News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 5 Guests are viewing this topic.

etravel

#1140
@pasadia, mai mult ca sigur ca vor inlocui trenul cu compunere "clasica" Regio Calatori, adica obosita locomotiva plus cele doua rame RIO (Rame Inox Omnibus) care circulau mai mult goale in timpul saptamanii. Sau e posibil sa se utilizeze o compunere alternativa, automotorul diesel in perioade cu cerere redusa (in afara sezonului si in timpul saptamanii) si locomotiva cu RIO-uri in week-end-uri, sarbatori legale, etc. Am vazut ca in week-end factorul de incarcare al trenului este, ochiometric vorbind, destul de mare. Ma tem sa nu ajunga insa ca la Astra Trans Carpatic, capacitate insuficienta tot timpul.

frunzaverde

Quote from: Dagda on December 02, 2018, 02:08:50 PM
Salutare, am si eu o nedumerire, taxa de utilizare a infrastructurii include si o parte separata ce reprezinta energia electrica consumata? daca da cu se calculeaza?

Nu, TUI nu include costurile cu curentul electric. Pentru alea semnezi un contract de furnizare (intocmai cum semnezi contractul de furnizare al curentului la firma/acasa) cu un furnizor (de obicei Electrificare CFR, dar pot fi si altii). Se plateste la kWh, exact ca "acasa", daca ai contor pe locomotiva. Daca n-ai, se face un acord de plata pausala, in functie de rute. In general, consumul de curent electric la o locomotiva/automotor este muuult mai mic decat consumul de motorina. Randamentul motorului electric e mult mai mare pe kWh la roata; si pretul pe kWh electric este mult mai mic decat pretul pe kWh diesel.

In cazul asta, RT a luat vehiculele astea foarte ieftin, si subventiile sunt mari. Si RT e campion la subventii; uneori incasate ilegal cu miliardul, de asta RegioTrans nu mai exista si ii spune Regio Calatori. Sistemul de subventionare se va schimba in urmatorii 2-3 ani complet (parte a pachetului 4) iar RIO-urile vechi nu urmau a mai primi punctaj suficient pentru exploatare subventionata... Si solutia asta a fost cea mai ieftin pentru "intinerit" flota.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

Quote from: frunzaverde on December 03, 2018, 05:09:23 PMRT e campion la subventii; uneori incasate ilegal cu miliardul, de asta RegioTrans nu mai exista si ii spune Regio Calatori.
Deci acel miliard si o suta de milioane de lei noi reprezinta de fapt o suma pierduta definitiv, nerecuperabila si asa mai departe? 

frunzaverde

Quote from: etravel on December 03, 2018, 05:15:18 PM
Deci acel miliard si o suta de milioane de lei noi reprezinta de fapt o suma pierduta definitiv, nerecuperabila si asa mai departe?

Exact. In momentul asta RT nu are active, nu are incasari, nu are de nici unele. RegioCalatori e o firma noua, curata si proaspata.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

Un stat care se respecta ar fi luat masuri pentru recuperarea pagubei inainte ca primul RIO sa fie mutat pe noua societate. Nici DNA-ul nu mai e ce a fost.

thinker

daca un cetatean obisnuit ar avea 100 lei datorie la administratia fiscal nu poate vinde masina, apartament, nimic fara a achita mai intai datoria, sa nu mai zic ca ii ia de pe cardul de salariu sau pensie dupa ce ii pune proprire pe conturi...

asa ca 1 mld... si transferi totul pe alta firma ... si nimic, cred ca e clar de sus pana jos

Si procurorii daca nu fac "dreptate in rate" ar merge pe firul activelor la noua societate care nu e intangibila chiar conform legilor in vigoare
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

Ionut

Liberalizarea pieței de transport feroviar de călători din România – provocări, dileme şi necunoscute

Despre ce transformări este vorba? Apropiata punere în aplicare a prevederilor Pachetului IV Feroviar, respectiv 16 iunie 2019, materializarea conceptului de ,,spaţiu feroviar unic european", precum şi evoluţiile tehnologice recente din domeniu, au impus în întreaga Europă luarea unor măsuri de adaptare la o serie de condiții de exploatare a căilor ferate, care acum două sau trei decenii erau imposibil de conceput de către administrațiile feroviare de pe bătrânul continent. Practic, sistemul feroviar european va trece în curând de la o etapă la alta a evoluției sale. O trecere dintr-o etapă a III-a către o a IV-a.

De ce afectează aceasta direct sistemul feroviar din România? Deoarece niciodată în existența căilor ferate ca mod de transport (o perioadă de aproape două secole), acest sistem nu a fost mai integrat din punct de vedere legislativ, tehnologic, chiar şi administrativ în unele regiuni. Rețelele naţionale de căi ferate ale statelor sunt percepute şi gestionate din punct de vedere decizional prin prisma culoarelor paneuropene ca părţi componente ale unei singure reţele denumite ,,Transeuropene". Scopul politicilor comunitare în materie de transporturi feroviare este ca această reţea să devină perfect interoperabilă în totalitatea sa. Există deja de mulţi ani state membre ale Uniunii Europene, între care granițele pe calea ferată au dispărut, mai ales în cazul trenurilor de mare viteză. Avem deja un soi de reţea europeană de mare viteză, care cuprinde state ca Germania, Franţa, Spania, Belgia, Olanda, Austria, Italia etc.

O analiza-fluviu pe ClubFeroviar.ro

Ionut

Sindicaliștii feroviari se declară exasperați de lipsa interesului clasei politice față de dezastrul din sistemul feroviar și lasă de înțeles că pot urma proteste: Ne dorim ca de Sărbători trenurile să circule în România

Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane, cea mai mare federaţie a sindicaliştilor ceferişti din România, susține că toate abordările dialogului social dintre lucrătorii feroviari şi cei responsabili cu decizia privind finanţarea căii ferate se dovedesc falimentare, se arată într-un comunicat de presă. Federația cere, printre altele, asumarea unui plan solid de investiţii în infrastructura feroviară, achiziționarea urgentă de locomotive și vagoane și adoptarea statutului personalului feroviar.

- Asumarea unui plan solid de investiţii în infrastructura feroviară; pentru 2019 este nevoie, potrivit evaluările inginerilor şi specialiştilor noştri, de peste 340 milioane de euro.
- Investiţii imediate pentru achiziţionarea de vagoane şi locomotive noi sau pentru recondiţionarea celor care mai suportă o astfel de operaţiune, este nevoie de peste 78 milioane de euro/anual, pentru următorii cinci ani.
- Acceptarea amendamentelor la Legea Pensiilor, amendamente care repară moral nedreptatea făcută ceferiştilor care lucrează la siguranţa circulaţiei, în fapt, fiind vorba despre grupele de muncă pierdute după 1 aprilie 2001.
- Adoptarea Statutului Personalului Feroviar, document care să reglementeze relaţiile de muncă dintre ceferist şi angajator.
- O abordare corectă, pe termen lung, pentru îmbunătăţirea condiţiilor de muncă a lucrătorilor feroviari, prin proiecte dedicate acestui subiect şi asumate la finanţare imediat.
- Asigurarea unor venituri decente pentru lucrătorii feroviari.

Hotnews

Dagda

#1148
realitatea crunta ...
https://www.facebook.com/ana.moldoveanu.37/posts/2275146752808901
QuoteMECANIC DE LOCOMOTIVA IN ROMANIA: REALITATEA CRUNTA ( ce nu se vede la televizor )
Ora 17:30 pleci de acasa, ora 18 ai prezentare la serviciu. Iti iei geanta burdusita de carti, regulamente( asa se cere) , mancare, haine de schimb si pleci, nu stii exact cand te intorci, cel putin mecanicii de la trenurile de marfa, la calatori e programul mai stabil. Ora 18 ajungi la depou, ora 20:45, dupa 2h si 45 min, in sfarsit se gaseste o locomotiva care intruneste cerintele minime de siguranta pentru remorcarea unui tren. Ce inseamna cerinte minime? Se vede in poze.
Asa arata 90% din locomotivele din Romania. Asa arata dupa 28 de ani de furt in continu.
Si pleci cu trenul, la un tren de marfa la o viteza de 80km/h, cu caldura la maxim, iti ingheata picioarele, ceafa, simti curentul intrand prin toate oasele, la un tren de calatori la o viteza de 120-160km/h...... faci bruma la nas.
Dupa cateva ore de serviciu, de mers, te opreste intr.o gara, in mijlocul Baraganului. Cea mai apropiata localitate este la 2km distanta. Si in gara aia tot stai si stai, fara un wc, fara un robinet cu apa curenta doar ce ai in sticla pe care ai luat.o cand ai plecat de acasa. Si stai, la ora 8:45, dupa 12 h de la luarea in prjmire a locomotivei ti se termina programul normal de lucru. Pleci acasa? Nu, trebuie sa astepti schimbul. Si schimbul nu vine si uite asa dupa 12 h mai stai inca 2 si inca 2 si seara pe la ora 21 dupa 24 de ore de stat pe locomotiva vine scbimbul. 24 h de stat pe un scaun, 24 de ore fara un wc, 24 cu aceleasi haine, aceasi bocanci. Si la ora 21 vine schimbul dar pleci acasa? Nu pleci pt ca la ora aia din statia respectiva din mijlocul Baraganului nu mai ai nici un mijloc de transport. Stai toata noaptea pana dimineata, in mijlocul iernii si vezi tu cum te descurci sa te incalzesti. Intr.un final dupa 42 h de cand ai plecat de acasa, din care 26 h de stat intr.un scaun pe o locomotiva vai de mama ei, ajungi acasa si apoi...... o iei de la capat.
SI IN CONDITIILE ASTEA OAMENII ASTIA, MECANICII DE LOCOMOTIVA ISI FAC MESERIA, TRANSPORTA CALATORII, TRANSPORTA MARFURILE, TOATE PE UN SALARIU MIZER. MULTI NICI NU APUCA SA IA PRIMA PENSIE, MOR DE BOLI, MOR DE EPUIZARE, MOR DE NOPTILE PIERDUTE.
SI IN CONDITIILE ASTEA VINE UN CACAT CA LIVIU DRAGNEA SI NE SPUNE CA VAI SARACII POLITICIENI CA II URMARESTE SI II PERSECUTA DNA AU NEVOIE DE AMNISTIE SI GRATIERE
PS: disributi ca sa se vada ce inseamna conditii grele nu traiul de politician



QuoteBordul locomotivei, nu mai are iluminat, noaptea pui o lanterna ca sa poti urmari parametri de functionare ai locomotivei.



QuoteFrigiderul unde ar tebui sa.ti tii mancarea, oricum nu finctioneaza.



QuotePe scaunul asta sta mecanicul. Cate ore sta? In tura de azi am 22h de stat pe acest scaun. Spatarul e sudat, nu se lasa pe spate



QuotePriza unde iti poti incalzi o cafea, incarci un telefon.....



QuoteAsta este de fapt frigiderul, sala locomotivei, aceeasi temperatura ca afara.....- grade celsius

Dagda

#1149
Asta e de anul trecut, dar... CFR va ureaza sarbatori fericite! :thumbsup:

etravel

Cam asa aratau azi de dimineata scaunele IR-ului 1631. Ma intreb cum arata cele ale directorilor CFR Calatori, ale şefilor si şefuţilor de pe acolo.


nenea_hartia

^ Vă mulțumesc tuturor celor care puneți astfel de poze. Poate că nemernicii care au adus CFR în această stare n-au urechi să audă, dar o fotografie valorează cât o mie de cuvinte, iar astfel de instantanee îngrozitoare pot stârni în rândul publicului reacții mult mai vehemente decât un text scris.

Dragosdimitrescu

Da, starneste reactia de a merge cu Softransul, TFC-ul sau cu Astra.
Din pacate, si cu un managent bun si cu buget de investiti, tot foarte greu se misca treaba: studii fezabilitate, proiecte, licitatii, contestatii, intarzieri in executie, intarzieri la plata. Pe lantul asta sigur ceva va merge prost!


nirolf

Mai mulţi oameni s-au aşezat pe şine şi au blocat plecarea unui tren din Gara de Nord: ,,Nu aveai unde pune piciorul în vagon!"

QuoteMartorii relatează că peste 30 persoane au rămas pe peron pentru că nu aveau unde să urce, deoarece angajaţii CFR le vânduseră bilete, dar nu le rezervase locuri, nici măcar socotite pentru stat în picioare.

,,Trenul a tras la linie cu o întârziere de 80 minute. Trebuia să plece la ora 12.00, iar la Craiova ajungea la ora 16.05. Şeful trenului le-a spus oamenilor să urce în tren aşa cum pot, chit că erau unii cu copii mici. Să se împingă ca să încapă cu toţii, cei dinăuntru să meargă în interiorul vagonului pe coridor, să facă şi celorlalţi loc. Dar nu aveai unde pune piciorul în tren, unde să te mai duci?", spune Liana, una dintre persoanele care au avut de condus pe cineva la tren.

Exasperaţi de situaţia creată şi de condiţiile în care trebuie să circule câteva ore, dacă încăpeau în tren, 5 călători s-au pus în faţa locomotivei, pe şine. La linia peronului au apărut imediat cam 25 agenţi de ordine, de pază, poliţişti, care au încercat să îndepărteze oamenii de pe şine şi de pe peron, astfel încât trenul să poată pleca fără scandal şi fără pasagerii nemulţumiţi. Aceşti au refuzat, însă, să se ducă de acolo, iar CFR-ul a adus, în cele din urmă, un vagon suplimentar.