Spațiile de servicii pe drumurile din România

Started by Ionut, October 20, 2016, 07:17:39 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

Am oprit la spatiul de servicii de pe A1 dintre Topolovatu Mare si Izvin (aproape de Recas, jud. Timis). Am fost destul de multumit. Curatenie in parcare, mirosul in interior acceptabil, sapun disponibil (nu la toate dozatoarele, dar era), apa ok. Asta la barbati. Si sotia a mers la femei si nu mi-a zis nimic, deci presupun ca a fost si acolo ok.

Cu totul alt spectacol in Ungaria pe M5 sau M1 (pe M5 la km 67 o mizerie de nedescris afara, PUȚEA a urina si altele IN PARCARE, toate națiile din balcani, incl. turci - pe M1 ceva mai bine, dar in KFC-ul de acolo scaunele erau lipicioase si murdare si mirosea prost). In Austria iar f. bine peste tot. In Germania mediocru, ca de obicei, iar in parcarile fara benzinarii ceva greu de suportat, mai rau decat in Ungaria, am renuntat sa opresc. Nu poate fi descris.

Recomand asadar sa opriti in Austria inainte de a ajunge in Germania. Calitatea mancarii este si ea mult peste cea din Germania, dar costa de altfel cam dublu in Austria (un espresso undeva peste 3 euro, cafea 5 euro, o mancare de snitel de pui cu legume (delicioasa) 18 euro - spre comparatie in Germania pe autostrazi nu prea costa nimic peste 11-12 euro, iar cafeaua e sub 3, espresso de regula 1,69).

Revenind la Romania, am mers de mai multe ori si pe A2, acolo de fiecare data sunt multumit. Chiar si cand e f. aglomerat, de obicei e ok - cu mici exceptii, dar na, cand e coada la buda nu se poate sa miroasa a trandafir.

Si in final pe Valea Oltului am oprit in august de 3 ori la restaurantul Dada (intersectie DN7 cu varianta Calimanesti in nord), de fiecare data super multumit, mancarea excelenta. Doar servirea nu prea face fata cand e plin restaurantul (si e cam plin tot timpul), dar secretul e sa nu stai fix in coltul opus cu barul si sa te bagi in seama cu chelnerita de la inceput. Avantaj la oprirea la acest restaurant: tot acolo este si o benzinarie si in timp ce astepti mancarea poti sa te duci sa alimentezi.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

carutasul

Azi venind dinspre Ploiești pe A3 am observat că în majoritatea spațiilor de servicii ( nu am văzut dacă chiar în toate) toaletele au ajuns într-un stadiu destul de avansat ( polistiren pe exterior, prima dinspre Ploiești chiar arăta aproape gata) . Cât de cât un pas înainte. Nu cred că mă înșel dacă spun că de când s-a finalizat intrarea în oraș traficul pare că a crescut puternic.

Cristi N

Eu parcurg portiunea asta cam o data la doua saptamani si traficul este in continua crestere. Initial A3 era pustie, traficul a tot crescut usor, apoi exact cum zici tu, odata cu finalizarea segmentului Popasului FdG/Gherghita s-a vazut o crestere brusca, iar de atunci parca e o crestere si mai pronuntata fata de ce era inainte.
Sunt uimit ca nu apar cozi foarte mari la cele 2 intersectii: A3 x Petricani si Gherghitei x Colentina. Probabil situatia se va mai relaxa putin cu finalizarea FdG si apoi se va agrava din nou cu deschiderea primului tronson din A7.

Ionut

CNAIR pregătește licitații pentru 18 stații de încărcare a automobilelor electrice, pe A1 și A2

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) are în pregătirea lansarea licitațiilor pentru circa 18 stații de încărcare destinate mașinilor electrice, care vor fi amplasate pe diferite segmente ale autostrăzilor A1 și A2. Informația reiese dintr-un document oficial al Ministerului Transportului care precizează că, în prezent, CNAIR elaborează documentele aferente necesare demarării licitației publice. Vor fi încheiate astfel contracte care au ca obiect principal instalarea de stații de încărcare pentru mașini electrice în Spații de Servicii situate pe tronsoanele de autostradă Nădlac - Arad - Timișoara - Lugoj - Deva - Orăștie - Sibiu (A1) și București - Medgidia - Constanța (A2).





Profit.ro

Dominik

You're in Steelers Country

Allex

Cine zicea ca CNAIR nu gandeste cu perspectiva la viitor. Nu avem pe A1 intre Sibiu si Nadlac inca benzinarii adevarate (doar containerele alea unse stai si 30 de min sa alimentezi) dar facem statii de incarcare rapida pt masinile electrice. Ca e plina Romania de asemenea masini.

Nu zic ca nu sunt bune, Doamne-fereste, sunt absolut binevenite, insa momentan tot dupa combustibili fosili umbla lumea prin parcarile de pe autostrazile de la noi.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

peri

Probabil cam devreme pentru intrebarea asta, dar oare ce inseamna o statie de incarcare?
O statie incarcare = o priza sau sa consider aceste 18 statii ca fiind echivalentul a 18 benzinarii cu cate 2-3-x-n prize?

georgec

Dupa o serie imensa de prostie la LD3 CNAIR face ceva bine cu statiile de incarcare electrica care evident trebuie insotite si de benzinarii.
Nu e comparabila prostia de pe LD3 cu o mica bila alba dar totusi zic sa remarcam lucrutile de bine.

dragos76

părerea mea: "ce îi trebe chelului... tichie de mărgăritar.". Ok, e nevoie, și va fi și mai și nevoie.
Dar na, asta e ca și cel care își cumpără Ferarri dar are wc în fundul curții.

panda_no 5

Sa faca in puii mei benzinarii mai repede pe toate tronsoanele unde sunt jegurile alea care tin loc de benzinarii.
Si pe linga sa faca ce fel de statii de incarcare doresc.

gruiarew

Pe OS3 (dacă am văzut bine) avem balast stabilizat în spațiile de serviciu. Cel puțin pe partea spre Sibiu era ceva negreală pe jos.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Cristi N

După 7 ani, pe Autostrada București-Ploiești e penurie de toalete și locuri de parcare

QuoteŞapte ani au trecut de când autorităţile se chinuie să tot construiască parcări, benzinării şi toalete pe Autostrada Bucureşti-Ploieşti. Pe 70 de kilometri, şoferii abia dacă găsesc un loc unde să-şi facă nevoile. La nivelul întregii ţări, situaţia arată rău. Avem opt milione de maşini şi doar 2.500 de locuri de parcare.

O imagine rară pe Autostrada Bucureşti-Ploieşti. Şoseaua de mare viteză a fost inaugurată acum şapte ani fără parcări, benzinării sau toalete. Abia acum două luni, a apărut şi primul spaţiu sanitar, aflat la kilometrul 17.
"Abia aşteptam să găsesc o toaletă! Chiar e singura!", spune o șoferiță.

"Aici este super curat! Dar faptul că e decât una până la Ploieşti e. şi e foarte aproape de Bucureşti. Abia ieşi din Bucureşti nici n-ai de ce să te opreşti", declară un șofer.

Autostrada de 70 de kilometri nu este, însă, singurul drum fără parcări publice. În toată România, avem doar 2.500 de locuri de staţionare, în condiţiile în care peste opt milioane de autovehicule circulă zilnic pe şosele.
ALEXANDRU VÎLVOI, fondator Asociaţia România Fără Gropi: Scădem kilometrii de autostradă, unde sunt ceva mai multe parcări pentru autovehicule. Şi ajungem undeva la 1500 de locuri efectiv pe care le împărţim pe 16 mii de kilometri de drumuri naţionale, adică avem un loc de parcare la 10 km. Parctic, şi mai multă siguranţă rutieră pentru că şoferii nu au unde să se odihnească.

"Luaţi toată Centura şi dacă dumneavoastră găsiţi o parcare unde să lăsam maşina, să facem un duş, să ne facem nevoile...", spune un șofer de TIR.

Niciuna dintre parcările publice nu are pază ori camere de supraveghere. În peste jumătate, lipsesc coşurile de gunoi, mesele, băncile sau toaletele. Iar majoritatea sunt extrem de murdare.

Sunt, însă, şi exemple pozitive. Toaletele de la kilometrul 25 de pe drumul spre mare sunt curate şi chiar decorate cu buchete de flori. Anual, din rovinietă, Compania de Drumuri încasează în jur de 1,3 miliarde de lei.

Link

JohannDB

Sa faca in puii mei benzinarii mai repede pe toate tronsoanele unde sunt jegurile alea.....
   Cred că o să fie totuși niște probleme cu  o construcție "definitivă", ca stație de carburanți; de ce ?? Nu știu care este suprafața expropiată/utilizată la aceste parcări...... O construcție definitivă ar trebui să aibă "sală de mese", bucătărie (cât de cât - conform normativului minimal), grup sanitar pe sexe și dece nu, un DUȘ...., așa ca pe la nemți/austrieci, plus spațiul de "magazin".... Asta înseamnă suprafață construită mai mare și în situația asta e de văzut ce mai rămâne din "actuala" suprafață a parcării.... Ar fi culmeaa să se fi făcut expropieri minimale fără a ține cont de eventuale dezvoltări ulterioare, ce necesită.... (ați ghicit) teren....!!
   Ce am sesizat în ultima vreme la spațiile de servicii, de la noi.... Intrările sunt făcute cu niște "întortocheli" de te apucă plânsul, chiar cu un camion normal, când intrii în parcare.... Nu gândește nimeni pentru viitor, nimeni la faptul că nu intră numai turisme sau camioane "normale"..... Străinii care vin la noi se crucesc că nu văd banda de "Schwer Transport" adică agabaritice, unde să poată parca cu prioritate și trebuie să facă flik-flak-uri, printre camioanele parcate alandala (exepmlu stația MOL de pe A1 de la km 501, înainte de ieșirea de la Timișoara/Geramata/DJ 691) unde seara trebuie să miști din loc tiruri pentru a ajunge la pompa de alimentare)....... Chiar și cei care vin cu transporturi NATO au această întrebare, deoarece chiar și un tanc pe trailer are 3,30m lățime....

gruiarew

Stați calmi o să pună probabil o priză pe container, eventual si cu port USB ca să-ți poți încărca și telefonul
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

voicul

Se aude ceva de benzinarii pe A1? Nu containere, ci benzinarii, sa poti sa iei si o cafea sau ceva de mancare.

Poate ma insel, dar intre Nadlac si Sibiu, lucrul asta il faci abia dupa Pitesti!

Poate nu ar fi rau sa fie strecurata ideea asta si intr-un viitor comunicat API.