Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rizzuh

Prin ram. Buciumeni este ocol semnificativ, ar mult mai bine sa electrifice linia directa catre Mogosoaia. Si sa mai tunda buruienile din Mogosoaia, arata deplorabil cand a fost facuta filamrea.

catalin_i

Într-adevăr. Parca podul de la Mogoșoaia e reparat acum, nu-i așa?

rizzuh

Da, s-a dat drumul circulatiei. Nu stiu cu ce viteza se circula acum, initial s-a circulat cu 30 km/h, urmand sa se ridice viteza dupa ce trece un anumit tonaj (ca sa se consume din tasari si sa se aseze sina bine in prima de piatra sparta).

Problema cea mai mare cu directa spre Mogosoaia este ca e linie simpla catre GdN. Mai este un fir care subtraverseaza M1000 (a fost electrificat), dar duce in triaj, are multe curbe, multe macazuri, iar in prezent este intr-o stare oribila (nu cred ca se poate circula cu mai mult de 10 km/h). A explicat frunzaverde cateva pagini mai in urma care este starea liniei.

TibiV

Nu stiu daca ati remarcat ceva interesant in filmare.
Uitati-va langa terasamentul caii ferate in stanga imaginii (dreapta trenului in sensul de mers). Adica exact unde ar trebui instalat al doilea fir la o eventuala dublare a liniei... Se vad cateva podete care arata clar ca au fost contruite pentru linie dubla, si ca acolo este locul firului lipsa.
Imediat dupa iesirea din Mogosoaia, mai exact dupa ce M700 se desparte de CFCB (26:25) par sa fie niste lucrari in paralel cu linia existenta.

Lucrarile devin foarte vizibile de la 26:25, intersectia cu Drumul Garii Odai.
Iar in Halta Odai pare un terasament bine compactat pe partea opusa fata de peronul haltei.
Terasamentul ala ramane foarte vizibil pana la 28:53, unde vedem un buldo-exca....

De aici terasamentul nu mai este atat de clar compactat, dar pare a fi in lucru pe toata portiunea pana la intrarea pe podul peste DN1 (31.30). De la pod pana la PO Aeroport (32.30) nu se vede nici o lucrare.
Dar dupa iesirea din PO Aeroport (33.30) iarasi se vad lucrari, utilaje si muncitori. La 33.48 unii par sa ingroape un cablu intr-un sant...
Lucrarile se termina la 34.30, la semnalele de intrare in gara Balotesti.

Acest video a fost publicat pe youtube pe 9 februarie 2017.
Stie cineva ce lucrari s-au facut atunci? In mod sigur este ceva legat de CFR Infra...

(Am vazut ca in multe locuri erau traverse schimbate, dar nu cred ca este nevoie sa faci ditai terasamentul pentru a inlocui  niste traverse....)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rizzuh

Mogosoaia - Balotesti are terasamentul si structurile pentru cale dubla. Trebuie taiati copatii/buruienile, nivelat, eventual consolidat in unele locuri, dar in rest se poate dubla foarte usor si ieftin. Peronul de la PO Aeroport este fix unde ar trebui sa fie al doilea fir.

TibiV

Tersamentul este vechi de 70 de ani, probabil are nevoie de mai mult decat doar defrisarea vegetatiei.
Dar in rest da, ai perfecta dreptate.

Nu inteleg de ce nu se alege cea mai rapida si ieftina solutie. Adica dublarea liniei (si electrificarea) pana la Balotesti (incepand de la Chitila, desigur).
Cred ca este mult mai simplu sa faci asta, apoi sa contruiesti o micuta gara (nu doar o copertina ca acum), sa asfaltezi 3 kilometri de strazi si sa organizezi o linie cu autobuze (de preferat articulate) din 10 in 10 minute...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Mare veste mare. :) Ieri am fost la CFR la discutii si, printre altele, am discutat cateva minute si despre M700 Mogosoaia-Balotesti. Erau foarte mandri ca vor lansa licitatia pentru dublarea caii ferate intre Mogosoaia si Balotesti. Ca este prima/singura dublare de cale ferata de dupa Revolutie. Au facut (au terminat deja, este finalizat/aprobat intern) studiul de fezabilitate intern, in-house. Este practic iminenta lansarea pe/"spre" SICAP a licitatiei de proiectare si executie dublare linie. Deci proiectare si executie.

Fonduri bugetare, nu europene. Probabil vor sa accelereze. Intr-adevar, au zis ca este terasamentul deja acolo. Nu am intrat in detalii sa intreb daca trebuie refacut, daca au facut ceva expertiza sa isi dea seama. Dar probabil scrie ceva in studiul de fezabilitate. De pret nu au zis nimic. Asteptam licitatia si atunci aflam.

Avand in vedere ca nu mai dureaza mult pana apare licitatia (nu mi-au dat un termen, dar din ce-au zis urmeaza in scurt timp, sa vedem daca nu cumva le respinge ANAP documentatia), zic sa asteptam sa vedem pret si studiu de fezabilitate in SICAP. Daca arde ceva si vreti detalii acum, dati un semn si incerc sa aflu.

@NGC, te rog daca poti sa pui pe radarul tau si licitatia asta.

GrmmrNzi

Și GdN - Mogoșoaia?

PS: Eu n-aș fi așa mândru că asta e prima dublare în aproape 30 ani...

Ionut


TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Vlad94

Exista si firul II, a fost chiar si electrificat, dar nu mai e folosit. Mai mult decat atat, in apropierea pasajului Mogosoaia s-a montat un peron chiar pe fostul terasament al caii ferate.

TibiV

Podul CFR de pe M700 peste DN1A de la Mogosoaia este pe secţiunea GdN-Mogosoaia, adică înainte de gara Mogoșoaia...

Quote from: TibiV on September 16, 2018, 10:17:33 PM
CFR a insistat "musai" sa fie tot pentru 3 fire, ca pe vremuri.
Dar pe locul unui dintre fire au construit deja un "peronel/peronas" (nu stiu care este diminutivul pentru peron...) pentru "PO Parc Mogosoaia"....
Cat de curand vor aparea oare celelalte 2 fire, daca unul este deja peron?...


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GrmmrNzi

Cum spunea frunzăverde, și n-am nici un motiv să nu-l cred, firul 2 a fost folosit doar pentru acces direct în triaj, nu pentru călători. Deci dublarea pe tronsonul ăsta presupune un pic mai mult decât refacerea liniei și a catenarei. Altfel trenurile care vin de la aeroport vor trebui să traverseza pe macazuri, cu 15 kmh, ambele fire ale M1000. Și să treacă prin triaj cu 30 kmh probabil.

Propunerea lui (la care subscriu) era o diagonală denivelată de acolo de unde fostul fir 2 "răsare" din pasajul subteran înspre peroanele ale Gării de Nord de unde pleacă trenurile spre Otopeni.

Și refacerea liniei 1, care e separată de M1000 încă de la Basarab, deci încă nereabilitată.

Ionut

Acum, (aproape) live din Comisia de Transporturi din Camera Deputatilor.
Declaratii Sova si Neaga.

Sova. SF pentru legatura B-OTP gata in noiembrie. S-a obtinut certificat de urbanism, se obtin si alte avize cam intr-o luna (promisiune). CFR pregateste licitatia pentru executie. Solutie: estacade peste DN1. Pret cam 90 milioane euro. Executie un an/sub un an cu un constructor serios. Consultanta interna de la CFR. Daca nu accepta UE asa, se merge pe finantare bugetara.