News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

adymartianul


Ionut

Uite asta nu stiu exact. :) Nu cred ca va fi live, cand am stabilit ora am ales de comun acord, nu era ceva fix, deci tind sa cred ca nu e live.

carutasul


Ionut

Am fost la podul Constanța în București și am vorbit despre podurile CF, despre finanțarea pe feroviar, siguranță feroviară... restricții viteza. Cred ca iese mișto.

vancouver

Ieri IR1982 a ajuns timpuriu cu 4 minute in Fetesti, plecand la timp din Medgidia, presupun efect al finalizarii podurilor Dunarene. Apoi a asteptat 6 minute in Fetesti (in loc de 2 min programate) si plecat la timp a ajuns iar timpuriu in Bucuresti, -5 minute. Informatii de pe infofer (http://appiris.infofer.ro/MytrainRO.aspx), adica nu am mers eu cu trenul.

Ma intreb daca la noul mers vedem ceva inbunatatire la trenurile fara oprire, macar cele 4-5 minute care se scot in minus la poduri. Adica un 1:55 sau 1:56 in loc de 2 ore acum.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

carutasul

1:55 ar fi spectaculos pentru moral, ca la supermarket :)

AlexxC

La fel de spectaculos ar fi si un Bucuresti Craiova in DOUA ore si 59 minute  fata de PESTE 3 ore acum.

vancouver

Mai precis 3:07 la Softtrans si 3:08 la CFR (cel mai rapid tren in fiecare caz).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

carutasul

Eu am prins cu 2:15 parcă la IC dacă nu mă înșeală memoria :)
Să zicem merci că nu s-a stricat podul ăla mai rău, că cinci ore scria pe noi :)

carutasul

Bine, de fapt marele avantaj cu minutele astea e când se adună, adică parcă altfel ar suna 4:30 Craiova-Constanța...  Sau Timișoara-Constanța.
Dar se pare că nu sunt mari speranțe să vedem București-Craiova la nivelul de prin '96 ( sau când era) din păcate.... Ca să fiu cinstit parcă într-un fel speram să fie stricat mai rău viaductul ăla, poate îi obilga să îl facă de la zero, să se meargă cu 140 pe el, nu cu 70 :)


rizzuh

Se merge cu 30 pe el acum, 70 cat era inainte e vis umed :((

Ionut

Pardon, la viaductul Cârcea se merge cu 5 km/h (nu stiu cate zile) si se ridica treptat viteza pana la 30 km/h si asa ramane pana cand sunt gata lucrarile. Adica... mult timp.

rizzuh

Nu, s-a mers cu 5 km/h doar vreo ora, dupa au ridicat la 15 km/h. Posibil sa fi ridicat deja la 30 km/h. Sursa - pagina de FB CFR infrastructura, unul din comentariile lor.

carutasul

Mă rog, nu știu cât o să fie viteza în final, dar oricum mică. A fost o perioadă când circulam mult cu trenul ( din lipsă de alernativă :) ) și traseul Craiova-Caracal era o plăcere.
Mai era o zonă, parcă Videle-București, în care iar trenul mergea cu viteza maximă, acolo recupera toate întârzierile de pe parcurs. Și cred că era un mijloc de transport foarte OK, de obicei în IC era imposibil să nu întâlnești măcar un deputat/senator de Gorj, deci nu era doar pentru plebe :)
Acum se pare că "profețiile întunecate" ale lui @frunzaverde se împlinesc punct cu punct   din păcate, dealtfel toată argumentația lui e logică.
Eu ce nu înțeleg printre altele, este o chestiune de strategie: CFR are bilete foarte scumpe și nu prea are reducerile obișnuite în alte țări ( din câte am văzut "biletul de cinci"
e restricționat la anumite condiții de exemplu). Ori, după părerea mea principalul avantaj al trenului în vremurile noastre este volumul. Dacă n-ai volum, cheltuielile devin nesustenabile iar biletul devine cât ăla de avion. Sau de trei ori mai scump decât cheltuielile cu benzina.... ( motiv pentru care "biletul de cinci persoane" cred că ar trebui să fie aproape generalizat)

rizzuh

#974
Pe Craiova - Bucuresti din cate stiu peste 90% din traseu are viteza proiectata de 140 km/h. Sunt doar cateva locuri unde se merge mai incet, cu decat 120 km/s si 100 km/h. Cu un RK s-ar reduce timpul de la 3h20-3h30 (cat e media acum daca iei in calcul intarzierile) la 2h fix. Bine, si reparat podul asta, da' pe banii GFR-ului, pt. ca ei l-au stricat aproape de tot; daca n-au, sa dea faliment.

Legat de pret, pe ruta asta sunt cateva tenuri cu pretul de regio, 30 lei in loc de 60 lei, stiu sigur de unul dimineata pe la 8:30 din Craiova si altul seara pe la 17:30 din Bucuresti. In rest, 60 lei; daca sunteti 2 persoane deja este mai ieftin cu masina (227 km gara-la-gara, 6 l / 100 km consum, 6 lei / litru, vine 82 lei - in cel mai rau caz). Daca ajungeai in 2h cu trenul era ceva, acum ajungi in acelasi timp si cu trenul si cu masina.