dispozitiv. Strada Lidia este păzită de oamenii legii în continuare pe porțiunea dintre Bulevardul Sudului și sensul giratoriu din Calea Buziașului.

http://www.tion.ro/razboi-sangeros-intre-taximetristi-si-cei-de-la-uber-pe-strazile-din-timisoara/1975254

horyatm

Update la scandalul dintre Uber și firma de taximetrie Tudo:


QuoteDosar penal in rem și amenzi pentru toți taximetriștii care au protestat duminică la Timișoara


,,În urma protestului organizat în cursul zilei de astăzi 28.01.2018 pe raza municipiului Timișoara de către taximetriști polițiștii s-au sesizat din oficiu cu privire la săvârșirea infracțiunilor de împiedicarea sau îngreunarea circulației pe drumurile publice și instigare publică fiind întocmit un dosar penal in rem în acest sens. Totodată toți participanții la protestul neautorizat urmează să fie sancționați contravențional conform legii numărul 60/1991 privind participarea la adunări publice nedeclarate sau neautorizate", transmite Ionuț Sîrbu, purtătorul de cuvânt al IPJ Timiș.

http://www.tion.ro/dosar-penal-in-rem-si-amenzi-pentru-toti-taximetristii-care-au-protestat-duminica-la-timisoara/1975618

elphax

tot felul de tactici mai nou prin oras:
- taximetristi si amici de ai lor care cheama Uber ca apoi sa ii incolteasca pe soferi, sa ii ameninte sau chiar sa ii bata
- taximetristi sau amici de ai lor care incearca sa se inscrie la Uber ca sa faca apoi prostii si sa scada ratingul la soferi si utilizatori
Mai nou si cei de la Uber comunica si se ajuta intre ei, dar e mai greu decat la taximetristi care dau imediat pe statie si vin din tot orasul ca furnicile, inclusiv cu clientii pe bancheta din spate
:)

Era de asteptat sa apara astfel de conflicte, faza e ca taximetristii sunt mai multi, mai organizati , plus ca se stiu bine cu unii politisti si au tupeu mai mare sa faca scandal

horyatm

Noroc că nu există influențe ca și în București. Primarul a spus clar că nu va face nimic în acest sens, cât timp legea permite funcționarea Uber. E bine că Poliția a reacționat corect și a dat amenzi.

E clar că le scad veniturile și reacționează violent. Ar treui să fie un semnal de alarmă pentru taximetriști și să îmbunătățească serviciul nu să se comporte ca într-o dictatură și să "anihileze inamicul".

Ar trebui reglementată funcționarea de ridesharing în România, astfel nu ar mai exista asemenea conflicte. Să sperăm că șoferii Uber nu vor fi descurajați de anumiți maimuțoi din taximetrie și de violențele astea.

Ionut

Uber, după scandalul din Timişoara: A crescut numărul de agresiuni, în ultimele zile

Reprezentanţii Uber România au anunţat, marţi, că şoferii parteneri raportează un număr tot mai mare de agresiuni, în ultimele zile, după scandalul din Timişoara. În urmă cu trei zile, taximetrişti şi şoferi de la Uber s-au bătut şi urmărit în trafic, transmite corespondentul MEDIAFAX. Potrivit unui comunicat de presă transmis, marţi, de Uber România, în contextul ultimelor incidente violente care au avut loc la Timişoara, tot mai mulţi şoferi parteneri s-au plâns cu privire la faptul că au fost agresaţi, în ultimele zile, de la şicane în trafic, atacuri cu ouă, maşini avariate şi până la atacuri fizice.

ZF

alexbb

Mai devreme sau mai tarziu aceasta breasla a taximetristilor si statul roman trebuie sa se adapteze noilor conditii. Mi se pare amuzant ca nu i-am vazut sa protesteze impotriva BlackCab sau VMS de exemplu. Personal eu vad uber-ul ca varianta low-cost a celor 2. In plus uber/vms/blackcab mi se par mult mai convenabile pentru consumatori. Pret fix, (sau stabilit in avans), urmarirea si salvarea cursei, feedback pentru sofer. Daca se intampla ceva in uber, poti gasi soferul si masina mult mai usor fata de un taxi 'licentiat' luat din strada. Cred ca nemultumirea taximetristilor ar trebui indreptata catre stat si legile existente care favorizeaza acest monopol numit taximetrie.

TibiV

http://www.pmb.ro/pmb/comunicate/presa_com.php?msj=6905

Quote
COMUNICAT DE PRESA

Primarul General, Gabriela Firea: "Avem toleranta zero fata de abaterile grave de la lege ale celor care practica activitatea de taxi! Amintesc atat taximetristilor, cat si patronilor firmelor de taxi ca sunt direct raspunzatori pentru astfel de fapte!"

Avand in vedere incidentul produs ieri in zona aeroportului Otopeni, judetul Ilfov, in urma caruia un taximetrist si-a amenintat clientii cu arma pe care o avea in autoturism, Primarul General, Gabriela Firea, atrage atentia public asupra faptului ca Primaria Municipiului Bucuresti nu tolereaza astfel de comportamente si ca masurile vor fi drastice in cazuri de acest gen.

Primarul General, Gabriela Firea: "Avem toleranta zero fata de astfel de fapte si amintesc atat taximetristilor, cat si patronilor firmelor de taxi ca sunt direct raspunzatori pentru astfel de fapte! Nu este firesc sa existe astfel de incidente intr-o Capitala europeana, in care serviciile de transport persoane se doresc a fi moderne, sigure si accesibile. Subliniez inca o data public faptul ca nu vom tolera sub nici o forma abaterile de la lege! Asa cum am mai spus, toti trebuie sa respecte regulile stabilite in favoarea clientilor, iar astfel de incidente nu fac altceva decat sa confirme faptul ca este imperios necesar ca normele care reglementeaza activitatea de taxi in Capitala sa fie implementate cat mai rapid, sa fie cat mai clare si sa prevada sanctiuni cat mai drastice pentru astfel de comportamente. Indiferent ca este vorba despre Bucuresti sau zonele limitrofe, pentru ca taximetristii fac astfel de curse din localitatile vecine catre Bucuresti si invers, toti trebuie sa se conformeze unor reguli clare, in caz contrar sanctiunile fiind drastice"


Reamintim ca in luna decembrie 2017, regulamentul care face referire la activitatea de taxi in Capitala a fost modificat printr-o hotarare a Consiliului General, in sensul sporirii confortului si sigurantei pasagerilor. Printre noile reglementari se numara si cea care instituie obligativitatea ca activitatea de taximetrie sa se faca exclusiv prin intermediul unui dispecerat autorizat, in conditiile in care se asigura posibilitatea clientului de a apela aceste servicii prin comenzi telefonice sau prin intermediul aplicatiilor online care apartin respectivului dispecerat si pot fi identificate ca atare.
De asemenea, au fost reformulate si completate anumite prevederi din vechiul Regulament, referitoare la conduita soferilor de taxi, accentul fiind pus pe obligativitatea acestora de a avea o tinuta decenta si un comportament adecvat. Sub sanctiunea unor amenzi severe, acestia nu vor avea voie sa fumeze in masina, sa vorbeasca la telefonul mobil in timpul curselor, sa asculte muzica daca acest lucru il deranjeaza pe client, sa angajeze discutii pe teme sensibile care pot aduce atingere convingerilor clientului, cum ar fi cele religioase, politice sau legate de sex.

Alte modificari de substanta ale Regulamentului au fost puse deja in dezbatere publica pe site-ul Primariei si prevad modificarea regimul sanctiunilor (amenzi si suspendari sau anulari de licente), cesionarea licentelor, introducerea obligativitatii afisarii in toate taxiurile a unui numar de telverde la care clientii pot face reclamatii direct la Autoritatea Publica (nu prin dispeceratele companiilor), obligativitatea dotarii tuturor taxiurilor cu POS-uri, astfel incat cursele sa poata fi platite cu cardul bancar precum si adaptarea criteriilor de departajare la normele de poluare (minim Euro 5). Nu in ultimul rand, taximetristii nu vor putea refuza curse si nici nu vor putea impune preturi mai mari decat cele indicate de aparatul de marcat.

2018-02-01

Da, toleranta zero...
Si marmota invelea ciocolata...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

^Si altfel de soferi pe UBER fata de cei din taxi.
Nu prea folosesc sistemele, dar eu am dat de 1 singur sofer de taxi care avea sacou. La BlackCab stiu ca e obligatorie camasa.
E o mica diferenta fata de maioul cu gauri.

TibiV

http://www.businessmagazin.ro/actualitate/surpriza-uber-a-platit-impozit-pe-profit-de-3-ori-mai-mult-decat-primele-9-companii-de-taxi-din-bucuresti-la-un-loc-16972688

Quote
Surpriză: UBER a plătit impozit pe profit de 3 ori mai mult decât primele 9 companii de taxi din Bucureşti la un loc

Cele mai mari 9 companii de taximetrie din Bucureşti au plătit către stat, în 2016, impozit pe profit, cumulat, în valoare de 61.224 de lei, potrivit datelor raportate către Ministerul de Finanţe.

În aceeaşi perioadă, Uber, serviciul privat de car sharing, activ pe pieţele din Bucureşti, Timişoara şi Cluj, a plătit, pentru profiturile obţinute, taxe care s-au ridicat la 187.000 de lei, de 3 ori mai mult decât cei care domină piaţa taximetriei la un loc, potrivit lui Cristian Lăzărescu, vicepreşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport.

Cifrele publicate de Ministerul de Finanţe atrag atenţia nu doar asupra impozitelor scăzute plătite de fiecare firmă de taxi în parte, ci şi asupra faptului că unii dintre cei mai mari jucători de pe piaţă par să nu înregistreze, aproape niciodată, profit. Astfel, firme precum Speed Taxi, Pelicanul Grup Taxi sau Bageti Star nu au plătit impozit pe profit în niciun an din perioada 2012-2016. Lista numelor care nu au avut de plată impozit pe profit în anul 2016 este, însă mult mai mare, şi include şi alte nume, precum Meridian Taxi sau Auto Cobălcescu.

Potrivit datelor oficiale, cei mai profitabili dintre taximetrişti sunt cei de la Taxi Glucoza, care, doar în 2016, au plătit 36.341 de lei, adică jumătate din impozitele plătite de toate cele 9 companii mari din piaţă, asta deşi se află doar pe locul al 7-lea în top. Următorii contribuabili sunt Cristaxi Sevice, cu un impozit pe profit de 12.016 lei, în 2016 şi Prof Taxi, care a datorat statului puţin peste 7.500 de lei, în acelaşi an.

La polul opus se află Uber România, aplicaţia care facilitează servicii de car sharing, şi care, doar în 2016 a plătit la bugetul de stat 187.000 de lei, adică de 3 ori mai mult decât 9 firme de taxi, împreună. La această valoare se adaugă şi taxele suplimentare pe care le plătesc şoferii parteneri Uber, constând în TVA intracomunitar, impozit pe venit, impozit şi contribuţii salariale. În 2016, spre exemplu, 100 de şoferi Uber au plătit 320.000 de lei, aferenţi acestor dări.

Dacă impozitul pe profit plătit de Uber în România este explicabil prin numărul tot mai mare de utilizatori ai aplicaţiei de car sharing, nu la fel de uşor se explică şi profiturile mici sau chiar inexistente ale unor firme de taximetrie cu experienţă, precum Speed Taxi, Pelicanul sau Meridian Taxi. În unele dintre aceste cazuri, vorbim de o vechime în piaţă de peste două decenii, dar şi de flote auto care pot ajunge şi până la 1.500 de maşini.



Asa... Deci Uber este ilegal si trebuie desfiintat...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dragos76

Nu sunt fan al taximetriștilor, dar dacă ar fi ca cei de la Uber să plătească licențe de taximetrie, RCA la tarif de taximetru și ITP la 6 luni, iar astea să fie deduse din profit, oare cam la cât s-ar ridica atunci profitul?

Ionut

Dacă noile reglementări ale taximetriei vor fi adoptate, taximetriştii vor prelua comenzile doar prin dispecerate

Folosirea exclusivă a dispeceratelor de taxi, aşa cum cer noile reglementări propuse de Primăria Capitalei, va îngreuna preluarea comenzilor, spun administratorii de aplicaţii online, taximetriştii şi alţi transportatori. Noile reglementări pro­puse de Primăria Ca­pi­talei nu răspund ne­voi­lor actuale ale consu­ma­torilor, au avertizat ei. Regulamentul este pus în dez­batere publică până astăzi, 7 fe­bruarie, pe site-ul Primăriei Capitatei, urmând ca apoi să fie supus votului în cadrul şedinţei Consiliului General.

,,Această nouă reglementare a apărut din neant. Ar trebui să existe o reglementare care să elibereze piaţa, care să lase consumatorul să influenţeze calitatea serviciului oferit de acesta. România este printre puţinele sau poate chiar singura ţară din Europa unde dispecerizarea este obligatorie", a spus Mihai Rotaru, CEO al Clever Taxi, la o dezbatere pe tema noilor reglementări privind transportul în regim de taxi. Aplicaţia Clever Taxi este folosită de 700.000 de utilizatori. De asemenea, el a mai susţinut şi faptul că noul regulament dă putere administrativă şi de control dispeceratelor.

ZF