[B] Parcarile din Bucuresti

Started by Ionut, October 17, 2011, 06:17:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

contador

Quote from: Dragosdimitrescu on March 02, 2021, 10:10:10 PM
Ce ar fi daca s-ar face cateva prin centru, pe str. Constantin Mille, pe Brezoianu, in zona Luterana...
Ar fi goale, fiindca e gratis sa parchezi pe trotuar sau pe spatiul verde sau pe trecerea de pietoni sau pe banda a 2-a.

Daca lumea ar fi fost dispusa sa plateasca, ar fi aparut deja investitori care sa-si scoata...
Quote from: Dragosdimitrescu on March 02, 2021, 10:10:10 PMbanii inzecit acolo in cativa ani.

Lyvyoo

Exemplu de parcare gratis si pe Mosilor vechi - dilema bietului pieton, sa o ia pe linia de tramvai sau sa se riste sa mearga pe partea cealalta pe sub ruine, poate azi are noroc si nu care nicio piatra...  >:(
Eu nu inteleg  de ce exista toleranta pentru asa ceva, cand statul se vaita toata ziua de lipsa banilor la buget.






Powered by API/PUM imgur uploader

rota

ulalalala civilizatie:

"Veștile nu sunt bune pentru portofelele șoferilor din București. Vorbesc de cei care obișnuiau să parcheze gratuit în zonele centrale și ultracentrale. Veștile nu sunt bune nici pentru cei care au domiciliul sau locul de muncă în astfel de zone.
Au apărut și vor apărea tot mai multe parcări amenajate de Compania Parking, îmi spune directorul Companiei Municipale Parking București.
"Nu este un proiect nou. Din anul 2019 am autorizat mai multe parcări existente, care nu au fost exploatate până acum. 2020 a fost un an cu multe restricții. În 2021 am început exploatarea lor, cu mesaje de informare pe site-ul companiei unde am introdus secțiuni noi de informare, cu timp de contractare abonamente pentru riverani la prețul de 100 lei/luna", mi-a explicat directorul Companiei Parking, Cristian Olaru.
De pe site-ul companiei aflăm că se pot cumpăra abonamente anuale, cu rezervare și fără rezervare de loc. Cele mai scumpe sunt cele cu rezervare, când abonatul ar trebui să aibă acces la același loc de parcare oricând poftește.
Iată și prețurile.
Abonamentul pentru riverani cu rezervare este:
Zona 0 - 8.640 lei/an
Zona 1 - 6.720 lei/an
Ce te faci dacă nu ești riveran? Adică nu ai domiciliul în zonă? Ai acces la abonamente, însă fără a ți se asigura un loc.
Pentru persoanele fizice prețurile sunt:
Zona 0 - 9.450 lei/an
Zona 1 - 4.725 lei/an
Pentru persoanele juridice există un tarif pe baza unui contract de folosință care ajunge și la 17.280/an."



sursa
Powered by API/PUM imgur uploader
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

panzer

Am dubii ca stirea este reala. Nu am facebook, iar blogul omului e suspendat.

S-a tinut cont de toate sugestiile voastre:
- abonament cu rezervare
- abonament fara rezervare
- abonament pe zi sau pe saptamana (pentru provincie)
- reducere pentru riverani vs cei care nu au domiciliu in zona

Hai baieti repede ca se termina! 2000 euro/an. La oferta pentru riverani!  :lol: E mai ieftin ca la Zurich!

Astia sunt dusi cu capul? Intre 86 de lei si 8650 lei n-au gasit nici un pas intermediar?

irirat

Documentul pare autentic, e o pagina dintr-un document mai mare,  e publicat pe site-ul https://www.cmpb.ro, link doc:
https://cmpb.ro/files/19/Anexa%20HCGMB%20517_19.pdf
Pare a fi o anexa a unei hotărâri a Consiliului General al Municipiului București 512/2019.

Cristi N

#1205
Asta e link-ul direct catre postare si nu ai nevoie de cont pentru a-l accesa: https://www.facebook.com/cojocarivitalie/posts/10159231731984533

Gandirea mi se pare rezonabila, primaria isi doreste sa dea doar abonamente de zona, pentru astea pretul e ok ~100 de lei pe luna. Prin mecanismul asta ii si "convinge" pe cetatenii respectivi sa isi faca mutatie si sa isi inmatriculeze masina pe adresa reala.
Daca nu vor sa isi rezolve actele sau vor neaparat locul lor marcat pe asfalt e ok, dar parcarea va costa 8-9 mii de lei pe an.


Mi se pare foarte discutabila zonificarea, acolo cred ca merita lucrat si explicate mult mai bine criteriile.

Dragosdimitrescu

Si asta inseamna ca Nea Sandu de la etajul 1 - pensionat anticipat si cu Logan din 2004 care iese de 2 ori pe saptamana cu masina si care are loc de parcare din 1992 cand s-au trasat locurile - nu o sa-si mai permita eternul loc de parcare din fata scarii?

dr4qul4

ideal ar fi sa faca asa peste tot.  Adica si intre blocuri. Iar pentru diferentiere pentru locurile rezervate se paote folosi o culoare diferita. Plus ca ar trebui sa fie cele de langa intrarile in bloc si eventual primul si ultimul din parcarea in cauza. De obicei astea permit parcarea mai usor.
Am insa o nelamurire: ce inseamna riveran? Adica i se da o zona mai mare, sau daca toate locurile de langa blocul lui sunt ocupate, a platit degeaba?
Ideal ar fi sa faca si subzone in care "riveranii" sa pot parca oriunde. Iar o subzona sa aiba minim 1000 de locuri de parcare ne-rezervate. Sau chiar 5000.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

roata

#1208
^^ @Dragosdimitrescu
E posibil sa ma insel, dar acestea sunt tarifele doar pentru parcarile detinute de catre compania municipala.
Cred ca foarte multe dintre parcarile de bloc sunt ale primariei de sector/ADP/altcineva.

Cristi N

Ar fi normal ca si tarifele de la ADP-urile de sector sa se alinieze la cele de riverani, intre 80 si 200 de lei pe luna in functie de zona. La un moment dat am inteles ca si astea ar fi reglementate tot de PMB chiar daca locurile sunt ale sectoarelor.

Dragosdimitrescu

#1210
Sustin ce spune Cristi N si consider normal sa se intample asa.
Va fac precizarea ca detin un loc de parcare la ADP, pe trotuarul din fata blocului, dar mi se pare jenant, patetic ca ocuparea acestui loc sa ma coste 7 lei/luna.

Lyvyoo

Eu cred ca ar fi obligatoriu sa se intample asta altfel riveranii din zonele taxabile vor migra spre zonele ADP, ocupand si ultimile firicele de asfalt libere.

rt25

da, si din perspectiva etica. Pana la urma documentul prevede fix, dar fix ce am discutat in ultimele 30 de pagini daca s-ar aplica si pe zona de ADP. Vom vedea.
Ce ma deranjeaza insa, sunt acele articole din presa care iau suma cea mai mare pentru factorul senzational fara sa mai mentioneze si optiunea minima si de bun simt... Parca si din acest motiv esueaza unele masuri.

Speedy

 Vad ca dorintele unor colegi de forum mai au putin si devin realitate. Minim 1000 de euro pe an pentru un loc de parcare de resedinta.
Felicitari, a fost greu dar se pare ca eforturile neincetate in aceasta privinta aduc rezultatul mult asteptat. Nea Sandu pensionaru de la 1,  o sa isi vanda in sfarsit solenza din 2003.
Si acum niste calcule...
Presupunand ca masina e folosita zilnic, e nevoie de cel putin 2 locuri (adaugam si parcarea de la job, masina o deti sa o folosesti, doar nea Sandu ocupa locul degeaba, si scoate masina din parcare doar duminica.  Chirie/rata  300-350 de euro pe luna, la care adaugam 100-150 de euro pe luna pentru locul de resedinta, plus costul parcarii de la job... O bucurie mult asteptata de toti oamenii muncii din Capitala...si cand te gandesti ca vechimea medie a parcului auto e cam 10 ani....

Daca imi este permisa ironia, cu siguranta aceasta scumpire va rezolva definitiv problema parcarilor. Oamenii vor fi fericiti ca mai au ceva pe ce sa cheltuie banii.
Cei care nu au bani, vor renunta la masina. (Nea Sandu si cei ca el...)  Pacat ca a fost nevoie de 30 de ani sa ne dam seama ce simplu se rezolva.
  Daca imi este permisa inca o ironie, ar trebui extins acest mod de gandire foarte pragmatic si in alte domenii, cum ar fi cresterea impozitului la locuinte de 50 de ori, si ramane proprietar doar cine isi permite costul.  Cine nu, la revedere..drum bun...si ramana locuinta goala...ca cei care isi permit un apartament nu o sa cumpere acum tot palierul...

Continuam cu eliminarea tuturor subventiilor, RADET, RATB, etc...si cu siguranta rezolvam toate problemele...Bucurestiul devine un orasel linistit, aerisit, fara trafic, fara probleme...si fara locuitori...

Cine se simte ofensat de argumentele mele, si e tentat sa aduca contraargumente cu Canada/SUA de acum 25 de ani, ii rog sa se duca acum acolo si sa vada ca numa de parcari nu le arde alora acum...acolo acum sunt probleme cu joburile care dispar si cu taxe de scolarizare/sanatate/pensie care nu mai pot fi platite...ca exemplu in 2020 din New York au plecat cam 20% din chiriasii din Manhatan..sigur au plecat de plictiseala...va dati seama cate parcari libere au aia acum???

Fred

#1214
Costul real al parcarii e chiar mai mare de 1000 de euro pe an, chiar si asa ar fi subventionat. E un serviciu care e platit si consumat, nu e nici o taxa, nici un impozit si nici o talharie cu legea in mana precum propunerea ta de a creste impozitele pe locuinte de 50 de ori.

Si da, subventiile la RADET ar trebui eliminate, sunt platite si din banii celor care nu au termoficare si chiar si din banii unora care nu locuiesc in Bucuresti (o parte din bugetul municipalitatii e transfer din bugetul de stat). Poate si subventia RATB redusa la jumatate, sunt lucruri mai bune de cheltuit banii. Daca bucurestenii nu isi permit sa plateasca costul real al serviciilor de care beneficiaza inseamna ca nu si le permit, nu? Cine trebuie sa le plateasca prin subventii, martienii?