Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

cristi5

Si ca sa aiba si mai mult sens, electrificare Buciumeni-Mogosoaia-OTP, de care ar beneficia partial si varianta pe M100, Craiova-OTP, etc

frunzaverde

#286
Quote from: cristi5 on October 29, 2018, 12:52:16 PM
Interesant! Deci pe ce distante va fi linie dubla? Care ar fi frecventa maxima a trenurilor de OTP in varianta asta?

Pe toata distanta de la Bucuresti Nord la ramificatia catre Otopeni. Problema principala va ramane traversarea pachetului de macazuri intre Bucuresti Nord linia 1/2 (Craiova) si linia 10/11 (Urziceni), care, la conditiile curente de circulatie (5-15 km/h), va dura multe, multe minute (undeva intre 6 si 9 minute) si va bloca gara.

Daca se refac macazurile in Gara de Nord, s-ar putea 3 trenuri pe ora pe directie. Daca nu, 1 pe ora, pe directie, si daca-l scapi vei putea merge la pas si sari din mers in el pana traverseaza tot pachetul.

Quote from: cristi5 on October 29, 2018, 01:01:12 PM
Si ca sa aiba si mai mult sens, electrificare Buciumeni-Mogosoaia-OTP, de care ar beneficia partial si varianta pe M100, Craiova-OTP, etc

1. Buciumeni - Mogosoaia e electrificata. A fost partial demontata cat n-a fost sub tensiune (ca era Centura inchisa pentru reconstructie). Si e deschisa circulatiei, sub numele de 301BA.
2. M100 (Bucurestii Noi) - Mogosoaia va fi si ea electrificata (a fost pe vremuri, si probabil o vor remonta in regie proprie, ca nu e mare lucru; documentatia de mai sus spune ca e electrificata).
3. M700 nu e electrificata, si e problema mare cu electrificarea, ca subtraversarea 301Q nu asigura gabarit de electrificare. Se poate rezolva in multiple feluri, dar va fi nevoie de o licitatie suplimentara.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

#287
Interesant, pleaca pe o magistrala (700), se intorc pe alta (100)

Nu stiu daca are rost Ploiesti-Buciumeni-OTP din motive de lungime maxima a trenurilor in OTP. De intrat va intra poate un automotor, ceea ce se poate implementa pe Diesel: oprire la Buftea si transbordare intr-un automotor Buftea-OTP. Daca automotorul ar fi sincronizat (ca timp si peron!) in Buftea cu trenuri pe M1000, poate ar avea succes.

Sau acelasi lucru Ploiesti Vest-Buciumeni-OTP... daca acolo sunt peroane adecvate. Adica sa cobori la o linie pe peron, cu bagaje, si sa urci la cealalta linie de pe acelasi peron.

frunzaverde

Quote from: cristi5 on October 29, 2018, 01:37:53 PM
Interesant, pleaca pe o magistrala (700), se intorc pe alta (100)

Exact.

Quote from: cristi5 on October 29, 2018, 01:37:53 PM
Nu stiu daca are rost Ploiesti-Buciumeni-OTP din motive de lungime maxima a trenurilor in OTP. De intrat va intra poate un automotor, ceea ce se poate implementa pe Diesel: oprire la Buftea si transbordare intr-un automotor Buftea-OTP. Daca automotorul ar fi sincronizat (ca timp si peron!) in Buftea cu trenuri pe M1000, poate ar avea succes.

Buciumeni nu exista. Este un simplu P. Mac. - punct de macazuri. Vezi aici la minutul 12:30:



In Buftea se poate gara un ipotetic tren de Otopeni la peron alaturat cu cel de Ploiesti si vice-versa (vezi in filmulet configuratia), exista macazurile necesare. Doar ca un tren Buftea - Otopeni nu are pe cine sa atraga "local". Gara Buftea e destul de departe de oras, o sa fie atractiva doar pentru foarte, foarte putini.

Eu unul as face asa:

Trenul Brasov - Bucuresti se sparge la Ploiesti Vest. Automotorul din "coada" purcede spre Otopeni, cu opriri eventuale in Peris si Buftea. La intoarcere, se cupleaza la loc automotorul la un tren de Brasov in Ploiesti Vest. Automotorul poate fi Diesel, circuland "la roata" la un tren electric pe parcursul electric, sau poate fi multi-sistem.

Solutia se poate implementa si maine - Regio Calatori/Regiotrans practica treaba asta de ani de zile - trenul Brasov - Ploiesti Vest - Iasi este cuplat la un tren electric Brasov - Bucuresti si decuplat in Ploiesti Vest de unde merge Diesel pana la Iasi.  La intoarcere, il cupleaza in Ploiesti la un tren Bucuresti - Brasov si continua "la roata".

Si maine = bineinteles, sa existe ceva la Otopeni.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

rizzuh

@GrmmrNzi, @frunzaverde: pai noh, atunci e clar, dublare M700 ciuciu, doar cu ocol prin triaj sau triunghiul Post Rudeni. In ce stare este linia de la Post Rudeni pana la M100 (sau 900, cum i-o zice)?

Sorinus

Scuze dar nu pricep de ce trebuie sa traga la liniile 1/2. De ce nu trage la liniile 10-14 si face dreapta spre Mogosoaia? Trenurile vechi spre PO Aeoroport trageau la linia 14.

rizzuh

Pai daca vine pe M100 (liniile de Craiova), alea dau direct in liniile 1-2. Ori ca le trag la liniile 1-2 si dupa pleaca spre OTP peste toate macazurile, ori ca mai intai trec peste toate macazurile pana la liniile 10-11 si dupa pleaca direct spre OTP, tot trebuie sa traverseze aproape toate liniile din GdN (doar M800 n-ar mai fi nevoie, nu are de ce sa ajunga la liniile 13-14), deci o sa blocheze toata gara, pentru ca macazurile sunt praf.

Gendan

Oportunitate sa punem presiune sa schimbe macazurile? Zic sa incercam totusi. Poate le e asa de frica de o diagonala ca or sa le schimbe. Also, optimism 166%.

frunzaverde

#293
Quote from: rizzuh on October 29, 2018, 04:10:43 PM
@GrmmrNzi, @frunzaverde: pai noh, atunci e clar, dublare M700 ciuciu, doar cu ocol prin triaj sau triunghiul Post Rudeni. In ce stare este linia de la Post Rudeni pana la M100 (sau 900, cum i-o zice)?

Pai solutia asta e fix dublarea M700. Doar ca in loc sa avem un pachet izolat numit M700 pe partea dreapta a garii, M700 intra pe partea stanga a garii (liniile 1-2) si iese pe partea dreapta a garii (liniile 10-12).

Dublarea M700 pe amplasamentul curent (pachet pe dreapta garii) ar fi fost oricum tehnologic imposibila (M700 e linie simpla inghesuita intre M1000 si M800). Nu poti intra peste M800 pentru ca M800 este oricum un biet semi-pachet, linie simpla, care nu se poate extinde spre dreapta din cauza atelierelor, fiind condamnata sa ramana pentru totdeauna linie simpla spre Constanta.

Pentru capacitate mare, va fi nevoie de o traversare denivelata peste pachetul central (1000), dar asta va fi oricum necesar la Gara de Nord pentru cresterea capacitatii garii.

Quote from: Gendan on October 29, 2018, 05:38:59 PM
Oportunitate sa punem presiune sa schimbe macazurile? Zic sa incercam totusi. Poate le e asa de frica de o diagonala ca or sa le schimbe. Also, optimism 166%.

Pai aproape sigur or sa le schimbe, cel putin pe diagonala necesara pentru trenurile astea. Nu imi imaginez ca se va tarai trenul de la linia 1 la M700 pe toate abatutele alea chinuite cu 5 km/h, ca mai repede alergi pana la aeroport. Dar probabil mai "cand e gata" terminalul la Otopeni...

Quote from: rizzuh on October 29, 2018, 04:10:43 PM
doar cu ocol prin triaj sau triunghiul Post Rudeni.

Nu se intra prin triaj. Se intra direct 100/900 (Craiova) -> Ram. Rudeni -> Ram. Colentina.

Starea liniei 100 -> Rudeni e circulabila, dar dat fiind ca fac lucrari, or sa vina cu DESECUL si cu Plasser-ul si o rezolva si pe asta. E doar un km jumate, si fiind circulabila si circulata, pot s-o faca in regie proprie fara probleme.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

#294
Daca vine un Desiro dinspre Aeroport la liniile 1-2 (cu ocol pe M900 din cate am inteles), de ce nu face returul spre Aeroport tot pe unde a venit? (probabil e prosteasca intrebarea, dar nu-mi cade fisa pe moment...)

frunzaverde

#295
Quote from: tom_sawyer on October 29, 2018, 06:20:04 PM
Daca vine un Desiro dinspre Aeroport la liniile 1-2 (cu ocol pe M900 din cate am inteles), de ce nu face returul spre Aeroport tot pe unde a venit? (probabil e prosteasca intrebarea, dar nu-mi cade fisa pe moment...)

Din motive de capacitate. Pe linie simpla, pe 700 in configuratie curenta, greu ar putea scoate 1 tph pana la aeroport, mai ales cu trafic intercalat de Urziceni si Galati.

Asa, dubleaza linia, si pot asigura o capacitate de 5-7 ori mai mare. Problema cu frecventa dispare. Iar operarea pe fir dedicat pe dubla (sa zici ca aeroportul merge pe 700 si urziceniul iese pe 900->301L) nu asigura cine-stie-ce crestere de capacitate (2x fata de linie simpla fata de 5-7x pe o linie dubla reala), si e enervanta in draci pentru regulator si pentru impiegati. In Romania se practica intr-un singur loc, pe Faurei - Buzau, unde una din linii are 80 km/h VS, cealalta 30 km/h.

Daca s-au apucat sa reactiveze racordurile alea abandonate din 2001-2003, si sa dubleze Mogosoaia, mi-e destul de clar ca or sa intre sa refaca si niste macazuri la GdN si o sa bage niste banuti si in GdN - Bucurestii Noi - P. Rudeni. Ca asta va fi maruntis fata de astea doua lucrari.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

#296
In plus trenul de aeroport trebuie sa plece intotdeauna de la aceeasi linie sau pereche de linii. Daca ai de ales intre linia 1-2 si linia 10-11 si dintr-un motiv sau altul (intarziere tren sa zicem) te duci la cea gresita, pierzi trenul si zborul.

dr4qul4

 Linia 1 este cea dinspre Dinicu Golescu si 14 este cea dinspre Calea Grivitei.
Din moment ce trenul de Otopeni pleaca spre est si vine dinspre vest, nu ar fi mai ok daca ar trage la liniile din mijloc (6-7 sa fie mereu acelasi peron)
Eu vad o configuratie de genul acesta in gara (de la V la E sau Dinicu Golesc  => Calea Grivitei) : Craiova - Pitesti - Aeroport - Ploiesti - Constanta
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

frunzaverde

Quote from: dr4qul4 on October 29, 2018, 10:33:04 PM
Linia 1 este cea dinspre Dinicu Golescu si 14 este cea dinspre Calea Grivitei.

Exact.

Quote from: dr4qul4 on October 29, 2018, 10:33:04 PM
Eu vad o configuratie de genul acesta in gara (de la V la E sau Dinicu Golescu  => Calea Grivitei) : Craiova - Pitesti - Aeroport - Ploiesti - Constanta

Probabil vor face in felul asta pentru ca atat trenul dinspre Otopeni cat si cel inspre Otopeni sa treaca peste un numar similar de macazuri pe abatuta (pentru a echilibra uzura complexului de linii si timpii de parcurs "inspre" si "dinspre"). Optim pare a fi a-l trage la liniile 3-4, dar o sa vedem ce frecvente vor fi si cum vor aranja complexul

Liniile sunt folosite de obicei cam asa:
- Chiajna 1/2, 3/4, Chitila 3/4, 5/6, 7/8, 9/10, Urziceni 9/10-11/12, Constanta 9/10-11/12-13/14. Asta e de obicei dispunerea optima. Bine, poti iesi de la 1 spre Constanta si de la 14 spre Craiova, nu exista restrictii de "se poate", exista restrictii de "cel mai usor". Pitestiul si Ploiestul pot iesi optim pe aceleasi linii, se separa de-abia dupa Chitila.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Sorinus

Si e fezabil sa finalizeze aceste lucrari, supratraversarea DN1 (ca mai nou e pe piloni), si terminalul de la OTP, in un an?