News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

AlexxC

Buna seara
Pe 1Decembrie doresc sa ajung din Medias la Alba Iulia pentru a participa la festivitati. Stiind ca va fi extrem de aglomerat m-am gandit ca ar fi mai bine sa aleg trenul,cu ocazia asta sa arunc un ochi si la lucrarile de pe coridor.
Mare a fost surpriza sa nu gasesc tren direct si pe deasupra nimic cu plecare in intervalul 6:00-12:00.
Sunt eu batut in cap sau chiar nu circula trenuri pe o magistrala care a inghitit miliarde?

vancouver

Pai de ce sa circule? Cand am spus aici pe forum ca trebuie tren cadentat din ora in ora (evident nu cu 100 de vagoane, ci o rama scurta), mi-au sarit in cap chiar si oamenii de aici de pe forum, ca nu exista logica si  nu exista calatori si ca aberez etc... Desi am explicat ca trebuie doar 5 (cinci) rame, care noi costa vreo 3-4 milioane euro fiecare (pret de tramvai), si ar putea pendula Sighisoara - Deva in ritm de unul pe ora (pentru inceput, fara racord Coslariu si cu alte cateva puncte nefinalizate, ar merge si 1 la 2 ore).

Facem magistrala de 160 Simeria - Sighisoara, dar nu punem trenuri pe ea, chit ca deja ar putea sa scoata timpi mai buni decat pe rutir. Pentru ce sa punem trenuri pe ea? Ce idiot pot sa fiu ...
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

frunzaverde

#1112
Quote from: AlexxC on November 27, 2018, 07:17:36 PM.
Mare a fost surpriza sa nu gasesc tren direct si pe deasupra nimic cu plecare in intervalul 6:00-12:00.

Nu ai gasit pentru ca nu exista. Cand s-a facut mersul curent racordul vechi Coslariu Pod Mures - Coslariu nu era functional iar cel nou in faze incipiente de constructie, asa ca singurul mod in care puteai ajunge de la Medias la Alba Iulia era cu rebrusare la Teius, o solutie inacceptabila. Toate trenurile directe Brasov - Arad au fost mutate prin Sibiu sau Craiova pentru a se evita rebrusarea si mersul prin santier.

Intre timp, la Coslariu s-a redeschis racordul vechi (cel nou e tot in santier, lucrarile merg foarte lent), intr-o configuratie temporara, care poate asigura doar capacitate foarte redusa. In plus, sunt lucrari in gara Coslariu cat si pe Coslariu - Vintu, cu podete temporare, circulatie pe un singur fir fara semnalizare si restrictii de pana la 15 km/h. In conditiile astea, se pot opera foarte putine trenuri (linia e declarata cu capacitate saturata din cauza reconstructiei), in regim de santier. De la urmatorul mers (9/12) reapar trenurile directe, dar lucrarile ramase nu fac viteza prea atractiva si nu permit cine-stie-ce-frecventa. Cu mersul 2020 mai vedem.

IR346 Dacia, Bucuresti - Viena, va parcurge traseul Medias - Alba Iulia in 1h21, deci cam 56 km/h viteza comerciala (incluzand o  oprire in Blaj). Frecventele vor ramane proaste, limitarile severe de capacitate nefiind eliminate (se circula in regim de santier).

Quote from: vancouver on November 27, 2018, 09:19:58 PM
Pai de ce sa circule? Cand am spus aici pe forum ca trebuie tren cadentat din ora in ora

Ca sa plimbe ce? Aer intre orasele cu 10-20-40 mii de locuitori din ora in ora? Cati oameni vor avea, realist vorbind, treaba dintr-un oras de 20.000 (Sighisoara) intr-unul de 40.000 (Medias) sau chair intr-unul de 60.000 (Alba Iulia sau Deva)? Atractii care sa genereze calatorii frecvente nu sunt.

Nici unul din orasele de pe sectorul reconstruit din 200+300 nu au servicii publice avansate (centru universitar, spital specializat cu dotari complexe, tribunale regionale etc.) care sa genereze un flux constant de pasageri de naveta pe directia asta. Polii de atractie sunt Sibiu, Brasov, Cluj, Timisoara, ocolite cu succes de magica magistrala reparata.

Nici unul din orasele de pe sectorul reconstruit din 200+300 nu au puterea economica de a atrage naveta masiva de la distante mari sau foarte mari. Desi foarte dezvoltate economic, orasele astea au zone industriale de marimi corespunzatoare lor. In plus, tipul de industrie oferit e similar in intregul bazin - daca vrei slujbe mai complexe sau mai banoase si cariere mai bune, nu te vei duce din Medias la Blaj sau la Deva, ci la Cluj, Sibiu sau Brasov. Mai ales ca Sibiu e lejer in raza de naveta.

Asa ca pentru cine sa faci tren "din ora in ora"? Inteleg daca exista trafic regulat spre un oras mare, dar alfel e fix degeaba...

Quote from: vancouver on November 27, 2018, 09:19:58 PM
Desi am explicat ca trebuie doar 5 (cinci) rame, care noi costa vreo 3-4 milioane euro fiecare (pret de tramvai)

Nu stiu ce rama gasesti la 3-4 milioane de euro, poate ceva versiune electrica de LINT, ceva PESA ultra-bare-bones sau ceva chinezesc. Dar, chiar si asa, 15 milioane de euro e practic alocarea totala pentru reparatii capitale, adica pentru intretinere grea a retelei, pe toata reteaua, pentru tot anul 2018.

Costurile anuale cu subventionarea operarii si mentenantei celor 5 rame echivaleaza cu alocarile de intretinere curenta anuale alocate pentru o magistrala intreaga, de exemplu Bucuresti - Suceava - Vicsani.

In afara megalomaniei inutile numita Coridorul IV, banii alocati sectorului feroviar sunt firfirei, maruntis, nimicuri. 15-20 de milioane de euro inseamna cam 10% din marea si ras-discutata achizitie de material rulant pentru care s-a infiintat ARF-ul! In sectorul feroviar romanesc, unde se cumpara fier vechi din Danemarca care e "vandut" ca vehicul ultra-modern in Romania, 15-20 de milioane de euro e imens... Mai ales pentru a cara aer!

Quote from: vancouver on November 27, 2018, 09:19:58 PM
Facem magistrala de 160 Simeria - Sighisoara, dar nu punem trenuri pe ea, chit ca deja ar putea sa scoata timpi mai buni decat pe rutir. Pentru ce sa punem trenuri pe ea? Ce idiot pot sa fiu ...

Momentan nu scoate timpi mai buni ca rutier, vezi trasa Dacia. Cat despre facut magistrala la 160, a fost facuta degeaba - o solutie proasta, megalomanica si scumpa, pe care nu a cerut-o nimeni, pe un traseu pe care nu ajuta pe nimeni la mai nimic. Miliarde de euro aruncate degeaba, ca si pe Bucuresti - Constanta, unde suta de milioane de euro / minut castigat trebuie sa fie ceva record mondial in domeniul risipei banilor publici...

Inutilitatea profunda a investitiei nu o rezolvi adaugand un serviciu necerut de nimeni...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

Daca tot suntem in gara si trenul nu vine...

Nu puteau sa renunte la traseul prin Sighisoara?
- sa reconstruiasca Vintu-Cluj (macar pana la Razboieni si Apahida-Cluj)
- CF noua de 160 (200 cu tilt) Vintu-Sibiu-Brasov

In felul asta atingeau centrele mai populate si scurtau lungimea coridorului, eliminand si tunelurile Apata-Cata (dar introducand altele probabil pe dealurile alunecoase din traversarea Mures-Olt)

La fel, in loc de traversarea pe Mures, poate era mai ieftin sa dubleze traversarea pe la Holdea, chiar daca "sus" la 300m ramanea un segment scurt de viteza mica. Dublau Deva-Holdea-Timisoara-Arad si gata coridoru', bagat si prin Timisoara cu ocazia asta.

gruiarew

Nu știu ce tren era dar am văzut ieri dimineață în Margina în jur de ora 9 o garnitură de călători de 9 (nouă) vagoane. N-am mai văzut de mult trenuri așa lungi...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

vancouver

#1115
Eu zic ca si acum se poate renunta la magistrala Sighisoara - Simeria. Tot ce s-a construit luam si aruncat la gunoi si inchisa definitiv circulatia pe sectiunea asta.

La autostrazi nu inteleg pentru ce se mai merge inainte cu lucrarile. Pe traseul A7 nu mai e nevoie, a explicat cristi aici in sute de mesaje avantajele 2+1, care se poate face imediat pe DN2 Bucuresti - Iasi. A8 e un non-sens, n-are trafic. Daca pe Valea Oltului acum nu avem ambuteiaje, cu un mic upgrade la 2+1 nici atat nu o sa mai avem... In general toate autostrazile construite sunt goale, deci avea dreptate Basescu ca nu ne trebuie asa ceva. Dam bani ca prostii pe tunel la Holdea, cand eu nu am auzit niciodata de ambuteiaj pe DN68A si nici pe DN7 (afara de caz de accident, dar asta se poate intampla si pe autostrada, plus ca pe autostrada s-ar circula mai periculos, ca e mai repede).

Maxim de siguranta, minim de cost la 2+1. Ce ne mai trebuie autostrazi?

La cai ferate, facem magistrale, putem sa unim ca in vest orasele de pe drum cu linii interurbane gen S-bahn, cu cadenta la 20-30 de minute. Asa cum intre cartierele unui oras mare circula tramvaie la 10 minute, intre orasele unei regiuni pot circula trenuri la 20-30 de minute. E plina Elvetia de astfel de pendule, e plina Germania. Uitati aici numai tipurile de garnituri folosite de zecile de rute regio din jurul regiunii Rhein-Main (Frankfurt in centru): https://www.rmv.de/c/de/linien-netze/verkehrsmittel/regionalzuege/


Astea circula pe RE20, RB22, RE30, RB34, RB48, RE50, RB51, RE54, RE55, RE60, RB67, RB68, RE70 und RB75.


Astea circula pe RB58, RE59, RB75


RE2, RE3, RE13, RE17, RB31, RB33, RB35, RE85, RB86 Coradia Lint 54/81; RMV-Bahnlinien RB11, RB12, RB15: Coradia Lint Hochflur; RMV-Bahnlinien RB29, RB45, RB52, RB90, RB95, RB96: Coradia Lint Niederflur; RMV-Bahnlinien RB23, RE25, RB62, RB63, RB69: Coradia Lint Niederflur (DB)


RMV-Bahnlinien RB21, RB34, RB38, RB39, RB42, RB56, RB61, RB65, RB94:


RB5, RB7, RB10, RE98, RE99, RE2, RE4, RE14


RB16, RB29, RB46, RB47, RB48, RB61, RB90, RB95, RB96


RB61, RB66, RE80, RB81, RB82, RE85, RB86:

si mai sunt... unele se repeta.

Dar avem vreo 50 de rute regionale. Aproape toate merg cadentat la ora. Unele la 2 ore, unele ceva mai rar.

Hai sa luam un exemplu:
Iata planul liniei RB53: https://www.rmv.de/c/fileadmin/import/timetable/RMV_Linienfahrplan_RB53_ab_09.12.18_bis_14.12.19.pdf
Statii: Gemünden am Main (Plecari: 5.15   6.20   8.06   9.34    10.34   11.34   12.20   13.13   14.07   15.04   15.34   16.34   17.34   18.34   20.04   21.05   22.14)
Rieneck
Burgsinn
Mittelsinn
Obersinn
Jossa
Sterbfritz
Schlüchtern

De cele 2 statii de capat am auzit asa foarte vag. De restul, desi stau in zona, nu am auzit NICIODATA.
Schlüchtern are 17.000 locuitori. Gemünden are 11.000. Restul sate.

BĂI CE IMBECILI NEMTII ĂȘTIA SĂ PUNĂ TRENURI DIN ORĂ ÎN ORĂ ÎNTRE 2 ORĂȘELE CU 11.000, RESP. 17.000 LOCUITORI... si cu 6 sate pe drum. TOTAL 17 TRENURI PE ZI... CUM, CÂND ÎNTRE ALBA IULIA ȘI MEDIAȘ PE MAGISTRALĂ DIRECT, ORAȘE MARI NU E NICI UN TREN DIRECT ÎN PRIMA PARTE A ZILEI... AȘA DAAAA... AȘA SE FACE. NICI UN TREN..
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

gruiarew

Nu mai scrie te rog cu roșu. Nu prea poți aplica ce e în DE  în RO. Pur și simplu nu e cine să circule pe liniile alea din 30 în 30 de minute. Ce sens are să plimbi niște trenuri goale? Compari Frankfurt cu Mediaș și Sighișoara...

Și aia cu DN68A exagerezi. Drumul ăła e o mizerie. Am fost azi pe ploaie. Se circulă cu 30km/h (Ohaba), în rest maxim 60, că sigur prinzi ceva în față. Dacă face unul stânga, stai. Tot un fel de ambuteiaj e. Pun și video dacă nu mă crezi.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

vancouver

#1117
Sau poate va place asta: RB 97 Betzdorf − Daaden. Betzdorf 10.000 locuitori, 4400 locuitori  :lol:.
Plan: https://www.zws-online.de/fileadmin/contents/2_fahrplaene_liniennetz/2_1_fahrplaene/2_1_3_fahrplantabellen/2_1_3_1_schienenstrecken/463.pdf
Sunt 18 trenuri pe sens pe zi (18 perechi). Aici e planul de trenuri al intregii regiuni Renania de Nord Vestfalia, linia RB97 e jos de tot, in dreapta usor. Ca sa aveti cat de cat o orientare: https://www.zws-online.de/fileadmin/contents/2_fahrplaene_liniennetz/2_2_linienplaene/2_2_1_regionalverkehrsplan_nrw/Regionalverkehrsplan_2018_A0_Papier_RZ_Neutral.pdf

Cu masina se fac 13 minute intre Betzdorf si Daaden. Cu trenul 18. Ce sens or avea trenurile astea ??

Pai nene, linia CF Blaj (26.000 locuitori) - Tarnaveni (22.000) ar fi fantastic mai buna decat ciurucul asta din Germania... Bine, ca linia Blaj-Tarnaveni din fericire e pe mana unui privat, care de altfel are 6 trenuri pe zi intre cele 2 orase. Se fac 1:10 pe feroviar si 0:40 pe rutier, dar privatul continua... Cu atat mai tembel e sa nu ai trenuri din ora in ora Sighisoara - Medias - Blaj - Alba Iulia - Orastie - Simeria - Deva. Si nu le ai, nu le ai, dar sa nici nu le vrei...
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

#1118
^^
Am modificat in verde, e bine?

Care Frankfurt, ti-am dat exemplu de trenuri intre localitati cu 11.000 si 17.000 locuitori. N-are legatura cu Frankfurt. Am mai pus exemplu cu alt tren intre localitati cu 10.000 si 4.000 de locuitori...

Cu DN68 nu exagerez deloc. In logica lui frunzaverde si a lui cristi5, cu o largire la 2+1, 2 pe urcari, 1 pe coborari, eventual niste mici retusari de curbe, evident asfalt ireprosabil... pai tati, s-ar circula ca in Suedia... :lol: O astfel de reabilitare a DN68a oricum este prinsa in programul BERD de reabilitare a tuturor DN-urilor pana in 2030. Deci ce sens are sa facem acolo un tunel, cand putem face o mica reabilitare la DN cu costurile de intretinere a tunelului pe 5 ani.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

gruiarew

#1119
Ah, erai ironic, scuze nu m-am prins...

Acuma logic vorbind dacă s-ar mai îndrepta dracului curbele alea, s-ar tăia tufele, s-ar pune parapetele înapoi după ce s-a rupt de la accident s-ar mai lărgi și ai avea bandă separată e urcare, da, s-ar circula mult mai bine. Se lăudau pe facebook că l-au reparat. Îs niste gropi dacă dai în ele acolo rămâi. Cel mai fain e pe ploaie, cum am prins eu azi...

Și aia cu trenurile trebuie să ai flux de navetiști. Cel puțin la Sibiu am văzut că sunt ceva Regio între Mediaș și Sibiu... Dar chiar nu ai pe cine sa cari din 30 în 30 de minute... Totusi s-ar putea începe cu unul dimineața unul seara când teoretic lumea vine / pleacă de la muncă....
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

cristi5

#1120
Quote from: vancouver on November 28, 2018, 11:11:37 PM
Eu zic ca si acum se poate renunta la magistrala Sighisoara - Simeria. Tot ce s-a construit luam si aruncat la gunoi si inchisa definitiv circulatia pe sectiunea asta.

Odata ce proiectul e lansat fireste ca mergi "all in" ca sa-l implementezi si sa-l pui in valoare. Da, ai infrastructura noua si performanta, pui trenuri cadentate macar de proba 1-2 ani, rute de proba cum au linille aeriene low-cost (ciudat totusi ca nu ne permitem cateva rame electrice pt asta)

Mesajul meu era altul: poate ca CFR facea mai bine sa investeasca in trasee noi si mai directe, tranzitand zone mai populate. Atunci, acum 20 de ani, poate CFR a facut o greseala strategica si nu au gandit "outside the box". Traseele austro-ungare au fost alese pentru tehnologia anilor 1870. Poate pe tehnologia sec. 21 se putea alege un traseu mai favorabil realitatilor contemporane, la acelasi pret? Asta e intrebarea, si poate cu putina detasare (ca tot suntem in gara) se putea discuta. Asta nu inseamma ca arunci ce s-a implementat de fapt. Dar cine nu reflecteaza, nu invata.

La fel, pe rutier greseala strategica e evidenta. In loc sa raspandim infrastructura moderna cat mai mult in teritoriu ne concentram pe cateva autostrazi monumentale si mult mai late decat cere traficul (inclusiv ala din 2030), cu tot felul de dotari inutile, noduri megalomanice "ca-n Occident" etc. Rezultatele sunt proaste, efectul autostrazilor este imperceptibil in siguranta circulatiei (nr de victime creste, cu toate ca zeci de km noi apar anual), si viteza de tranzit continua sa scada pe zone intregi ale tarii, aducand acele zone la exasperare.

Fireste ca pe traseul actual prin localitati si geometria "de caruta" DNurile sunt depasite. Greseala strategica e refuzul de a observa ca intre DNul actual si A pe profil 26m sunt zeci de alte solutii si masuri.

adymartianul

#1121
Intre Craiova (350-400 de mii locuitori in aria metropolitana) si Bucuresti (3-3,5 milioane locuitori) nu exista absolut niciun tren intre 7:25 si 11:30, 20:00 - 02:20 si voi vreti trenuri din ora in ora intre 2 orasele de cateva zeci de mii de locuitori?  :lol:

vancouver

#1122
A, nuu, nici vorba. Doar ma gandeam eu ca prostu' asa... adica daca in Germania avem trenuri cadentate la ora intre un catun de 4.500 de locuitori si un orasel de 10.000 de locuitori, in conditiile in care acolo toata lumea isi permite o masina si timpul cu masina intre cele doua puncte este cu 5 minute mai scurt decat cu trenul....Si daca asta nu e un caz izolat, ci TOATA GERMANIA E LA FEL si daca trenurile alea care merg o data pe ora in toate directiile din orasele mari uneori sunt mai ceva ca metroul la Universitate...

Deci ma gandeam ca prostu', daca nemtii, desi au masini, merg totusi cu trenul si trenuri exista si pentru localitati de 4000 de locuitori .... atunci in Romania, daca ai Tarnaveni - Blaj de-ti aduce privatu 6 trenuri pe zi la Blaj, cu 26.000 de locuitori Tarnaveni si 22.000 la Blaj, atunci naibii, intre Blaj si Medias, care Medias are 55.000 de locuitori, pui dracu' macar 12 trenuri. Nu de alta, dar la Blaj posibil sa-ti vina si toti din Tarnaveni care vor la Medias si de pe cele inca 20 de localitati de pe traseul acelui tren Regiotrans (care merge pana la Praid). Deci la Blaj pe magistrala colectezi in total vreo 50.000-70.000 de locuitori. Apoi si la Copsa Mica, ai legatura cu Sibiu !!!, deci nu pui in calcul numai ca la Copsa Mica locuiesc 5000 de oameni, ci ca acolo pot schimba cei care merg de pilda pe ruta Medias-Sibiu sau Blaj-Sibiu sau Teius - Sibiu... Nu mai vorbim, ca poti face ceva parcari Park+Ride la fiecare gara (nu supraetajate, pur si simplu o parcare pe camp, langa gara, doar un pic organizata si gratuita) si atunci mai vin oameni din imprejurimi.

DACA AI TREN DIN ORA IN ORA, VIN OAMENII. CA STIU CA ORICAND VIN, IN MAX. 1 ORA PLEACA IN ORICE DIRECTIE. Daca sunt numai 2 trenuri pe zi, EVIDENT, ca nu o sa le foloseasca nimeni nici pe alea, ca oricine se gandeste ce se intampla daca pierde trenul din x motive sau daca intarzie mult... deci gasesti alte variante sau stai acasa si PIB-ul tarii sta si el acasa.

Si nu, nu poti sa pui de proba trenuri 1-2 ani. Aia e o prostie. Trebuie sa pui pe toata reteaua in toate directiile, permanent, trenuri din ora in ora, astfel incat cine urca undeva la calea ferata ajunge ORICAND in ORICE alt punct cu gara si acces la calea ferata ! Atunci incepe totul sa aibe o logica. O RETEA.

E exact ca si cu autostrazile: sunt goale pentru ca nu exista inca o RETEA. Adica ai bucati de maxim 150 km, rarisim mai mult, care la capete "izvorasc" din diverse DN-uri. Pai pe DN traficul e limitat, nu are de unde sa "vina" mai mult, daca vine mai mult, atunci se face ambuteiaj pe DN, dar autostrada tot goala este, ca autostrada are capacitate groso-modo cvadrupla. Cine se uita acum la A1 Sibiu - Sebes si vede ca e cam goala si trage concluzia ca nu ne trebuia si era suficient centura Sebes si centura Sibiu, greseste amarnic. Cand o sa fie gata A1 Bucuresti - Nadlac si A10 si A3 Turda - Oradea altfel o sa stea lucrurile intre Sebes si Sibiu.... S-ar putea atunci sa vorbim de benzi suplimentare pe urcari, de ambuteiaje la nodul Sebes si alte din astea...

Deci trebuie O RETEA, atat la trenuri, cat si la autostrazi. Ca metroul din Bucuresti, ca transportul in comun dintr-un oras mare, asa trebuie sa functioneze CF si in afara oraselor. Suntem intr-un cerc vicios. Avem putine trenuri intre localitatile mici, clientii nu vin, ca orele nu se pupa, atunci reducem si mai mult trenurile, ca nu sunt rentabile,  si mai putini clienti, pana inchidem de tot sectia. ROMANIA NU FUNCTIONEAZA ACUM CA UN TOT UNITAR, CA O RETEA MODERNA. Nici pe feroviar, nici pe rutier. Daca vrem sa ramanem subdezvoltati in zonele rurale si doar cu licariri de speranta in marile orase - atunci s-o lasam asa. Vreti sa stiti cum functioneaza Germania, de pilda? Uite asa:


Ce vedeti aici sunt liniile de trenuri regionale din landul Renania de Nord Westfalia. In afara de astea mai circula o gramada de InterCity-uri si ICE-uri evident (FV = Fernverkehr = inseamna gara cu legatura cu trenurile din reteau de lung parcurs). In afara de asta exista metrou in fiecare oras mai mare, care uneori merge si el pana la marginea localitatilor si chiar dincolo, dar nu figureaza in planul asta. Iar reteaua de autostrazi in zona e si ea fabuloasa. Nu zic, populatia totala a acestui land e aproapte cat a Romaniei, 14 milioane de locuitori. Dar putem lua si orice alt land vreti, cu populatie mai rarefiata. Principiul este acelasi: RETEA, legaturi bune intre trenuiri, cadentare la 1 ora, S-Bahnurile chiar si la 15 minute, totul dublat de IC si inca o data dublat de ICE. ASA FUNCTIONEAZA O TARA.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

#1123
Ia uite aici, ca sa va dati seama cat de penibili suntem cu "ieconomiile" noastre:

http://www.faz.net/aktuell/rhein-main/frankfurt/frankfurt-fernverkehrstunnel-kostet-3-56-milliarden-euro-15904578.html

QuoteErstmals hat sich das Bundesverkehrsministerium ausführlich zu den Plänen für einen Fernverkehrstunnel unter der Frankfurter Innenstadt geäußert. Auf Anfrage teilte ein Sprecher mit, der neuerdings im Bundesverkehrswegeplan vorgesehene Tunnel für den ICE-Verkehr werde nach Berechnungen eines Ingenieurbüros einschließlich des Tiefbahnhofs unter dem Hauptbahnhof 3,56 Milliarden Euro kosten. Er wird mithin das Gros der für die Ertüchtigung des Eisenbahnknotens Frankfurt vorgesehenen Kosten in Höhe von 5,5 Milliarden verschlingen.
Die Fahrzeitverkürzung wird vom Ministerium mit etwa acht Minuten angegeben.

Aka traducere: se va face un tunel de ICE pe sub Frankfurt, care o sa coste 3,56 MILIARDE DE EURO. La final timpii de circulatie in directia Hanau-Fulda vor fi redusi cu 8 MINUTEEEEEEE HEEE HEHHEEEE .... Si trenurile n-o sa mai trebuiasca sa rebruseze... (de aici si iese cea mai mare economie de timp, ca acum opresc 7 minute, ca sa inchida cabina de ICE de la un capat al trenului si sa o porneasca pe cea din capatul opus).

In total o sa coste 5,5 miliarde toata operatiunea de modernizare a zonei feroviare Frankfurt, din care 3,56 miliarde tunelul cu economia de 8 minute.

Adica trenul Karlsruhe - Hamburg nu o sa mai faca 4 ore si 44 minute, ci doar 4 ore si 36 de minute....
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

frunzaverde

#1124
Quote from: vancouver on November 29, 2018, 01:13:34 PM
sunt goale pentru ca nu exista inca o RETEA.

Gresesti sageata cauzalitatii. Relatia cauza -> efect e fix inversa : exista o retea pentru ca este nevoie de o retea!. Traficul nu apare din nimic - nu exista trafic doar pentru ca exista o sosea care sa duca traficul. Autostrazile si caile ferate nu sunt magie.

Si toata lumea zice ca e nevoie de o retea. Dar ce fel de retea? O retea de 2 cai de 27 metri latime cu capacitate de 50-75.000 masini pe zi cand traficul nu are cum sa fie mai mare de 20.000-25.000 pe 95% din retea, nici macar teoretic? Astfel incat vom avea o retea rezonabila prin 2080? Sau o retea atat de scheletica incat pentru 30-40% din populatia Romaniei nu va folosi vreodata o infrastructura rapida pentru ca e la 200-250 km?

Sau o solutie unde construim cat mai multa infrastructura rapida - adica infrastructura care permite viteza buna, siguranta buna (trafic rapid separat de cel local, deci nu DN, separare de sensuri, deci nu DN etc., CF electrificata si trenuri tilt, deci nu locomotiva cu abur si malaxe) pe cat mai mult din teritoriul tarii, sau A1+A2+A8 pana in 2070 si restul tarii sa se chinuie pe aceleasi DN-uri medievale?

Nu zice nimeni DN68A e solutia. Noi zicem ca :

1. E nevoie de o retea moderna de cai ferate, si de sosele, dar la standardul la care vom avea o retea, nu 200 km de cale ferata daramata si reconstruita pe deceniu. Pentru mine 400 km cu 140 km/h si inca 1500 km cu 120 km/h si restul cu 100 km/h (exceptiile pasajele montane), cu 50 de restrictii total pe toate magistralele (cum era in 1996) e mai bine decat 150 km cu 160 km/h, inca 100 km cu 140 si cel mult 300 km pe care se mai poate merge cu 120. Si restul cu 50-60 km/h, cu peste 500 de restrictii pe magistrale. La fel, prefer sa avem 500 km de sosea rapida la un standard decent decat aproximativ 100 km de sosea de 26 metri latime total (cat se poate in zona montana pe banii curenti) livrabila pe deceniu pentru ca de atat avem bani....

2. E nevoie de o retea cuprinzatoare, dar la nevoile de trafic si raspandire a traficului pentru Romania. Nu pentru banana albastra din Vestul Germaniei!

Si banii NU sunt nelimitati. Sunt foarte, foarte dramuiti, cu toata UE.

Quote from: vancouver on November 29, 2018, 01:13:34 PM
Ce vedeti aici sunt liniile de trenuri regionale din landul Renania de Nord Westfalia

Propozitia asta demonstraza absurditatea argumentatiei tale:

1. Regiunea respectiva e de cam 7 ori mai mica ca Romania ca suprafata, dar are populatia Romaniei. Densitatea regiunii este de aproximativ 7 ori mai mare ca densitatea Romaniei, si de 8-12 ori densitatea judetelor Alba, Sibiu si Hunedoara.
2. Regiunea respectiva are o economie de aproximativ 5 ori mai dezvoltata pe cap de locuitor decat cea din judetele alea. Per total, economia regiunii aleia de care zici tu produce anual cat 4 Romanii. Nu cat patru judete romanesti, ci cat PATRU ROMANII. Disponibilul de investitii al Romaniei intregi pe un an este echivalentul bugetului alocat regiunii Renania - Vestfalia de Nord (atat la nivel federal cat si la nivel national) pe undeva la 5 saptamani jumate!
3. Regiunea respectiva e cuplata la alte regiuni cu densitati similare dincolo de granitele ei, care la randul lor pompeaza si absorb trafic.

In conditiile 1., 2. si 3., harta aia pe care ai pus-o tu acolo serveste aceiasi populatie cat o data si jumatate reteaua feroviara a Romaniei! O populatie de 4 ori mai productiva, cu cresterea nevoii de transport pentru productivitatea respectiva. Si necesita resurse financiare, si sustinerea oferita de o economie cat PATRU Romanii. Deci, daca vrei sa compari Romania cu Renania - Vestfalia de Nord, comparatia corecta e in felul urmator : iei ce exista in Vestfalia - Renania, tai in patru, si aloci tot ce exista la intreaga Romanie. Si deodata descoperi ca nu mai ai bani sa legi catune de orasele...

Si daca incerci, ce o sa se intample e exact ce se intampla cand intinzi pelteaua prea mult pe paine. Mananci paine goala. In varianta infrastructurala, ajungi sa ai cateva locusoare mici unde ai super-infrastructura de care n-are nimeni nevoie, pentru ca traficul n-are de unde sa vina pentru a umple respectiva infrastructura, si alte zone care sufera ca toti dracii, intr-un hal incredibil, mergi cu 30 km/h pe cai ferate cu gauri in sina (vezi filmulet mai sus aici), sau mergi pe Bucuresti - Craiova pe podete de lemn (realitatea asta e!) "temporare" si cu restrictii de 50-60 km/h pe linie care odata putea 140 pentru ca nu se gasesc bani de sina si burare cu deceniile.

Quote from: vancouver on November 29, 2018, 01:13:34 PM
Si daca asta nu e un caz izolat, ci TOATA GERMANIA E LA FEL

Nu, nu toata Germania are legaturi feroviare sau rutiere de calitatea asta. Unele regiuni au legaturi feroviare si rutiere infecte cu restul Germaniei. Am nevoie sa ajung relativ frecvent in Germania, dar nu in Banana Albastra, ci la Konstanz, unde unul din colaboratorii mei cei mai importanti lucreaza la Universitate acolo. Superb oraselul, superba zona, cu lacul si Padurea Neagra. Stii care-i varianta optima de la Muenchen, care e la 180 km in linie dreapta? Cu avionul pana la Zurich, in Elvetia si apoi cu trenul pana la Konstanz. Repet, cu AVIONUL! De la Zurich, da, exista tren din ora in ora, dar dupa ce s-a rupt de magistrala elvetiana, urca cu 50 km/h pe o linie serpuita, simpla (e superb peisajul). Si trenul elvetian se opreste imediat cum a intrat in gara Konstanz - ala e cap de linie - intra in Germania pentru fix 600 metri.

Nu e nici un relief super-pretentios pe-acolo, e cam ca dealurile transilvane, dar elvetienii, de 20 de ori mai bogati ca romanii, au decis ca 1:30 intre Zurich si Konstanz e ok (vorbim de 58 km in linie dreapta, trenul nu depaseste la nici un moment 120 km/h, si sunt zone cu 50 km/h), si nu necesita un upgrade scump. Alternativa "pe sol" din Muenchen stii cat ia? Vreo 4 ore cu masina, daca ai noroc si prinzi feribotul. Daca nu, vreo 5. A98, urmata de un half profile (ca nemtii nu au alergie la ele) pe B31, apoi pe o sosea care trece prin localitati pana la feribot. Sau poti ocoli lacul, partial pe sosele normale combinate cu half profile-uri si drumuri expres obtinute din conversii de drumuri locale... Cu trenul ia vreo 5 ore cu 3 schimbari - si ai vreo 4 optiuni rezonabile pe zi. Si vorbim de una din cele mai bogate regiuni din lume si una din cele mai bogate regiuni din Germania, care ar putea sa-si faca autostrazi pana in ultimul satuc daca ar prioritiza asta. Dar n-are rost. Legatura prin Zuerich ajunge, si Konstanz, cu 80.000 locuitori, e suficient de bine legata la ceva cat sa nu fie nevoie de mai mult.

Si chiar si zona respectiva (sudul Baden - Wurttemberg) are densitati duble, aproape triple fata de zona din Ardeal unde vrei trenuri din ora in ora!


Quote from: vancouver on November 29, 2018, 01:13:34 PM
Deci ma gandeam ca prostu', daca nemtii, desi au masini, merg totusi cu trenul si trenuri exista si pentru localitati de 4000 de locuitori

Da, daca exista ori:
1. pe o linie care leaga doua orase mari SAU
2. e o suburbie intr-o salba extrem de densa de suburbii.

In Romania, diferenta e ca satul tau de 4000 de locuitori nu e nici o suburbie, nici nimic altceva, ci un sat izolat, la 10-15 km de urmatorul sat de 2000 de locuitori, si cu cel mult 2 orase de 50.000 locuitori la o ora de mers cu trenul. Aia e diferenta.

Quote from: vancouver on November 29, 2018, 01:13:34 PM
.... atunci in Romania, daca ai Tarnaveni - Blaj de-ti aduce privatu 6 trenuri pe zi la Blaj, cu 26.000 de locuitori Tarnaveni si 22.000 la Blaj,

Privatul respectiv plimba aer pe linia respectiva, ca si pe multe alte linii. Plimbat de aer sponsorizat generos si ilegal (prin falsificarea cererii de tren si numarului de pasageri-tren-km pentru umflarea pachetului social) din bani publici, cu peste un MILIARD de lei. Noi. : https://www.hotnews.ro/stiri-esential-22359206-dna-trimis-judecata-regiotrans-rail-force-trans-legate-omul-afaceri-costel-comana-care-sinucis-2015-prejudiciul-reclamat-stat-peste-1-miliard-lei.htm

Quote from: vancouver on November 29, 2018, 01:13:34 PM
DACA AI TREN DIN ORA IN ORA, VIN OAMENII. CA STIU CA ORICAND VIN, IN MAX. 1 ORA PLEACA IN ORICE DIRECTIE. Daca sunt numai 2 trenuri pe zi, EVIDENT, ca nu o sa le foloseasca nimeni nici pe alea, ca oricine se gandeste ce se intampla daca pierde trenul din x motive sau daca intarzie mult... deci gasesti alte variante sau stai acasa si PIB-ul tarii sta si el acasa.

Nimeni nu zice sa fie 2 trenuri pe zi. Dar poti avea trenuri la orele cu cereri mari, dublate de servicii mult mai ieftine, pe sosea, de exemplu, la orele de "baza", pe acelasi bilet. Sau poti avea un serviciu in care majoritatea trenurilor de distanta medie opresc intr-o cadenta rezonabila in statiile intermediare, si se pot folosi cu aceiasi bilet ca trenurile locale. Dar un serviciu local dedicat cadentat pentru asemenea zona, e ridicol. Vorbeste cu sefii de la autoritatea de planificare servicii publice din DE... O sa se uite la tine cu foarte mari indoieli...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!