News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

carutasul

Momentan nu mai e de interes pentru mine personal traseul ăsta, vorbeam doar la modul teoretic ( din Craiova ar mai trebui să iau un autobuz până pe plaiurile căruțești).
Așa că m-am mutat strategic pe DN6, am 200km până la poartă și mai fac și câte o poză pe drum pentru forum :)
Dar m-ar fi interesat traseele turistice, Sinaia, Constanța, ar fi interesante cu trenul, dar la familionul meu tradițional de 4 membri merg la mare cu mașina și îmi rămân bani și de cazare :) Pe Valea Prahovei aproape că n-am mai fost deloc, caut destinații la care să nu respir aer montan amestecat cu gaze de eșapament. Cu trenul ar fi perfect... Am mai fost cu Softrans de vreo două ori și e ok.

rizzuh

Softrans-ul ar fi foarte OK pe Bucuresti - Brasov daca ar mai reduce din scaune ca sa castigi putin mai mult loc si sa faca niste spatii pentru bagaje mari. Insa la 30 lei (6.5 euro) Bucuresti - Sinaia nu poti sa ai foarte multe pretentii.

La fel ar trebui sa faca si CFR-ul, dar de la aia n-am sperante ca se vor trezi in mileniul asta.

carutasul

Da, dar pentru o oră jumătate e destul de ok așa cum e Softronic.  Dacă vii de la Craiova probabil că nu mai e la fel de plăcut.
CFR-ul, eu o țin pe a mea, ar trebui să generalizeze biletul de până la cinci persoane ca să concureze mașina și să obțină și volum, că tot are locomotivele alea care "pe vremea mea" duceau câte 14 vagoane și acum merg cu două ...  Oricum, impresia mea a fost că pe Valea Prahovei e poate singurul segment pe care încă mai circulă cum trebuie, adică trenuri mai lungi, călători destui, viteză normală...

frunzaverde

#978
Quote from: AlexxC on September 06, 2018, 10:34:28 AM
La fel de spectaculos ar fi si un Bucuresti Craiova in DOUA ore si 59 minute  fata de PESTE 3 ore acum.

Pe Bucuresti - Craiova doua ore si opt minute ce-are? In 1995, trenul Intercity 911 scotea timpul asta in fiecare zi, zi dupa zi. Perechea lui (IC912) ajungea la Bucuresti in doua ore si cinci minute.

Cu RK facut ca lumea, pentru viteza constructiva, se pot scoate teoretic 1:57-1:59 intre Bucuresti - Craiova, si practic 2:05-2:10 fara probleme. Asta fara nici un fel de reconstructie, alterari de traseu, semnalizare imbunatatita. Asta cu EA-uri 10 vagoane si semnalizare BLA. Cu semnalizare moderna si cu trenuri usoare se poate scoate si mai bine. Un RK bine facut si semnalizare noua ar permite anumite zone sa fie exploatate cu 160 fara probleme majore, mai scazand inca 5 minute.

Vitezele maxime constructive sunt:

100 intre Bucuresti N. si Chiajna (km 0.0 - 9.0),
140 intre Chiajna si Rosiori N. (km 9.0 - 100.1),
120 iesirea din Rosiori N. (km 100.1 - 108.2)
140 Mladaeni - Radomiresti (km 108.2 - 125.6)
100 Radomiresti - Stoenesti (km 125.6 - 144.2)
140 Stoenesti - Malu Mare (km 144.2 - 190.5)
120 Malu Mare - Craiova (km 190.5 - 209.0)

Bineinteles, cu limitari punctuale de geometrie.

Vitezele maxime curente pe firul 1 (spre Craiova) sunt in felul urmator. Bataie de joc!

80 intre Bucuresti N. si Chiajna (km 0.0 - 9.0),
100 intre Chiajna si R.1.Videle (km 9.0 - 54.6)
120 intre R.1.Videle si Olteni (km 54.6 - 73.3)
80 intre Olteni si Radoiesti (km 73.3 - 85.5)
60 intre Radoiesti si Maladeni (inclusiv Rosiori Nord) (km. 85.5 - 109.2)
100 intre Maladeni si Mihaiesti (km 109.2 - 115.5)
70 intre Mihaiesti si Radomiresti (km 115.5 - 126.3)
100 intre Radomiresti si Draganesti (km. 126.3 - 138.0)
50 intre Draganesti si Farcasele (km. 138-145.5)
70 intre Farcasele si Caracal (km. 145.5-155.0)
100 intre Caracal si Craiova (km. 155.0 - 209.0)

La asta se adauga 9 restrictii de 30 km/h, 2 de 50, 5 de 70 si acum una de 15. La vitezele astea si 3 ore e un vis placut, ne apropiem in mersul urmator de 4 ore mai degraba... Zecile alea de km cu 50-70 sunt recente, toate aparute in ultimele luni.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

carutasul

Mulțumesc @frunzăverde pentru aceste amintiri glorioase, la un moment dat credeam că mă înșeală memoria :)
Da, ceea ce zici tu coincide cu impresiile mele de simplu călător; pe vremea aia încă nu aveam mașină și circulam des pe traseul ăsta. Cred că IC-ul nu mai oprea nici în Roșiori ca să obțină timpul ăsta. Și cei mai avantajați erau, cum ziceam, cei din Tg Jiu, că ei au și legături rutiere proaste, trenul era un avantaj net...

GrmmrNzi

În afară de geometrie (bucla spre Drăgănești) e vreun alt motiv pentru limita constructivă de 100 înainte de trecerea Oltului?

rizzuh

#981
Acolo este un deal tip prag care trebuie coborat, sunt mai multe curbe stranse si declivitate ridicata. Calea ferata serpuieste pe buza dealului prin Daneasa pana ajunge jos. Bucla de intoarcere spre Draganesti nu cred ca este o limitare, pare sa aiba raza destul de mare. Posibil podul peste Olt sa fie proiectat tot pentru 100 km/h (la fel si curba catre pod).

GrmmrNzi

Mersi. Deci un fel de Balota în miniatură. :)

rizzuh

Cam asa ceva. Toata calea ferata Craiova - Piatra Olt - Pitesti este asa ;)

frunzaverde

Quote from: carutasul on September 07, 2018, 04:49:54 PM
Cred că IC-ul nu mai oprea nici în Roșiori ca să obțină timpul ăsta. Și cei mai avantajați erau, cum ziceam, cei din Tg Jiu, că ei au și legături rutiere proaste, trenul era un avantaj net...

IC-urile si Expresele nu opreau nicaieri intre Bucuresti si Craiova. Rapidele opreau in Rosiori si Caracal. Acceleratele opreau in Videle, Rosiori si Caracal, uneori si in Draganesti-Olt. Dar chiar si acceleratele scoteau 2h20 - 2h40 in vremea aia, desi majoritatea circulau cu 10-12 vagoane.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

carutasul

Da, 2:45 în timpul comunismului acceleratul ( eram student pe atunci). Când venea vacanța ajungeam cu câțiva nasturi lipsă acasă, deși trebul era mai lung decât peroanele Gării de Nord :)

Ionut

Am mutat toata discutia despre franarea regenerativa pe thread-ul dedicat locomotivelor, aici. Este o discutie misto, ar fi pacat sa se piarda pe acest thread generic.

Harry

Un singur vagon pentru 500 de călători, atât a pus la dispoziție CFR Călători pentru o garnitură de pe ruta Mangalia – Constanța. Oamenii au făcut scandal și nu au lăsat trenul să pornească din stație. O parte dintre ei au plecat cu alte mijloace de transport.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/video-500-de-bilete-vandute-de-cfr-la-un-tren-cu-un-singur-vagon-oamenii-nu-au-lasat-garnitura-sa-plece-994015#ziarecom

carutasul

Măcar nu era Malaxa :)   Dilema mea e cum vrea CFR să facă profit dacă tocmai pe liniile unde are cerere nu oeră serviciul....
Bine, presupun că a fost o ocazie specială, au venit de la mare că a început școala sau ce s-a întâmplat?

Ionut

Lasă trenul. Bine, și trenul este vai mama noastra. Dar voi ati vazut ce bâlbă a dat măscăriciul de la ARF? Ăăăăă îîîî ridicam pe SEAP.... :o :dunce:

Incredibil:

https://www.facebook.com/catalindrulausr/videos/295486467917515/