Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cristi5

#600
Nu o sa ai un milion dintr-o data.  Reteaua are timp amplu sa se adapteze.

Noapte inseamna cand luminile s-au stins si lumea s-a culcat, incepand cu ora zero. Indiferent de anotimp.

Si nu, nu te trezesti la ora aia, nu te duci afara. Pui un timer sau o instalatie mai avansata de load balancing. In 1-3h masina e full daca circuli in oras.

dr4qul4

Posibil ca apartamentul sa aibe 10A, insa sunt 66 de apartamente numai pe scara asta si sunt cel putin 20 de scari legate al acelasi transformator. SI ala sigur nu duce nici macar 2000A.
Te intreb asa: o masina consuma mai mult decat un aer conditionat de 12000 BTU?
Pentru ca daca s-ar porni 66 de aparate de ac pe o scara in acelasi timp, ia foc toata instalatia. Asta lasand la o parte ca pot fi si 2-3 ac per apartament. Si AC-ul merge si noaptea, cel putin in Bucuresti 2 luni pe an, ai nevoie de el, si noua generatie il cam tine pornit (cei batrani nici nu vor sa auda de asa ceva, si asta cred ca e norocul).

Eu nu zic ca nu se vor gasi solutii, doar va atrag atentia ca infrastructura de distributie a energiei electrice nu a mai fost modernizata de foarte mult timp, iar in zonele noi (popesti, chiajna, bragadiru) e si mai rau, acolo a fost subdimenionata de la bun inceput (la fel ca si strazile, spatiile verzi, canalizarea etc). Pana acum nu s-a vazut din 2 motive:
1 - la nivel mare, liniile de inalta tensiune au fost dimensionate pentru sutele de fabrici si uzine care au fost inchise dupa 90. Dar incet incet, productia industriala si-a revenit.
2- la nivel local a ajutat enorm evolutia tehnologica. Daca inca aveam becuri de 100W, la cate aparate electrocasnice avem, ramaneam de mult in bezna.

Oricum , noi vorbim ipotetic. Nu prea vad eu statii de incarcare intre blocuri si nici o trecere brusca la electrice. Cred ca ne asteapta si etapa PHEV-urilor, care vor domina vanzarile vreo 10 ani, si corelat cu car-sharingul (cel adevarat, nu fake taxi), care va reduce numarul de masini din orase, situatia se va stabiliza.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cristi5

#602
Presupunand ca toti din bloc au masina electrica, (adica un viitor indepartat), 66 apartamente x 6 kWh pe noaptea de 8 ore inseamna 396 kwh in 8 ore, adica 50 kW, vreo 225 A ceea ce pentru un bloc e putin.

In oras EV si PHEV e acelasi lucru. Adica o baterie mica de PHEV e de ajuns pt o zi in oras. Atata ca mai cara 2-3 pasageri: motorul termic, rezervorul si transmisia.

Apropo estimarea mea de 6kWh consumati pe zi, adica 30 km pe zi, poate e mare pentru Bucuresti? Trebuie pus si pt clima ca se sta mult in trafic.

adiarc

la noi chiar sunt o problema majora investitiile in retele. Deocamdata suntem la stadiul "luam toate dividendele de la companiile de stat si le bagam in pomeni electorale,chiar daca o parte importantă din ele aveau ca destinatie investitiile"
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

cristi5

Pai asta zic: pentru incarcarea la domiciliu care in mod normal se face noaptea, chiar si retelele comuniste aflate azi la limita exploziei sunt foarte de ajuns. Cuvantul cheie e "noaptea".

cristi5

#605
Quote from: dr4qul4 on September 15, 2018, 03:52:43 PM
Te intreb asa: o masina consuma mai mult decat un aer conditionat de 12000 BTU?

La incarcare o masina electrica moderna trage cati amperi vrei (ma rog, in trepte). Daca vrei si ai mai multi, incarca mai repede, daca nu, mai lent. Dar daca faci 30km pe zi, sigur termina de incarcat pana dimineata. Pentru 6kWh in 8 ore trebuie o medie de 3,4 amperi...

Eu am 6A in fata casei (proiectat pt incalzitor de motor si habitaclu), din electricele pe care le-am incercat, una singura (veche) a reusit sa-mi arda siguranta, o singura data (o noapte din 5, cred ca siguranta era de prin 1990 si a cedat). Daca nu ma insel Renault Zoe incearca sa traga diferiti curenti si se stabilizeaza singura, s-a descurcat f bine cu cei 6A. Tesla n-am avut :)

Deci consumi (cam) cat si cand vrei, spre deosebire de AC. Well, si AC poate fi coordonat automat cu alte aparate din bloc, sa mai astepte cu compresia 10 min in loc sa zboare siguranta. Se cheama load balancing. Am vazut un proiect care coordoneaza pompele de caldura (acelasi principiu ca frigiderul sau AC dar pe invers, pt incalzire, mult mai eficient decat incalzirea rezistiva) dintr-un cvartal sa nu porneasca toate deodata.

Aceeasi tehnologie se poate aplica la frigidere, masini de spalat daca nu e graba cu rufele sau vasele, si... masini electrice puse la incarcat. Smart grid, adica o retea de date si automatizare pusa peste o subretea electrica (indiferent cat de vechi e transformatorul, de fapt cu cat e mai vechi si mai slab cu atat poate ajuta mai mult).

Unele electrocasnice au deja o intrare digitala pt un semnal gen "mai asteapta cu sarcina mare daca e ok pt utilizaror, ca e scump curentul la ora asta, sau pusca siguranta".

Mai exista o idee de a vinde curentul din masina electrica la retea in timpul zilei, in parcare. Adica, daca ai destui amperi acasa, incarci noaptea full, cand e ieftin curentul, si il dai in retea ziua, cand e scump, mai lasi doar vreo 10 kWh sa te poti intoarce acasa. Ideea nu e asa atractiva cum pare pt ca e rentabil doar pe varfurile de sarcina ale sistemului energetic si trebuie schimbat contractul de acasa pe tarif variabil. Plus uzura bateriei, etc.

Intrebarea e cum ii dai curent cuiva ramas in pana, ca nu mai merge cu sticla si furtunul.

dr4qul4

Tehnologia asta ti-o poti pune acasa, insa eu ma refer la ce se va intampla cu reteaua de alimentare a cartierului, cand vom ajunge la 30% masini electrice.
Si tu imi calculezi doar ca trebuie sa incarc pt 30 de km, iar eu ma raportez la Bucuresti, unde, avem cateva sute de mii de masini care fac peste 100km/zi. Pentru ca sunt foarte multe masini de firma, pe care le iei si acasa. 30km/zi e minimul pt Bucuresti, dar media sare de 50. Asta fara sa includem taxi, curieri sau delivery.
Plus ca in fiecare vineri seara toata lumea va incarca. Doar vine weekendul si trebuie sa avem "plinul". Daca mai e si Paste, 1 Mai, Craciun si alte minivacante, atunci, in noaptea de dinainte de plecare, toti vor pune masinile la incarcat. Si sa vezi atunci consum.
Oricum, mai e mult pana departe. Poate pana atunci ne surprind hypermarketurile si supermarketurile cu superchargere. Dar nu ca acum pt 2-3-4 masini, ci pt zeci sau sute de masini
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cristi5

OK daca toate masinile din toate apartamentele din blocul tau fac 50 km pe zi (foarte putin probabil) puterea necesara pt a le incarca in 8 ore creste la 75kW ceea ce e tot putin pt un bloc cu 60+ apartamente.

Am cautat putin pe net, am gasit dimensionare 100kW pe scara de 4 etaje. Poate n-am vazut bine. Mai pot cauta si altii.

Poate sunt statistici cat face o masina pe zi in Bucuresti.

Dar pentru incarcare de noapte (care e praxis la domiciliu) eu cred ca pana si reteaua depasita din Bucuresti e de ajuns, cu margini de siguranta ample. Asta pentru ca noaptea masina electrica pt 50km nu trage cat dimensionarea retelei (proasta cum e) pt consum de zi.


frunzaverde

#608
Quote from: dr4qul4 on September 16, 2018, 01:49:07 PM
Tehnologia asta ti-o poti pune acasa, insa eu ma refer la ce se va intampla cu reteaua de alimentare a cartierului, cand vom ajunge la 30% masini electrice.

Nu cred ca mare lucru. Cresterea nu o sa apara peste noapte - furnizorii de curent vor trage instalatii noi. In plus in multe orase exista instalatii de 750 V si statii de transformare care au fost facute redundante odata cu scoaterea troleibuzelor / tramvaielor (Constanta, Sibiu, Brasov...). Presupun ca se pot folosi/adapta pentru incarcat masini electrice.

Pe urma, avem o tranzitie de la iluminat extrem de ineficient (incandescent si vapori de sodiu) la iluminat extrem de eficient (LED), cu consum de 5-10% pentru aceiasi intensitate luminoasa. Iluminatul este unul din principalele surse de consum pe timpul serii si noptii; scaderea cu 90% a cererii va face o gramada de curent disponibil chiar si fara capacitati noi de productie si distributie.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

voicul

Astea sunt vise cu 2028, dar ajuta la o implementare prin 2035.

Maşinile pe benzină şi motorină "trebuie interzise" în UE în cel mult 10 ani

Europa trebuie să oprească vânzarea de maşini pe petrol, motorină sau maşini hibride convenţionale până în 2028 dacă se doreşte atingerea celor mai ambiţioase obiective ale Acordului de la Paris, relatează Euractiv, citând un studiu recent conceput.

Potrivit datelor oferite de Centrul Aerospaţial German și citate de Euractiv, în intervalul 2011-2015, Uniunea Europeană a contribuit cu 10-11% din totalul emisiilor cu efect de seră de la nivel global.

Astfel că maşinile de pasageri, aşa cum le cunoaştem în momentul de faţă, vor trebuie eliminate complet până la sfârşitul următorului deceniu.

În caz contrar, Europa va avea probleme în a contribui la limitarea încălzirii globale până la 1,5 grade celsius peste limita normală - acesta fiind cel mai ambiţios obiectiv al Acordului de la Paris, semnat în 2015.

Franța și Marea Britanie au promis deja că vor renunța la mașinile pe bază de petrol și motorină, însă până în anul 2040, cu zece ani mai târziu decât data limită estimată în studiu.

https://stirileprotv.ro/stiri/financiar/masinile-pe-benzina-si-motorina-trebuie-interzise-in-ue-in-cel-mult-10-ani.html

cristi5

#610
Proiectarea unei masini pt Africa. Human-centred design.


dr4qul4

Ma asteptam sa fie foarte ieftin..dar costa de la 11000 euro in sus.
O sa aiba mari probleme sa concureze cu SUV-urile si offroadurile europene SH. Sau cu cele parcate in SUA ca urmare a dieselgate.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cristi5

Pai zice ca e jumatate din pretul unui SUV de 5 ani in Kenya.

TibiV

Zicea si ceva de taxe vamale exorbitante....

Poate un SUV de 5 ani importat din UE/SUA ca SH costa 25.000 euro in Kenya....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dan tm

Nu stiu daca e locul cel mai potrivit dar am zis sa incerc.

As vrea sa stiu care a fost logica codificarii numelor judetelor la numerele auto?

Am cautat cite ceva dar ori nu am dat cuvintele potrivite ori pur si simplu nu am gasit.
Nu inteleg deloc logica, nu e nici alfabetica, nici ceva in genul prima litera si prima consoana cum am zice dac luam ARad, ArGes, AR fiind deja ocupat.DolJ , OlT.

TeleoRman ar TR nu TL cum ar parea la prima impresie.