[B] Parcarile din Bucuresti

Started by Ionut, October 17, 2011, 06:17:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

carutasul

Astea sunt clar de ridicat :) Iar dacă celorlalți le pui "caracatița" la o roată, nu e același lucru? 

Mao

Mai este si problema celor ce parcheaza pe sau foarte aproape de trecerile de pietoni, blocand vizibilitatea, atat a pietonilor cat si a soferilor. Un exemplu: trecerea de pietoni de pe Calea Crangasi intersectie cu str. Nucsoara si una dintre intrarile in parc. Dupa parerea mea, astea sunt cele ce ar trebui sa aibe prioritate pentru ca e vorba de posibile victime (copii).

In orice caz, este un inceput... sper sa ia amploare.

Valentin

Cam asta se si doreste, ridicarea masinilior care pun bete in roate transportului public, blocheaza accesul ambulantelor in zona spitalelor (am vazut atatea cazuri cu ochii mei), in jurul institutiilor, pe marile bulevarde in general. A postat un coleg mai sus lista cu cele 350 de strazi/bulevarde de unde se ridica masinile, deci nu se "vaneaza" si nu sunt asa multe strazi/bulevarde incat sa planga lumea.
Uite o stire de la ProTV postata de un coleg la metrouusor, nu stiu cat de buna,credibila e..

Quote from: misterrÎncepe ridicarea mașinilor. Recuperarea lor costă 500 RON și un drum la marginea orașului



carutasul

Sunt curios, ridicările le-au făcut cu poliția rutieră sau cu cea locală? Că în rutieră aș avea mai multă încredere....

Vladul


carutasul

Păi și ce fac dacă se duc respectivii la Avocatul Poporului?

Valentin

Eu vreau sa stiu cum de la Cluj Napoca se pot ridica masini si intr-o capitala europeana nu? De ce nu s-a sesizat "avocatul poporului" si in cazul C. Napoca? Daca se adevereste ca e "ilegala" ar trebui imediat legalizata intrucat nu se mai poate cu atata nesimtire in Bucuresti si nu numai.

Hef

Mi se pare o idee buna sa se ridice masinile care blocheaza transportul in comun, intrari in institurii etc.
Dar de ce nu, in paralel, nu se dau amenzi celor care parcheaza ilegal fara a bloca transportul in comun, intrari etc?
Cred ca si numai amenda fara ridicarea masinii poate disciplina si descuraja utilizarea auto propriu cand poti lua transport in comun sau poti merge pe jos.

cezar-mario2012

... păi nu poți da amenda dacă șoferul nu este în mașină :lol:

Hef

Nashpa. Ar trebui sa poti.

La un moment dat, acum vre-o saptamana, am vazut politisti pozand masini pe Mihalache. Ma gandeam ca le si amendeaza nu doar pentru arta fotografica. :(

voicul

Unii fac poze si pun instiintare sa iti muti masina ca esti pe domeniul public, dar asta este doar pentru rable/masini care nu par miscate cu lunile.

Cristi N

Din ce am inteles pana acum prin Vest amenda de parcare se emite direct pe numele propietarului. Ceva asemanator se intampla si la noi pentru Rovinieta si trecerile de pod de la Fetesti, in cazul asta ar trebui pur si simlu copiata legea si aplicata pentru parcari.
Acum la noi pentru o masina parcata pot da amenzi doua structuri: rutieristii si localii. Daca te prind la masina treaba e simpla iti cer actele si in cateva minute ai felicitarea gata. Daca nu esti la masina aici treaba devine tricky:
- varianta 1 - agentul pazeste masina pana apari si aplica pasul de mai sus
- varianta 2 - iti lasa o scrisorica sub stergator in care te invita la ei la sediu sa le declari cine a parcat masina cu mentiunea ca daca nu o faci te vor sanctiona conform legii 61 (nu mai stiu articolul)
               2.1 - daca scrisorica e de la rutiera atunci ei pot aplica sanctiunea de la legea 61, deci nu scapi
               2.2 - scrisorica de la locala e absolut degeaba, in legea 61 se face referire doar la politie si organele de cercetare judiciara. Nu pot sa te amendeze ca nu le-ai spus cine a condus/parcat masina, in schimb pot sa te amendeze pentru parcare daca le spui tu si aici vine partea cu blocatoarele de roti sau ridicatul masinii. Daca o vrei inapoi trebuie sa declari.

Daca masina este sa zicem de Bucuresti s-ar putea ca localii sa poata afla propietarul, interogand baza de date a celor de la impozite. Nu stiu daca au vreun protocol formalizat sau sunt acoperiti de lege. Stiu ca in trecut aveau un soi de acces in baza de date a celor de la inmatriculari dar li s-a suspendat dupa ce au facut niste prostii.

anacronox

Salut. Intru in discutie. Pe Mihalache, ca tot trec pe acolo zilnic, cei de la politia locala dau amenzi (cand dau) celor care sunt parcati neregulamentar. Locala Sector 1 poate sa dea amenzi pentru fie parcari ilegale, fie pentru blocarea locurilor de parcare daca sunt nominale.
Totusi, in ultimele 2 saptamani au aparut din ce in ce mai multi stalpisori antiparcare pe stradutele care dau in Mihalache, iar marcajele au fost refacute.

voicul

Intrebare: erau amenzi sau instiintari ca trebuie sa vina la sediu sa plateasca amenda? Eu cred ca era varianta 2.

TibiV

#449
Asa cum a spus CristiN mai sus:
- daca erau de la rutiera, atunci erau amenzi
- daca erau de la locala, atunci erau instiintari

Iar mie motivarea instantei (cred ca ICCJ...) cum ca "localii" nu au dreptul sa sanctioneze abaterile de la codul rutier mi se pare puerila...
Da, de acord, nu au dreptul sa sanctioneze abaterile de la regulie de circulatie rutiera (ca nu ai dat prioritate, ca ai depasit viteza legala, ca nu ai semnalizat etc. etc. etc....)
Dar in acest caz este vorba despre abaterile de la regulie de stationare rutiera pe domeniul public. Care domeniu public este in administrarea primariilor.
Mi se pare absurd sa interzici angajatilor primariei (care detine/administreaza domeniul public, inclusiv trotuarele...) sa ii sanctioneze pe cei care abuzeaza de acest domeniu public. Nu ma intereseaza ca se numesc politisti locali, inspectori de parcare, soprane de de coloratura rutiera, sau vanatori de contravenienti....
Important mi se pare ca in ORICE oras trotuarul trebuie sa fie pentru pietoni, mamici care isi plimba bebelusii in carucioare, si invalizi care nu mai dispun de sistem locomotor propriu si functional....
Si este inadmisibil ca drumul unui mijloc de transport in comun sa fie blocat de unul care zice ca "nu am stat jumatate de ora, doar 5 minute, am intrat sa imi cumpar ceva..."

Daca imi pun mintea, intr-o saptamana umplu forumul cu 2-3 sute de poze cu strazi din capitala patriei in care toti cei aflati in situatiile de mai sus NU au alta alternativa decat sa coboare in strada (pe carosabil) si sa spere ca nu ii va "executa" nici un sofer.... :(
(De fapt, cred ca am un "stoc" de cel putin de 100 de astfel de poze, nepostate la vremea respectiva pentru ca nu erau relevante... Dar mi-e greu sa caut in arivele foto din ultimii 5 ani... )

Inteleg frustrarile soferilor pentru lipsa locurilor de parcare (eu insumi sunt sofer), dar una e una, alta e alta....
In urma cu mai mult de 20 de ani, cand mi-am cumparat prima masina, aveam locuri de parcare din belsug la munca. Acum caut disperat loc pe stradute... Dar NU parchez niciodata astfel incat o mamica cu un landou cu gemeni sa nu aiba loc de masina mea (prefer sa ma duc 2-3 strazi mai departe). Dar altii o fac cu toata nesimtirea... :(

Ma puteti injura... Dar asta este parerea mea, de automobilist bucurestean - chinuit insa, la fel ca toti ceilalti, de lipsa locurilor de parcare. .. :(

LE
Lipsa locurilor de parcare este generata de un urbanism tembel, a vizonarului impuscat, care isi pemitea sa creada in Circurile Foamei si in transportul public de calatori. Macar el avea argumentul (biciul) ca plateai astazi avansul la Dacie, si masina venea peste 5 ani. Ca asa voia el.
Este evident ca astazi, orice ai face, nu vei gasi niciodata suficiente locuri de parcare intre blocuri, unde ai intre 500si 1.000 (o mie) de  apartamente la hectar...
Trist este ca ceea ce construiesc "developerii moderni" este fix pe aceeasi teza comunista: 100 de apartamente, 30 de locuri de parcare....
Terenurle "E SCUMPE, taica !!!..."
Mama proștilor este mereu gravidă... :)