[B] Magistrala M7 Bragadiru-Voluntari

Started by Ionut, November 09, 2011, 06:51:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

Ionut mi-a dat mesaj privat, ca daca mai continui, imi da ban. Deci sorry, nu am cum sa-ti raspund @rizzuh. Obiectiv Ionut are si dreptate. Ne invartim de o luna in cerc si discutam permanent acelasi lucru.

Eu imi pastrez parerea. Macar acest drept il am, @Ionut?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

rizzuh

Fair enough. Oricum astea sunt detalii tehnice, care se vor stabili la proiectare, traseul nu depinde neaparat de diametrul tunelului sau de unde isi vor lua trenurile curentul, e un factor minor.

Pentru M7 avem macar un Pre-SF? Sau este doar harta Metrorex?

Ionut

Evident ca fiecare are dreptul la o parere și fiecare are dreptul sa si-o spună public aici pe forum (respectând toate regulile forumului). Problema e cand incearca sa isi IMPUNA (cu argumente sau nu) acea parere, MAI ALES cand este contrazis (cu argumente sau nu).

Nu cred că pot spune mai clar decât atât.

Pelicanul

Dacă prin M 7 înțelegeți Colentina - Rahova ( mă rog, Voluntari - Bragadiru )linia nu are niciun studiu făcut, sunt numai intenții într-un viitor incert. Pe de altă parte dacă se mărește corespunzător capacitatea tramvaielor respective ( 21 / 32 ) cele două cartiere fac față traficului. Ambele ajung la ora aceasta la metrou, la Obor respectiv Piața Unirii.
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

oc7avian

Aș adăuga la ce a spus @Pelicanul că în PUMD avem acest traseu văzut ca LRT 7. Nu neg potențialul discuțiilor anterioare și ignor părerile personale, dar mă aștept ca decizii pe termen mediu și scurt să se învârtă în jurul acestei implementări.

minisoferul

  Urmare a adresei dumneavoastră, înregistrată la Metrorex cu numărul ..........2021, vă comunicăm următoarele:

            Realizarea Magistralei 7 de metrou - Bragadiru – Alexandriei – Colentina – Voluntari este propusă în Strategia de Dezvoltare a Metroului din București 2016-2030 și reprezintă un proiect pe termen lung, cu următorul traseu plănuit: Bragadiru, Șos. Alexandriei, Calea Rahovei, Bd. Regina Maria, Piața Unirii, Bd. C. Coposu, Str. Mântuleasa, Calea Moșilor, Piața Obor, Șos. Colentina, Str. Afumați, Voluntari Centru, Șoseaua de Centură Nord-Est.

Implementarea Magistralei 7- Bragadiru – Voluntari implică realizarea unui traseu de metrou cu o lungime totală de aproximativ 26 km cale dublă, a 27 de stații de metrou, precum și a două depouri. Aceasta este prevăzută a fi finalizată după anul 2030, fiind inclusă pe lista proiectelor strategice de investiții ce urmează a fi pregătite și atribuite în Parteneriat Public Privat (PPP).

Vă mulțumim pentru interesul acordat dezvoltării actualei rețele de metrou și vă asigurăm că obiectivul nostru principal este de a oferi clienților noștri o rețea de transport în comun sustenabilă, rapidă, eficientă și eficace pentru nevoia de deplasare a populației.

subway


Ionut

PPP sigur. :lol:
Bai nu s-au săturat cu treaba asta?

subway

#263
Raspunsul e la misto, doar ca sa-l trimita pe bietul om la plimbare...si sa-l bage in ceata, ca sa se sature sa mai puna intrebari incomode.
:(

minisoferul

#264
Mersi subway, macar ii mai facem sa scrie cate ceva. Mie imi pare rau ca avem Ministru si un Secretar de stat care cunosc comunitatea forumului si nu sunt mai activi sau sa puna macar un consilier sa mai dea cate un semn pe aici si sa ia la rost autoritatile ''din subordine''.

oc7avian

Informație care nu surprinde: în prezentarea pentru Grupul de Lucru București-Ilfov nu a existat nicio mențiune

EugenRo

#266


S-a mai discutat si pe alte forumuri despre conectarea la reteaua de metrou a Garii Obor si concluzia a fost ca pe Bd. Ferdinand nu este o solutie intrucat acolo nu se poate realiza un nod cu M1 (ar fi un deranj urias sa sparga tunelul existent intr-un loc prea apropiat de statia Iancului etc) si conexiunea prin transbordare cu Iancului nu e foarte practica.

De aceea va propun o solutie mult mai simpla:
-o ramura din M7 care sa coteasca pe sub Kaufland Colentina pana la Gara Obor. Simplu si la obiect (desenul e orientativ).
-la Gara Obor, o statie de genul Dristor 2 combinata cu Basarab -subterana sau supraterana-, cu transbordare usoara, va face conexiunea cu trenuri metropolitane viitoare (revin ulterior cu detalii)
-continuarea (sau nu) a metroului de la gara Obor presupune o alta discutie (revin si aici).

Conditia e una singura: sa se proiecteze de la inceput !! aceasta ramificatie din M7, una dintre linii urmand sa sub-/supratraverseze ambele sensuri M7-Colentina.

Avantajul urias: conectarea Unirii cu tot ce presupune la reteaua feroviara (metropolitana) si dobandirea unui rol important al garii Obor

Vlad94

Am urmărit puțin specificul M7 și mă gândeam dacă nu cumva, putem să construim această linie sub forma unei rețele de light metro în locul unei linii tradiționale (peroane de 120 de metri, trenuri de 120 de metri, operare manuală, depouri subterane). Aș compara această linie cu linia M3 din Sofia care deține trenuri de metrou de 60 de metri automate, alimentate cu catenară, stații mai scurte și în cele mai mare parte cu un singur tunel forat, nu tuneluri duble. Asta se observă și în faptul că pe M3 s-au putut livra 11 kilometri de rețea între 2014 și 2021 cu un cost mai mic decât M5, unde s-au livrat doar 7. Având în vedere că sunt fix 11 kilometri între Autobaza Alexandria și Doamna Ghica, eu zic că merită să analizăm și această alternativă.
Concluzii:
-Trenuri automate de 60 de metri
-Stații mai scurte
-Single boring tunnel unde este posibil
-Etapa 1: Alexandria-Doamna Ghica
Exemple de light metro:
-Vancouver Skytrain
-London DLR
-Montreal REM (în construcție)
-Linia 3 Sofia
-Metroul din Copenhaga
-Metroul din Sidney
Câteva video-uri cu avantajele light metro:



b1

Ai idee de viteze pot să atingă ramele? Cât de aglomerate pot fi stațiile (distanța minimă recomandată dintre ele) astfel încât linia să își păstreze eficiența?
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

Vlad94

Nu cunosc informatii legate de viteze ai agloneratie, dar avantajul ramelor automate se transpune in frecvente ridicate (pana la 90 de secunde). Astfel, poti reduce din capacitate prin frecventa. Ai deci trenuri mai scurte si mai dese,ceea ce permite reducerea costurilor de constructie si de operare (trenurile nu necesita mecanici). Fiind trenuri mai scurte, poti face economii la constructia statiilor.