News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

BogdanPetrini

@frunzaverde Mulțumesc pentru explicație!  :cheers: Într-adevăr în situația prezentată de mine, garniturile aveau 9 vagoane.

AndreiB

#1516
Multumesc si eu. Sper ca de la noul mers sa faca un orar mai adecvat materialului rulant. Insa in continuare cred ca operarea cu Desiro a liniei ar putea oferi timpi de calatorie mult mai buni decat cu vagoane + locomotiva diesel.

Ar putea sa pastreze ambele avantaje: trenuri directe spre statiuni dimineata (+retur seara) si legaturi ultra rapide la restul trenurilor, mai ales cele non stop. Daca le trag la linii potrivite in Constanta, schimbul este extrem de facil. Stiu ca nu prea exista cultura de schimbat trenuri in Romania, insa pe M800+813 este locul unde cred ca ar functiona fantastic. In plus 813 este perfecta azi pentru trafic cadentat de naveta, daca se asigura durata calatoriei de <1h. Putine investitii ar putea creste semnificativ numarul de calatori.

O alta observatie pe care o am. Cativa operatori risipesc efectiv capacitatea liniei. Astra opera cu un singur automotor cu 2 segmente cand am fost, pe o linie simpla aglomerata (813) si pe o sectie cu capacitatea saturata (M800 intre Constanta si Fetesti). Cred ca avem nevoie de un mecanism care sa includa o capacitate minima de locuri (e.g. min 4 vagoane) sub care nu se ofera subventie pentru a descuraja monopolizarea traselor de catre operatori care nu cresc capacitatea liniei.

TibiV

Foarte bună ideea.
Dacă este posibilă dpdv legal, ar trebui aplicată - inclusiv la celelalte sectii interoperabile.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry

Grivita #3 - uzina electrica




Quest

Aseara pe Realitatea (Legile Puterii) a fost invitat Razvan Cuc. Spunea ca din 490 de restrictii de viteza, 240 au ridicate / rezolvate pina la data curenta, din interventii in regie proprie.
Zicea ca de pe harta RO cu restrictii de viteza pe care i-a cerut-o lui Constantin Axinia (dir gen CFR Infrastructura), a solicitat sa se dea importanta in special restrictiilor din zona Moldovei, si ca pe 15.09 in urma ridicarii mai multor restrictii, se va putea circula de ex pe relatia Buc-Suceava intr-un interval de timp redus cu minim o ora.
(pasajul din interviu e la 22:43 ora ceasului de pe ecran, sub sigla Realitatea)
Common sense will get you far !

razvan96

Ca de obicei, nu stie ce vorbeste.Cam asta e problema cu politicienii cand vorbesc de reteaua CFR.Autostrazile fiind politizate, nu exista roman, politician sau nu, sa nu se priceapa, sa nu "stie" in cat timp se fac, cat costa.

Ei, cand ajungem la CF toti sunt pe langa.In primul rand, cum sa ajungi mai devreme cu o ora (!!), cand Mersul Trenurilor nu se schimba decat in decembrie, si trenul are opriri?
In al doilea rand, O ORA se castiga probabil doar ridicand toate restrictiile de pe 500, de exemplu, desi nici asta nu sunt sigur ca e suficient.Ok, au mai pacalit ei cateva restrictii mici in ultima vreme si le-au facut sa dispara, dar ce te faci ca acum o saptamana pe firul 2 a aparut restrictie de 30 intre Boboc si Zoita pe 9 km?Sau ca de poimaine avem restrictie noua de 30 intre Marasesti si Padureni Putna (firul 1) pe 4.45 de km?Nu doar ca nu ai castigat niciun minut, dar mai si pierzi o gramada, ca e restrictie de 30 km/h, nici macar un 50-60.M-am uitat si eu un pic la interviu printre picaturi, intamplator am auzit declaratia asta si m-au luat ametelile.

Phenol

@razvan96: Total de acord cu tine, Cucul habar nu are despre ce vorbeste.

1. Ma intreb de ce ar fi zona Moldovei mai speciala decat restul tarii?

O fi din cauza asta:

Quote from: cristi5 on August 18, 2019, 07:44:54 AM
Ministrul Transporturilor, singur Cuc în fața ziariștilor din Iași: ,,- Când ați mers opt ore cu trenul vara, fără aer condiționat, domnule ministru? Când ați stat 2 ore în câmp fără ca cineva de la CFR să vă spună ce se întâmplă?..."

https://republica.ro/ministrul-transporturilor-singur-cuc-in-fata-ziaristilor-din-iasi-z-cand-ati-mers-opt-ore-cu-trenul-vara

2. Durata de mers nu se va scurta pana la noul mers, fiindca asa functioneaza CFR. Ei definesc vitezele si timpii in avans cu mai mult de un an in Mersul Trenurilor si asa ies timpii crescuti (IR 472 uneori ajunge la Simeria si cu 12 min mai devreme dupa ce parcurge o distanta de 44 km). E o aberatie, dar asta este.

BTW: restrictiile noi aparute pot fi si din cauza lucrarilor incepute in zona

AndreiB

De aceea avem nevoie de bugete multi-anuale de intretinere, nu de hei-rup.

Quest

#1523
Eu sint dispus sa tin minte promisiunea lui cu Suceava, iar la aparitia noului mers al trenurilor, sa vedem daca l-au mintit sau nu. Problema e ca se poate gasi un subterfugiu de imbunatatire doar la anumite trenuri, din plaja f mare a duratei de calatorie pe relatia Bucuresti Nord - Suceava Nord, ma uit ca variaza de la 6h52m la 12h45m (!). Multumesc razvan96 ptr corectie (peste 2 mesaje in jos).

Daca Axinia a rezolvat multe restrictii si se obtine acea ora in minus, atunci cu siguranta in 15.09 vor fi invitati la calatorie si ziaristi, sa se convinga cu proprii lor ochi, dupa care va trebui sa urmarim implementarea in urmatorul Mers al Trenurilor.
Common sense will get you far !

cristi5

#1524
Pai probabil pana apare noul mers el nu va mai fi ministru :)

Si oarecum are sens sa prioritizeze Moldova dat fiind ca acolo nu sunt autostrazi si nici reconstructie nu s-a facut.

razvan96

#1525
@Quest:Ai cautat ruta gresit :D.Ne intereseaza Bucuresti Nord-Suceava, nu pana la Suceava Nord.IR-urile merg pana la gara Suceava doar.Pentru Suceava Nord era cu schimbare de tren, de aia rezultau timpii aia.Pe Buc.N-Suceava se fac intre 6h24 si 6h47.In niciun caz nu vor scadea timpii din urmatorul Mers al Trenurilor sub 6h15.

Deci repet, e una din cele mai stupide declaratii ale unui ministru de la "cu siguranta vom finaliza M6 pana in 2020", petarda aruncata la final de 2017 de Felix Stroe.Nu are rost sa tineti minte declaratia, nici macar ca gluma.

P.S:Si mai e ceva.Rugati-va sa nu inceapa reconstructia pe 500 pana nu se termina A7, sau macar tronsoane lungi din ea.Ar fi culmea nebuniei sa obligi de facto oamenii care foloseau trenul sa mearga pe DN2 pe perioada lucrarilor.Dar cum suntem in Romania unde nu stie stanga ce face dreapta, ma astept sa se suprapuna perfect.

cristi5

Sa vedem cum se rezolva "lipsa investitiilor" si cat de lung va fi protestul de fapt

"Mecanicii de locomotiva si angajatii CFR Calatori se pregatesc de proteste masive, timp de patru saptamani, incepand din 16 septembrie.

Acestia doresc sa atraga atentia asupra situatiei tragice din sectorul feroviar, cauzata de lipsa investitiilor, a declarat, miercuri, Rodrigo Gabriel Maxim, presedintele Federatiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din Romania (FSTFR)."

http://www.ziare.com/stiri/cfr/mecanicii-de-locomotiva-si-angajatii-cfr-calatori-vor-sa-protesteze-patru-saptamani-1574370

cristi5

https://m.hotnews.ro/stire/23366459

"Trenul este mai bun ca avionul pentru călătorii de până la șase ore, spune șeful companiei feroviare naționale austriece

​Este mai bine să iei trenul în loc să iei avionul, pentru călătorii de până la șase ore, este de părere Andreas Matthä, șeful companiei naționale feroviare OBB. Pentru Austria acest lucru chiar este adevărat: trenurile ating și 230 km/h, sunt porțiuni lungi cu viteze de peste 150 km/h, gările mari sunt modernizate și au fost cumpărate locomotive și vagoane noi. "
 

Citește și:  De ce trenurile din Austria sunt atât de grozave - Viteze de 230 km/h, punctualitate, confort și chiar și compartimente pentru alăptare
http://mobile.hotnews.ro/stire/22923152

razvan96

Pentru ca a cerut seful un tren cu o ora mai rapid pana la Suceava, CFR SA ofera o trasa-test care probabil va genera intarzieri in 95 de zile din 100, pe care o puteti vedea in articolul ClubFeroviar.

Cum au gandit ei un tren mai rapid:in primul rand l-au pus seara, cand e mai mica aglomeratia pe 500, au scazut la maximum timpii de mers pana la Brazi, rezultand VC=120 km/h, au redus toate opririle la 1 minut si pe toate distantele se circula cu cele mai bune viteze inregistrate de vreun tren anul asta.Foarte...inedit.Sa vedem acum daca in fiecare zi o sa poate face trenul asta 33 de minute pe Adjud-Bacau (VC=105 km/h) si 57 de minute  pe Ploiesti-Buzau.Nu spun ca e rau ca IR1755 a primit trasa asta, chiar daca vor fi intarzieri de 15-20 de minute tot e mai bine decat ce e acum, insa mi se pare penibil sa spui ca asta s-a intamplat "datorita lucrarilor".Mai mult, articolul spune ca dupa ce se termina si santierele existente pe 500 vor reduce timpul la 5 ore :lol:.Ce frumos ies trasele din pix...

frunzaverde

Dar nici nu ies trasele... Sunt 0 minute de restrictie, implica ca au reparat tot ce-nseamna restrictie punctuala pe 500, si tabela 500 e "curata". Plus podul de la Ploiesti pus in functiune la VS. Plus rezolvate bubele de la Ploiesti, Focsani si Adjud. Cand oi vedea BAR-ul cu zero restrictii pe directa, ma duc sa bat matanii la cea mai apropiata biserica.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!