News:

.

Main Menu

Poduri, pasaje și viaducte

Started by davyl, October 13, 2011, 04:39:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

rizzuh

Am o curiozitate legata de podul peste Buzau de pe DN2: https://goo.gl/maps/zK2n6PqfqnS2

De ce au fost construite de fapt 2 poduri? Inteleg ca cel cu structura metalica este podul vechi. Presupun ca sensul dinspre Buzau a fost construit la reabilitare, dar de ce au ales sa faca alt pod imediat langa (pe aceleasi culei chiar) si de ce nu l-au facut tot cu structura metalica?

TibiV

#2476
[Late Edit]
Modific postarea initiala.
Tu ai intrebat despre "al doilea pod". Am crezut ca vorbesti despre "al doilea pod" de la Vadu Pasii...
Dar cred ca nu are rost sa sterg postarea, mi se pare foarte interesanta "povestea" despre cel de la Vadu Paşii....
[/Late Edit]


Podul de la Vadu Paşii este un "pod Saligny", deci monument...

http://adevarul.ro/locale/buzau/pod-construit-anghel-saligny-buzau-bagat-conservare-constructie-noua-ridicata-doi-pasi-distanta-1_59959a545ab6550cb813a35f/index.html

Quote
Pod construit de Anghel Saligny în Buzău, băgat în conservare. Construcţie nouă ridicată la doi paşi distanţă

Autorităţile au avut mulţi ani la dispoziţie să găsească soluţii pentru redeschiderea traficului rutier pe podul de la Vadu Paşii, creaţie a inginerului Anghel Saligny, dar au decis că mai bine construiesc un al treilea pod, lângă celelalte două existente. Podul vechi va fi conservat, însă doar la calea de rulare, pilonii rămânând la fel de şubrezi.
Construirea unui pod nou, al treilea, în vecinătatea celorlalte două vechi, peste râul Buzău, în zona Vadu Paşii, este soluţia pentru care Consiliul Judeţean a primit aviz de la Ministerul Culturii şi de la Ministerul Transporturilor, prin CFR. De fapt, este vorba despre o singură soluţie tehnică acceptată de cele două ministere, care include construirea unui pod nou şi reabilitarea vechiului pod, închis circulaţiei rutiere în urmă cu 12 ani. "Au fost primite toate avizele şi s-a optat pentru construirea altui pod lângă cel existent în aval. S-a reuşit găsirea unui consens între toţi factorii de decizie, constructor, proiectant, inclusiv Ministerul Culturii pentru obţinerea avizelor necesare şi demararea proiectului", spune Nicolae Firon, primarul comunei Vadu Paşii. Costurile investiţiei au fost estimate la 8.000.000 de euro, fonduri asigurate din bugetul judeţean. Termenul de finalizare este de trei ani, însă constructorul intenţionează să termine lucrarea într-un an şi jumătate. Zilele trecute au sosit toate avizele din partea ministerelor implicate şi s-a ajuns la o soluţie agreată de toţi factorii responsabili.
Noul pod va fi ridicat la 13 metri în aval de cel vechi. Prin realizarea investiţiei, problema navetiştilor din Vadu Paşii, Săgeata şi chiar Robeasca va fi rezolvată după atâţia ani în care drumul către Buzăul s-a făcut pe o cale ocolitoare. Primăria din Vadu Paşii face acum demersuri pentru obţinerea tuturor autorizaţiilor de pe plan local. Lucrările ar putea demara luna viitoare. Din 2005, de la inundaţii, podul rutier a fost închis definitiv traficului auto şi doar la picior a mai putut fi traversat. Experţii au considerat că podul lui Saligny nu mai poate suporta vehicule grele şi, la capete, au montat parapeţi de beton printre care se putea trece doar cu autoturisme. Cei mai afectaţi de restricţionarea traficului auto pe pod sunt cei peste 6.000 de sătenii care locuiesc în trei comune de pe malul stâng al râului Buzău. Oamenii parcurg chiar şi 5 kilometri pe jos, pentru a veni la pod, unde se află capătul liniei urbane de autobuz şi maxi-taxi. La 12 ani de la interzicerea traficului auto, se vor face intervenţii minime şi la podul vechi, păstrându-se arhitectura. Pilonii rămân însă la fel de vulnerabili în faţa unor viituri foarte puternice. "Se consolidează, se dă jos cimentul existent, se pune cherestea şi o să fie pentru circulaţie pietonală", spune primarul din Vadu Paşii.

Istoria podului de la Vadu Paşii
Potrivit istoricului Valeriu Nicolescu, construcţia liniei CFR Buzău Mărăşeşti (90 km.) s-a început în anul 1879, lucrarea, concepută şi realizată de ingineri români, fiind inaugurată la 18/30 octombrie 1881 (la acea dată Anghel Saligny era director adjunct al Serviciului de Poduri şi Şosele). Tot în anul 1881, atelierul de reparaţii material rulant (înfiinţat în anul 1870) a devenit Depoul Buzău, în 1887 considerat unul dintre cele mai mari din Muntenia. Între anii 1879-1881, pe traseul liniei Buzău-Mărăşeşti au fost construite şi şase poduri din lemn, reconstruite în anul 1884 din fier, tot sub coordonarea lui Anghel Saligny (inginer şef al Serviciului de Poduri şi Căi Ferate şi apoi şef al Serviciului Docuri). Pentru construcţia picioarelor podurilor s-a utilizat articulaţii de plumb la o boltă elipsoidală de zidărie, folosindu-s tuburi metalice de mare diametru, metodă utilizată pentru prima dată la Râmnicu Sărat. Altă noutate, considerată prioritate mondială, a fost folosirea pentru prima dată a betonului armat, iniţial la marile docuri de la Brăila şi Galaţi. În anul 1946, unul din cele două poduri metalice de cale ferată de la Vadu Paşi a fost transformat în pod rutier (în document cu menţiunea carosabil), lucrare realizată în coordonarea Serviciului Tehnic al Prefecturii, pentru săpături, umpluturi şi terasamente folosindu-se locuitori din Vadu Paşi, Focşenei, Scurteşti, Stănceşti, Săgeata, Găvăneşti, Bobocu şi Cochirleanca .

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

prd.marius

De podul de la Turda se mai stie ceva? Se va incepe reparatia anul acesta? Sau sa mai asteptam, totusi.

adiarc

la cele 2 poduri de la Radesti avem deja si asfalt

pe acest pod peste Mures avem str final pe pod si stratul 1 pe rampe







nou versus vechi



iar la celalalt,mult mai mic,din apropiere,primul strat,era astazi in curs de asternere





felicitari tuturor pentru cat de bine s-au miscat si iata ca se poate - autoritatilor locale pentru birocratie si finantare ( Primaria Radesti cu sprijin central pe fonduri europene ) si constructorului - Dacia Faber Cluj-Napoca.

Va reamintesc ca la inceputul lui aprilie 2017 s-a semnat contractul si imediat,tot atunci am avut si prima "lopata".

Sincer ,cand mi s-a raspuns anul trecut ,de la primaria Radesti ca pana de Pastele 2018,va fii totul gata ...am fost cel putin circumspect(poate Pastele cailor)...daca nu chiar amuzat...dar...da...se poate.Normalitatea e placuta si...prea rara.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Granata06

Fonduri europene? Stiam ca este pe PNDL.

pasadia

Am o vaga senzatie ca podul peste CF405 de la iesirea din Sanpaul spre Ogra (DN15) o ia pe calea podului de la Turda - deteroirari vizibile, mai ales pe partea sudica.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


mspescaru


adiarc

Quote from: Granata06 on March 30, 2018, 07:39:32 AM
Fonduri europene? Stiam ca este pe PNDL.
Da...greșeala mea..este PNDL ( programul national pt dezvoltare locală )  :)
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alecu26

Quote from: pasadia on March 30, 2018, 08:14:51 AM
Am o vaga senzatie ca podul peste CF405 de la iesirea din Sanpaul spre Ogra (DN15) o ia pe calea podului de la Turda - deteroirari vizibile, mai ales pe partea sudica.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

E in reabilitare. De aia pare asa de degradata. Deja sunt sparte cu pikhammer trotuarele, scosi parapetii, etc. Sper sa nu intre in faliment firma. A fost castigat la un pret derizoriu proiectul. Si sa lase asa zona respecitva ani de zile.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Horațiu 87

Cristian Ispravnic, directorul regional DRDP: ,,În luna iunie va fi gata pasajul de CET". Când va fi gata celălalt...

Pasajele Aradului... Când auzi aceste două cuvinte îți vine să-ți pui mânile și să îți astupi urechile. Nici nu mai știi ce să crezi... Unul spune una, altual.. alta. Astfel, discuția telefonică pe care am purtat-o cu arădeanul Cristian Ispravnic, directorul general regional DRDP Timișoara s-a axat doar pe tem ,,Pasajele Aradului", mai ales că în spațiul public au apărut informații .

Și normal că am întrebat, de la bun început, când va fi gata pasajul de la intersecția centurii cu drumul spre Curtici și de ce nu a fost finalizat în luna martie, așa cum era preconizat.

,,Lucrările rămase de executat până la finalizarea obiectivul de investiții ,,Pasaj denivelat pe varianta de ocolire Arad, peste liniile CF Brad – CF Curtici – DJ 709B"  sunt în marea lor majoritate lucrări ce impun ca execuția să fie garantată de anumite condiții climaterice, iar conform informărilor meteorologice emise de INMH, aceste condiții nu au fost întrunite în perioada decembrie 2017 – martie 2018. În acest sens, antreprenorul – în conformitate cu prevederile contractuale – a solicitat prelungirea duratei de execuție cu perioada nefavorabilă aferentă.
Totodată, vreau să vă subliniez că lucrările rămase de executat la obiectivul menționat mai sus constau în lucrări de preparare și turnare beton, ceea ce impune ca temperatura ambiantă să fie mai mare de 5 grade Celsius. Așternerea stratului de asfalt se recomandă a se face la temperaturi de peste 10 grade Celsius" – ne-a răspuns directorul Ispravnic.

Dar muncitorii pe care i-am mai observat pe pasaje cu ce se ocupau – am mai întrebat.

,,Pe perioada de iarnă, antreprenorul a executat doar lucrări care nu sunt condiționate de factorii climatici, printre care amintim: curățare banchete cuzineți, protecție culei și pile, lucrări la parapetul pietonal și lucrări de protecție a conductei de gaz. La această dată, gradul de realizare al obiectivului este de aproximativ 85%. Lucrarea va fi finalizata în luna iunie 2018".

Și dacă tot am ,,prins" ocazia, am vrut să aflăm care este situația în legătură cu celălalt pasaj...

,,Vreau să vă spun că obiectivul de investiții ,,Pasaj denivelat pe centura de ocolire Arad, peste CF Arad – Bucureşti" se află în perioada de adjudecare, urmând ca, în eventualitatea lipsei contestațiilor, în termen de maxim 10 zile să fie încheiat contractul de execuție. Repet, dacă totul merge bine, după semnarea acestui contract, în vara anului 2019 și acest obiectiv va fi finalizat" a încheiat Cristian Ispravnic, în timp ce, fără ca acesta să ne vadă, noi ne-am făcut semnul crucii.

https://specialarad.ro/cristian-ispravnic-directorul-regional-drdp-in-luna-iunie-va-fi-gata-pasajul-de-cet-cand-va-fi-gata-celalalt/

alexandru_m

Joia trecuta, in jurul pranzului, coada pe centura Arad incepea pe sensul Nadlac-Deva de la bariera cu CF Curtici (pasajul la care se lucreaza) si ajungea pana pe autostrada. Dupa cum a mai scris un coleg mai sus, in pozele lui Johann se observa si "plombele" (adica balastul aruncat in gropi). Avand in vedere ca zilele aceastea au fost ploioase, probabil ca la sfarsitul acestei saptamani tot acel balast va fi disparut si gropile revenite.

PS: Stiu ca poate nu este locul, dar vreau sa multumesc DRDP Timisoara pt crapaturile din parbrizul ambelor masini (atat personala cat si de lucru). Plombele lor cu material stocabil se dizolva in cateva zile si se transforma in proiectile. Parbrizul la masina de lucru l'am inlocuit in Ianuarie, din aceeasi cauza.


TibiV

Quote
La această dată, gradul de realizare al obiectivului este de aproximativ 85 la sută

Da...
Si in urma cu 4-5 ani era 75 la sută...
Ce "avans ametitor"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GDPR

QuoteÎn aceste zile la lucrarea pentru finalizarea pasajului denivelat pe varianta de ocolire Arad, peste liniile CF Brad – CF Curtici – DJ 709B, se fac săpături pentru rigole, taluzări ale culei spre Lipova, se montează corpurile de iluminat pe stâlpii de pe pasaj, se fac umpluturi la rampe. Totodată, se fac măsurători pentru fundație la parapetul direcțional pe rampe.

Corpurile alea de iluminat or fi cu natriu?  :hm:

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)