Spațiile de servicii pe drumurile din România

Started by Ionut, October 20, 2016, 07:17:39 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alexandru_m

Probabil in caietul de sarcini nu au fost trecute si detalii de genul cate toalete sa aiba fiecare spatiu de servicii.

Am oprit alaltaieri la SS Giarmata Vest si la ora 6.40 dimineata toate cele 3 toalete erau ocupate. Nu stiu cum s-a facut dimensionarea, dar parcarea pentru turisme era cvasi-goala la ora aceea, in putinele masini oprite ocupantii dormind.

Nu cred ca e prea amuzant pentru doamne daca se opresc in acelasi timp 2 autocare + alte vehicule aflate in tranzit. Pacat ca nu s-a alocat un spatiu putin mai generos aici. 3 toalete la vreo 3-400 posibili clienti simultan mie imi par cam putine.

Poate mi-a scapat mie, dar sunt destul de sigur ca nu exista spatiu de joaca pentru copii. Din nou pacat, un tobogan, 2 leagane si 2 balansoare nu costa / ocupa atat de mult si pot fi un loc excelent unde piticii sa-si arda energia pe care altfel o revarsa in masina.

Am prins fix schimbul de tura si a trebuit sa astept la bar pana tinerii din schimbul de noapte si-au spus povestile si glumele cu tinerii care tocmai intrau in tura. Cand spun ca a trebuit sa astept ma refer la faptul ca mi s-a spus pe un ton nu foarte prietenos "asteptati ca e schimb de tura", dupa care am stat vreo 10-15 minute ca ei sa dea noroc si sa rada, sa isi aranjeze sorturile si intr-un final sa ia altui client venit dupa mine comanda inainte mea. Aici sa spunem ca mai au timp tinerii sa isi dezvolte the people skills.

Stiu ca pana aici am fost carcotas, dar per total impresia mea a fost placuta in aceasta vizita. Toaletele curate desi am intrat unii dupa altii pe banda rulanta, produsele de la bar ok si la niste preturi decente (doar ceva patiserii am luat), sau asa mi s-au parut mie la ora aceea. Trebuie sa recunosc faptul ca am asteptat ani de zile amenajarea acestor spatii si in sfarsit pot opri prin zona in conditii bune.

dumbravaandrei

La Orastie, in spatele Rompetrolului mai este toaleta "statului". Aici nu este asa ceva?
Sincer, eu tot timpul folosesc toaletele statului pe A1, sunt curate, civilizate si foarte bine intretinute. Poate n-ar fi rau daca ar rasari cate o cutie de donatii pentru lucratorii de acolo :D
In Rompetrol, toaletele sunt... cum sunt :|

alexandru_m

#797
Este excelent daca sunt spatii unde sunt ambele cladiri.

Din nou, este vorba despre experienta fiecaruia. Poate eu am avut noroc, dar la mine a fost ok. Cu mentiunea ca daca era un autocar ajuns acolo cu 10 minute inaintea mea probabil aveam o problema.

Cat despre toaletele gestionate de stat confirm ca daca le comparam cu toaletele gratuite din alte tari in general noi stam bine spre foarte bine.

Ce nu-mi place este apa de la chiuvete care in unele spatii lasa mainile lipicioase si cu un miros ciudat.

Edit: scuze, mi-a scapat intrebarea. Am vazut ca erau containerele vechi de la MOL parca ramase dezafectate intr-un colt al parcarii, dar nu am observat si cladire separata pentru toalete. Am verificat acum pe Street View si se pare ca este cladire de la CNAIR. Bine de stiut si multumesc de pont. Pe de alta parte stiu sigur ca la spatiul de langa Sagu (cel imediat inainte de Arad) ca pana acum erau EcoToy-uri care au disparut odata cu cladirea noua.

oneLess

#798
Văd că în 13.07.2023 a fost publicată și este în desfășurare o licitație legată de 16 spații de servicii pe DEx 12 : [CN1057287]

Acord cadru – Servicii de ordine si curatenie in spatiile de servicii de pe Drum Expres DEx12 Craiova-Pitesti (pe o perioada de 24 luni)

QuoteDescriere succinta:
Asigurarea ordinei si curateniei in cele 16 spatii de servicii de pe Drum Expres DEx 12 - Craiova – Pitesti, in regim de permanenta de 24 ore/zi, consta in: - asigurarea si mentinerea integritatii si functionalitatii grupurilor sanitare din parcari; - comunicarea permanenta cu reprezentantii achizitorului, acces la numerele de telefon de urgent (salvare, pompieri, ISU, etc).
Cele 16 spatii de servicii sunt amplasate la urmatoarele pozitii kilometrice: DEx 12 km 14+190 dr + stg – 2 buc. DEx 12 km 29+240 dr + stg – 2 buc. DEx 12 km 42+110 dr + stg – 2 buc. DEx 12 km 55+300 dr + stg – 2 buc. DEx 12 km 67+620 dr + stg – 2 buc. DEx 12 km 83+850 dr + stg – 2 buc. DEx 12 km 99+800 dr + stg – 2 buc. DEx 12 km 115+300 dr + stg – 2 buc.
Prestatorul va asigura materialele necesare pentru efectuarea operatiunilor de curatenie (lavete, bureti, galeata cu mop, etc); Materialele folosite la curatenia de intretinere zilnica vor fi asigurate de catre prestator conform Anexa 1B la CS. Solutiile folosite nu trebuie sa aiba efecte deteriorante pentru materialele asupra carora sunt utilizate si sa nu implice risc de toxicitate; Prestatorul va asigura utilajele, echipamentele si ustensilele necesare efectuarii prestatiilor; Prestatorul va demonstra ca detine echipamente specifice necesare efectuarii serviciilor de curatenie: aspiratoare de praf pentru asigurarea curateniei min. 4 buc.
Personalul prestatorului va fi de minim 48 persoane si va respecta regulamentele si legislatia in vigoare referitoare la desfasurarea activitatilor in spatiile achizitorului; Prestatorul va raspunde de bunurile deteriorate din culpa proprie si dovedita, aflata in spatiile in care se presteaza serviciile de ordine si curatenie.
Nota:
A) In temeiul art. 160 alin. 1 din Legea 98/2016, modificata si completata, termenul limita pana la care operatorii economici interesati de participarea la procedura de achizitie publica au dreptul de a solicita clarificari in legatura cu documentatia de atribuire este de 20 zile inainte de termenul limita de depunere a ofertelor. B) Conform obligatiei prevazute la art. 160 alin 2 din Legea 98/2016, modificata si completata, autoritatea contractanta va raspunde in mod clar si concret la toate solicitarile de clarificari in a 11 a zi inainte de termenul stabilit pentru depunerea ofertelor. Orice solicitare de clarificare transmisa dupa data mentionata la punctul A), va pune autoritatea contractanta in imposibilitatea de a oferi un raspuns in termenul mentionat la punctul
B) si drept urmare orice solicitare de clarificare in afara termenelor mentionate se va considera tardiva. Atat solicitarile de clarificari ale operatorilor economici in legatura cu documentatia de atribuire, cat si raspunsul autorităţii contractante la solicitările de clarificări sau informaţii suplimentare, primite în condiţiile art. 160 alin. (1) din Lege, se postează în SEAP la secţiunea specifică, disponibilă în sistemul informatic.

DEPUNERE OFERTA
Data limita: 21.08.2023 15:00

EVALUARE CALIFICARE SI TEHNICA
Data limita: 21.02.2024 18:00

EVALUARE FINANCIARA
Data limita: 21.02.2024 18:00

mirceaeliade

#799
De ce naiba nu fac aceiasi chestie si pe A3 pana la Ploiesti?  Si acolo totul e gata construit! Ce lipseste pe A3 dar este pe DEx12?

dumbravaandrei

pai pe A3 s-au mai eliberat AC-urile pentru terminarea spatiilor de servicii? ???

ijwtsh

O intrebare de la un om care a dezvoltat relativ recent o pasiune pentru infrastructura: de ce pe A1 e plin de benzinarii (si implicit parcari), iar pe A3 bate vantul? Motivele la care ma pot gandi este ca A1 este "principala" autostrada si e si cea mai lunga. Dar deja ar trebui sa inceapa sa se construiasca. Imediat va fi legat Nadaselu de Targu Mures, iar nu peste mult timp pana la Santamarie.

Chiar daca fix acum nu se preteaza, mi s-ar parea normal ca o benzinarie sa inceapa sa faca pasul asta deja pentru ca ma gandesc ca nu se construieste cat ai zice peste, plus ca presupun ca va fi "bataie" pe locuri la un moment dat, mai ales ca nu sunt tare multe parcari.

dumbravaandrei

#802
Pentru ca niste idioti (nu dam nume) scot la licitatie operarea spatiilor de servicii dupa ce expira garantia lucrarii... basca, tot ei nu sunt in stare sa scoata la licitatie macar intretinerea celor terminate si stam cu unele inchise de ceva vreme...

MarcoPolo

Imediat dupa intrarea intrarea in tara, sau chiar inainte de iesire (deci pe ambele parti ale autostrazii), sunt 2 benzinarii OMV care par a fi terminate, insa abandonate. Parcarile respective nu sunt legate (inca) la corpul autostrazii.
Nu am fost atent la kilometraj, si nici pe google maps nu apar, deci nu pot sa precizez exact locatia. As zice aprox la jumatatea distantei intre nodurile Nadlac si Pecica.
Stie cineva ce e cu ele? Le-a construit OMV si nu a mai primit aprobare de conectare? Exista sanse sa fie date in folosinta in viitorul apropiat?

klax187

s-a mai discutat de acele benzinarii.
Am inteles ca au fost construite "la bluff" in speranta ca vor primi autorizatie sa se conecteze la autostrada. Nu a fost sa fie asa.
Nu inteleg cum au oferit autoritatile locale AC pt benzinarie.

MarcoPolo

^ Scuze, mi-a scăpat discuția anterioară.
Ciudat, și cum au primit AC, și cum au "îngropat" atâția bani aiurea. Par a fi complete, deci au costat ceva.
Vreo șansă sa fie utilizabile cândva? Sau vor fi abandonate?
Intr-un fel orice spatiu de servicii adițional e binevenit, pe de alta parte nu ar fi fair fata de cei ce au câștigat licitațiile pe spațiile existente și care și-au făcut un business plan ținând cont de concurenta.

JohannDB

  Referitor la OMV-urile de pe A1, km 569-570, după Rompetrol de după "Pecica-nod" spre Nădlac 2, de la km 558 și până la ieșirea ADR spre Nădlac 1 (vechi), acestea sunt aproximativ vis-a-vis una de alta.... Din ce "se știe", e că au fost construite pe un teren privat/cumpărat (de aceea și sunt la o oarecare distanță, mai mare, față de autostradă, comparativ cu restul stațiilor de pe parcurs.... Conectarea la autostradă pare a fi o "problemă de principii" deoarece sunt (stațiile) pe teren privat și nu pe teren concesionat și "cineva" a spus că "pa și pusi" conectare, ca represalii pentru lipsa concesiunii..... Asta se spune "în folclor" !! Adevărul ?? E undeva pe aici, pe la mijloc......





Powered by API/PUM imgur uploader

timisoreanul

Nu cred ca adevarul e undeva la mijloc. Eu sunt client OMV si m-as fi bucurat ca si ei sa liciteze pe spatiile dintre Nadlac si Sibiu. Nu au facut-o, decat in a doua licitatie pentru o benzinarie pe langa Miercurea Sibiului. Evident ca nu e posibil ca oricine are un teren invecinat autostrazii sa construiasca acolo ce benzinarie doreste, nu ar fi corect fata de concesionarii care platesc taxe substantiale. Nu suntem chiar tara lui Papura Voda, avem totusi niste reguli, iar in contextul Schengen trebuie sa le si aplicam la sange austriecilor in orice situatie.

mirceaeliade

QuoteA fost inaugurate prima parcare sigura si securizata pentru camioane din sudul Romaniei, la standard europene. Este localizata in judetul Prahova, pe Centura Ploiestiului – DN1 (comuna Strejnicu), cu acces direct din centura. De altfel, in proximitatea acesteia, avem in dezvoltare si unul dintre pasajele rutiere denivelate pe care le vom construi prin PNRR, localizat la intersectia DN 1 (km 61+900) cu DJ 129 (comuna Strejnicu).
Astfel, aceasta parcare construita la standarde europene este incadrata la nivelul Gold si ofera soferilor, printre altele:

70 locuri parcare securizate
optiuni de cumparare si consum de alimente si bauturi disponibile 24/7
zone de servit masa
spatiu generos pentru recreere
grupuri sanitare + dusuri
spalatorie haine
conexiune la internet
surse de alimentare pentru uz personal
src

elphax

"Începând de astăzi, 1 noiembrie, până la începutul anului viitor sunt închise parcările de pe autostrada A1, după cum urmează: km 312, sensul Sibiu – Deva (nodul rutier Sebeș Vest), km 409, ambele căi (în apropiere de nodul rutier Holdea), și km 471, ambele căi (Topolovățu Mare, jud. Timiș). Participanții la trafic vor putea folosi spațiile concesionate din parcările de pe autostrada #A1, precum și spațiile de servicii din PTF Nădlac II."
DRDP Timișoara pe Facebook

Nu mai sunt bani?