Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

CFR vrea să construiască o clădire în Punctul de Oprire Otopeni, peroane și facilități pentru persoanele cu dizabilități, totul până în trimestrul I 2020, se arată într-un răspuns transmis de CFR la solicitarea HotNews.ro.

,,În vederea creşterii capacităţii de trafic a Magistralei 700 Bucureşti Nord – Urziceni – Brăila –Galaţi, s-a demarat etapa de elaborare a documentaţiei tehnico-economice pentru dublarea liniei CF pe distanţa Mogoşoaia – Baloteşti şi pentru modernizarea P.O. Otopeni (peroane, cladire, facilităţi pentru persoanele cu dizabilităţi). În funcţie de valoarea investiţiei, aprobarea indicatorilor tehnico – economici se va face în conformitate cu prevederile art. 42 din Legea 500/2012 privind finanţele  publice. După aprobarea indicatorilor tehnico – economici, se va achiziţiona integrat serviciul ,,design and build" pentru proiectarea și execuţia lucrărilor. Se estimează începerea lucrărilor în trimestrul I 2019 şi finalizarea în trimestrul I 2020 (12 luni)", transmite CFR.

Pe de altă parte, surse din minister susțin că este luată în calcul și varianta ca trenurile actuale spre Aeroport, pe magistrala spre Urziceni, să folosească o linie de cale ferată dinspre Balotești spre Aeroport care ajunge foarte aproape de pista Nord. Pe această cale feroviară în prezent este adus combustibilul prin vagoane-cisternă în zona aeroportului. Din acel loc călătorii ar urma să fie preluați de microbuze sau autobuze până la terminalele plecări/sosiri.





Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

#166
Quote from: tom_sawyer on April 26, 2018, 03:57:35 PM
Revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord – Aeroport International Henri Coanda Bucuresti

Ofertanti:

1. Consis Proiect SRL
2. Baicons Impex SRL

Data limita de evaluare a ofertei: 22.08.2018 18:00

Desi data limita era in august, au incheiat deja evaluarea financiara (06.06.2018) si statusul e "deliberare". Stim cine a castigat?
183103

tom_sawyer

QuoteAGERPRES: În 2020 cum vom asigura legătura Otopeni - Gara de Nord?

Lucian Şova: Mi-am asumat - şi nu concep să se întâmple altfel - cei de la CFR SA să termine calea ferată spre aeroport. Chiar le-am cerut să se focuseze - ceea ce au şi început de altfel - pe dublarea liniei de cale ferată şi dezvoltarea şi pe segmentul către aeroport a liniei ferate cu resurse proprii, asta pentru că-mi doresc să evităm riscul de a ne bloca în nişte proceduri de achiziţie publică pentru lucrări, însă nu vom putea evita aceste proceduri pentru săparea tunelului pe sub DN1, având în vedere că nu ne dorim să creăm probleme de trafic pe DN1. Cei de la companie mi-au dat informaţii că există tehnologie care să poată să facă acest tunel de o manieră nedistructivă, deci nu după modelul cut&cover, ceea ce înseamnă să faci gaura şi apoi să pui capac deasupra, situaţie care ar fi condus la probleme în traficul pe DN1. Pentru tunel probabil vor aplica şi vor dezvolta o procedură de licitaţie, în rest o vor dezvolta cu resurse proprii.

Şi, mai important decât atât, în lumina ultimelor discuţii pe care le-am avut cu cei de la Organismul Intermediar pentru Transport, putem accesa fonduri europene şi pentru finanţarea acestui proiect, care nu este foarte mare. Ar fi în jur de 50 de milioane de euro, făcut foarte bine, inclusiv cu gară de dimensiuni rezonabile.

Totuşi, pentru că în România din păcate lucrurile se întâmplă de o manieră mai degrabă nefericită decât optimistă, suntem pregătiţi să facem transportul până la gara Otopeni, la Halta Otopeni, pe care să o modernizăm - lucru pe care îl au în vedere în paralel cei de la CFR SA - şi să asigurăm un shuttle bus între aeroport şi această haltă. Asta este practic o variantă pe care nu o exclud, pentru că e bine să nu exclud ceea ce ar putea fi mai rău, dar sunt extrem de determinat să susţin toate eforturile şi să monitorizez toate eforturile pe care le fac cei de la CFR SA să facă de o manieră temeinică, de bună calitate şi în timp legătura la aeroport pe cale ferată cu gară în perimetrul aeroportului.

agerpres.ro

GDPR


nenea_hartia

^ Credeam că te-ai obișnuit până acum cu fanfaronada, termenele aruncate la plesneală și ruptura totală cu realitatea :-[.

@Dl. ministru Șova: eu zic să nu licitați nici tunelul, eu am două echipe de zugravi care nu prea au de lucru, că lumea e plecată în vacanță, și mă gândesc să-l facem noi.

carutasul

avem niște cârtițe de la SRI prin minister, sapă ei  :)

tom_sawyer

Proiectul de Ordin al ministrului transporturilor pentru aprobarea Strategiei de dezvoltare a infrastructurii feroviare 2018 -2022

anexa 15: strategie conexiune aeroport

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 14.07.2018

tom_sawyer

#172
Experiment ProTV.  Timp de parcurs Gara de nord - Aeroport Otopeni:

- cu masina: 30 min
- cu trenul (+microbuz): 40 min
- cu autobuzul RATB: 46 min

Apropo, cat se estimeaza ca s-ar face cu metroul M6?

cristi5

Cele 40 min cu trenul includ acel microbuz. Nici trenul nici microbuzul nu au AC... In microbuz reporterul era singurul pasager...

Pe de alta parte e clar ca un tren direct la OTP ar bate tot.

cristi5

https://www.g4media.ro/calea-ferata-care-va-lega-bucurestiul-de-aeroportul-otopeni-solutie-complicata-pentru-pasageri-cfr-semneaza-contractul-pentru-proiect.html

Calea ferată care va lega Bucureștiul de Aeroportul Otopeni, soluție complicată pentru pasageri. CFR semnează contractul pentru proiect
ANALIZE • 14 IULIE 2018 • MAGDA MUNTEANU

CFR urmează să semneze luna aceasta contractul cu firma care va realiza noul studiu de fezabilitate pentru calea ferată ce va lega Bucureştiul de Aeroportul Otopeni, potrivit datelor furnizate G4Media.ro de Ministerul Transporturilor. Cele patru variante propuse vor duce însă la apariţia unor trasee extrem de complicate pentru utilizatori şi presupun schimbarea mai multor mijloace de transport. Linia de tren de 97 de milioane de euro, finanţată din fonduri europene, ar putea fi dată în funcţiune în 2022, în cel mai optimist scenariu, şi ar putea include un pasaj subteran pe sub DN1.

Cum s-ar ajunge de la Piaţa Unirii la Aeroportul Otopeni. Caietul de sarcini pe baza căruia consultantul trebuie să propună o soluţie de construire a căii ferate identifică 4 variante posibile:

În primele două variante, cetăţeanul va trebui să ia metroul de la Piaţa Unirii la Gara de Nord. De acolo va merge cu trenul până la o gară aflată în imediata vecinătate a aerogării de la aeroport şi a Terminalului 1. Tehnic vorbind, cele două scenarii presupun o ramificaţie din magistrala Bucureşti Nord – Urziceni la Mogoşoaia şi, respectiv, în zona Odăi. Ambele presupun construirea unui pasaj subteran pe sub DN1.
A treia variantă presupune racordarea la infrastructura feroviară existentă la Baloteşti, tot pe magistrala Bucureşti – Urziceni, după ce calea ferată trece de DN1. S-ar construi apoi o cale ferată până la terminalul plecări al aeroportului. Este o variantă mai ieftină pentru că nu mai presupune construirea pasajului subteran.
A patra variantă presupune construirea unui sistem monorail, adică a unui tren automat din Odăi, pe magistrala Bucureşti – Urziceni, până în imediata vecinătate a terminalelor de sosiri-plecări ale aeroportului. Nu se dau mai multe detalii referitoare la parcursul acestui monorail.
Caietul de sarcini nu menţionează dacă pasagerii vor lua un tren direct din Gara de Nord până la Otopeni sau vor trebui să îl schimbe în gara de legătură.

Ministrul transporturilor, Lucian Şova, este convins că soluţia aleasă va fi cea a pasajului subteran şi a afirmat, într-un interviu pentru Agerpres, că grija sa cea mai mare este să nu creeze probleme de trafic pe DN1 în timpul construcţiei pasajului.

,,Dacă tot cheltuim atâţia bani pentru studiul de fezabilitate, era minimal ca în faza de prelicitaţie să se studieze şi o variantă de supratraversare a DN1 pe un pod. Ar fi fost mai ieftină, mai uşor de construit şi cu mai puţin deranj pentru DN1", spune Cătălin Drulă (USR), membru al Comisiei pentru transporturi şi infrastructură din Camera Deputaţilor. Potrivit acestuia, autorităţile au impus în caietul de sarcini trecerea prin pasaj subteran fără să aibă o fundamentare serioasă pe această temă.

Cine face studiul. Doar două firme, care au câştigat numeroase licitaţii cu CFR în ultimul deceniu, au depus oferte pentru contractul de consultanţă de 587.000 de euro. După semnarea contractului, consultantul va avea la dispoziţie cinci luni pentru a revizui studiul de fezabilitate realizat deja în 2008 pentru acelaşi proiect şi a face propriile propuneri. Iată care sunt cele două firme ce au depus oferte în aprilie:

Baicons Impex, deţinută de omul de afaceri Marin Baicu, anchetat de DIICOT într-un dosar de spălare de bani, delapidare şi evaziune fiscală
10 din cele 30 de contracte de consultanţă încheiate de CFR din 2012 până în 2017 au fost câştigate de Baicons sau de consorţii în care acesta a fost implicat. Valoarea totală a proiectelor este de 11,8 milioane de euro. La sfârşitul anului trecut, opt din cele 10 proiecte aveau întârzieri de livrare, potrivit datelor prezente pe site-ul CFR
Companiei i-a scăzut constant profitul în ultimii şase ani, iar în 2017 a înregistrat pentru prima dată o pierdere netă de 2 milioane de lei
Compania prezintă un risc de insolvenţă mare, potrivit raportului Termene.ro
Consis Proiect, deţinută iniţial de acelaşi om de afaceri Marin Baciu şi vândută companiei spaniole de consultanţă Prointec
A încheiat 60 de contracte cu CFR în perioada 2007-2016.
Datele de pe site-ul CFR arată că în 2017, un proiect de 7,8 milioane de lei câştigat de acesta în 2015 pentru realizarea unui ,,studiu de fezabilitate pentru modernizarea liniei feroviare Caransebeş-Timişoara-Arad", se afla în stadiu de execuţie 0. Studiul avea termen de execuţie de 21 de luni
Anul trecut compania a înregistrat o pierdere netă de 603,000 lei
Este implicată, alături de Baicons Impex, în proiecte de infrastructură controversate
Dacă studiul de fezabilitate va fi gata în decembrie, guvernul va trebui să dea o hotărâre de guvern prin care să-şi asume această decizie investiţională. Apoi trebuie făcută licitaţia pentru partea de proiectare şi construcţie. Conform caietului de sarcini, această licitaţie va fi lansată la 11 luni de la semnarea contractului, deci în iunie 2019. Pentru proiectele de acest gen, durează între 8 luni şi trei ani de la lansarea licitaţiei până la semnarea contractului. Deci, într-un scenariu pozitiv, s-ar semna un contract de proiectare şi execuţie în ianuarie 2020.

După realizarea proiectului tehnic, care ar dura cel puţin trei luni, ar putea începe construţia în aprilie 2020. Este puţin proabil ca timpul de construcţie să fie mai mic de 18 luni, deci linia ferată ar putea fi gata, cel mai devreme, în 2022. ,,Proiecţia cu 2022 este foarte optimistă. Calendarele CFR au întârzieri de realizare de 4-5 ani în medie", spune Drulă.

Până la construirea noii căi ferate, ministrul Şova spune că ia în calcul asigurarea unui shuttle bus între aeroport şi halta Otopeni. Întrebaţi de G4Media.ro câte shuttle-uri urmează să achiziționeze ministerul în acest sens şi cu ce frecevenţă ar urma să circule, reprezentanţii Ministerului Transporturilor au răspuns evaziv că vor putea da aceste răspunsuri după finalizarea studiului de fezabilitate.

tom_sawyer

^ Au calculat ca SF-ul ar fi gata in 5 luni de la semnarea contractului. Fals. Extras din caietul de sarcini:



Faza I e racordarea la aeroport prin linie simpla neelectrificata.

Faza II presupune dublare si electrificare.

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on April 26, 2018, 03:57:35 PM
Revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord – Aeroport International Henri Coanda Bucuresti

Valoarea estimata fara TVA: 2,700,809 RON

Ofertanti:

1. Consis Proiect SRL
2. Baicons Impex SRL

Stare procedura: Atribuita (in 18.07.2018 01:30)

Valoarea totala finala a contractului sau a contractelor    2,500,000 RON 

Numele si adresa operatorului economic caruia i-a fost atribuit contractul:  BAICONS IMPEX S.R.L.


TibiV

CFR SA a semnat contractul pentru reactualizarea studiului de fezabilitate pentru modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord - Aeroportul Internaţional Henri Coandă


Bucureşti, 19 iulie 2018

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA şi SC BAICONS IMPEX S.R.L au semnat contractul, în valoare de 2.5 milioane lei, pentru reactualizarea studiului de fezabilitate necesar modernizării liniei de cale ferată Bucureşti Nord - Aeroportul Internaţional Henri Coandă (AIHCB), cu o durată de implementare de 12 luni şi finanţare asigurată din fonduri externe nerambursabile.

Studiul de Fezabilitate are drept scop selectarea variantei de legătură pe calea ferată între staţia Bucureşti Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă, în conformitate cu standardele impuse pentru Coridoarele Europene şi Coridoarele TEN-T, şi va fi elaborat în două etape:

Etapa I - analiza tehnico-economică pentru cele 4 variante posibile de conectare, din care se va selecta varianta finală:
-          linie simplă neelectrificată, cu racordare din linia magistrală 700, cap Y Mogoşoaia care subtraversează DN 1 cu asigurarea gabaritului de electrificare, cu o staţie c.f. situată în imediata vecinătate a aerogării AIHCB și Terminalul T1 al AIHCB,
-          linie simplă neelectrificată, cu racordare din linia magistrală 700, în zona PO Odăi, care subtraversează DN 1, cu asigurarea gabaritului de electrificare, cu o staţie c.f. situată în imediata vecinătate a aerogării AIHCB și Terminalul T1 al AIHCB,
-          linie simplă neelectrificată, cu gabarit de electrificare, cu racordare din staţia Baloteşti la Terminalul Plecări AIHCB.
-          varianta de traseu în sistem MONORAIL cu puncte de îmbarcare/debarcare din PO Odăi şi din imediata vecinătate a terminalelor de sosiri - plecări ale AIHCB.

Etapa a II-a - dezvoltarea variantei selectate în Faza I prin elaborarea documentaţiei tehnico-economice pentru lucrări de electrificare, centralizare electronică și racordare la Terminalul T2 Nou, zona Cargo și conexiunea cu Metroul.

Studiul de fezabilitate se va elabora în concordanţă cu prevederile noului PUZ al AIHCB, corelat cu accesul public al persoanelor la viitorul terminal aeroportuar, dar şi cu toate studiile de fezabilitate/ proiectele Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB), S.C. Metrorex S.A. și Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), aflate în diferite faze de implementare.

http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2018/4357-19-iulie-2018-cfr-sa-a-semnat-contractul-pentru-reactualizarea-studiului-de-fezabilitate-pentru-modernizarea-liniei-de-cale-ferata-bucuresti-nord-aeroportul-international-henri-coanda
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

#178
Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a declarat joi că pe ruta Gara de Nord - Aeroportul Otopeni va fi gata ,,cu siguranţă" calea ferată, nu însă şi tronsonul de metrou, astfel că la Campionatul European din 2020 suporterii vor avea tren, nu şi metrou.

,,A fost găsită soluţia - deocamdată, la nivel informal - de a se devia de la linia ferată Bucureşti-Otopeni, cu supratraversarea DN1 şi apoi continuarea liniei, pe piloni, până la etajul 1 al terminalului de pasageri din Aeroportul Otopeni. Studiul de fezabilitate va fi gata peste două luni, şi le-am sugerat celor de la CFR SA să construiască partea de linie ferată în regie proprie (iar pasajul să fie scos la licitaţie), astfel încât înainte de Campionatul European să existe această legătură pe calea ferată. Va fi totul gata înainte de 2020, cu siguranţă", a spus Lucian Şova.

ZF

Acum 2 luni (vedeti mai sus) spunea de subtraversare, tunel sub DN1, acuma vrea pasaj. Si inainte de 20 20.  :lol:

rizzuh

Sa faca CFR cale ferata cocotata pe piloni in regie proprie? Acelasi CFR care nu e in stare sa decolmateze si sa consolideze singur niste podete? :lol: :lol: :lol: