News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Locomotive

Started by Ionut, October 29, 2016, 07:48:50 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

Softronic Craiova începe probele cu prima locomotivă modernizată pentru CFR Călători. Alte 4 din cele 19 sunt în lucru în uzina din Craiova

Softronic se află în etapa finală cu prima locomotivă modernizată din seria de 19 pe care le va realiza pentru CFR Călători, aceasta urmând să înceapă testele din prima săptămână a lunii august. Locomotiva reprezintă în mare parte o construcție nouă, din vechea locomotivă adusă la modernizare fiind păstrat doar șasiul, restul fiind construcție nouă, respectând proiectul locomotivei Softronic Transmontana, care deja și-a demonstrat capacitățile și fiabilitatea la tracțiunea trenurilor de marfă în mai multe țări europene. La ora actuală la Softronic sunt în lucru locomotivele 229, 318, 295, 139 și 350, acestea urmând ca la finalizarea modernizării să primească alte numere de inventar, urmând să fie reclasificate după noul standard al modernizării, probabil în seria 480. Alte locomotive vor ajunge în uzină, până când se va ajunge la totalul de 19 unități contractate, în cadrul proiectului finanțat prin PNRR.

Softronic realizează deja teste în incinta uzinei cu prima locomotivă, aceasta urmând să iasa la teste pe rețeaua feroviară națională în prima săptămână din august, urmând să parcurgă un program de probe și teste în vederea obținerii certificatelor necesare pentru operare. În cadrul probelor, se va testa și sistemul ETCS pe tronsonul Buftea – Brazi, tronson echipat de peste 10 ani cu sistem ETCS. Tema grafică a locomotivei va fi implementată în varianta aceasta pe toate locomotivele și vagoanele modernizate prin PNRR, pe lateralele locomotivelor urmând să fie aplicate și grafice cu personalități românești marcante.




mobilitate.eu/softronic-probe-pnrr/

dan tm

Ce schema e asta? Chiar n-au imaginatie nici cît mecanicii de acum 30 de ani care isi  personalizau singuri locomotivele.

si albă.

carutasul

"o iubire alb-albastră/la Craiova e mereu" :)

Sorinus

#543
Pe mine ma deranjeaza mai mult, ca si la vagoane, ca exista tzaspe scheme. Totul ar trebui sa fie standardizat, sa fie usor de mentinut. De ex, in caz de grafiti, daca toate is cu aceleasi culori, nu tre sa te chinui sa faci rost de culoarea afectata, daca pe toate ai fix aceleasi 2-3 culori/nuante.

Si, desi e hilar vorbind de CFR, exista si branding , oamenii tre sa recunoasca CFR vs alti operatori. Nu cred ca exista in Europa operatori cu atatea scheme de vopsire.

Misto farurile de Transmontana, dau un (fals) sentiment de modern.

cristi5

#544
@Sorinus  scrie in comunicat ca e de fapt o Transmontana (cu ETCS). S-a pastrat sasiul din motive contabile, sa nu fie cumparare de loco noua ci "upgrade".

Artificii contabile similare cu Quick Wins / reinnoire care "nu" sunt intretinere, sau ETCS nivel 2 pe Predeal-Constanta care e un "upgrade" al instalatiei ETCS nivel 1, care de fapt nu exista in teren.

In curand locomotiva intra in teste ETCS


Xenos

Mi se pare un proiect foarte reușit - practic, ne alegem cu 19 locomotive noi, în locul unei modernizări discutabile de tip Reloc.

Alte două întrebări:
- Înțeleg din diferite postări și materiale de presă că există 2 contracte paralele pt modernizări pe PNRR, 19 locomotive Softronic (care clar va fi un proiect de succes) și încă 19 Reloc - știe cineva care e proiectul la Reloc? Acolo sunt mult mai sceptic dacă va fi o modernizare adevărată și nu doar o cosmetizare, ca la așa-zisele PUME.

- Ce se întâmplă cu cele 16 locomotive luate de ARF de la Alstom? Înțeleg că Alstom ne dă țeapă cu metrourile, dar suntem luați de fraieri și cu locomotivele? Coradia iarăși e în mare întârziere la livrare...ce se întâmplă cu ei?!

QW e un proiect foarte bun ce trebuie continuat. Important este să se facă tronsoane de zeci de km legat, și nu doar bucățele. Divaghez ca răspuns la ce a scris cristi5.

MarianD

Scuză-mă... dar ce ți se pare reușit la o modernizare a unei platforme vechi de 50 de ani?
Ai fost măcar curios sa vezi cum se asamblează o locomotivă în Vest? Nu, nu.la Siemens, ci... la polonezi de exemplu. Ți se pare ca există același nivel profesional în contractele astea în desfășurare? Cum crezi tu ca se prezintă o ramă de boghiu după 50 de ani de exploatare? Dar o cutie care acum se peticeste? Crezi ca poți compara un Traxx de nou cu o modernizare a LE5100kW? Partea mecanica este infinit superioară la o locomotivă nou concepută (mai ales prin modelarea CAD si rularea de module de specializate pentru forțe, etc.), mai ales la Traxx v3, care are în spate experiența a mii de unități produse! Noi am ales prin PNRR cea mai PROASTĂ variantă posibilă, adică 3 loturi mici, de produse unicat. Macar de se gândeau la 100bucati, la un singur contract, dar și asa as fi preferat noul.

Îți spun sincer: când vad cum dau aia cu flexul în dorul lelii pe tigaile astea, mi se face rău.

Vorba unuia: am ajuns niște dacopați ce merităm studiați în laboratoare!


oc7avian

Din ce am văzut:
- cele 19 locomotive la Reloc au parte de același tratament
- mai avem 17 EC-uri la SCLR Brașov, dar aici pare că se păstrează mai mult din ele
- nu știu stadiul producției celor 16 loco Traxx MS3, însă intrarea în trafic ar trebui să fie relativ rapidă: au fost deja autorizate pentru circulație în România prin 2020

Poze preluate de pe forumul Metrou Ușor:







Powered by API/PUM imgur uploader

zone_rider

La Softronic pare ca se face si caroseria de la 0, la Reloc vad ca au inlocuit doar tabla care este in dreptul postului de conducere. Referitor la comparatia intre locomotivele Siemens si cele modernizate la Softronic, vreau sa vad si eu o comparatie tehnica, nu doar vorbe ca unul este mai bun ca altul. Comparatie tehnica inseamna lucruri concrete, adica putere maxima, randament etc.

dan tm

te referi la locomotivele actuale Siemens sau la locomotivele EA modernizate de Siemens cu ani in urma? seria 45 cele cu capetele albe.

Xenos

Ca răspuns la o postare de ieri: evident că este preferabil să fie locomotive noi, altă tehnologie, altă generaţie. Dar asta este, avem aceste contracte, acum....pe lângă Traxx-uri, care vor fi senzaţionale - numai să vină odată!

tom_sawyer

Este finalizată modernizarea primei locomotive electrice modernizată prin PNRR, aceasta urmează să fie testată și autorizată pentru a fi pusă în circulație anul acesta
------------------
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI), în calitate de coordonator de reforme și investiții aferente Componentei 4 – Transport Sustenabil din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), anunță finalizarea lucrărilor de modernizare a primei locomotive electrice din pachetul de 55 de locomotive care are finanțare asigurată din fonduri europene. Aceasta urmează sa fie testată și autorizată în vederea recepției și punerii în circulație anul acesta.

Un pachet de 19 locomotive electrice din cele modernizate vor fi colantate cu mari personalități istorice ale României și vor avea o schemă unitară de vopsire cu tot pachetul de 55 de locomotive cât și cu cele 139 de vagoane modernizate din PNRR. Locomotivele vor fi dotate cu sistemul ETCS, cu  închiderea ușilor din cabină și vor fi apte pentru viteze de 160 km/h și tracțiunea a 16 vagoane.

Investiția I2 – Material rulant feroviar finanțată prin PNRR se va finaliza în anul 2026 și vizează achiziția dar și modernizarea materialului rulant dedicat pasagerilor. Pentru modernizarea a 55 de locomotive electrice este alocată suma de 66 mil. EUR din fonduri europene nerambursabile iar pentru modernizarea a 139 de vagoane de dormit, cușetă, restaurant, bistro și clasă este alocată suma de 100 mil. EUR din fonduri europene nerambursabile.

De asemenea, investiția prevede achiziția de 16 locomotive electrice noi sisteme ERTMS/ETCS, achiziția de 20 de rame electrice de lung parcurs, 12 trenuri cu hidrogen precum și conversia a 20 de locomotive diesel de manevra în locomotive electrice. Suma totală aprobată din PNRR pentru Investiția 2 este de 416 mil. EUR fără TVA – fonduri europene nerambursabile iar suma totală este de 555 mil. EUR fără TVA care include și partea de cofinanțare.

facebook MT























Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

Cum arată prima locomotivă modernizată integral după 30 de ani

shift2rail

Cam stridente culorile alese, as fi pastrat cromatica initiala a lenutelor CFR.

tom_sawyer

Locomotivele Traxx 3 MS cumpărate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară vor începe în curând să sosească în România.

Într-o postare pe Facebook, inginerul feroviar Viorel Lucaci, consilier la ARF și care a deținut mai multe funcții în cadrul Autorității de Siguranță Feroviară Română (ASFR) prezintă caracteristicile tehnice ale acestor locomotive.

ARF a semnat pe 29 ianuarie 2024 cu Asocierea Alstom (Alstom Transport S.A. și Alstom Transportation Germany GmbH) contractul pentru furnizarea a 16 locomotive pe 4 osii cu sisteme ERTMS, capabile să atingă viteza maximă situată în intervalul 160 km/oră – 200 km/oră și să tracteze până la 16 vagoane de călători și achiziționarea serviciilor de mentenanță și reparații, așa cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar. Fondurile sunt asigurate din Planul Național de Redresare şi Reziliență (PNRR) și bugetul de stat (cofinanțare). Ultimele locomotive noi pentru transportul de călători în România au fost livrate în perioada 2009-2011 de Softronic Craiova.

clubferoviar.ro/locomotivele-traxx-3-ms/