[B] Parcarile din Bucuresti

Started by Ionut, October 17, 2011, 06:17:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ionut_16

Pe partea de parcare, dacă nu vrem să renunțăm la mașină, vom merge în direcția SUA unde fiecare construcție necesită un număr de metri pătrați de locuri de parcare.
Pentru fiecare bloc, construcție nouă, birouri etc să se schimbe legea cerând un anumit spațiu pentru parcare, 1/4 construcția iar 3/4 spațiu de parcare numit 'parking ratio' https://www.ioptimizerealty.com/blog/what-to-know-about-parking-ratios

Dar așa orașul se întinde pe o mai mare distanță și nevoia unui autovehicul crește.

Fred

Haideti sa lamurim costurile reale ale parcarii, ca tot e un forum si e menit discutiilor si lamuririlor:
- un metru patrat de teren in Bucuresti e intre 150 si 1500 de euro in functie de zona, media e undeva intre 600-800. Sa zicem 750 pentru calcule.
- o masina are nevoie de ~ 15 mp la sol, in parcari subterane sau supraetajate se duce la 20mp sau mai mult pentru accese, rampe, alei etc. Cine nu crede sa calculeze o parcare gen AFI, o stiu pe tipa care a fost PM in proiectul ala dar nu cred ca mai stie precis numerele

Deci costul terenului, neconstruit, este de 11.250 euro la sol, cel mai ieftin.

Rata de amortizare. In general constructiile au o rata de amortizare intre 7 si 10 ani, in functie de multi factori. Ca sa amortizezi in 50 de ani inseamna sa nu amortizezi niciodata, inflatia si dobanzile vor fi mai mari decat rata anuala incasata si e mult mai sigur si mai profitabil sa cumperi bonduri de la stat decat sa faci o asemenea afacere. Sa zicem ca amortizarea e in 10 ani.

Costurile de constructie la sol si mentenanta pe 10 ani sa le estimam la 50 de euro/mp: o fundatie usoara, niste beton sau asfalt, marcaje la cativa ani. 750 de euro + 11250 euro = 12.000 de euro.

In toate calculele trebuie luat in considerare pretul pietei, nu altceva, din 2 motive:
- chiar daca primaria detine deja niste terenuri, e vorba de costul de oportunitate; daca l-ar vinde cuiva la 5 euro/mp ar intra la puscarie, de ce l-ar inchiria evaluat la 5 euro sau chiar zero?
- pretul pietei e cel la care inclusiv privatii ar investi in asa ceva, daca pretul e prea mic primaria practic ar subventiona serviciul si nu e un serviciu social ca sa aibe vreun sens subventionarea.

Deci, presupunand costuri zero peste cele deja incluse (teren + cei 50 de euro/mp), avem 12.000 de euro in 10 ani, adica 120 de luni: 100 de euro lunar.

100 de euro lunar e un cost mediu si e optimist: poate e 80 la periferie, dar e 2-300 in centru. Si e la modul cel mai ieftin posibil, la sol, nu in parcari subterane sau supraterane, acolo e dublu-triplu.

Putem macar sa cadem de acord ca asta e costul si asta ar trebui sa fie tariful minim lunar real al unui loc de parcare? Nu intreb cati isi permit (destui, venitul mediu in Bucuresti e peste venitul mediu al unor tari europene), ci cat costa si daca sunteti de acord ca primaria ar trebui sa nu iasa pe minus in acest domeniu.

pest1969

PMB nu pare a fi dornic nici sa mentina impozitele la nivelul celor din provincie.
Oradea    - Logan II 1.5 dCi - 83 RON - https://impozitauto.ro/Oradea/DACIA/LOGAN%20II%201.5%20dCi
Bucuresti - Logan II 1.5 dCi - 58 RON - https://impozitauto.ro/Bucuresti-Sector6/DACIA/LOGAN%20II%201.5%20dCi

contador

Quote from: thefrenzybudgeter on February 16, 2021, 05:12:02 PM
Fara un aport anual consistent de locuri noi ce sa elimine presiunea de mp ca suprafata nu avem sanse doar cu locurile actuale.
Cresterea graduala nu cred ca are sorti de izbanda cat timp nu impui nicio restrictie. Daca azi ai intr-un cartier 1000 de autoturisme pe trotuar (fiindca atatea incap fizic pe trotuar), 1000 pe prima banda a strazii si 100 in putinele parcari amenajate existente, dupa ce triplezi locurile de parcare amenajate, vei ajunge la 1000 autoturisme pe trotuar, 1000 pe prima banda si 100-300 in parcarea amenajata.

Limitandu-te doar la construit, nu faci decat sa atragi si mai multe autoturisme, dar nu eliberezi nimic. Intotdeauna parcarea la 0 Lei lunar va fi mai atractiva decat cea de 400 Lei, chiar daca o subventionezi pana la 100 Lei lunar.

Daca vrei sa vezi aceasta problema in actiune, te invit in Iasi. Acum, in pandemie, sunt lejer 1000+ locuri libere de parcare in subteran in aceasta zona (3 Lei/ora, 300 Lei/lunar), dar prima banda e permanent blocata de autoturisme parcate neregulamentar. Degeaba s-au facut locuri de parcare, daca lipseste "biciul motivational".

rt25

#1174
Toata lumea e de acord ca trebuie si biciul pe langa constructie si reforma.

Totusi, tinand cont ca primariile au marcat inclusiv si trotuare ca parcari de resedinta si le-au dat pe nimic pe an, e evident pentru oricine ca nu ai nici un fel de spatiu de manevra pentru o reforma a parcarilor decat legat de aceste parcari de resedinta. Pentru ca problema nu e in centru, cel putin nu in Bucuresti. Ironic, vei gasi mai usor parcare la Unirii sau la Universitate decat in Lujerului, Dristor, Crangasi sau Tineretului.

Acolo sunt problemele, in cartiere. In loc sa avem spatii de calitate (trotuare largi, spatii verzi, parcuri, spatii de joaca, banci), marcam parcari de resedinta pe trotuare si le dam si doar unora pentru nimic...
Beneficiul de a avea rezervat 24/24 fix in botul scarii un loc ar trebui sa fie ceva de lux. Vrei ceva mai ieftin, duci masina undeva la cateva zeci de minute pe jos distanta intr-o parcare publica la care sa fie disponibil un abonament mai ieftin decat cel de resedinta.
Dar, la noi e totul cu susul in jos. Facem parcari imense in zone rezidentiale si le facturam la ora de ajungi la 4000 de lei intr-un an daca o lasi 24/24 acolo, dar imediat langa sunt unii care dau 84 de lei pe an chiar pe trotuar in buza scarii (regulamentar, doar e vopsit de primarie pe jos).
Ei, in conditiile astea, parcarea aia (aia de 4000 de lei pe an vs aia de 84 de lei pe an) e totusi semi-plina desi oriunde ai sta in zona ai ceva de mers.
Eu nu cred, imi vine greu sa cred ca oamenilor daca li s-ar da un cadru echitabil nu ar plati. Majoritatea din ei. Iar nesimtitii si "smecherii" se rezolva usor cu ridicare...

panzer

#1175
Economica
QuoteTaxa pentru parcările smart din Sectorul 6 a fost majorată până la 130 de lei pe lună
Consiliul Local Sector 6 a aprobat, în şedinţa de joi, un proiect de hotărâre privind majorarea la 130 de lei pe lună a taxei de închiriere a unui loc în parcările supraterane smart.

Buletin.de/bucuresti
QuoteConsiliul Local al Sectorului 6, a adoptat, astăzi, o Hotărâre prin care vor fi ridicate mașinile parcate pe zonele pietonale, spaţii verzi, scuaruri, mașinile staţionate neregulamentar, cele parcate pe locurile de parcare adaptate, rezervate şi semnalizate prin semn internaţional pentru persoanele cu handicap şi mașinile fără stăpân sau abandonate. Taxa pentru recuperarea mașinilor este de 500 lei, plus 30 lei/zi pentru depozitare.

"Eu însumi am fost afectat de hingherii de mașini. De aceea nu vom da acest serviciu unui operator privat care să se transforme în hingheri de mașini și să abuzeze de funcția pe care o au. De aceea vreau ca acest serviciu să fie livrat de ADP și de Poliția Locală, tocmai ca să evităm abuzurile. În ceea ce privește parcarea pe trotuar, politica mea nu este de toleranță zero tocmai din motivele pe care le-ați explicat (lipsa locurilor de parcare). Nu vom ridica mașini de pe trotuar acolo unde spațiul permite să se meargă pietonii în liniște
A completat Ciprian Ciucu "
De remarcat: Art 6, paragraf 1 din hotarare: prima data nu platesti nimic. Taxele se aplica la a doua ridicare.
A inceput operatiunea de notificare a proprietarilor de masini abandonate pe domeniul public.

carutasul

foarte bine așa. Fermitate dar și înțelegere.

rt25

^^ parcarile smart sunt cele de 12 locuri supraetajate ?

oneway

A0S3 - Aprilie/Mai 2025

Fred

Care e definitia legala a expresiei "spațiul permite să se meargă pietonii în liniște"? 30 cm sa treci intr-o dunga, 1m mentionata intr-un anume context din Codul Rutier?

La masinile parcate pe trotuar pe care nu le ridica le da amenzi? Ca nerespectarea legii prin decizie de primar e abuz in serviciu.

dr4qul4

primaria nu poate da amenzi. poate da politia locala....dar nu au voie sa ceara identificarea soferului, asa ca lasa invitatia in geam si daca nu te prezinti...iti iau caii de la bicicleta  :lol:
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Fred

Politia locala e in subordinea primarului si face ce ii cere primarul; nu e nevoie sa dea primaria amenzi cand are politie locala care sa o faca.

Stiu situatia legala, tocmai de-aia intreb ce planuri are cu masinile parcate ilegal pe trotuar dar care lasa pietonii "sa mearga in liniste".

dr4qul4

Politia locala va lasa o invitatie in parbriz.
Asta este limita lor de competenta cf deciziilor judecatoresti.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Fred

Da, si pot sa ridice masinile. Asa ca daca inteleg bine ce zice primarul, in cazul masinilor parcate neregulamentar pe trotuar in anumite conditii nu vrea sa le faca absolut nimic (invitatiile alea nu au nici o valoare practica).

costystr

Cum se va rezolva situatia in care posesorul unei  masini parcata pe trotuar va fi ridicata, iar  peste strada ADP-ul  a dat locuri de parcare fix pe trotuar??