Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

voicul

Da sa le dea pe gratis masinile noi. Ce se mai complica cu atatea tichete :)

Primăria Capitalei are un nou proiect: Vouchere pentru mașini noi

Ideea nu este nouă și a mai fost vehiculată de autorități, dar de data aceasta avem și cifre. Vorbim despre 5.000 de vouchere pentru achiziția de mașini noi, în valoare de 9.000 de lei fiecare. De data aceasta, voucherele vin și cu restricții. Spre deosebire de Programul Rabla, acestea sunt doar pentru cei care au domiciliul stabilit în București și mașina înmatriculată în același oraș.

Voucherele vor fi acordate doar după casarea unei mașini vechi și sunt valabile numai pentru achiziția de autovehicule cu un nivel redus de emisii. În mod interesant, proiectul nu menționează hibrizii sau hibridele în mod special, dar este gândit și pentru vehicule electrice. O condiție importantă este interdicția de a cumpăra mașini cu motoare diesel cu banii de pe voucherul de la Primărie.

În mod paradoxal, Primăria Capitalei va achiziționa autobuze cu motoare diesel în loc să cumpere autobuze electrice, dar este de apreciat că nu vor finanța achiziția de mașini noi cu motoare diesel, oricât de curate ar fi acestea. În prima fază, vor fi acordate 5.000 de asemenea vouchere și acestea vin doar la casarea unei mașini vechi, subliniază Mediafax. Nu a fost specificată o limită de vârstă a mașinii și nici alte condiții legate de aceasta. Cel mai probabil, aplicantul va trebui să fie proprietar și să respecte celelalte condiții aplicabile și la Programul Rabla.

Voucherele sunt disponibile și pentru persoane juridice, dar numai dacă au domiliciul în București. Planul este gândit și pentru alte mijloace de locomoție care sunt ecologice, fără să specifice care ar fi acestea. Anul trecut, au fost scoase din circulație 7.470 de autovehicule din București prin programul Rabla Clasic.

La prima vedere, nu poți cumula un voucher de la Primărie cu unul de la programul Rabla Clasic. Așa ar fi logic, însă nu vedem încă o mențiune care să interzică acest lucru în proiect. Cel mai probabil, restricția ar veni la dealerul auto implicat în proiect sau la intrarea în programul Rabla Clasic.

Un consilier în cadrul Primăriei Municipiului București, Lucian Iliescu, o acuză pe Gabriela Firea că s-a inspirat de la el în privința ideeei proiectului cu vouchere pentru casarea de mașini vechi. Membrul PMP și-a exprimat speranța că proiectul pe care l-a anunțat el va fi dus la bun sfârșit.

În cazul proiectului propus inițial de Lucian Iliescu, era vorba despre o idee de a răscumpăra mașinile vechi din București pentru a elibera locuri de parcare. Ideea lui Lucian Iliescu era să nu îi oblige pe proprietarii acelor vehicule să cumpere ceva, ci pur și simplu să le ofere 3.000 de lei dacă își casau mașina veche.

https://www.auto-bild.ro/stiri/primaria-vouchere-pentru-144171.html

cristi5

#571
De ce conducem pe dreapta? Napoleon e de vina! Si Hitler...

Si un video care include spre sfarsit imagini de la trecerea Suediei pe dreapta.

https://www.worldstandards.eu/cars/driving-on-the-left/

rizzuh

Foarte interesanta povestea Suediei :)


cristi5

^ Filmul ne mai invata ca ochiul drept e dominant la 90% din persoane, deci e mai bine sa conduci pe stanga...

La mine ochiul stang e dominant, nu stiam de ce conduc asa bine :lol: :lol:

Nu stiu daca e de la condus pe stanga, dar e impresionanta siguranta circulatiei in UK daca ne gandim ca au zilioane de drumuri 1+1 inguste. Examenul am inteles ca e greu.

rizzuh

Cred ca cel mai mare avantaj pentru cei care conduc pe stanga este ca au vizibilitate mai buna cand trebuie sa acorde prioritate de dreapta ;)

Cristi N

QuoteCOMUNICAT DE PRESĂ

Aproape 1700 de vehicule verificate tehnic în trafic de inspectorii RAR, în prima jumătate a acestui an prezentau pericol iminent de accidente.

Registrul Auto Român a verificat din punct de vedere tehnic în trafic, în primele 6 luni ale lui 2018, 33.726. de vehicule, la nivelul întregii țări. În urma controalelor s-a constatat că aproape jumătate dintre acestea erau neconforme.

Cele mai multe probleme au fost descoperite la: instalația electrică de iluminare și semnalizare, sistemul de reducere a emisiilor poluante, punți, jante, anvelope şi suspensie, vizibilitate precum și la sistemele de frânare și direcție.

La nivel national, aproximativ una din 10 mașini trase pe dreapta de poliție și verificate de RAR poluau peste limita legală admisă.

În urma controalelor mixte desfășurate de RAR și Poliția Rutieră, în primul semestru al lui 2018 au fost aplicate peste 11 mii de amenzi contravenţionale, au fost retrase 8480 de certificate de înmatriculare și reținute 258 de permise de conducere.

În situația în care una dintre măsurile luate a fost reținerea certificatului de înmatriculare, acesta poate fi redobândit numai după efectuarea unei inspecții tehnice specifice la reprezentanțele RAR din țară.

Directorul General al Registrului Auto Român, ing. George Adrian Dincă menționează că rezultatele controalelor desfășurate în trafic NU reflectă starea generală a parcului auto din România, deoarece echipajele mixte RAR-Poliție opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta defecțiuni.

Biroul de presă

Sursa: Facebook RAR

cristi5

Quote from: rizzuh on August 19, 2018, 08:39:23 PM
Cred ca cel mai mare avantaj pentru cei care conduc pe stanga este ca au vizibilitate mai buna cand trebuie sa acorde prioritate de dreapta ;)

UK nu are prioritate de dreapta. In UK ai ori semn ori o linie pe asfalt. Daca linia e punctata ai "cedeaza trecerea", daca e continua ai "stop".

https://www.justlanded.com/english/United-Kingdom/Articles/Travel-Leisure/General-Road-Rules

Cred ca la virajul dreapta tot linia iti spune ca trebuie sa dai prioritate la traficul care iti vine din fata.

Australia si Singapore au prioritate de dreapta in intersectii de drumuri de rang egal, dar nu la virajul dreapta, unde vehiculul care merge inainte are prioritate.

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Io

E vorba despre trecerea la un standard mai aspru in privinta emisiilor de Co2, de la E6 la E6d. Inca o gogorita ecologista. Evident sub acoperirea realizarii unui standard "mondial" "armonizat". Zvonul ca introducerea lui la noi incepind cu 31 august circula de citeva luni.
Gasesti mai multe aici: http://wltpfacts.eu/from-nedc-to-wltp-change/
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

voicul

Daca nici asta nu este "arta de a scrie"?!
Asta da jurnalist ajuns la nivelul absolut: sa scrii, sa explici si nimeni sa nu priceapa!
Tot unu si unu si din ce in ce mai multi!

E posibil sa fie vorba despre: " standarde de emisii WLTP"

Consumul WLTP. Ce este și cum afectează industria auto. Adio NEDC

http://0-100.hotnews.ro/2018/05/15/consumul-wltp-ce-este-si-cum-afecteaza-industria-auto-adio-nedc/

Ionut

BMW lansează un asistent inteligent prin care șoferii pot interacționa cu diversele sisteme ale mașinii prin comanda de activare "Hei, BMW!"

​BMW anunță lansarea în martie 2019 a unui Asistent Personal prin care conducătorii auto vor putea, din ce în ce mai mult, să-şi opereze automobilele şi să acceseze funcţiile şi informaţiile acestora prin comenzi vocale. Șoferul va putea să dea comenzi de navigație, să pornească sau să oprească instalația de climatizare, iar asistentul îl poate alerta de anumite probleme, cum ar fi presiunea scăzută în pneuri. Asistentul devine tot mai bun cu fiecare comandă dată, fiecare întrebare adresată şi fiecare setare făcută, spun cei de la BMW.



Hotnews

kitsune

^ Nu mă pot abține să nu-mi imaginez un scheci de genul celui cu "ilevăn" (scotish elevator), cu niște conlocuitori încercând să pornească un beemveu: "da' dă ce nu pornește mâncaț'aș?", "trăbuie să vorbești ca neamțu': hei beemve, start zi enjin, vat iz zi taiăr preșăr?"... and so on
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

#582
Lovitură cruntă pentru mașinile cu motoare DIESEL și pe benzină! "Este mai important să se reducă tot, în mod DRASTIC"

Luni seară la Strasbourg, Comisia de Mediu, Sănătate Publică și Sigurantă Alimentară a decis prin vot ce fel de autoturisme se vor pune pe piața europeană începând cu anul 2030.

,,O majoritate traditională formată din Socialişti, ALDE, Verzi şi Comunişti a stabilit că din 2030 producătorii vor trebui să pună pe piată aproape jumătate din producţia de maşini, respectiv 45% sub formă de vehicule electrice sau hibrizi de tip plug-in", a declarat Adina Ioana Valean, Preşedinte Comisia pentru Mediu, Sănătate Publică şi Siguranţă Alimentară din Parlamentul European.

,,Este puţin probabil ca această ţintă să fie atinsă de producători, în situaţia în care astăzi avem doar 2% vehicule electrice vândute în UE. Raportul nu stabileşte nici care va fi sursa electricităţii necesare pentru alimentarea acestor flote de vehicule (putem doar spera că nu este cărbunele!) şi nici prin ce model economic şi pe costurile cui va fi construită o reţea de reîncărcare în toate statele Uniunii.

Majoritatea votantă nu a permis nici măcar gazului regenerabil să fie unul dintre combustibilii consideraţi "curaţi", respingând amendamente care permiteau dezvoltarea acestei surse de gaz obţinut din deşeuri. Până la urmă se pare că este mai important să se reducă tot, în mod drastic, fără a evalua impactul în ansamblu, ori evidenţele statistice sau barierele tehnologice.

În calitate de preşedinte al acestei comisii parlamentare nu pot contesta evidenţa majorităţilor şi nici nu încerc să împiedic în vreun fel modalităţile de constituire a acestor majorităţi democratice. În acelaşi timp nu pot însă să nu observ că de cel puţin 5 ani ne aflăm într-o competiţie în care stânga europeană se întrece în a propune noi şi noi ţinte de reducere sau chiar interzicere a dioxid-ului de carbon, a fertililzanţilor, a glifosatului, iar lista poate continua la nesfârşit. Acest concurs al tăierilor este decuplat de prea multe ori de analizele agenţiilor europene sau a institutelor de cercetare. Poziţiile asociaţiilor industriale europene sau chiar şi a celor sindicale sunt lăsate deoparte in goana pentru ţinte multe şi mari.

Uniunea Europeană a mai făcut astfel de greşeli când a susţinut, tot prin ţinte, prima generaţie de biocombustibili, care au intrat în competiţie directă cu culturile destinate hranei umane şi care de fapt poluau pe întreg lanţul mai mult decât benzina, sau atunci când a susţinut schemele de regenerabile care au dus la importuri masive de panouri solare din China. De accea cred cu tărie ca trebuie să includem în orice act legislativ principiul neutralităţii tehnologice. Este treaba consumatorului să decidă dacă doreşte o maşină pe petrol, gaz, electrică sau pe hidrogen în funcţie de preţul cel mai competitiv. Problema aerului poluat nu se rezolvă impunând oamenilor ce fel de maşină să îşi cumpere. Dacă ne vom ambiţiona să prescriem soluţii preambalate în doctrină nu facem altceva decât să ne adâncim într-un populism care va fi penalizat de cetăţenii europeni atunci când vor vedea că totul a fost doar un concurs de frumuseţe", a prezentat Adina Ioana Valean, într-o declaraţie de presă.

https://www.capital.ro/lovitura-crunta-pentru-masinile-cu-motoare-diesel-si-pe-benzina.html

rizzuh

Ce titlu de cacat. Masinile hibride nu au motoare pe benzina sau pe motorina? Asta ca sa nu ma leg de termenul SF de 20-30.

adiarc

trebuie intradevar o analiza completa.Nu poti lua asemenea decizii drastice doar la impulsul politic.Exemplul cu biodieselul care a concurat hrana si a distrus paduri sau alte habitate e graitor.
Apoi ....eu sunt pt electrice,dar,intradevar cum facem cu sursa de producere a energiei?sau cu investitiile in retele ca sa nu crape toate,cand consuma cot la cot cu electrocasnicele care se extind si ele?( exemplu personal - acum 10 ani aveam doar masina de spalat rufe si frigider plus 1 tv.Acum am si masina de spalat vase,uscator de rufe,un frigider in plus,2 laptopuri ,aer conditionat si in total 3 tv)
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura