News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 22 Guests are viewing this topic.

AndreiB

Eroarea e doar de cat de user friendly e interfata.

Oferta de anticipatie (-25% pentru bilete cumparate cu 21-30 de zile inainte) e mai avantajoasa decat cea de dus intors. E bine ca recomanda asa, insa induce in eroare pasul 1.

oc7avian

Important e că au insistat să nu fiu prost până la capăt, deci un mare plus! Și nu doar că au inistat, dar mi-au și pregătit paginile de achiziție. N-a trebuit să o iau de la capăt.
Oricum, nu m-ar mira ca în curând să putem alege și locul. Asta este funcționalitatea cea mai dificilă de implementat pentru că nu se mai bazează pe cod ce-l aveau anterior și pe care maxim l-au finisat. O să explic un pic din punct de vedere programatic:

În momentul în care afișezi locurile libere, trebuie să le blochezi până termină omul tranzacția. În plus, trebuie să afișezi în timp real ce locuri se ocupă între timp. La ghișeu procesul e rapid și deobicei anunțăm doar că vrem X persoane să stăm împreună. Și procesul ăsta se termină aproape 100% cu o achiziție. Online, ar trebui să blochezi locul câteva minute, chit că poate nu se întâmplă o achiziție în final. Iar partea asta trebuie implementată și pe sistemele din spate, la care se conectează și ghișeele. Pentru că și ele trebuie să vadă acel loc blocat. Deocamdată ele lucrează în paralel și doar la final, în momentul confirmării achiziției, se validează că se oferă un loc.

Implementat simplist se poate ajunge la situația în care nu se mai găsesc locuri doar pentru că mulți interoghează online locurile. Apoi apar, apoi iar dispar. Asta se va resimți pe rutele aglomerate gen Valea Prahovei sau Constanța în sezon, când de cu câteva zile înainte mai sunt doar o mână de locuri.

În prezent, din ce am testat la aparatele din gară, locul nu e garantat decât în momentul în care ajungi la plata cu cardul. Des când selectam trenul prindeam unul din ultimele locuri libere, iar până ajungeam la final (că mai întrebam un prieten dacă alegem ok) se dădeau locurile și aplicația lor arunca o eroare ("Locurile s-au epuizat între timp"). Scenariul descris mai sus este unul asemănător, dar mai periculos.

La Softrans nu știu cum fac, dar probabil e mică probabilitatea să dau de cineva care rezervă în același timp cu mine deoarece e un număr mult mai mic de persoane ce accesează pagina.

etravel

#1457
Se poate rezolva cu un anunt generic de genul "Selectia dvs. de locuri e valabila n minute", dupa care sa il informeze ca sesiunea curenta a expirat si ca trebuie reluata rezervarea. Nu ai cum rezolva disponibilitatea online de locuri in afara blocarii pentru un interval in mod ideal mic de timp a locurilor.

oc7avian

O altă soluție este să se copieze sistemul practicat la zboruri. Abia după achiziție să poți selecta/modifica locul alocat. Așa doar un set restrâns de persoane poate bloca un loc (cei care au cumpărat bilet), iar locurile nu mai trebuie blocate. Se face schimbul instant. Teoretic asta poate fi implementat cel mai rapid: modificări minime în sistemul de alocare al locurilor (cel din spate, la care sunt conectate și ghișeele) și dezvoltare decentă în zona aplicației web.

Astfel se păstrează ideologia actuală: nimeni nu are locul garantat până când nu se inițializează plata, procesare a plății care este pornită în spate doar după ce se validează existența unui loc liber în tren (adică nu ți-a luat-o cineva înainte cât timp te uitai la bilet). Astfel gradul de ocupare de 100% poate fi atins oricând, iar problema preferinței locului are impact zero asupra locurilor disponibilie în tren în orice moment.

În plus, dacă se merge pe ideea de "locul e alocat automat, apoi poți schimba" se poate implementa într-un orizont de timp scurt o funcție foarte utilă: să poți schimba locul cu unul în alt tren pe aceeași rută. E un beneficiu enorm pentru cei care trebuie să amâne o plecare și oferă flexibilitate. Bineînțeles, sunt diverse condiții și taxe ce pot fi incluse: plătești diferența dacă ai avut anticipație, plătești x lei dacă faci în sub 12-24h etc. Online știu că se putea doar anula, însă cu 6 ore minim înainte.

Asta ar fi util și pentru studenți. Ok, te-ai dus la ghișeu să se verifice că ești student (presupunem că niciodată n-o să-i mai lase să rezerve online cât e gratuit). Apoi realizezi că nu poți pleca la ora aia. Ai un bilet "verificat" pe care ar trebui să-l poți muta. Avantajul e pentru ceilalți călători că se eliberează locuri (se simte pe rute aglomerate). Iar studenții au beneficiul de a nu sta iar la coadă. E win-win

gruiarew

Frunzăverde, mulțumesc. Era mai în josul paginii link-ul și nu l-am văzut de pe telefon. Sincer când ai zis că arată compunerea trenului mă așteptam să văd poză cu trenul. Diferența între "expectation" și "reality" vorba aia.

Mai au puțin de lucru, pe telefon nu e chiar ok. Dar e un mare pas în față.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

frunzaverde

Quote from: oc7avian on May 17, 2019, 05:31:40 PM
La Softrans nu știu cum fac, dar probabil e mică probabilitatea să dau de cineva care rezervă în același timp cu mine deoarece e un număr mult mai mic de persoane ce accesează pagina.

La Softrans blocheaza locul din momentul in care incepi o procedura de rezervare si dai click pe locuri. Se deblocheaza dupa cam 10 minute (pe site scrie 5), dar doar daca procedura nu a generat o eroare, caz in care in care nu se mai deblocheaza niciodata. Chestia e ca sistemul Softrans este foarte prost - poti bloca locuri ca "rezervare cu plata in tren" si n-o sa ti se intample nimic daca nu te prezinti la tren, dar locul tau ramane blocat tot parcursul.

La CFR blocheaza locuri in momentul in care ai initiat tranzactia, si blocarea expira la expriarea sesiunii (15 minute). Nu ar fi o problema blocarea locurilor via o diagrama - pentru ca oricum urmatorul pas e plata - si sistemul de alocare locuri deja exista, doar ca e automat ("manualizarea" e intotdeauna o solutie mai usoara ca automatizarea). Problema e CFR Calatori - ce faci daca ai ales loc la geam si ti-au schimbat vagonul si te trezesti la culoar? Cui te plangi?

La zboruri tranzactia este muuuuult mai complicata decat te-astepti. La majoritatea liniilor aeriene inventarul scriptic este cu 15-20% mai mare ca inventarul real de locuri (overbooking). Alocarea de locuri se poate face la orice pas din tranzactie (inclusiv in momentul in care faci un PNR nou, inainte ca linia aeriana sa-ti confirme ca locurile respective sunt libere). De obicei (cu exceptia ULCC-urilor si a biletelor ultra-discounted unde locurile sunt asigurate ca "perk") locurile sunt alocate "la cerere" odata cu cererea de confirmare. Un sistem de genul asta e criminal de implementat pentru o cale ferata, care n-are atatea straturi de tranzactionare.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

O analiza a restrictiilor CF sponsorizata de GFR. Se termina cam in coada de peste, probabil s-au terminat banii :)

http://m.hotnews.ro/stire/23148778

dan tm

Fiind discutii de gara, la peron pun aici un link spre alt forum unde un pasionat a facut o documentare pe linia Tirgu Carbunesti-Seciurile-tunelul Dobrana.

Adica fosta linie.

http://trenuletz.forumz.ro/t413p60-220-carbunesti-albeni-seciurile#338007

cristi5

#1463
O discutie despre viziunea economica a  Romaniei "prin noi insine" din perioada interbelica

Pun aici pentru ca majoritatea activelor mostenite de la Austro-Ungaria si majoritatea investiilor facute erau in domeniul CF (de exemplu Malaxa)

https://www.historia.ro/multimedia/video/prin-noi-insine-cum-a-bulversat-aceasta-doctrina-economica-romania-interbelica

E vorba si de drumuri (o firma britanica care nu s-a inteles cu guvernul urmator, si a plecat cu o caruta de bani fara sa construiasca nimic, firma suedeza care a concesionat DN1), telefonie, petrolier, etc.

TibiV

Cristi,
ne-am nascut in Romania. Asta este "karma" noastra...

"Politicienii" romani au fost toti "o apa si-un pamant", indiferent de perioada istorica.
Textele lui Caragiale mi se par astazi la fel de proaspete ca in ziua in care au fost scrise... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dan tm

#1465
La discutii de gara, pun raportul postat azi de AGIFER privind un incident care putea fi extrem de grav daca trenul scapat ajungea din urma trenul de calatori.

https://agifer.ro/images/rap-finale-ro/D_262__Predeal-Busteni_24_05_2018.pdf

Am vazut prin strainatate trenuri de marfa mai scurte si prin urmare mai rapide(permite si linia).
oare aici la noi nu ar fi mai practic sa fie doua trenuri in loc de unul care sa tot fie descompus si recompus?

survola

Quote from: oc7avian on May 17, 2019, 08:00:32 PM
O altă soluție este să se copieze sistemul practicat la zboruri. Abia după achiziție să poți selecta/modifica locul alocat. Așa doar un set restrâns de persoane poate bloca un loc (cei care au cumpărat bilet), iar locurile nu mai trebuie blocate. Se face schimbul instant.
Parcă și la ,,zboruri" întâi alegi locul și apoi plătești, prețul fiind stabilit și în funcție de ce loc alegi.

BGP2597

La zboruri (cel puțin la low-cost) locul îl alegi și plătești dacă e cazul abia când faci check-in-ul cu câteva zile înainte de zbor.

Ionut

DB Cargo România a ajuns la 19 ani de activitate

19 ani in care am invatat, evoluat, construit impreuna ceea ce inseamna DB Cargo Romania in momentul actual: o companie stabila, cu o echipa pregatita formata din aproximativ 670 angajati implicati si insufletiti de aceleasi valori comune, valori regasite si in viziunea celor peste 45 de clienti din industrii ca materiale de constructii, metalurgie, cereale si auto.

Mobilitate.eu

perfidus

Quote from: dan tm on May 22, 2019, 04:46:35 PM
La discutii de gara, pun raportul postat azi de AGIFER privind un incident care putea fi extrem de grav daca trenul scapat ajungea din urma trenul de calatori.

Concluziile:
"Un alt factor care a condus la producerea incidentului îl constituie neefectuarea probei complete a frânei, faptă ce constituie o abatere de la prevederile regulamentare și este rezultatul formării unei deprinderi de lucru greșite. Această secvență din sarcina de lucru, cu rol de verificare, nu era efectuată frecvent de către operatorii responsabili de realizarea acestei operații.

Din analiza documentelor s-a constatat că personalul din partida de manevră care deservea acest tren depășea în mod constant timpul de muncă normat într-o lună."

Ce este mai grav, este ca SC Unicom Tranzit SA a fost si protagonista accidentului foarte grav de la Banita in 2017 cand un om a murit strivit in locomotiva in urma deraierii locomotivei si a primelor 14 vagoane in curba, trenul fiind scapat de sub control printr-o greseala identica - nedeschiderea robinetilor de aer...
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat