Discutii cu si despre companiile feroviare de stat

Started by Ionut, October 12, 2016, 07:15:26 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Konter

In loc sa se concentreze asupra CFR Călători si sa lase balta transportul de marfa, MT capitalizeaza o noua firma de transport marfa. N-o sa fie bani pentru amandoua, lipsa de investiții traducandu-se in alte pierderi viitoare. 0 viziune sau logica.

" Operatorul feroviar de stat CFR Călători ne avertizează că s-ar putea să rămânem fără aer condiționat în trenuri, din cauza caniculei.
SNTFC CFR Călători a dat publicității un comunicat de presă prin care se laudă că face tot posibilul să mențină în stare de funcționare instalația de aer condiționat în trenuri, dar recunoaște că nu reușește de fiecare dată.
[......] În continuare, pasagerii sunt avertizați însă că nu întotdeauna instalația de climatizare (obligatorie pentru materialul rulant de la trenurile Interregio și Intercity) va funcționa: "Însă, în zilele cu temperaturi exterioare caniculare (de multe ori chiar și de peste 50 – 55 de grade C la soare) care se înregistrează la nivelul șinei și cutiei materialului rulant, dar şi din cauza deschiderii geamurilor în parcurs, instalațiile de climatizare riscă să nu mai poată asigura răcirea şi să funcţioneze în regim de ventilație".

Sursa

Konter

Din ciclul "fa-te ca muncesti". Cfr marfa o sa fie lichidata intr-un viitor nu prea îndepărtat, dar ei semneaza memorandumuri.

"Un Memorandum de colaborare CFR Marfă-KTZ Express, filiala a Căilor Ferate din Kazahstan, a fost semnat la Astana.
Semnarea Memorandumului a avut loc în contextul inițiativelor comune ale României și Republicii Kazahstan de dezvoltare a coridorului de transport care trece prin regiunile Asiei Centrale, Mării Caspice și Mării Negre (Middle Corridor).

Pentru consolidarea poziției de lider în transportul feroviar de marfă din România și dezvoltarea de noi oportunități de afaceri, în perioada 18 – 20 iunie 2024, conducerea CFR Marfă a participat la Astana la o serie de întrevederi cu reprezentanţi ai sectorului de transport feroviar de stat și privat din Republica Kazahstan, cu reprezentanţi ai autorităților centrale din domeniul transporturilor și energiei, precum și cu viceministrul Transporturilor, Maksat Kaliakparov.
O atenție deosebită în cadrul discuțiilor de afaceri s-a acordat utilizării coridorului de transport care trece prin țările din regiunile Asiei Centrale, Mării Caspice și Mării Neagre (Middle Corridor), cu oportunitatea utilizării Portului Constanța ca nod de distribuție a mărfurilor către țările europene.

Cu această ocazie, operatorul național de transport feroviar de marfă CFR Marfă a prezentat gazdelor oportunitățile care le oferă România prin Portul Constanța de a prelua la transport mărfurile provenind sau destinate acestor regiuni, cu utilizarea rețelei feroviare românești și a resurselor importante de care dispune, respectiv material rulant, terminale de cale ferată și, nu în ultimul rând, resurse umane de înaltă calificare.

Părțile au ajuns la anumite acorduri și le-au consfințit prin semnarea Memorandumului de cooperare dintre filiala Căilor Ferate din Kazahstan, KTZ Express, și CFR  Marfă pentru implementarea ulterioară de proiecte comune de dezvoltare a traficului feroviar de mărfuri dintre cele două țări."


Konter

"CFR Marfă, operatorul național de transport marfă, a recuperat în trei ani 10% cotă de piață și a transportat din Ucraina peste un milion de tone de cereale.
CFR Marfă se implică astfel activ în dezvoltarea coridorului internațional de transport Transcaspic (TMTM) – o inițiativă strategică, atât pentru interesele de afaceri ale societății, cât și pentru interesele regionale ale României – și semnează Memorandumul de cooperare dintre filiala Căilor Ferate din Kazahstan, KTZ Express, în vederea dezvoltării traficului feroviar de mărfuri dintre cele două țări.
Diversificarea transporturilor, digitalizarea proceselor de transport și controlul costurilor au jucat un rol esențial în redresarea CFR Marfă, cota de piață evoluând de la 21,56% (2020), la 31,2% (2023), iar performanțele financiare au arătat o creștere semnificativă în 2023, respectiv o cifră de afaceri de aproximativ 770 de milioane de lei și un rezultat operațional de circa 110 milioane de lei. De asemenea, primele cinci luni ale anului în curs au fost finalizate cu un rezultat operațional pozitiv."
sursa

Konter

" In plină caniculă, când românii se plâng că nu au aer condiționat în trenuri, conducerea CFR Călători susține că stă mai bine la acest capitol decât mulți operatori europeni, printre care Trenitalia, CFF, SNCF sau Renfe.

"De ce NU face față climatizarea în vagoanele de călători? CFR Călători îți explică situația. Din 933 de vagoane ale CFR Călători care circulă zilnic în România, doar 4% nu sunt dotate constructiv cu instalații de aer condiționat. În schimb, acestea sunt prevăzute cu instalație de ventilare. De la de 35 de grade în aer, instalațiile de climatizare întâmpină probleme mari în răcirea temperaturii aerului care vine din exterior. Această situație este valabilă nu doar  în România, ci în toate statele europene unde temperatura, vara, depășește 35 de grade", se arată într-o postare de pe pagina oficială de Facebook a operatorului feroviar de stat.

La postare sunt atașate trei planșe în format .jpg în care ni se face teoria aerului condiționat la bordul trenurilor, iar prima dintre acestea ține să ne demonstreze că stăm mult mai bine ca în alte țări.
Se dă în primul rând exemplul Ungariei, unde este citată o declarație a unui oficial al MAV Start, potrivit căruia doar 42% din materialul rulant al operatorului feroviar maghiar ar fi dotat cu instalație de climatizare. Semnalăm doar în treacăt dezacordul "instalații de aer condiționat mai efecient a fost instalate". Apoi, se arată cu degetul către Bulgaria, unde doar 26% dintre vagoanele BDZ au instalație de climatizare. În acest caz, nu putem contrazice afirmația.

Numai că, după ce au terminat cu operatorii din țările vecine României, autorii postării trec "în liga superioară", și anume societățile de transport feroviar din vestul Europei.
"În cazul operatorului de stat german în transportul feroviar regional, doar 80% din trenuri sunt echipate cu aer condiționat. Întregul material rulant ICE și 93% din trenuri Intercity sunt echipate cu aer condiționat (...) De asemenea, nu toate trenuri S-Bahn au aer condiționat, ci doar sistem de ventilație", arată CFR Călători.
În continuare, ni se spune că în Elveția doar 95% dintre trenuri au climatizare, dar autorul recunoaște că această țară nu se confruntă cu temperaturi ridicate.
În final, nu putem să nu semnalăm faptul că CFR Călători ne explică faptul că cei mai mulți italieni nu suportă instalația de aer condiționat în trenuri și nici acasă și preferă să se coacă la foc mic.










Powered by API/PUM imgur uploader

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

INFORMAŢIE DE PRESĂ privind actele normative adoptate în ședința Guvernului României din 16 octombrie 2024

HOTĂRÂRE DE GUVERN privind înfiinţarea societăţii Carpatica Feroviar S.A.

Guvernul a aprobat înființarea Carpatica Feroviar S.A, societate ce va asigura transporturile strategice ale statului român.

Societatea va desfășura activități:
-  De interes strategic – pentru asigurarea necesității de mobilitate prioritizată, ținând cont de parteneriatele României rezultate din obligațiile sale internaționale și de nevoia de acoperire a transportului de marfă în situații de criză;
-    De interes comercial – fiind o societate cu capital de stat, finanțată din surse proprii, ce va realiza transporturile feroviare de marfă, venind în completarea cerințelor pieței de transport feroviar.
Capitalizarea acestei societăți, în sumă de 125.000 de lei, se regăsește în bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii pe anul 2024.

gov.ro

tom_sawyer

INFORMAŢIE DE PRESĂ privind proiectele de acte normative incluse pe agenda ședinței Guvernului României din 23 octombrie 2024

6. PROIECT DE HOTĂRÂRE DE GUVERN privind înfiinţarea societăţii Carpatica Feroviar S.A.

gov.ro

https://sgg.gov.ro/1/wp-content/uploads/2024/10/HG-47.pdf

https://sgg.gov.ro/1/wp-content/uploads/2024/10/NF-55.pdf

sgg.gov.ro

tom_sawyer

#248
^
S-a răzgândit Marcel Ciolacu privind Carpatica Feroviar?

Pe ordinea de zi a Guvernului figurează din nou Proiect de HG privind înfiinţarea societăţii Carpatica Feroviar S.A. după ce la sfârșitul ședinței de săptămâna trecută Marcel Ciolacu și purtătorul său de cuvânt anunțau aprobarea HG de înființare.

Forma propusă dezbaterilor de miercuri este 100% identică cu cea de săptămâna trecută. Un element important de semnalat este faptul că, deși aprobat, HG de înființare nu este publicat în Monitorul Oficial.

Mai mult, zilele trecute, șeful Consiliului Concurenței, un personaj ale cărui declarații nu se știe cât repezintă și cât nu reprezintă opinia Bruxelles-ului, atrăgea atenția discret că nu e obținut avizul Comisiei Europene. Cum poate Guvernul să adopte un act legislativ cu impact asupra ajutorului de stat fără a avea verde de la Comisie? Nu este clar nici dacă există un aviz al Consiliului Concurenței din România, iar persoane familiarizate cu subiectul spun că acest Consiliu nu și-a exprimat acordul. Premierul ar putea aproba cu de la sine putere un proiect de lege, fapt care însă nu scutește de la necesitatea existenței avizelor. Or, cel de la Consiliul Concurenței lipsește.

,,Ce-am vrea anul ăsta? Să finalizăm sau să avansăm cu CFR Marfă? CFR Marfă este un subiect important pe agenda mea şi a Direcţiei de Ajutor de Stat. Şi ce trebuie să obţinem noi pentru Guvernul României este un OK din partea Comisiei Europene că ceea ce facem cu CFR Marfă este în regulă. Suntem în discuţii cu Comisia. TAROM a fost în restructurare, statul a cerut permisiunea să vină cu bani să ajute compania şi avut şi un plan de restructurare. Şi Comisia a aprobat pachetul acesta. Aici, la CFR Marfă, tehnic e altceva. Este o recuperare de ajutor de stat. Deci CFR Marfă a primit ajutor de stat, nu ştiu, câteva sute de milioane, sub diferite forme, şi CFR Marfă ar trebui să dea aceşti bani înapoi. CFR Marfă nu are aceşti bani să-i dea înapoi. În esenţă, e un fel de restructurare, dar, repet, legal e în procedura de recuperare a ajutorului de stat. (...) E o sumă pe care CFR Marfă nu o poate plăti. Şi atunci ce facem? Atunci CFR Marfă va plăti cu active. Varianta pe care mergem: CFR Marfă vinde active, ce are ea active, şi ce bani se încasează din vânzare se duc la stat pentru ştergerea ajutorului şi CFR Marfă dispare", a spus preşedintele Consiliului Concurenței.

El a adăugat că, în contextul în care statul vrea să păstreze activitatea de transport de marfă, respectiv transporturile strategice, a creat o companie, ,,botezată" Carpatica, şi o capitalizează, iar aceasta va cumpăra activele de la CFR Marfă, însă este nevoie de aprobare din partea Comisiei că această procedură este în regulă din punct de vedere al recuperării ajutorului de stat.

,,De creat a fost creată, dar va trebui capitalizată. Şi va cumpăra activele de la CFR Marfă. Avem nevoie de OK-ul Comisiei Europene că procedura asta este în regulă din punct de vedere al recuperării ajutorului de stat. (...) Care e cheia la cazul nostru? O companie, dacă are ajutor de stat, plăteşte ajutorul de stat. Dacă l-a plătit, îşi vede mai departe de viaţa ei, dacă nu poate să-l plătească, ea trebuie să dispară de pe piaţă. Deci e foarte important ca, dacă vine altă companie, acea companie să nu aibă legătură cu compania veche, pentru că, dacă are legătură cu compania veche şi există ajutor de stat neplătit, atunci îl va moşteni. Dacă noua companie este văzută ca moştenitoarea legală a companiei vechi, atunci va moşteni şi ajutorul de stat neplătit. Esenţa acestui caz este că trebuie să dovedim că această companie, Carpatica, care e o companie a statului român, care foloseşte vagoanele lui CFR Marfă şi face activitatea pe care o făcea CFR Marfă, cu activele lui CFR Marfă, este totuşi o entitate nouă care nu moşteneşte datoriile lui CFR Marfă. Trebuie să dovedim Comisiei că această companie va fi profitabilă. Noi trebuie să dăm Comisiei planul de afaceri al companiei Carpatica, trebuie să convingem Comisia că acea firmă va fi profitabilă şi atunci statul se comportă ca un investitor privat prudent şi nu-i ajutor de stat, e o investiţie ceea ce face statul", a explicat Chiriţoiu.

Potrivit acestuia, noua companie Carpatica ar trebui să preia partea sănătoasă a activităţii CFR Marfă, să cumpere acele active de care are nevoie pentru a-şi desfăşura activitatea. CFR Marfă va încasa nişte bani de la Carpatica SA şi cu acei bani îşi va achita o parte din datoria pe care o are la stat.

,,Va mai rămâne cu nişte active care vor trebui şi alea valorificate în contul datoriei pe care o are la stat şi, în momentul când nu mai are niciun activ de vândut, va fi închisă", a precizat Bogdan Chiriţoiu.

În toate discuțiile de până acum, Guvernul a marșat pe ideea importanței noii companii pentru apărarea țării. Este greu însă de crezut că Comisia Europeană va fi ușor de păcălit cu acest argument. Este cât se poate de discutabil ca o companie care va face concurență operatorilor privați să fie finanțată la înființare cu fonduri publice.

Dacă o astfel de companie e cât se poate de importantă în timp de război, aceasta, în timp de pace, nu face decât să concureze cu operatorii privați. Este de aceea de așteptat ca obiectul de activitate al Carpatica Feroviar să fie limitat strict la sarcini și obiective de natură militară.

clubferoviar.ro/breaking-s-a-razgandit-marcel-ciolacu-privind-carpatica-feroviar/


clubferoviar.ro/un-fost-prim-ministru-il-acuza-pe-ciolacu-de-evaziune-fiscala-privind-carpatica-feroviar/

tom_sawyer

#249
Ministerul Transporturilor mai face un pas către operaționalizarea societății Carpatica Feroviar, care va prelua activitatea CFR Marfă.

Pe site-ul Ministerului Transporturilor a fost postat, în consultare publică, proiectul de Hotărâre a Guvernului "pentru completarea Anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 370/2021 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii".

"Prin prezentul proiect de act normativ se propune completarea anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 370/2021 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, cu modificările și completările ulterioare, după cum urmează: La anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 370/2021 privind organizarea şi funcționarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 333 din 1 aprilie 2021, cu modificările şi completările ulterioare, după punctul 25, litera E, se introduce un nou număr curent, nr. crt. 26, cu următorul cuprins: 26. Carpatica Feroviar România S.A. Bucureşti", se arată în proiect.

Societatea Carpatica Feroviar România – S.A. a fost înființată prin Hotărârea de Guvern nr. 1327/2024, prin care s-a modificat și art. 1 din HG nr. 602/2024 privind alocarea unor sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2024, pentru suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii. Societatea este o companie deținută în totalitate de către Statul român, prin ministerul de resort, respectiv Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, ce desfășoară activități: de interes strategic – pentru asigurarea necesității de mobilitate prioritizată, ținând cont de parteneriatele României rezultate din obligațiile sale internaționale și de nevoia de acoperire a transportului de marfă atât pe timp de pace, cât şi în situaţii de criză sau război; comercial – fiind o societate cu capital de stat, finanțată din surse proprii, ce va realiza transporturile feroviare de marfă, venind în completarea cerințelor pieței de transport feroviar, se arată în Nota de fundamentare.

CFR Marfă va intra în faliment

La Zilele Feroviare 2024, directorul general al CFR Marfă, Daniel Apostolache, a explicat că CFR Marfă va intra în faliment și în lichidare imediat ce noua societate va obține toate autorizările necesare pentru a deveni operator feroviar. Cel mai probabil, acest lucru se va întâmpla în luna martie 2025, moment când expiră și concordatul preventiv în care se află societatea de ani buni. "De când se va autoriza Carpatica Feroviar, CFR Marfă nu va mai furniza servicii de transport", a precizat șeful CFR Marfă.

CFR Marfă va rămâne cu datoriile la stat, aferente ajutorului de stat acordat la privatizarea eșuată din 2013, pe modelul aplicat la divizarea SNCFR în octombrie 1998. Noul operator va prelua 200 de locomotive și 6.500 de vagoane de la CFR Marfă, contra cost, iar banii vor ajunge direct în conturile ANAF, pentru stingerea datoriei. De asemenea, noua societate va prelua și șase secții IRLU, pentru a avea unde-și repara locomotivele.

clubferoviar.ro/decizie-carpatica-feroviar/