[B] Parcarile din Bucuresti

Started by Ionut, October 17, 2011, 06:17:45 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 2 Guests are viewing this topic.

Fred

ADP-ul nu poate da locuri de parcare pe trotuar, e ilegal. Daca ADP-ul amenajeaza locuri de parcare, pe trotuar sau nu, nu se pot ridica masinile parcate in locurile amenajate - aici e celebrul articol 72 paragraful 7 care se aplica parcarilor amenajate pe trotuar:
"Este interzisa ocuparea trotuarelor cu vehicule imobilizate, iar cand aceasta este permisa, conform indicatoarelor sau marcajelor, latimea minima a trotuarului lasat la dispozitia pietonilor trebuie sa fie de cel putin un metru".

In cazul in care ADP marcheaza un trotuar de 1 metru ca parcare, masina nu poate fi ridicata pentru ca e parcata regulamentar confirm marcajului, in schimb ADP-ul e cel care a incalcat legea si raspunde ca atare.

costystr

ADP-ul a amenajat si a inchiriat locuri de parcare pe trotuar. Pe intreg trotuarul , fara pastrarea celebrului metru liber pentru pietoni. Nici nu se poate lasa un metru liber pentru ca tot trotuarul e lat doi metri.

Fred

#1187
Ok, daca stii cazuri fa o sesizare la Politie (nu locala) sau o plangere la Parchetul de pe langa judecatoria sectorului respectiv, depinde cum iti e mai usor si cat de eficient vrei sa rezolvi problema. Sau la amandoua, ca sa se miste mai repede.

punktnet

Apar parcări noi :

Bog'Art și asocierile formate din Construcții Erbașu (lider) și Terra Gaz Construct, respectiv Atopum Invest (lider), D'Agostino Angelo Antonio Costruzioni Generali și Drupo Grup au depus oferte la Primăria Sector 6 pentru construirea de parcări subterane, la nivelul solului și supraterane, contractul fiind estimat la 211,2 milioane de lei, fără TVA, pentru 4 ani de la data atribuirii.



https://www.profit.ro/stiri/primaria-sector-6-pregateste-negocieri-pentru-parcari-contract-de-peste-200-milioane-lei-19982655
Just kidding.

Lyvyoo

Azi am parcat pe o laterala a Cismigiului si i-am dat omului de la Primarie 5 lei (cu bon) pt o ora (marcaj albastru). De curiozitate l-am intrebat ce face cu oamenii care parcheaza dar nu il cauta si nici nu trimit SMS la nr. de pe panouri. A zis ca inscrie masinile intr-un registru si il da mai departe. Si zic "pai se dau amenzi sau cum?" "Asa ar trebui dar nu se ocupa nimeni in realitate si raman doar numere pe o lista..."

Mai spre centru, parcarea de la Piata Revolutiei (pe Academiei) era semiplina si cu taxa, iar banda 1 a C.AA. Rossetti era plina pe gratis, de la Calea Victoriei pana spre Magheru si mai departe masini pe avarii la greu pana spre Maria Rossetti/ Adm. Financiara S2 ca sa nu plateasca cei 10 lei. Mergand spre Colentina, dai de un Mosilor plin de avarii de asemenea si de un Obor cu masini direct in gura pasajelor si a gurilor de metrou.

Pacat, primariile de sector si PMB pierd o gramada de bani desi se plang ca nu au, traficul se gatuieste intr-o singura banda, pietonii merg pe unde apuca, iar de biciclete nu mai are rost sa vorbim.

rt25

#1190
Cel putin in centru, eu nu vad nici un motiv sa nu platesti. Oricum plateai si inainte 2-3-4-5 lei fortat unor oameni de o anumita etnie de frica sa nu iti zgarie masina. Macar in regim taxare 24/24h se evita problema asta.

Ca sa incurajezi omul sa parcheze si sa eficientizezi putin, e clar ca la aceste parcari din centru langa obiective de interes public ar trebui:
- sa fie redus tariful de la 10lei/h la 5lei/h (adica sa ajungem la maximul de suportabilitate), cu 5 lei primele 2 h (fix cum e acum dar redus la jumatate). Nu trebuie sa ne intoarcem totusi la 1lei/h.
- acei multi agenti de parcare ar trebui pe langa a trece intr-un registru sa trimita si poza si apoi prin colaborare DRPCIV + Primarie sa trimita amenda in plic. Nu de reguli ducem lipsa ci de lipsa aplicarii lor.
- abonamente de parcare pentru rezidenti la un pret normal (ca nu da nimeni 5lei/h....) Sa nu isi mai tina masinile pe prima banda ci sa le duca seara in zona parcarilor publice cu plata. Am dezbatut de fapt ca rezidentii din centru nu au neaparat o problema a locurilor de parcare, dar nu trebuie sa asteptam ca ea sa apara sa nu mai fie loc de rezolvare ca in cartiere.
- marite amenzile pentru cei care parcheaza pe banda 1 pe avarii (Politia Nationala (nu aia locala) ar trebui sa fie intransigenta cu asta... Dar eu nu am auzit de amenda pentru stationare/oprire interzisa). De exemplu: seara in fata la o anumita saormerie sunt pe avarii diversi bolizi inclusiv pe banda a doua, iar la 100 de m distanta e un echipaj de Onor Politia Romana non-stop ...

irirat

^^ cei de la primărie iti lasa si biletel in geam sa te atenționeze sa plătești, iar unii ca mine își roaga soțiile sa dea SMS, ca deh, de pe telefonul de firma nu merge:). Când te întâlnești cu ei sunt foarte civilizati și politicoși, acum câteva săptămâni o doamna mă rugase sa fac plata cash la ea, sa aiba si ea încasări.


slartibartfast


Goldmund

^
Pe cand un monstru similar si in Piata Victoriei? O fi practic o noua parcare in orasul in care lipsesc parcarile, dar cum este sa fii edil de meserie si sa proiectezi asa ceva intr-o piata?(fie si la marginea Pantelimonului). Cine s-a plimbat pe strazile Atenei(oras falimentar, tara plina de datorii uriase) va observa rapid ca majoritatea blocurilor sunt cu patru-cinci etaje(nu exista balcoane "inchise", ad hoc oricum nu ar fi posibil!), cumpara(pe datorie) cele mai superbe tramvaie din lume(bravo lor!!), iar parcarile sunt majoritatea subterane(multe sub blocuri), ca orasul decent construit sa nu fie strivit de constructii oribile...Cu totii doresc o capitala care sa paraseasca ultimul loc la "cea mai urata capitala din UE", dar cum este cu responsabilitatea locuitorilor si a autoritatilor? Parcaje, da! dar nu asa!

Dragosdimitrescu

Am vizitat cateva capitale europene iar 2 (Istanbul si Budapesta) m-au impresionat cu solutia parcarii: pe fiecare strada din centru este cate un bloc de 7 etaje in sus si 2 in jos doar cu parcare cu plata. Erau locuri pe la etajele 2-3 in sus in miezul zilei in timpul saptamanii. Aratau a ghetouri, nu erau lux ca la mall. Dar luminate, curate, la unele liftul functiona, la altele nu.
Plateai pe transe de ore sau 1/2 de ore.
Erau semnalizate din strada, scria mare tariful si in limba locala si in engleza. La unele puteai platii si cu cardul.
Nu erau ale primariilor locale, erau administrate de privati (dar nu sunt sigur daca nu erau un fel de companii municipale de parcare).
Si-au scos alea banii inzecit acolo in cativa ani. Poate si ajutate de un pic de turism (bazar in Istanbul si centrul Budapestei).
Ce ar fi daca s-ar face cateva prin centru, pe str. Constantin Mille, pe Brezoianu, in zona Luterana...
Sunt multe cladiri darapanate si care stau sa cada pe acolo. Sa pastreze fatada si sa faca parcari.

AndreiB

Ajutat de faptul ca in orasele alea parcarea nu e de facto gratis. Trebuie si morcov si bat ca sa functioneze bine investitiile de genul.

Valentin

Monstrul asta sa speram ca nu ajunge in Victoriei sau in orice zona centrala, tot ce e central ar trebui sa fie subteran, pentru a pastra identitatea arhitecturala cat mai mult (buna gluma, ce dreacu e aia "arhitectura"? se invata la limbi straine?)
Asa, in cazul asta, aproape de periferie nu vad o problema, mai grav e ca NU se investeste DELOC in componenta arhitecturala, arata extrem de simplist, ca deh, criteriul "cel mai ieftin" nici nu ma astept la cine stie ce parcare wow, dar cat o costa sa colaborezi cu facultatea de arhitectura? sa organizezi un concurs, ca sunt studenti care fac cu drag meseria asta si sunt repede pusi "la punct" de bugetul "permisiv" si cerintele "sa fie cat mai ieftin", valabil pentru orice constructie.  >:(

voicul

E totusi o parcare.  :)

Nu stiu cum vreti sa arate cand multi au inghetat de frig prin Bucuresti.
Adica zic ca e OK mai incet cu banii pe design ca sa putem sa rezolva mai multe ... pentru ca "este" destule.


Valentin

De cand trebuia construita parcarea respectiva? Atunci desi existau probleme cu caldura, nu era situatia de acum, conturile primariei nu erau blocate/sistate, deci CLAR se putea la momentul intocmirii proiectului dat mai multi bani pe partea asta, am zis ca nu trebuie cine stie ce design, dar poti sa colaborezi cu niste specialisti, sa dai o sansa unor studenti buni. N-arata rau, dar se putea mai bine.