News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ioandorin

#1500
TibiV: si la noi a lucrat unul tare smecheros! Facea totul de la baza terasamentului pana la montat sina noua,inclusiv punerea geotextilului si geogrilei ! Cam 2 km avea toata jucaria si au deschis cu 70 km/h dupa el!


cristi5

Vreau sa va spun ca sunt placut surprins de frecventa si viteza pe Cluj-Oradea (sau pe Cluj-Ciucea cel putin)

Sunt 18 trenuri pe zi per directie din care 7-8 opresc in aproape toate statiile care mai sunt viabile (ne-depopulate). Cel putin 3 operatori (CFR, TFC, Interregional)

Prin 1995 faceam Cluj-Bologa in aproape 2h, azi se face in 1h10 (IR) sau 1h20 (R CFR)

Linia se prezinta fara restrictii majore, mai putin spre Oradea. Au fost reparatii importante in zona Stana. Vitezele sunt probabil cele dintotdeauna dar mi se pare remarcabil ca nu s-au degradat, ca s-a venit cu mersuri mai bune, si oferta e mai bogata decat in 1990.

Am facut si Cluj-Oradea-Arad, timpii sunt aceiasi ca in 1990, dar am fost intarziati aproape o ora in Cluj de lipsa unei locomotive... Noroc ca trenurile locale sunt automotoare...

Rutierul este printre cele mai periculoase DN din Romania, si nu va fi inlocuit direct (si nici foarte curand) de A3. Chiar daca timpii sunt ceva mai slabi ca pe rutier, punctualitatea si siguranta sunt mult peste. Orice accident (si sunt multe) blocheaza DNul. Trenul costa cam 0,15 lei per km, bate si o masina plina...

Parti negative sunt multe, mai ales mizeria din gari (unele renovate e drept, dar restul se darama, sau gara e ok si depozitul de langa ea e praf), linii secundare pline de vegetatie, etc. Trenurile cu care am fost au fost ok (cele locale mai curate decat foamea Iasi-Timisoara, care prezenta si toalete infundate, noroc ca are mai multe).

cristi5

#1502
Incredibil pe stil american. Pe de alta parte multi care forteaza trecerea la nivel sunt localnici care au fortat-o de multe ori. Aia nu folosesc Google Maps ca stiu drumul. Poate la Waze ar fi bun. Sa apara un politist fals la trecere...

https://m.hotnews.ro/stire/23310520

Autoritățile americane au încercat fără succes să convingă companiile de tehnologie să adauge pe hărți trecerile la nivel cu calea ferată

​Autoritățile americane au cerut marilor companii de tehnologie să adauge pe hărțile lor și trecerile la nivel cu calea ferată, însă foarte puține dintre ele s-au conformat, notează publicația Politico . Și în SUA, cum se întâmplă și la noi, sunt foarte dese incidentele în care șoferii forțează trecerea peste liniile de cale ferată exact când vine trenul.

gruiarew

Mă tot întreb cum conduc oamenii ăia. Se uită pe hartă și atât? Mă gândesc că se mai uită și prin pzrbriz în față. Sau e ceva de genul... uite cale ferată, uite trenul că vine... eu îi dau îaninte că nu e trecut pe hartă? Sau cum vine asta?

În altă ordine de idei, aveți idee când o să se schimbe timpii de mers cel puțin pe Deva - Vințu? Că linia s-a refăcut, dar trenul tot se târâie cu 50km/h, cel puțin așa apare după timpul de parcurs. Mulțumesc!
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Phenol

De la noul mers (15.12.2019).

Pe Vintu de Jos - Simeria ar trebuii sa scada timpul de mers pana la vreo 40 - 45 minute. Anul asta a crescut viteza semnificativ intre Blandia si Sibot, la fel ma astept la o scadere a timpului de calatorie intre Orastie si Simeria dupa deschiderea tunelului. Intre Simeria si Ilia sa nu te astepti la vreo schimbare in urmatorii 3 ani.

Sorinus

CFR are un program de modernizare a garilor mari, dar are si un program de modernizare al garilor mici / haltelor care genereaza trafic suficient?

Phenol

#1506
Nici vorba. De obicei prin octombrie apar primele informatii in legatura cu noul mers iar varianta finala abia pe la mijlocul lui noiembrie.

cristi5

Am circulat vara asta Bucuresti-Brasov-Cluj-Oradea-Arad-Timisoara. Sunt aproape multumit de cum a mers trenul, si calitatea vagoanelor e suportabila (chiar daca IR Iasi-Timisoara nu are AC si buda e buda...).

Dar garile, mai ales cele mici, sunt sub orice critica. Mizerie, gunoaie, daramaruri, paragina. Inteleg ca unele sunt inchise dar asta nu inseamna ca trebuie sa arate ca dupa razboi. Ti se face efectiv greata de tara asta si e pacat.

Si sigur, gospodariile sunt cu fata la DN si cu spatele la CF, mai e mizerie si in fundul curtii. Dar garile macar sunt ale CFR...

nirolf

Dacă e doar fundul curții e încă bine, din păcate în multe locuri e vorba de munți de gunoaie și deșeuri din construcții lângă calea ferată, pentru că de multe ori e un loc mai ferit. Și nu doar pe la țară, sunt și la doi pași de București: câmpurile din zona Pipera/Andronache spre mare și zona Chitila spre munte.

Harry

Uzinele CFR Grivita partea 1 - cladirea administrativa

In anii '30 incepe un amplu program de modernizare a infrastructurii CFR-ului, pentru a se alinia la noile directii impuse industriei feroviare romane.

Pentru noul complex CFR Grivita este aleasa Maria Cotescu, una dintre primele femei arhitect din Romania. Aceasta, inspirata de arhitectura americana a acelor vremuri proiecteaza primele cladiri industriale moderniste cu fatada din caramida.

Cladirea administrativa a complexului era desfasurata pe subsol, parter si doua etaje. La subsol se aflau spatii tehnice, iar la parter gasim: toalete, bufet, birouri, camera portar, caserie si cabinet medical cu doua sali de consultatii. La etaje se aflau: birouri, sala de proiectare, sala de conferinte, vestiare.






cristi5

Ministrul Transporturilor, singur Cuc în fața ziariștilor din Iași: ,,- Când ați mers opt ore cu trenul vara, fără aer condiționat, domnule ministru? Când ați stat 2 ore în câmp fără ca cineva de la CFR să vă spună ce se întâmplă?..."

https://republica.ro/ministrul-transporturilor-singur-cuc-in-fata-ziaristilor-din-iasi-z-cand-ati-mers-opt-ore-cu-trenul-vara

Harry

O alta cladire din complexul Grivita era spalatoria. Cladirea era desfasurata pe parter si trei etaje. La parter avea un depozit, un birou si o sala destinata vestiarelor si spalatoriei. Etajele aveau fiecare cate 5 birouri.






AndreiB

#1512
Sunt acum in trenul Regio Calatori Constanta-Mangalia (cu conexiune din trenul expres de dimineata din Bucuresti). 6 vagoane full (inclusiv in picioare), care cred ca arata potentialul liniei.

Orarul insa este facut mult prea lax. 4 min mai devreme in Eforie Nord, 2 min mai devreme in Eforie Sud, 4min mai devreme in Costinesti, restrictie peste trecerea de nivel spre statia de epurare in Eforie Sud (probabil aici a fost accident, sunt sigur ca se gasesc solutii -e.g. bariere manuale doar pe timpul sezonului), 3min stationare in statii.

Durata oficiala de calatorie e de 1h20, insa cu putin efort si eliminarea timpilor morti de mai sus, cred ca se pot scoate lejer 1h00 fara prea mari investitii. Ok, nu cu garnitura grea de 15 vagoane, dar si CFR are automotoare usuoare cu care ar putea face legaturi decente la trenurile de lung parcurs, mai ales cele <2h.

Cu putina planificare, ar iesi Bucuresti-Mangalia in 3h, hai 3h10 fara investitii majore. Mi se pare un potential ne-exploatat suficient. Nu inteleg de ce se persista cu modul actual de operare.

BGP2597

Nici la CFR Călători nu sunt făcute mai cu cap, un exemplu fiind IR 1932/31 Oradea - Mangalia și retur. Acum aproximativ o lună când am mers cu aceste trenuri, între Constanța și Mangalia am avut cam 20 de minute de timpi morți din cauza sosirilor timpurii. Între Ploiești Vest și Constanța s-au mai adunat la ele încă 20 de minute la dus (IR 1932), respectiv 15 la întors (IR 1931)

frunzaverde

@AndreiB - trasa RegioCalatori ei si-au cerut-o asa. Nu erau siguri cu ce vor opera, asa ca au cerut o trasa pentru 550 tone (vagoane + DA), ca sa nu aiba probleme indiferent cu ce ar fi ales sa opereze. Daca nu aveau automotoarele frantuzesti gata, zvonurile erau ca ar fi inchiriat vagoane (nu e clar exact de la cine, probabil de la CD) si operat cu ele trase la locomotiva.

In plus, automotoarele frantuzesti se comporta chiar mai bine decat s-au asteptat - pe serviciul inovativ Bucuresti - Campina - Brasov, desi operau in regim cu opriri in localitati mici (gen Peris - Campina), au ajuns sa scoata cat un IR fara oprire, cu mers la 140, din cauza acceleratiei ramei, mai ales pe regimuri scurte. Pentru un diesel, acceleratia e incredibila. E clar ca mai aduc - programul e un succes, si rama, gandita pentru regimuri variabile de viteze si accelerari-frane rapide si din scurt (ori ca e vorba de gari ori de restrictii) este perfecta pentru reteaua CFR si modul de operare Regio Calatori.

@BogdanPetrini - la tine a fost tonajul de vina. Trenul e calculat pentru 15 vagoane - dar circula in mod normal cu intre 9 si 12 vagoane. Diferenta este imensa, mai ales pe segmentul Diesel.

Si da - scoaterea restrictiilor si semnalizarea barierelor (unde sunt restrictii de 15) de pe 813 ar face minuni. Se fac cateva lucruri - exista cateva contracte de reparatii in lucru, s-au scos deja cateva restrictii, si exista cel putin in pregatire licitatii pentru punerea de bariere acolo unde azi sunt restrictii.Electrificarea ar face inca si mai mari minuni - dar slabe sanse in viitorul apropiat. 
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!