News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

Quote from: etravel on June 21, 2018, 11:57:58 AM
Pe de alta parte, nimeni nu impiedica pe nimeni sa incheie acorduri bilaterale cu colateral drept garantie pentru emitere - depui 'n' EUR pentru garantarea emiterii a 200 bilete pe zi, de exemplu. O practica in genul colateralului pe care il depun agentiile de turism exact in acelasi scop - garantarea colectarii ulterioare a sumelor incasate pe biletele de avion. Solutii se pot gasi si se gasesc, totul este sa existe vointa necesara.

Asta au facut cu ZebraPay. Deci clar se poate si interes exista. Dar foarte probabil, pentru ceilalti din piata, daca operatiunea de plata e mai complexa decat o simpla depunere intr-un cont bancar (si trebuie sa fie, pentru ca trebuie emisa o rezervare si un bilet), comisionul de 2% nu se justifica.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

Quote from: frunzaverde on June 21, 2018, 12:00:52 PMoperatiunea de plata e mai complexa decat o simpla depunere intr-un cont bancar
De fapt trebuie sa fie mai simpla, s-a de ceva timp inventat internet banking-ul. E-mail-ul de informare ("vezi ca am reconstituit depozitul, uite dovada atasata") exista de si mai mult timp.

etravel

#887
Quote from: frunzaverde on March 06, 2018, 07:24:07 PM
Odata, de mult, intre Bucuresti si Constanta si intre Bucuresti si Brasov trenurile circulau pline. Erau trenuri de 10-12-16 vagoane, 8 bi-etajate etc. Au bagat liniile alea in reconstructie, care a durat un 5-7 ani, timp in care trenurile faceau 4-5-7 ore si toata lumea a fugit de la tren. Nimeni nu s-a intors. Trenurile de Constanta circula cu 3-5 vagoane, nici macar in sezon nu mai au mai mult de 6-7 vagoane. Trenurile de Brasov, chiar si in varf de sezon, cu zapada pe partii, merg cu 3 vagoane...
Si, ale naibii, au aer conditionat, fotolii confortabile si cu spatiu cacalau, sunt curate si poti chiar sa cumperi bilete on line. Si asta la clasa a 2-a.
Nu de aia nu se mai da lumea cu trenul.
In primul rand ca intre Bucuresti si Constanta s-a inventat autostrada. Asa ca de ce sa ma mai car eu cu bagajoaie grele pana la GdN, sa ma sui in trenul care vine cand vrea el, nu cand am nevoie eu, si ma lasa unde vrea el, nu unde vreau eu? Merg cu masina, imi incarc bagajoaiele grele in masina din fata casei, plec atunci cand vreau/cand am chef si cand are chef nevasta, si mergem noi frumos la niste plaje salbatice din Nordul litoralului, de unde nu se aude trenul. Ba mai mult, unde nu s-a mai auzit de tren. Nici de cocalari. Nici de piti. Nici de porumb fiert la oala, sau alte blestematii tipice pentru zona intre Constanta si Mangalia. Si uite asa, cu mobilitatea crescuta pe care o da masina, s-au micsorat trenurie chefereului de la 10-12 chiar 16 vagoane la 3-4.

Aaaa, ai zis ceva de trenurile spre Valea Prahovei? Predeal-Brasov? Alta mancare de peste. Acolo chefereu' chiar a omorat cererea. In primul rand ca trenurile cele mai cautate de excursionistii de week-end la munte, printre care ma numar ocazional, R 3001 si IR 1631 au un numar insuficient de vagoane. Nu poti sa inghesui calatorii din sase-sapte vagoane in trei, oricat ai vrea. Problema e ca nu se poate. Le-am scris la chefereu, le-am explicat ca exista cerere, ca oamenii vor sa plateasca, etc. Crezi ca a interesat pe cineva? Am primit un copy-paste tamp, "nu putem suplimenta numarul de vagoane din cauza deficitului si a crizei cu care se confrunta CFR". Mmmkay, fie cum ziceti voi. Bine ca se trimit trenuri cu supracapacitate pe rutele deservite din Bucuresti Basarab.


frunzaverde

#888
Quote from: etravel on June 23, 2018, 07:10:41 PM
In primul rand ca intre Bucuresti si Constanta s-a inventat autostrada.

Autostrada s-a inventat la muuulti ani dupa ce CFR-ul si-a pierdut clientela. Cand CFR s-a apucat de bataia de joc numita reconstructie exista autostrada doar pana Drajna, restul pe DN-ul nenorocit si extrem de aglomerat.

Atunci, in 2006, trenurile au inceput sa faca pana la 8 ore (ajunsesera undeva la 6 si ceva pe mers) si si-au pierdut toti calatorii. Finalizarea A2 a avut loc dupa ce linia 800 a fost redeschisa la parametri cat de cat rezonabili.


Quote from: etravel on June 23, 2018, 07:10:41 PM
Asa ca de ce sa ma mai car eu cu bagajoaie grele pana la GdN, sa ma sui in trenul care vine cand vrea el, nu cand am nevoie eu, si ma lasa unde vrea el, nu unde vreau eu? Merg cu masina, imi incarc bagajoaiele grele in masina din fata casei, plec atunci cand vreau/cand am chef si cand are chef nevasta, si mergem noi frumos la niste plaje salbatice din Nordul litoralului, de unde nu se aude trenul.

Pentru ca nu vrei sa conduci 2-3 ore, si in loc sa muncesti (ca condusul e munca) ai prefera sa stai intr-un fotoliu confortabil, cu o cafea in mana, admirand peisajul?  Pentru ca nu vrei sa conduci 1 prin aglomeratia nenorocita pentru a ajunge la A2 si apoi prin Constanta? Iar daca ai treaba in sudul judetului, nu vrei sa mergi cu 5 km/h pe DN39?

Dat fiind ca vorbim de volume de pasageri, plajele alea "salbatice" efectiv nu conteaza - plajele alea salbatice sunt vizitate de extrem de putini calatori (prin definitie, ca de-aia sunt salbatice).


Quote from: etravel on June 23, 2018, 07:10:41 PM. In primul rand ca trenurile cele mai cautate de excursionistii de week-end la munte, printre care ma numar ocazional, R 3001 si IR 1631 au un numar insuficient de vagoane.

3001 are 6 vagoane etajate (compunerea din 2018):

1631 are 4 vagoane in timpul saptamanii si 5 sau 6 in weekend. Pentru sambata viitoare sunt peste 200 de bilete disponibile la vanzare.

Si eu pe Bucuresti - Brasov tren plin n-am vazut decat unul dupa mareata "reabilitare" - Softransul. Si acolo "reabilitarea" prin reconstructie a omorit traficul.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

#889
Quote from: frunzaverde on June 24, 2018, 12:09:37 AM
Pentru ca nu vrei sa conduci 2-3 ore, si in loc sa muncesti (ca condusul e munca) ai prefera sa stai intr-un fotoliu confortabil, cu o cafea in mana, admirand peisajul?  Pentru ca nu vrei sa conduci 1 prin aglomeratia nenorocita pentru a ajunge la A2 si apoi prin Constanta? Iar daca ai treaba in sudul judetului, nu vrei sa mergi cu 5 km/h pe DN39?
Sigur ca pana la un punct conducerea unei masini are dezavantajele enumerate mai sus. Ele exista si nu se pot contesta. Cand pui insa in balanta avantajele masinii (nu depinzi de orarul mijlocului de transport ci ti-l faci pe al tau, nu stai in nesiguranta de a nu mai gasi bilete din cauza miilor de studenti cu gratuitate si care fac naveta spre/dinspre litoral multumita ineptei idei de a li se da un numar nelimitat de calatorii, esti flexibil in alegerea traseului, etc, etc, etc) parca se estompeaza si fotoliul confortabil si mirosul cafelei si placerea admirarii peisajului.
Quote from: frunzaverde on June 24, 2018, 12:09:37 AM
3001 are 6 vagoane etajate (compunerea din 2018)
1631 are 4 vagoane in timpul saptamanii si 5 sau 6 in weekend. Pentru sambata viitoare sunt peste 200 de bilete disponibile la vanzare.
Ceea ce a filmat omul acolo e de fapt exceptia: 3001 pleaca in unele zile cu sase vagoane etajate deoarece in clipul respectiv sunt de fapt doua trenuri a cate trei vagoane. Convoiul ala se descompune la Brasov in doua trenuri de trei vagoane, R 3006 si R 3008. Cele sase vagoane sunt doar un artificiu temporar pentru a rezolva din congestie. Si crede-ma ca, pe vremea cand mai mergeam cu 3001, am prins frecvent, mai ales vara, trenuri de trei vagoane si chiar de doua. La intoarcere, atat 3006, 3008 cat si 3010 sunt cu maximum trei vagoane toate pline pline, si nu numai de studenti. 1534 are mai mult de trei, cam 8-9 dar sunt pline la maximum. Nu o singura data, automatul de bilete (care, apropo, ruleaza ceva Windows, parca XP sau 7- informatica ferioviara nu s-a priceput sa implementeze aplicatia aia in Linux pentru ca deh) m-a refuzat sub pretext ca se vandusera si toate locurile in picioare - care sunt cam 10% din capacitatea trenului, daca nu ma insel.

Propun ca unul din moderatori sa deplaseze schimbul de mesaje pe aria feroviara, aici suntem pe threadul unui aeroport.
Later edit: multumesc, Ionut.




tom_sawyer

#890
Quote from: gruiarew on June 21, 2018, 09:08:43 AM
Frumos, doar că nu merge cum trebuie. Sibiu-Margina îmi arată doar trenul direct nu și cel cu "escală" la Vințu sau Alba-Iulia. Se pare că au implementat și pe http://infofer.ro/ Păcat ca nu mai arată conexiunile ci doar variantele directe.

Le afiseaza si pe alea cu conexiune. Trebuie apasat "Afiseaza campuri avansate" si alegi acolo ce si cum.

Preturile vad ca nu le afiseaza corect.

frunzaverde

^
Infofer nu poate afisa reducerile comerciale interne CFR, pentru ca nu le are.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

Chestia e ca afiseaza preturi mai mici decat in realitate. De ex. Galati-Bucuresti ~35 lei in loc de 60 cat e real.

gruiarew

#893
@tom_sawyer

În momentul scrierii mesajului butoanele alea nu făceau nimic. Bine că le-au reparat. Mulțumesc pentru update.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

frunzaverde

#894
Quote from: etravel on June 24, 2018, 03:12:28 PM
nu stai in nesiguranta de a nu mai gasi bilete din cauza miilor de studenti cu gratuitate si care fac naveta spre/dinspre litoral multumita ineptei idei de a li se da un numar nelimitat de calatorii, esti flexibil in alegerea traseului, etc, etc, etc) parca se estompeaza si fotoliul confortabil si mirosul cafelei si placerea admirarii peisajului.

Argumentul asta, serios, chiar nu tine. Aud plangeri constante ca vai-studentii-n-sus, vai-studentii-n-jos.

Numarul de calatori cu trenul in 2017 fata de 2016 a crescut cu 7 (sapte) la suta. Fata de 2015 a crescut cu 3 (trei) la suta (2016 fata de 2015 a fost o scadere). Aproape toata cresterea a fost pe lung si foarte lung parcurs. Fata de 2009 traficul a scazut cu un sfert. Fata de 1995 a scazut cu vreo 80%. Parcul a scazut nesemnificativ din 2009 pana astazi, si cu vreo 50% din 1995 pana astazi.

Nu exista nici o avalansa studenteasca pe trenurile CFR... M-am uitat, de curiozitate pe platforma de bilete on-line la ce bilete sunt disponibile. Brasov - Bucuresti maine dimineata (cand ar trebui sa fie plin cu studenti care se intorc) sute de bilete disponibile. Bucuresti - Brasov vineri seara, sute de bilete disponibile. Bucuresti - Brasov sambata dimineata, iar sute de bilete disponibile (inclusiv la trenurile de care vorbim).

Experienta mea spune aceiasi chestie - am calatorit ultima oara cu CFR in a doua parte a lui decembrie, cand e varf de sarcina pentru mijloacele de transport. Am facut 6 (sase) drumuri Brasov - Bucuresti si vice-versa, la diverse ore. Nu am avut probleme sa obtin bilete de cu seara pentru dimineata, la clasa dorita, la trenul dorit. Da, incarcarea a fost peste 90%.

Asteptarile din ultimii ani sunt ca trenurile CFR sa fie goale. Sa ai propriul rand de scaune (de 4 sau de 8 ), de ce nu chiar propriul vagon... Si in anii trecuti experienta mea exact asta e - ca trenurile mergeau goale sau aproape goale (20-30% grad de incarcare pe Bucuresti - Brasov). Astazi nu mai e (chiar) asa.

Da, e posibil ca la trenul dorit de tine sa nu mai fie cu 20 de minute inainte de plecare decat locuri clasa I. Sau sa nu mai fie locuri deloc. Dar asta e o dovada de normalitate - caile ferate au nevoie de un grad de incarcare de 70+% ca sa fie sustenabile. Si asta inseamna ca pe cele mai populare frecvente vei avea pasageri care nu mai au loc, vei avea pasageri refuzati etc... Si nu doar cu CFR; am mers in picioare cu SBB (pe IR, o ora jumate), cu SJ (de muuuult prea multe ori, inclusiv saptamana trecuta), cu SNCF (era si jeg), cu DB, cu MAV...

Si da, e criza de vagoane, desi au revizuit in 2015-17 un lot destul de mare.  Acum baga in reparatii inca 4 loturi, practic tot parcul static pe care il au. Si se pregatesc sa primeasca vagoane noi prin ARF. Dar gradele de incarcare curente nu sunt anormale, ci fix invers...


Quote from: etravel on June 24, 2018, 03:12:28 PM
La intoarcere, atat 3006, 3008 cat si 3010 sunt cu maximum trei vagoane toate pline pline, si nu numai de studenti.

Deci 3001 (trenul de mers pe munte) se intoarce inapoi de la Brasov ca doua garnituri separate. Nu e un artificiu, ci o tehnica standard daca ai cereri asimetrice.

3006-le e un tren local care pleaca la 13:12 din Brasov si ajunge la 16:32 la Bucuresti - la orele astea (cand nu sunt nici navetisti, nici turisti) e normal sa fie mult mai scurt.
3008-ul e si el la un orar prost (o ora mai tarziu ca 3006), si e dublat de 1634 care e mai rapid si cu tarif identic (maine sunt 92 de locuri la 1634). Si de 16036 de la RegioTrans.
3010-le e extrem de lent (4 ore de la Brasov), si e dublat de 1746 si 1624, ambele muuult mai rapide.

Astea trei trenuri nu servesc aproape deloc celor care merg pe munte sau schiorilor (cine dracu pleaca la 17:10 din Predeal sau la 17:28 din Busteni, ca sa nu mai zic de 13:52). Deci bineinteles ca vor fi scurte, servind doar traficului local din miezul zilei.

Quote from: etravel on June 24, 2018, 03:12:28 PM
Linux vs. Windows

Majoritatea (la modul 80+%) din ATM-urile si terminalele de plata din industrie ruleaza o forma de Windows - Windows XP fiind in continuare cel mai comun sistem de operare pentru bancomate. De altfel, inca mai exista bancomate in uz ruland OS/2 Warp (am eu unul langa birou) - software si hardware din anii '90. Cota de piata a Linux pe piata respectiva e foarte mica (daca ai lucrat vreodata cu X stii exact de ce n-a prins pentru asemenea aplicatii). Pe urma, toata infrastructura (server-side si client-side) de bilete a CFR e construita in .NET. E absolut normal pentru o asemenea aplicatie sa ruleze Windows. O licenta de Windows Embedded e undeva intre 0 si 3$ pe masina. Windows 10 IoT e (in principiu) gratis.

Quote from: tom_sawyer on June 24, 2018, 05:29:19 PM
Chestia e ca afiseaza preturi mai mici decat in realitate. De ex. Galati-Bucuresti ~35 lei in loc de 60 cat e real.

Probabil inca lucreaza la el...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

#895
Quote from: frunzaverde on June 24, 2018, 06:36:48 PM
cine dracu pleaca la 17:10 din Predeal sau la 17:28 din Busteni, ca sa nu mai zic de 13:52
Sunt multi excursionisti care pleaca la 17:10 din Predeal sau 17:28 din Busteni, nu si subsemnatul, dar nu asta-i problema. Problema e capacitatea redusa de transport in anumite zile/perioade ale anului, care omoara cererea.

gruiarew

Quote from: frunzaverde on June 24, 2018, 06:36:48 PM

(cine dracu pleaca la 17:10 din Predeal sau la 17:28 din Busteni, ca sa nu mai zic de 13:52).


Probabil tot ăia ce pleacă din Sibiu spre Timișoara la 03:34 AM. Pe cuvânt că aș renunța total la mașină dacă ar fi ore normale de circulație. De exemplu ceva să plece la ora 19 sau chiar mai târziu, sau să ai conexiuni decente (2h de așteptare în Vințu, nu-i ok)
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

bogdymol

Viitorul transportului mondial incepe in Romania:

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

TibiV

Asta este adevarata "liberalizare a transportului feroviar".

Calea ferata pentru toti !
:cheers:

Mama proștilor este mereu gravidă... :)