News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AndreiB

Pe de alta parte, pe M300 frecvent pierd 7-10min deoarece trenul ajunge prea devreme in statii. Am observat ca portiunea Bucuresti-Campina e cea mai predispusa la asta. Cred ca avem nevoie de un echilbru intre trase ultra-defensive si trase ultra-ambitioase. Pana acum, as sugera ca MO-ul era in favoarea traselor ultra-defensive.

frunzaverde

#1531
Trenurile ajung mai devreme in statie din cauza tonajelor mult mai mici decat cele din livret. De exemplu 1528, cu care am circulat de multe ori, e compus din 3-4 vagoane, total 145-210 tone, in functie de compunere (l-am vazut cu diverse formatii). Niciodata nu l-am vazut mai lung de 5 vagoane in ultimii 5 ani, deci 270 tone maximum (la ce vagoane are CFR), si 5 vagoane are doar din ani in pasti. E trasat cu 550 tone, deci echivalentul a 10-11 vagoane (in functie de ce tipuri de vagoane are in compunere). Asta inseamna ca trenul are acceleratii si franari mult mai scurte ca pe livret, trece mult mai repede peste restrictii ca in livret etc. etc..

Asta l-au trasat cu 300 tone, deci 5 vagoane, maximum 6. Problema pe Moldova e ca au cerere mare, si se circula inclusiv peste livret, cu ordine de circulatie, cu trenuri mai lungi decat prevede livretul - un tren cu 5 vagoane maximum nu stiu cat de bine va fi vazut... Si deja pe Moldova e problema cu respectarea livretelor curente, chiar si in tonaj... Nu mai zic de Bucuresti - Craiova - Timisoara, unde e imposibil...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Io

#1532
^^^
Unde mama dracului sint vremurile cind pe Oradea Bucuresti erau trenurile luuungi de mai mare placerea sa privesti noaptea prin fereastra? Pe 422 veneau 7 vagoane de la Satu Mare, la Oradea i se atasau 3 vagoane (4 daca era si vagon postal) venite de la Vascau si inca 3 vagoane cuseta/vagoane de dormit?
Locul in vagonul de domit Clasa 1 costa exact (la diferenta de 1 leu) cit avionul Oradea - Bucuresti.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

GML

Acuma inteleg deja, de ce am ajuns la Satu Mare cu cateva minute mai devreme cu Desiro.

gruiarew

@Io acum ai Desiro. Când ajungi la destinație după 4-5 ore zici că te-a lovit trenul, nu că ai venit cu trenul...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

BGP2597

Chiar aș vrea să văd cum reușește să ajungă în 38 de minute în Ploiești, având în vedere că acum sunt trenuri care pierd și 20 de minute numai pe Brazi - Ploiești Sud. Am pierdut numărul miilor de kilometri pe care i-am făcut pe București - Ploiești în ultimii 3-4 ani. Cel mai bun timp pe care l-am scos a fost 32 de minute (36 în livret) cu IR 346, DAR spre Ploiești Vest, unde se circulă normal pe 2 fire și nu există nicio restricție de viteză. Înainte de lucrările de la pod nu-mi amintesc să fi scos sub 42 de minute cu vreun tren spre Sud, nici cu cele cu trasă de 140km/h.

Acum am văzut că se merge mai decent între Brazi și Ploiești Triaj, apropiat de viteza din livret, dar de la intrarea în Ploiești Triaj (de pe macaze) și până la oprirea în Ploiești Sud se circulă foarte încet, cu mult sub viteza din livret.

De asemenea, sunt curios ce se întâmplă cu trenul IR 1859 Bacău - Piatra Neamț, care se formează din vagoane detașate de la IR 1755, acesta având doar 1 minut oprire în Bacău.

frunzaverde

#1536
@gruiarew - bun sloganul asta pentru Desiro.

@Io - problema e ca acum cu CFR vagon de dormit, clasa I (single) pretul dus-intors e 571 lei. Cu Tarom e 271 de lei si cativa banuti acelasi dus-intors, pentru saptamana viitoare... Si pentru maine cu intoarcere poimaine poti merge cu TAROM mai ieftin. Mai departe in viitor, gasim bilete si mai ieftine. Si trenul face mai mult decat facea in anii '70... De la Cluj e inca si mai ieftin. Desi trenurile de noapte raman in continuare populare - cusetele sunt chiar ieftine. Anul trecut am mers cu 1741, la plecare din Bucuresti N. avea 14 vagoane.

@BogdanPetrini - presupun ca trasa aia va fi activa doar din momentul in care podul de la Ploiesti Sud va fi dat in uz la VS pe ambele fire. Trenul spre Bicaz probabil o sa se formeze dintr-un alt tren de Moldova.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

BGP2597

După cum arată, pare că vor să o folosească de acum. Pentru podul respectiv circulația se făcea / se va face prin Ram. Ploiești Triaj, unde VS e de 120km/h, apoi 90km/h până la Ploiești Sud (cel puțin atât era înainte de închiderea din 2017). Trasa aceea este făcută de la Brazi pe abătută apoi pe unul din firele de marfă Brazi - Triaj - Sud, paralel cu cele 2 fire normale ale M300/M500 cu intrare printr-una din grupele de marfă ale Triajului, de acolo și vitezele mici de circulație. La deschiderea podului trasa aceea nu va mai fi bună fiindcă nu se va mai circula pe firul de marfă.

TibiV

Scuze Ionut, dar nu vreau sa existe neintelegeri...

Quote from: frunzaverde on September 30, 2019, 09:33:53 PM
Eu unul nu inteleg pentru ce deschideti lazile de bere? Pentru mine, inceperea megalomaniilor de la Apata - Cata inseamna falimentul definitiv al cailor ferate romane.

Pai cam de asta....
Poate punem in felul asta punct definitiv institutiei imbecile care controleaza infrastructura feroviara din tara asta de doua decenii....
Cand nu vor mai avea bani nici pentru inlocuirea a doua macaze pe an, si nu vor putea sa le plateasca nici apa minerala muncitorilor care lucreaza in august pe diverse tronsoane... Poate atunci vor declara oficial falimentul...

Unica ocazie in care legea romana permite sa ii dai afara PE TOTI.
Iar in timp ce le semnezi tuturor incetarea contractelor (vreo doua-trei luni) poti gandi o formula absolut noua, fara dinozauri...

Abia astept o stire care prevesteste falimentul CxxxR...  :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cris_ct

#1539
https://iancuguda.ro/opinii-ad-hoc/articole/caile-ferate-romania-vs-tari-similare-din-regiune/?fbclid=IwAR2aZK444QE9YnHCZD2xz2QLp5HKWUz3NDEuAypdbIiDYMkGhZsHJqbqfWg
Cifre seci despre CFR. Stăm bine, cam cât producem, dăm pe salarii. Restul,  subvenții...
Plus o comparație cu câțiva vecini. "Conducem" detașat.

razvan96

Da, de vreun an a mai aparut un libertarian obosit pe radarele presei economice foarte profesioniste din Romania :lol:.

Guda incearca sa ne spuna subtil ca ar trebui sa cam renuntam la transportul public de calatori ca e subventionat, uitand, si da, fara ghilimele, omul e atat de prost incat nu stie, ca si cel privat e la fel de subventionat de stat, si ca o eventuala disparitie a CFR Calatori ar insemna ca subventia, adica bani publici, sa ajunga in totalitate in conturile privatilor.Mi se pare amuzant mereu faptul ca in statul cel mai slabit de politicile publice de dupa '89, solutia astora e mereu un stat si mai slab.Ceea ce propun ei, nu ma refer la calea ferata in particular, ci la modelul socio-economic de tip "privatizam tot", a fost testat cu mare succes prin Argentina, tocmai citeam ca acolo laptele a ajuns un lux, prin Chile, cu arma la tampla pe vremea lui Pinochet, prin Indonezia, Bolivia si alte tari civilizate.Mai niciodata in mod democratic, de aia am asa un sentiment ciudat in legatura cu ce ni se pregateste.


TibiV

Daca Romania ar fi Japonia, am face un forum despre Sake sau despre Florile de cires....  :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

#1543
Harta asta este multe, numai o harta cu izocrone nu este. O harta reala cu izocrone (presupunand ca izocronele sunt fata de Bucuresti) ar trebui sa arate ca o retea, cu orasele mari de pe harta avand timpi mai mici de parcurs decat zona rurala inconjuratoare.

De exemplu, Constanta ar trebui sa fie in izocrona 1h - 2h, dar Basarab/Murfatlar, mai aproape de Bucuresti, ar fi trebuit sa fie in izocrona 2h-3h, pentru ca cel mai rapid tren pana la Basarabi ia 2h:36 (cu schimbare in Constanta si intoarcere). Harta ar trebui sa arate ceva la genul asta: https://forobs.jrc.ec.europa.eu/products/gam/images/large/access_50k.png

Pe urma, izocrona pare ca prefera in unele cazuri trenul indiferent daca o combinatie tren+autobuz ar fi mai rapida (de exemplu Tg. Mures, cu schimbare la Brasov), dar in alte cazuri, aleatoare, prefera transportul combinat. De exemplu, poti ajunge Bucuresti - Vascau doar pe reteaua feroviara, dar timpul minim este de 18h49 (cu schimbari in Arad, Ciumeghiu si Holod), nu 15-16h ca in harta de mai sus. La Brad n-o sa mearga nici dracu din Bucuresti via Arad (desi se poate), ci o sa mearga pana la Deva, de unde o sa ia autobuzul (cu durata totala de parcurs de 10 ore si ceva, in functie de ce microbuz prinzi).

Harta pare ca a fost facuta dupa niste puncte de control mai putine decat chiar cele marcate pe harta, urmate de niste kriging fara covariate ca sa umple spatiile goale. Problema e ca chiar si pentru punctele de control vizibile pe harta mie nu-mi ies timpii din harta. Si ar fi fost ok daca erorile apareau pentru Moldoveanu si Negoiu, dar sunt inclusiv pentru satele de langa Bucuresti (gen Dor Marunt).

Nici harta Japoniei reconturate n-ar arata asa. Ar exista niste puncte rosii, foarte aprinse, unde opreste Shinkansenul, urmate de zone intinse cu diverse nuante de galben, unde nu opreste, si unde legaturile au loc pe liniile inguste de 1000 mm, pe care viteza maxima e 70 - 120 km/h, pe serpentine, cu destule segmente limitate la 30-50 din cauza de relief. De exemplu, de la Tokyo pana la Gotemba, de unde incepi sa urci spre muntele Fuji, sunt 138 km, dar, chiar si in varful sezonului (cand a fost sub-semnatul) durata calatoriei e de aproape 3 ore, cu o schimbare in Kozu. Urmata de inca vreo ora cu autobuzul. Am petrecut destule ore in trenuri super-lente in Japonia, ca sa ajung unde doream sa ajung, pentru ca in afara de reteaua Shinkansen si cateva linii non-Shinkansen rapide (dar nu mai rapide de 160 km/h viteza maxima; si de obicei 120 km/h e viteza maxima in practica) exista relativ putine legaturi rapide in hinterland. Nu zic ca reteaua japoneza e "proasta" - este exceptionala. Dar, nu arata absolut deloc cum zice autorul hartii.

Nu inteleg de ce oamenii publica asemenea materiale, care nici macar pe jumatate corecte nu sunt - harta asta e incorecta de-a dreptul. Si daca vorbeam de un amator , mai intelegeam. Dar aici vorbim de un profesionist, caruia cineva i-a dat o diploma de studii avansate in geografie! Si caruia i-a iesit chestia asta....

@Tibiv [off topic] Daca am fi trait in Japonia, am fi discutat smulgandu-ne par din cap, pe subiecte gen exproprieri - unde japonezii au o legislatie inca si mai tembela si mai inepta decat romanii (daca esti curios, uita-te pe Google Maps la Aeroportul Narita, aeroportul principal international al Tokyo-ului, si situatia de-acolo, care persista din anii '80), despre moartea rutelor rurale, despre aglomeratia din trenurile de naveta, si neaparat despre limitele generalizate de 80 km/h de pe autostrazi (100 km/h e viteza maxima, dar nu stiu exact pe unde, ca eu n-am vazut asemenea "minuni", doar 40, 60 si 80 pe autostrazi)...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

 :-[
Se vede ca n-am calcat prin tara divinului Mikado...
:-[
Mama proștilor este mereu gravidă... :)