Spațiile de servicii pe drumurile din România

Started by Ionut, October 20, 2016, 07:17:39 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mirceaeliade

QuoteA intrat în vigoare o nouă prevedere care permite să fie realizate parcări sigure și securizate, exclusiv de "nivel bronz" în sensul reglementărilor europene în materie, și de către alte entitățile aflate în subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, decât CNAIR SA, pe terenuri aflate exclusiv în proprietatea publică a statului.

Dezvoltarea parcărilor sigure și securizate de către operatori economici privați, pe terenuri proprietate privată, nu poate fi luată în considerare, deoarece CNAIR S.A., în afară de rețeaua pe care o administrează, nu are drepturi de impunere de condiționalități/ control/ verificare asupra unor investiții private realizate pe terenuri proprietate privată.

]


Amintim faptul că C.N.A.I.R. a emis următoarele avize pentru beneficiari privați, în vederea construirii de parcări sigure și securizate:

* Pe autostrada A1 București—Nădlac

Avize emise la faza de proiectare PUZ — care nu dau dreptul la începerea execuției lucrărilor
1) Colonia Mică, oraș Făget, jud. Timiș (km 432 + 252- 432 + 587 stânga și dreapta) Spații servicii, parcări securizate, restaurant peste autostradă, benzinării, spălătorii auto, service camioane, vulcanizare și spații cazare în zona A1 Deva—Arad,
2) km 447 + 000 stânga și dreapta  Construire zonă de parcare în condiții de siguranță și securitate pe Autostrada A1 (Deva – Lugoj) – (Accesul se face din spațiile de servicii și dotări existente la km 447 stânga și dreapta.)
3) km 500 + 450 stânga  Parcare securizată și zonă servicii conexe (fără stație PECO) — Accesul se face din spațiul de servicii și dotări existent la km 500 + 600 stânga.
4) km 540 + 397 dreapta «Parcare securizată și zonă de servicii conexe»
5) km 548 + 340 dreapta  PUZ și RLU, construire stație distribuție carburanți, totem, unipol, panou publicitar și servicii, spălătorie auto, restaurant și parcare
6) km 548 + 500 stânga PUZ și RLU, construire stație distribuție carburanți, totem, unipol, panou publicitar și servicii, spălătorie auto, restaurant și parcare
7) km 578 + 021 stânga și dreapta  Spații servicii, parcări securizate, restaurant peste autostradă, benzinării, spălătorie auto, service camioane, vulcanizare și spații cazare și panouri fotovoltaice

Acorduri prealabile emise la faza de proiectare PAC
8 ) km 112 + 700 dreapta Amenajare acces la stație distribuție carburanți + parcare securizată în sat Zăvoi, oraș Ștefănești, jud. Argeș (Obiectivul nu este construit.)
9) km 517 + 000 stânga Stație PECO și platformă betonată cu destinația parcare auto (Accesul se face din drumul care face legătura între DJ 693 și A1 — nod rutier.) (Obiectivul este funcțional.)
10) km 569 + 542 dreapta și 569 + 865 stânga Construire parcare securizată, stație de alimentare cu carburanți, stații de încărcare rapidă pentru mașini electrice, zona cazare cu servicii (Obiectivul este în curs de execuție.)

* DN 7 București—Nădlac (în zona nodului rutier Pecica)
11) km 562 + 622 stânga  Amenajare intersecție în soluție giratorie la intersecția cu DE 700 pentru acces la zona de prestări servicii și comerț (Există amplasate în incintă containere combustibil. Obiectivul este funcțional.)
12) km 563 + 170 stânga Acces la parcare TIR-uri, clădire restaurant, servicii și administrativ cu amenajările aferente, stație de distribuție carburanți și parcare auto (Obiectivul este funcțional)

13) DN 6 (VO Lugoj) — la aproximativ 1 km de intersecția amenajată între A6 și DN 6; km 498 + 050 dreapta Construire stație PECO, parcare și spălătorie TIR, spații cazare (Obiectivul este funcțional.);
km 498 + 050 stânga Amenajare parcare securizată de camioane, spații servicii și reamenajarea accesului rutier existent la km 498 + 050 dreapta (Obiectivul este funcțional.)
src

andrey_rsu

Știu că e un subiect care a mai fost discutat aici dar cred ca trebuie insistat asupra lui, în speță, situația spatiilor de servicii și  a benzinariilor pe A3 între Nadaselu și Tg Mureș precum și pe A10 ( lipsa benzinării și spații închise încă) mai ales că A3 in zona va trece de 100 km de autostradă continuă.
Fac săptămânal Cluj - Tg Mureș și Cluj - Alba Iulia  și singura benzinărie de pe ambele autostrăzi e cea de la Turda ( care e in afara autostrăzii in fapt) lucru de noaptea minții efectiv. Vad multe mașini oprite pe banda de urgenta fara a avea probleme ci pentru nevoile  fiziologice ale pasagerilor , lucru extrem de periculos, asta in special pe bucata Câmpia Turzii - Nadaselu unde nu găsești o amărâtă de parcare de scurtă durată.
Întrebarea e cum putem pune presiune pe minunatul Cnair sa miște ceva spre scoaterea la licitație a spatiilor respective, știu că au fost licitații pe unele dintre ele fără nici o finalizare însă .
Traficul mi se pare subiectiv tot mai mare pe aceste 2 autostrăzi și cu siguranță va crește și clar e nevoie și de condiții normale și sigure pt participanți la trafic.

Sent from my PGT-N19 using Tapatalk


JohannDB

((((((((  13) DN 6 (VO Lugoj) — la aproximativ 1 km de intersecția amenajată între A6 și DN 6; km 498 + 050 dreapta Construire stație PECO, parcare și spălătorie TIR, spații cazare (Obiectivul este funcțional.);
km 498 + 050 stânga Amenajare parcare securizată de camioane, spații servicii și reamenajarea accesului rutier existent la km 498 + 050 dreapta (Obiectivul este funcțional.))))))))
  Hmmmmmm, aici avem un giratoriu "privat", pe "cetura Lugoj"...... Este o extensie a parcării "A/O" (pocăitul - cum i se sune în jaragonul tir-iștilor) de pe stânga pe dreapta, mercând spre Caransebeș..... Nimic de zis,... ai sârmă ghimpată pe culmea gardului, ai camere de supraveghere și bariere de tot felul..... Un mic "Auschwitz" de parcare... Nu mai spun că și mâncarea la restaurantul lor este "cam scumpuță" și de vrei o bere , mai bine o ai la tine-n bagaje..... Senzația e de "claustrofobie/lagăr".... dar cel mai deranjant este girtaoriul PRIVAT de aici la km 498.... Kilometriul 500+400 este exact la ieșirea din VO Lugoj, pe A6 km 10+5000 la Petrom, spre A1.....

alexandru_m

Quote from: JohannDB on November 11, 2023, 12:58:36 AMai sârmă ghimpată pe culmea gardului, ai camere de supraveghere și bariere de tot felul..... Un mic "Auschwitz" de parcare...

Da, este una dintre foarte putinele parcari securizate de pe teritoriul Romaniei.

Dupa cum probabil stii, la anumite tipuri de transporturi pauzele / repausurile se fac obligatoriu in parcari securizate. Sunt cerinte in comenzile / contractele de transport.

JohannDB

  Apropo de ce spune colegul @ andrey_rsu legat de Tg. Mureș - Cluj pe A3 MS + CJ .... Chiar zilele trecute am trecut și eu și la km 8 în parcarea pe sensul Mureș - Chețani, toaleta era "închisă ("DEFECT")....  Am coborât niște sfinți și-am tăiat-o la următoarea parcare de la km 34/35 aproape de ieșirea Chețani.... Aici era totul ok.

   Altă parcare închisă, de cam o săptămână, este pe A1 "Ohaba", km 409, înainte de giratoriul de la Holdea !! Nu se știe motivul pentru care a fost închisă, pe ambele sensuri, intrările fiind blocate cu parapet de beton.....

   O surpriză proastă e parcarea de pe A3-IF de dinainte de DNCB la KM 17 sensul spre DNCB.... Întregul "așezământ"..... "DEFECT"

zone_rider


mircea

Sunt mai multe toalete/parcări închise până la începutul anului viitor (exact așa s-a anunțat). Cea mai probabilă cauză e reducerea cheltuielilor pentru a avea un deficit cât mai mic. Da știu, e infimă spre insignifiantă economia, dar atât îi duce capul pe guvernanți.

aby28

Ce se intampla cu statia asta OMV intre Nadlac II si Pecica? Este abandonata? Pe street view arata gata, dar nici macar nu exista caii de access...





Powered by API/PUM imgur uploader

JohannDB

Quote from: JohannDB on December 17, 2022, 02:49:26 PMCE ESTE CU STAȚIA DE ALIMENTARE de pe A1 km 569-570, un OMV pe ambele părți ??

    Din folclor se spune că "cine" ar fi făcut stația, ar fi făcut-o pe teren privat, cumpărat, sau ceva de genul și nu concesiune cnair... Din cauza asta "cineva/undeva" nu-i dă liber la conectarea cu bretelele de acces la autostradă...
    Și chiar arată ciudat, în "no mans land".. :hm:  :hm:  :hm:



Powered by API/PUM imgur uploader


     În acest "quote" ai răspuns și-o poză de la nivelul A1 KM 569-570  Deci : teren "toatal" privat pentru construcție... Nu concesionat și probabil o "răzbunare" pentru lipsa acestei concesiuni în refuzul acordului de conectare (asta ar fi povestea pe zona "conspiraționistă" și că e "omv").....
     Oricum, cu numai 12 km în urmă, la KM 558 este pentru moment ultima stație de carburanți și spațiu de servicii, un Rompetrol, aflat la doi km după nodul și ieșirea "Pecica" de la km 556.... Iar vama Nădlac 2 e la km 584....... Nimic nou deocamdată.....

pasadia

Pe langa conspiratita, imaginea de sus mi-a dat ocazia sa ma intreb si cu privire la conformitatea modului in care au fost (sau nu au fost) gandite accesele spre aceste benzinarii / parcari. Sa zicem ca la cea nordica se poate amenaja ceva cat de cat normal, dar pentru cea sudica cred ca va fi nevoie de interventii / expropieri si peste parcelele de teren aflate la stanga si la dreapta.

Asta daca se doreste o amenajare identica cu cea folosit in alte spatii de servicii. Stiu ca pana la urma se pot adopta si alte solutii, inclusiv unele in care exista delimitari pentru ambele fluxuri. Imi amintesc de exemplu de aceasta solutie adoptata in Croatia, dar nu stiu daca mi-as dori ceva similar la noi.

JohannDB

   "Ceva asemănător" cu ce ai prezentat în Croația avem pe A1, km 279-280 la ieșirea Apoldu de Jos, către Hote-Restaurant Apoldu, cu diferența că aici mai avem un județean DJ 143B....
    Dar revenind la A1, OMV-ul de la km 569-570, totuși fâșia de teren dintre limita parcării dinspre autostradă și autostradă nu este "prea lată" și mă gândesc că limita terenului aferent autostrăzii să se termine la limita parcării stației; terenurile să fie "graniță-n graniță", dar iaca nu-i acordul de intare pe terenul autostrăzii pentru conectare. Motivele ???

dargauda

CNAIR a lansat cea mai mare licitație din Transporturi : 5 miliarde Euro pentru concesionarea parcărilor de pe Autostrăzile A 3 București-Ploiești, Transilvania, A 10 Sebeș-Turda, A 4 Ovidiu -Agigea și Drum Expres Craiova-Pitești

CNAIR a lansat cea mai mare licitație de până acum din domeniul Transporturilor : 5 miliarde Euro pentru concesionarea, dotarea, operarea și întreținerea parcărilor pe Autostrăzile A 3 București-Ploiești, A 3 Transilvania, A 4 Ovidiu-Agigea (Centura Constanța), A 10 Sebeș-Turda și Drum Expres Craiova-Pitești. Este o licitație care include 12 loturi cu o valoare totală de 24 911 932 219.86 lei, bani de la Buget, conform SEAP. Durata de concesiune este pentru 23 de ani, potrivit caietului de sarcini. Dintre cele 12 loturi cea mai mare valoare, 2,7 miliarde lei este pentru A 4 Ovidiu -Agigea, iar 2 miliarde lei sunt estimate pentru A 3 București-Ploiești. Este cea mai mare licitație de până acum, dar nu și cel mai mare contract individual, Metroul M 1 Cluj Napoca și lotul Poarta Sălajului -Nușfalău (41 km. cu Tunelul Meseș) fiind cele mai mari contracte atribuite/în curs de contractare (aproape 2 miliarde Euro). 5-6 miliarde de Euro ar putea fi suma aproximativă pentru cele 6 loturi ale secțiunii de munte de pe Autostrada Unirii (159 km.)

,,Concesiune de servicii in vederea utilarii / dotarii, operarii si intretinerii spatiilor pentru servicii / parcarilor de scurta durata / parcarilor de lunga durata aflate pe autostrazile/drumurile expres si drumurile nationale din Romania, deschise traficului rutier, situate pe autostrazile A3, A4, A10, DN65F VOS – VO Craiova, VO Satu Mare, VO Mihailesti, DEX Craiova-Pitesti: Lot 1: Spatii pentru Servicii km 23+500 dr. si 26+600 stg., Moara Vlasiei si Parcari de Scurta Durata aflate la Km 17+000 (stanga/dreapta) si Km 34+900 (stanga/dreapta) Autostrada A3, Bucuresti – Ploiesti; Lot 2: Spatii pentru Servicii km 63+500 dr./stg., Barcanesti si Parcari de Scurta Durata aflate la Km 56+900 (stanga/dreapta) si Km 49+100 (stanga/dreapta), Autostrada A3, Bucuresti – Ploiesti; Lot 3: Spatii pentru Servicii km 10+840 stg./dr., Nodul Turda, Autostrada A3, Campia Turzii – Gilau; Lot 4: Spatii pentru Servicii km 47+490 stg./dr., Gilau, Autostrada A3, Campia Turzii – Gilau; Lot 5: Spatii pentru Servicii km 64+000 (stg/dr.), Biharia, Autostrada A3, Gilau – Bors, Sectiunea 3C; Lot 6: Spatii pentru Servicii km 4+000 (stg/dr.), Ovidiu, Autostrada A4, VO Constanta; Lot 7: Spatii pentru Servicii km 46+800 (stg.) / km 46+600 (dr.), Aiud, Autostrada A10, Sebes – Turda; Lot 8: Parcari de Lunga Durata Varianta de ocolire Craiova – DN 65F VOS, km 4+460 dr. si km 3 + 780 stg; Lot 9: Parcari de Lunga Durata Varianta de Ocolire Satu-Mare, km 7+550 (stg.) / km 4+400(dr.); Lot 10: Parcari de Lunga Durata Varianta de Ocolire Mihailesti, km 1+780 (stg.)/km 1+960 (dr.); Lot 11: Spatii pentru Servicii km 29+240 (stg./dr.) DEX Craiova – Pitesti, Tronson 2, Lot 1; Lot 12: Spatii pentru Servicii km 55+300 (stg./dr.) DEX Craiova – Pitesti, Tronson 2, Lot 2″ SEAP



Ofertanții pot depune oferte pentru unul sau mai multe loturi, iar termenul limită este 5 februarie 2024.

https://economedia.ro/cnair-a-lansat-cea-mai-mare-licitatie-din-transporturi-5-miliarde-euro-pentru-concesionarea-parcarilor-de-pe-autostrazile-bucuresti-ploiesti-a-3-transilvania-a-4-ovidiu-agigea-si-drum-expres-crai.html

pasadia


dr4qul4

chiar, stie cineva care e cashflow-ul pentru concesiuni?
Nu cred nici ca statul incaseaza banii astia de la benzinari/ 12 loturi x 2 spatii x 23 de ani = 9 mil euro/an.
Mai degraba include si investitia initiala, platita de benzinarii.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

yetiman

Imi pare rau pentru D-na Podaru, dar a cam dat cu bata in balta.

In primul rand, e o licitatie de concesionare a unor servicii, deci statul nu plateste nimic de la buget, ci incaseaza redeventa. Asa ca, nici vorba de "cea mai mare licitatie" si nici nu se pot compara cifrele cu achizitiile de pe alte contracte.
Mai mult, scrie clar:
QuoteII.2.14) Informatii suplimentare:
Finantarea va fi asigurata din resurse proprii sau atrase ale concesionarului

Si vorbim de redevente incasate de CNAIR/statul roman de la concesionari. Redevente care se supun unor anumite reguli:

QuoteLa iniţierea procedurilor de stabilire a modului de calcul al redevenţei prevăzut la alin. (4), ministerele de resort, alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale sau autorităţile administraţiei publice locale, după caz, vor avea în vedere următoarele criterii:
a) proporţionalitatea redevenţei cu beneficiile obţinute din exploatarea bunului de către concesionar;
b) valoarea de piaţă a bunului care face obiectul concesiunii;
c) corelarea redevenţei cu durata concesiunii.

Si, sper sa nu vorbesc prostii (ca nu am de-a face cu domeniul juridic, dar macar stiu sa dau o cautare pe Google...), valoarea mentionata in textul de licitatie ar trebui sa fie cea mentionata in lege la punctul b) de mai sus.

In al doilea rand,  in descrierea criteriilor de atribuire la fiecare lot apare modul de calcul si ponderea lor.
Quote- 64% Componenta financiara (cu 2 subcriterii):
 Subcriteriul 1.1 - Pondere 32% Descriere: Nivelul cotei Redevenţei Autoritatea contractanta acorda punctaj pentru ofertele in care va fi ofertata o cota a Redeventei mai mare sau egala cu "x" "x" reprezinta cota minima a redeventei: x= 1% LOT 3 Algoritm de calcul: Punctajul se acorda astfel: a) Pentru cea mai mare cota a Redeventei ofertata se acorda punctajul maxim alocat – 32 puncte; b) Pentru celelalte cote ale Redeventei ofertate, punctajul se calculeaza proportional, astfel: P_Ofertaanalizata= (Cota Redeventei Ofertei analizate )/(Cea mai mare Cota a Redeventei ofertate ) x 32 Punctajele acordate pentru acest criteriu vor fi cu maxim doua zecimale. Fiecare Ofertant va completa formularul tip prevăzut la Anexa 1/4 din Caietul de Sarcini cu un nivel al cotei Redeventei ofertate, care trebuie sa fie cel puţin egal cu 1%. Pentru Ofertantii care vor oferta un nivel al cotei redeventei sub "1%", se va considera ca oferta lor este neconforma. NOTA: Cota Redeventei va fi prezentata cu maxim doua zecimale. In cazul in care Cota Revedeventei va fi prezentata cu mai mult de doua zecimale, se vor lua in considerare doar primele doua zecimale fara a se aplica procedura de rotunjire.
Subcriteriul 1.2 -Pondere 32% Descriere criteriu:Valoarea Minima a Redeventei Anuale Autoritatea contractanta acorda punctaj pentru ofertele in care va fi ofertata o Valoare Minima a Redeventei Anuale mai mare sau egala cu ,,y" Lei. "y" lei reprezinta Valoarea Minima a Redeventei Anuale: y= 594.000 lei LOT 3 Algoritm de calcul: Punctajul se acorda, astfel: a) Pentru cea mai mare Valoare Minima a Redeventei Anuale ofertata se acorda punctajul maxim alocat – 32 puncte; b) Pentru celelalte Valori Minime ale Redeventei Anuale ofertate, punctajul se calculeaza proportional, astfel: P_Ofertaanalizata= (Valoarea Minima a Redeventei Anuale a Ofertei analizate )/(Cea mai mare Valoarea Minima a Redeventei Anuale ofertate ) x 32 Punctajele acordate pentru acest criteriu vor fi cu maxim doua zecimale. Fiecare Ofertant va completa formularul tip prevăzut la Anexa 1/5 din Caietul de Sarcini cu o Valoare Minima a Redeventei Anuale cel puţin egala cu "y" Lei, asa cum a fost definit mai sus. Pentru Ofertantii care vor oferta o Valoare a Redeventei Minima Anuale sub "y" Lei, se va considera ca oferta lor este neconforma.

- 36% Abordarea propusă privind implementarea contractului prin prisma nivelului serviciilor furnizate, bazat pe indicatori de performanta de ordin calitativ, tehnic si functional

PS: Citatele sunt cu valori pentru Lot 3.

PS2: Daca am gresit, va rog sa ma corectati, daca sunteti mai familiar cu domeniul. Eu asa am inteles din citirea anuntului de pe SEAP si din cautarea legislatiei privind redeventa.

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu