News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

rizzuh

Quote from: TibiV on February 11, 2018, 11:52:00 PM
God knows...
Este orium destul de clar ca linia a fost proiectata pentru o viitoare "cale dubla"
(vezi postarea mea precedenta cu linkul catre imaginea pasajului peste DN39 din Tuzla...)

Tocmai de la postarea ta mi-a venit ideea sa verific traseul.

Quote from: dan tm on February 11, 2018, 11:53:33 PM
Sa luam la pas linia. Pe linie

:gj:

Quote from: Harry on February 12, 2018, 01:08:11 AM
Ok deci din filmare se vede ca se poate largi pe majoritatea portiunilor cu exceptia sectiunilor din zona eforie

In Eforie in general este loc destul. Sunt cateva cladiri de demolat (vezi link catre Maps la mine in postare), dar nimic deosebit.

Quote from: Harry on February 12, 2018, 01:08:11 AM
plus padurea Neptun, unde repet e o problema de mediu. Si nu, nu sunt ecologist. Spun doar care vor fi problemele. Padurea aia in realitate la fel ca rezervatia de dune de la Agigea n-au nicio valoare. Sunt niste neadevaruri privind valoarea lor care tot circula. Ambele "rezervatii" au fost facute artificial pentru a camufla niste instalatii militare de f mari dimensiuni. Cam asta se afla pe sub dune:

Daca se pot defrisa padurile virgine din munti, pe zeci de mii de hectare odata, ilegal, se poate defrisa un coridor de 5m pentru o linie de cale ferata, ce dracu.
Iar bunkerele alea se pot consolida sau demola, solutia exacta se stabileste la proiectare. Se putea si mai rau, sa fie tot traseul plin de bombe si mine din WW2, ca in Germania si Franta.

Quote from: Harry on February 12, 2018, 01:08:11 AM
Revenind la CF, ramane intrebarea daca se justifica financiar. Si nu tin partea dubistilor, din contra, din punctul meu de vedere transportul public privat urban si judetean nu ar trebui sa existe. Preferabil e un sistem gen MTA-urile americane. Pe de alta parte patronii firmelor de transport sunt persoane cu f f f multi bani si f influente, genul de oameni care daca se supara si isi umfla muschii  putin schima ministrii si secretari de stat.

Normal ca se justifica. Mai ales ca nu e nici cine stie ce cost, structurile mari au fost proiectate pentru o eventuala dublare, a fost lasat loc pe mare parte din traseu, etc.
Odata si odata trebuie pus interesul national peste interesul dubistilor. Cu actualii "conducatori" la butoane nu pare prea probabil, dar si timpul lor este limitat (mai ales ca se impusca singuri in picior).

Sorinus

Pentru Romania de azi e cam SF proiectul S-Bahn cu subteran la Constanta. Dar orasul se preteaza la linii naveta. Evident cea spre Mangalia. Trenul face 1h 20 minute acum. Duba face intre 40min si 1h. Deci trebuie redus timpul la maxim o ora sa fie competitiv. Catchment area e Mangalia + Limanu + Vama Veche + Neptun+ Tuzla+Eforiile=aprox 50-60mii locuitori.

Sunt unele portiuni unde mare lucru nu poate fi facut (gen intre Eforii). Dar Mangalia-Tuzla e aproape dreapta, iar trenul merge cu 70km/h doar pe pe la Olimp/Pescarus. In rest maxim 50. Adusa portiunea asta la 80km/h si ridicat unele restrictii in rest, ar barbierii 20minute macar.

Si mai bine se preteaza Constanta-Navodari (oras de cca 30mii loc). Pe drum avem zona industriala Traian (greu accesibila cu transportul in comun, mai ales daca esti din Navodari), avem intersectia cu Aurel Vlaicu (foarte aproape de zona comerciala mare), Ovidiu 10mii loc, Lumina cam tot atat. Linia e in place si trebuie doar RK. loc de Halte e peste tot, chiar au existat. Se poate aduce linia mai aproape de Ovidiu si Lumina si poate infiintate cate doua halte per localitate.


carutasul

Mai zic o dată, apropo de interesul dubiștilor: capitalismul ăsta are un talent de a armoniza dorințele cetățenilor cu interesele afaceriștilor: nu înțeleg de ce cei cu dubele nu ar putea să upgradeze la trenuri. E simplu, vând dubele și cumpără automotoare :)  E adevărat, sistemul actual cere concesionarea liniilor unui singur operator, dar cred că s-ar putea schimba...

rizzuh

Quote from: Sorinus on February 12, 2018, 10:48:18 AM
Sunt unele portiuni unde mare lucru nu poate fi facut (gen intre Eforii). Dar Mangalia-Tuzla e aproape dreapta, iar trenul merge cu 70km/h doar pe pe la Olimp/Pescarus. In rest maxim 50. Adusa portiunea asta la 80km/h si ridicat unele restrictii in rest, ar barbierii 20minute macar.

Este loc pentru dublare si in ambele Eforii, trebuie doar cateva cladiri demolate in Nord si Sud, imediat dupa gari. In rest a fost lasat loc pentru dublare intre DN39 si lac, podul peste DN39 este pentru linie dubla, etc. Probabil ca se poate pune 100 km/h limita pe sectiunile drepte, mai mult nu cred ca isi are rost - distanta nu este mare intre gari, asa ca nu ar fi timp pentru atinge viteza aia.

Puse automotoare electrice noi, initial paznic in fiecare vagon pentru "educatie", iar peste cativa ani o sa ne miram toti de ce dracu ne tot chinuiam cu dube de pasageri (adica faimoasele microbuze) sau pierdeam ore intregi in masini pe A2 sau in Eforie.

Ceva gen Leonardo Express din roma ar fi perfect (trebuie spatiu pentru bagaje):



Sorinus

Exproprieri, pod noua, linie noua pe malul lacului...da, sunt solutii de secolul 21 (de fapt de late 19th century), dar stim bine ca la noi cel mult o carpeala de calitate se poate face. Eu am gandit-o cu costuri si planificare minima.

dan tm

Cautind pe google despre padurea Comorova, am gasit doar smenuieli dar nu am gasit date ca ar fi rezervatie sau sit Natura 2000( cum e restul tarii unde e un tufis sau o balta).

Si in PUG-ul Mangaliei zona e data ca apartinind de zone verzi si parcuri protejate nicidecum padure.Asta din start inseamna alt regim al avizelor.Pe de o parte.

Pe de alta parte sa nu uitam ca ssi CFR Sa are intabulata o suprafata destul de generoasa(se vede pe portalul ANCPI) deci acolo ar putea defrisa si acuma ca si culoar de siguranta inseamna ca si pentru cale dubla ar fi loc.

http://mangalia.ro/wp-content/uploads/2017/08/3-REGLEMENTARI-07.06.17-3.2_914x1650.pdf

http://mangalia.ro/wp-content/uploads/2017/08/3-REGLEMENTARI-07.06.17-3.3_914x1650.pdf

O linie dubla chiar si cu o gituire simpla la Eforie ar fi benefica insa mai e si comoditatea oamenilor care prefera sa ii ia autobuzul din strada si sa stea in coloane de masini.


TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Dan027

Quote from: TibiV on February 14, 2018, 01:27:26 PM
Iti sta mintea ce se mai vinde pe OLX...
https://www.olx.ro/oferta/sina-de-tren-si-macaze-de-vanzare-ID7Mm5O.html#27eca35a9c
Hai sa punem de-o cale ferata ...

QuoteVand sina toate dimensiunile
Vand macaze
Vand material marunt cum ar fi buloane tirfoane eclise saibi
Vand schimbatori si de stanga si de dreapta
Vant traverse din beton armat si din lemn
Vand roti de tren.

gruiarew

N-ar fi interesant să-l întrebe cineva de unde le are? Nu de alta dar nu prea cresc macazuri pe balcon sau în spatele casei.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dan tm

E clar ca a lucrat toata viata cu sina de cale de vreme ce vinde ,,șăibi". :o

Ma gindesc ca a cumparat ceva uzina care a avut cai ferate uzinale si trebuie sa elibereze terenul.
Nu este ceva foarte complicat.

dr4qul4

@TibiV, nu sari si tu acum. Hai sa le acordam prezumtia de nevinovatie. " Magnetii" nu scot sina de zeci de metri. O taie bucatele.
probabil provin de la o fosta uzina din Timisoara, pe terenul careia s-au construit birouri (probabil unul din proiectele prezente chiar pe acest forum).

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

subway

Batem apa-n piua degeaba, nici nu merita sa ne pierdem vremea degeaba, atata timp cat CFR Calatori transporta zilnic in toata Tara Romaneasca mai putin de un sfert decat transporta MRexu in Bucuresti...sau poate nu stiati?

TibiV

Este o informatie binevenita, cred eu... ;)
Dar vezi ca mai exista si alti indicatori in afara de "pax/day".

De exemplu pax*km/day....

Indicator la care banuiesc (desi, recunosc, nu stiu cifrele exacte...) este greu sa combati CFR.
Nu poti sa compari 10.000 de calatori "Piata Sudului-Aurel Vlaicu" cu 100 de calatori "Bucuresti-Sighetu Marmatiei". Pur si simplu "cifrele nu iese"...
La un astfel de indicator "te face"praf si un "low-cost aerian" de mana a doua, si ajungi la concluzia ca ar trebui sa avem zboruri din 5 in 5 minute intre aerodromul Popesti-Leordeni (chiar a EXISTAT ;) ) si aerodromul Otopeni....

Hai sa nu comparam totusi mere cu banane....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Șeful CFR Călători, sfat pentru călătorii nemulțumiți: să ia taxiul sau microbuzul

Declaraţie şocantă a şefului CFR Călători, după ce compania pe care o conduce a anunţat că va anula zeci de trenuri de la 1 martie. Directorul companiei de stat le recomandă călătorilor... să ia taxiul sau microbuzul pentru a ajunge la destinaţie. Sindicaliştii se plâng că subfinanţarea CFR va duce la prăbuşirea companiei feroviare. Sute de oameni au pichetat astăzi Ministerul Transporturilor.



,,Vom fi nevoiţi să reducem măcar circulaţia acelor trenuri care sunt păguboase şi care pot fi înlocuite chiar cu taximetre sau microbuze în anumite zone. Nu avem încotro. În total sunt 47 de trenuri care sunt vizate", spune Iosif Szentes, director general CFR Călători.

Digi24

Harry

^^ App de furat de pe calea ferata.

Acum cativa ani cand mergeam la fotografiqat/filmat buncare si cazemate, vedea dealungul caii ferate hoti care furau din trenurile de marfa: carbune/uree si erau paziti de masini de la politiile locale si/sau firmele de paza....