[B] Parcarile din Bucuresti

Started by Ionut, October 17, 2011, 06:17:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

rota

Ori nu vad eu bine, ori baietii aistea chiar termina in septembrie.

Parcarea Decebal:






TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rota

acu 31 de minute au fost postate. In 2 ore termin berea asta si verific si eu :lol:

voicul

LOVITURĂ pentru Firea. Ce spune Avocatul Poporului despre ridicarea mașinilor parcate ilegal

Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar nu poate fi dispusă de către polițiștii locali, ci numai de polițiștii rutieri.

Avocatul Poporului s-a sesizat din oficiu și solicită Prefectului Municipiului București atacarea în contencios a Hotărârii nr. 371/2019 a Consiliului General al Municipiului București, privind ridicarea, transportul, depozitarea și eliberarea vehiculelor staționate neregulamentar pe partea carosabilă a drumurilor publice aflate pe rețeaua principală de străzi a municipiului București.

"În urma examinării actelor normative în vigoare, Avocatul Poporului consideră, între altele, că HCGMB nr. 371/2019 nesocotește normele legale în aplicarea cărora a fost dată și stabilește competența alternativă a polițiștilor rutieri sau locali în constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor principale, iar nu competența exclusivă a polițiștilor rutieri, astfel după cum aceasta este reglementată de lege. HCGMB decide că, în calitate de agenți constatatori, polițiștii locali pot dispune măsura ridicării, prevederi ce contravin în mod flagrant art. 64 din OUG nr. 195/2002 și art. 2031 și art. 2032 din HG nr. 1361/2006." – se arată într-un comunicat al Avocatului Poporului.

https://www.money.ro/lovitura-pentru-firea-ce-spune-avocatul-poporului-despre-ridicarea-masinilor-parcate-ilegal/

nenea_hartia

^

Quote from: Gabriela FireaS-a rezolvat cazul Caracal, s-au epuizat toaletele în curte ale școlilor din mediul rural, în toate spitalele din țară e ca în America! Totul este perfect! Avocatului Poporului nu-i mai rămâne decât să se ocupe de cocalari!"

În general îmi e foarte antipatică doamna Firea, dar aici sunt de partea ei și consider că replica obraznică transmisă demnei urmașe în funcție a gunoiului ordinar numit Victor Ciorbea e foarte potrivită.

carutasul

Acum, ce să zic, că eu pot fi acuzat de părtinire, dar în principiu madam Weber are dreptate din două puncte de vedere, primul, că doar poliția rutieră trebuie să constate infracțiunile rutiere, și a doua că după părerea mea ridicatul mașinilor devenise o industrie lucrativă în anii când a funcționat; din punctul meu de vedere ar trebui ridicate doar cele care încurcă traficul, iar în cazul parcării ilegale ( de exemplu pe trotuar) mărite amenzile. Nu văd de ce ar trebui plimbată și mașina în acest caz. Poate ar trebui completat cu niște măsuri care să îi forțeze pe proprietari să le și plătească ( imobilizarea mașinii, suspendarea permisului în caz de neplată, știu și eu... ) Înțeleg că trebuie să facă și compania de ridicări auto un ban, dar....

Cristi N

Acum o sa fac si eu ca rabinul: amandoua au dreptate, fiecare in felul ei. Pe de-o parte legea e clara localii nu au dreptul sa ceara ridicari cum de altfel nu au dreptul nici sa ceara datele persoanei care a parcat autoturismul intr-o "pozitie nefireasca". Pe de alta parte e de bun simt ca parcarile inclusiv sanctionarea ar trebui facuta de primarii prin functionarii lor.

Solutia pe care o vad eu ar fi adaptarea legislatiei:
- amenzile de parcare sa fie date direct propietarului masinii asa cum se dau cele pentru rovinieta sau trecerea fara plata taxei de pod la Cernavoda.
- definirea clara in lege a situatiilor in care localii ar avea posibilitatea sa ceara ridicarea masinilor.
- restructurarea localilor. Ei nu sunt nici pe de parte politisti cel mult niste inspectori ai primarului.

carutasul

Destul de corect ce spui. Cred că polițiștii locali ar trebui să devină polițiști într-un oarecare orizont de timp ( cel puțin o parte din ei). Cum parcarea e mai degrabă o treabă a primăriei, ar fi normal să se ocupe poliția locală, dar pentru asta trebuie să fie instruiți corespunzător și să aibă cadrul legal. Ceea ce voiam să spun e însă că activitatea asta devenise un business, și de exemplu pe Floreasca, unde mi-au ridicat mie demult mașina mașinile erau parcate pe a doua bandă permanent, fără să fie deranjate vreodată ( firma de ridicări își făcea loc printre ele ca să ridice mașinile de pe un așa-zis spațiu verde, care era de fapt un fel de parcare ad-hoc în fața uneia din clădirile de birouri) Ori, din punctul meu de vedere cele de pe Floreasca încurcau traficul, nu cele din parcare. Secretul era însă că "aranjamentul" era cu poliția locală, firma de ridicare primea 800 de lei iar primăria 200 de lei, când de exemplu ar fi putut imobiliza mașinile și să pună amendă, să zicem 400, pentru că în realitate ele nu încurcau traficul.  Mie nu mi se pare normal să ridici o mașină care nu încurcă traficul și pace: singurul motiv mi se pare că  e acela de a câștiga niște bani prin firma de ridicări. Sau aș înțelege să o ridici dacă dai amendă și, să zicem, în 3 zile o găsești tot acolo, nemișcată, dar de obicei nu se întâmplă așa... Pe de altă parte, sunt de acord cu ridicarea mașinilor care încurcă traficul, însă regulile să fie suficient de clare ca să nu existe discuții ( eu chiar am mers în instanță, prima instanță mi-a dat dreptate, a doua nu, deci lucrurile erau măcar discutabile. Chiar sunt genul care merge 500m pe jos dacă nu are unde parca, ceea ce de fapt se întâmplase și atunci...). Dacă ai indicatorul cât casa de oprire interzisă, n-ai ce comenta, însă aranjamentul funcționa tocmai în zonele "discutabile" și cu poliția locală fix pentru că acolo nu te așteptai și probabil poliția rutieră nu ar fi fost neapărat de acord . În condițiile în care a funcționat în trecut, mie mi se pare că a fost o mașină de făcut bani pentru primăriile de sector. Poate alții nu au abuzat de ea, dar după ce am pățit-o am mai urmărit situația din zonă, că lucram pe acolo, și lucrurile erau clare: la câteva zile odată, venea firma de ridicări, ignora mașinile staționate pe Floreasca și golea parcarea din față de la fostul institut de nu mai știu ce...

nenea_hartia

^ Nu mă leg în nici un fel de ce ai pățit tu, dar nu mi se pare normal să le ridici doar pe cele care îi încurcă pe șoferi. Ce facem cu miile de mașini parcate pe piste de biciclete, pe aleile de intrare în blocuri sau pe trotuare? Pietonii chiar nu mai au nici un drept în București? Oricum, n-o apăr nici pe Firea, sunt convins că sunt iar baloane de săpun electorale.

carutasul

Păi mă gândesc că dacă amenda e suficient de mare și eventual "întărită" de măsuri precum blocarea roților, confiscarea plăcuțelor,  ar trebui să fie destul. Școpul trebie să fie descurajarea, nu îmbogățirea transportatorului, doar cu amendă toți banii ajung la primărie. Ce am pățit eu e ceva vechi, cred că mai mult de zece ani, nu mai contează. Și mie îmi e dor de vremea când puteam să umblu hai-hui pe jos prin București, acum pare imposibil. Dar mă gândesc și la reversul medaliei, activitățile primăriei trebuie să fie administrative, nu lucrative, mie mi se pare că în forma de atunci era mai degrabă un fel de vânătoare de fraieri, fără efect asupra circulației :)  Practic ei "vânau" unde era mai ușor, nu unde erau probleme de trafic. Cealaltă inițiativă, cu limitarea circulației prin centru, mi se pare destul de OK - se mai poate umbla la detalii-  din păcate lansate acum par mai degrabă propagandă, deși putem zice că parcarea de la Decebal și cea de la Big ar fi niște pași concreți spre "eliberarea" centrului.  Dacă aș vedea și escavatoarele lângă Bragadiru, pe A0, deja aș începe să cred :)

rota


voicul

De azi se ridica masini in B, cu 6 masini ... deci nu prea se agita.

Lista de strazi de unde se ridica masinile - 350 strazi:
http://www4.pmb.ro/wwwt/avize/strazi.php

riciu

E cu dus intors asta cu parcarile.
Si o spun atat in calitate de sofer cat si de pieton, eu circuland cu masina de servici strict in interes de serviciu, in sensul ca o las la munca din lipsa de loc de parcare, pe de o parte si pentru ca ajung cu 3 mijloace de transport, mai repede decat cu masina (am noroc ca au pus garduri la tramvai).
Dar cand eu trebuie sa ajung intr-un anumit loc, de regula autoritate publica, si aceasta NU are loc de parcare, nici cu plata, nici fara plata, nu mi se pare ok sa mi se ridice masina, cu conditia sa nu blochez masinile speciale (salvare, pompieri, etc.) sau RATB sau riverani. Masina sa se ridice, cand voi avea loc de parcare la respectivele institutii, asadar pana nu-si fac parcare, de ce sa mi ridice masina?

Ca pieton nu-mi convine sa nu am loc pe trotuar, sau mai rau cei in scaune cu rotile... pentru ei e un dezastru, dar... si masinile trebuie sa aiba unde sa parcheze. Mai ales ca eu chiar nu circul cu masina decat atunci cand chiar am nevoie. Sau la un spital cand vine omul cu pacientul vai de capul lui, sa nu poata sa parcheze langa, ca nu-s locuri. Vi se pare normal sa-i ridici aluia masina? Ca doar bietul pacient, nu o merge pe jos nu stiu cat, ca abia se tine pe picioare. Tocmai de aia l-a adus cineva cu masina ca nu poate sa mearga. Si stiu cateva spitale in situatia asta!

Adica trebuie vazut putin si particularitatea situatiei... Daca din masina respectiva se da jos un om cu handicap, vi se pare normal, sa-l sanctionati pe sofer?

carutasul

Paradoxal, eu de fapt sunt pentru ridicări, dar vreau să fie bine reglementate și justificate. Sunt ( încă mai sunt) străzi în oraș cu circulație slabă, pe care se poate parca pe una din benzi. Țin minte că stăteam în apropiere de Vergului, la vremea  aia treceau câteva mașini pe oră pe acolo, iar în perioada "marii vânători" începuseră să le ridice și de acolo ( eu nu parcam pe strada aia, deci nu eram implicat). Deși ar fi fost de mai bun simț să marcheze o bandă ca parcare și să lase o bandă pe sens; așa locatarii aveau unde parca și traficul nu era blocat. De asta zic că mai contează și cum se face. Dacă se face cu bună credință, măsura e binevenită, dar trebuie prevenite excesele. În acest sens și susțin ideea că mașinile care nu încurcă traficul nu trebuie ridicate. Dacă se consideră că amenda nu ajunge, se pot imobiliza ( costă mult mai puțin și o poate face tot poliția locală, deci nu devine afacere). Eu zic că din punct de vedere al eficienței, e același lucru. Când devine afacere lucrurile degenerează...

TibiV

Deocamdata, cu 6 masini de ridicare, nu este deloc o afacere, mai degraba un boutique...
6 masini cred ca abia ajung pentru urgente (bizoni pe linia de tramvai etc....)

Problema este ca nesimtiii care parcheaza unde vrea muschii lor sunt aia cu masini pricopsite, pentru care masina lor este buricul pamnatului.
Pe astia ii doare in xxx de amenda. Dar vor face icter daca nu o mai gasesc, si trebuie sa alerge 2-3  ore ca sa o recupereze.
Tichetul de amenda il vor arunca cu nepasare la gunoi.
Pentru aceste specimene, ridicarea este singura solutie corecta....
Din 8 martie 2017, la electrici...
https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=20&t=92&start=2156#p233135
Quote from: TibiVAstazi la 14.44 nebunie pe Pache, coada de la Mihai Viteazul spre Traian...
Cand am reusit sa trecem, m-am lamurit.
Un 86 venind dinspre Matei Voievod incerca sa faca dreapta pe Iancu Cavaler de Flondor spre Foisorul de Foc.
Nu reusea, si spatele autobuzului bloca banda 1 si partial banda 2...

5393 nu avea loc de BMW-ul bizonului buzoian, cel imbracat in pantaloni de trening cu doua dungi albastre...

... dar nici de Loganul rosu parcat "in mod stralucit" fix pe trecerea de pietoni...


Atat am reusit sa pozez cat a stat masina noastra la semafor...
Cand ne-am pus in miscare, buzoianul a dat in marsarie (era loc berechet in spatele lui) si a parcat mai in spate cu 5-6 metri...

SALTATI MASINILE PARCATE ILEGAL !!!

La electrici este plin de poze cu linii de tramvai/troleu blocate de "zmei"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)