News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

rizzuh

#360
Se vede ca n-au bani de mentenanta, pe Darste -> Timis, pe firul catre Bucuresti zdruncina ca naiba in curbe, iar sina nu este sudata, este prinsa in suruburi... n-ar fi asta o problema, daca n-ar fi indoita rau acolo unde se imbina. Dar mnoh, au reconstruit Chitila - Campina de la 0, nici macar pentru 160, dar iesirea din GdN se face cu 10-15 si din Brasov cu 15. Vai de noi...

@frunzaverde, stii cumva de ce Softrans este trasat cu 120 intre Chitila si Brazi? Mai mult nu a prins.
Si de ce dimineata se asteapa unul pe celalalt la Videle ca sa intre cuplate la acelasi peron in GdN? Fac economie de TUI pentru Videle - GdN? Nu prea are sens... ar pleca cuplate din Craiova, pt. ca tot in acelasi timp ajung oricum.

LE: Inca o intrebare, intre Campina si Predeal a fost reconstruita linia? Stalpii de electrificare sunt metalici ca pe restul liniilor noi, nu de beton.

nenea_hartia

^ Între Câmpina și Predeal linia a fost reconstruită de Porr. Din câte știu, singura curbă corectată de pe traseu a fost la Nistorești, între haltă și gara Breaza.

frunzaverde

Quote from: rizzuh on August 10, 2017, 02:51:47 PM
@frunzaverde, stii cumva de ce Softrans este trasat cu 120 intre Chitila si Brazi? Mai mult nu a prins.

E trasat cu 140. O fi fost prea cald, o fi asteptat dupa alt tren, nu stiu.

Quote from: rizzuh on August 10, 2017, 02:51:47 PM
Si de ce dimineata se asteapa unul pe celalalt la Videle ca sa intre cuplate la acelasi peron in GdN? Fac economie de TUI pentru Videle - GdN? Nu prea are sens... ar pleca cuplate din Craiova, pt. ca tot in acelasi timp ajung oricum.

Habar nu am de ce au doua trase intre Craiova si Videle, dar chestia asta e prinsa si in livret. Or avea nevoie de a doua trasa pentru altceva in viitor si au vrut sa aiba garantie ca o au?

In livret e exact asa cum spui tu : Pleaca doua trenuri din Craiova spre Bucuresti, la 15 minute distanta, ajunge primul la Videle, il asteapta pe al doilea, se cupleaza si pleaca impreuna spre Bucuresti.

Quote from: rizzuh on August 10, 2017, 02:51:47 PM
LE: Inca o intrebare, intre Campina si Predeal a fost reconstruita linia? Stalpii de electrificare sunt metalici ca pe restul liniilor noi, nu de beton.

Da, doar ca mizerabil. Proiect prost facut de CFR (cu serpuiri in teren la imbinari de planse), fara corectii semnificative de traseu (desi au mutat linia cu 2 metri mai la est pe vreo 7 km fata de amplasamentul vechi), fara nici un fel de imbunatatire de timp sau capacitate.

Predeal - Brasov e intr-o stare cat-de-cat rezonabila fata de multe alte linii (chiar si magistrale) din tara. Linia e partial sudata, are prinderi elastice (Pandrol), etc. etc.. Trece tonaj greu si nu e intretinuta cum trebuie, dar nu e complet cazuta. Sa vezi Lugoj - Timisoara in ce hal e...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

rizzuh

Quote from: frunzaverde on August 11, 2017, 12:04:32 AM
E trasat cu 140. O fi fost prea cald, o fi asteptat dupa alt tren, nu stiu.

Hmm, posibil sa fi avut restrictie din cauza caldurii. La asta nu m-am gandit.

Quote from: frunzaverde on August 11, 2017, 12:04:32 AM
Habar nu am de ce au doua trase intre Craiova si Videle, dar chestia asta e prinsa si in livret. Or avea nevoie de a doua trasa pentru altceva in viitor si au vrut sa aiba garantie ca o au?

In livret e exact asa cum spui tu : Pleaca doua trenuri din Craiova spre Bucuresti, la 15 minute distanta, ajunge primul la Videle, il asteapta pe al doilea, se cupleaza si pleaca impreuna spre Bucuresti.

Am intrebat odata pe seful de tren de ce fac asta si nu merg cu trenurile separat pana la Bucuresti. Raspunsul lui a fost nu le da voie CFR-ul. :o


Quote from: frunzaverde on August 11, 2017, 12:04:32 AM
Da, doar ca mizerabil. Proiect prost facut de CFR (cu serpuiri in teren la imbinari de planse) ...

Tampenia asta nu puteau sa o rezolve cand au instalat sinele si au vazut ca nu se aliniaza? In ambele cazuri (au fost poze pe forum) era o curba foarte aproape, nu puteai sa indulceasca putin curba cand au instalat sinele?

Off-topic, in livret, ce inseamna asterisk-urile din dreptul vitezelor (am vazut si cu unul si cu doua)?

Andi

Quote from: rizzuh on August 11, 2017, 09:34:05 AM
Am intrebat odata pe seful de tren de ce fac asta si nu merg cu trenurile separat pana la Bucuresti. Raspunsul lui a fost nu le da voie CFR-ul. :o

E vorba de lucrarile la podete de pe Videle-Chiajna, se considera sectie cu capacitate saturata. Probabil vor sa incaseze TUI in plus pe acea dublura de tren  :p

QuoteOff-topic, in livret, ce inseamna asterisk-urile din dreptul vitezelor (am vazut si cu unul si cu doua)?

* - Viteza maxima pe firul din stanga este mai mica decat pe firul normal
** - Viteza maxima pe firul din stanga este mai mare decat pe firul normal

frunzaverde

#365
Quote from: rizzuh on August 11, 2017, 09:34:05 AM
Am intrebat odata pe seful de tren de ce fac asta si nu merg cu trenurile separat pana la Bucuresti. Raspunsul lui a fost nu le da voie CFR-ul. :o

Asta inteleg (@Andi a explicat capacitatea saturata), dar de ce nu pleaca legate din Craiova? Ce sens are sa ai doua trase la 15 minute distanta intre Craiova si Videle, mai ales ca pleaca cu noaptea-n cap (e prea devreme pentru ipotetici navetisti si directia e gresita)?

Quote from: rizzuh on August 11, 2017, 09:34:05 AM
Tampenia asta nu puteau sa o rezolve cand au instalat sinele si au vazut ca nu se aliniaza? In ambele cazuri (au fost poze pe forum) era o curba foarte aproape, nu puteai sa indulceasca putin curba cand au instalat sinele?

PORR era la cutite si cu MT si cu CFR infrastructura; o indulcire a curbei trebuia reproiectata si apoi reconstruita, si CFR refuza orice fel de extensie, si de timp si de bani. Tot proiectul ala a fost o problema, de la un cap la altul; de asta a si durat 6 ani (mai mult decat durata constructiei originale), desi nu a fost vorba de lucrari mari de terasament, nu a fost vorba de excavari sau umpleri, nu a fost vorba de tunele sau de lucrari civile imense, etc. si cand un RK cu exact aceleasi rezultate, sau chiar o reconstructie mecanizata pe acelasi traseu nu avea de ce dura mai mult de 1-2 ani (mai ales ca podurile mari nu au fost reconstruite, doare reparate)...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

rizzuh

#366
Quote from: frunzaverde on August 11, 2017, 05:02:31 PM
Asta inteleg (@Andi a explicat capacitatea saturata), dar de ce nu pleaca legate din Craiova? Ce sens are sa ai doua trase la 15 minute distanta intre Craiova si Videle, mai ales ca pleaca cu noaptea-n cap (e prea devreme pentru ipotetici navetisti si directia e gresita)?

Data viitoare cand calatoresc cu ei o sa ii intreb de ce se mai complica cu doua trase si doua trenuri separate pana la Videle, daca tot in acelasi timp ajung la Bucuresti.

Quote from: frunzaverde on August 11, 2017, 05:02:31 PM
PORR era la cutite si cu MT si cu CFR infrastructura; o indulcire a curbei trebuia reproiectata si apoi reconstruita, si CFR refuza orice fel de extensie, si de timp si de bani.

Idioti. Asteapta pana la RK ca sa rezolve serpuirile? Oare RK-ul cand va fi, in 2050, cand daca vor avea bani pentru el?

Quote from: frunzaverde on August 11, 2017, 05:02:31 PM
Tot proiectul ala a fost o problema, de la un cap la altul; de asta a si durat 6 ani (mai mult decat durata constructiei originale), desi nu a fost vorba de lucrari mari de terasament, nu a fost vorba de excavari sau umpleri, nu a fost vorba de tunele sau de lucrari civile imense, etc. si cand un RK cu exact aceleasi rezultate, sau chiar o reconstructie mecanizata pe acelasi traseu nu avea de ce dura mai mult de 1-2 ani (mai ales ca podurile mari nu au fost reconstruite, doare reparate)...

Atunci de ce rahat au mai reconstruit? Viteza crescuta, nu; traseu corectat, nu; macar au marit tonajul? Parca asta era motivul pentru care au ridicat in slavi reconstructia CFR-istii.

Quote from: frunzaverde on August 11, 2017, 12:04:32 AM
Predeal - Brasov e intr-o stare cat-de-cat rezonabila fata de multe alte linii (chiar si magistrale) din tara. Linia e partial sudata, are prinderi elastice (Pandrol), etc. etc.. Trece tonaj greu si nu e intretinuta cum trebuie, dar nu e complet cazuta.

Care ar fi vitezele maxime pentru coborare / urcare daca sina ar fi intretinuta asa cum trebuie?

Quote from: frunzaverde on August 11, 2017, 12:04:32 AM
Sa vezi Lugoj - Timisoara in ce hal e...

Chiar sunt curios. Cu trenul spre Timisoare nu am mai fost de multi ani, mai la nord niciodata. Stiu ca spuneai la un moment dat ca pe Baia Mare - Satu Mare inca sunt semnale cu palete. Care sunt vitezele pe acolo? Dar pe alte linii / magistrale importante?

frunzaverde

#367
Quote from: rizzuh on August 16, 2017, 08:40:20 AM
Idioti. Asteapta pana la RK ca sa rezolve serpuirile? Oare RK-ul cand va fi, in 2050, cand daca vor avea bani pentru el?

Nu prea au ce face, nu in situatia la care CFR-ul este acum. Cele doua curbe trebuie complet redesenate, traseul reproiectat pe cateva sute de metri, si refacut tot ce-i acolo. Milioanele de euro care s-ar duce acolo pot fi folosite ca sa nu-ti cada de tot restul retelei, si cand ai de-ales intre ceva pe care totusi se poate circula si ceva pe care nu se mai poate circula...

Quote from: rizzuh on August 16, 2017, 08:40:20 AM
Atunci de ce rahat au mai reconstruit? Viteza crescuta, nu; traseu corectat, nu; macar au marit tonajul? Parca asta era motivul pentru care au ridicat in slavi reconstructia CFR-istii.

DEGEABA. Nu a crescut tonajul decat scriptic; CFR deja opera cu trenuri la 22.5 t pe axa inca din anii '70 cu dispensa, desi limita scriptica era cea din manualul OSJD (20). Romanii, polonezii si rusii erau, in blocul estic, specialistii la trenuri lungi si grele. Cresterea tonajului se putea face usor oricum; nu era nevoie de reconstructie totala.

Quote from: rizzuh on August 16, 2017, 08:40:20 AM
Care ar fi vitezele maxime pentru coborare / urcare daca sina ar fi intretinuta asa cum trebuie?

S-ar putea duce urcarea la aceiasi viteza cu coboarea si timpii s-ar putea reduce la 23-24 de minute pentru un tren direct Predeal - Brasov si 30 minute pentru un tren Regio. Astia au fost timpii dupa fiecare RK; se pot obtine cu minim de investitii si azi.

Quote from: frunzaverde on August 11, 2017, 12:04:32 AM
Chiar sunt curios. Cu trenul spre Timisoare nu am mai fost de multi ani, mai la nord niciodata. Stiu ca spuneai la un moment dat ca pe Baia Mare - Satu Mare inca sunt semnale cu palete. Care sunt vitezele pe acolo? Dar pe alte linii / magistrale importante?

Pentru toata reteaua primara din Romania (adica circulata de trenuri de rang 1,2 si 3, adica IC,ICN,IR,IRN) ai vitezele disponibile aici: http://www.openrailwaymap.org/
Sunt din livretul curent, si sunt puse de mine si @cristi5. Nu includ restrictiile si limitarile de viteza, care uneori pot reduce viteza chiar si pe 10-20 km.

Vitezele sunt cele curente; pe multe linii, inclusiv magistrale, vitezele au fost mult mai mari in trecut. De exemplu, Bucuresti - Craiova - Filiasi a fost de la mijlocul anilor '70 pana in 2006 cu 140 pe >90% din distanta. Azi mare parte e cu 100 km/h, si sunt zone cu 80. La fel, Caransebes - Timisoara a fost cu 120 tot drumul, azi e Lugoj - Timisoara cu 70.

Mare parte din Baia Mare - Satu Mare e cu 50 km/h viteza maxima.

Sistemele de semnalizare folosite le gasesti in Declaratia de Referinta a Retelei (DRR) aici : http://cfr.ro/files/ddr/Anexa%201c%20-%20Harta%20sisteme%20de%20circulatie%20si%20dotarea%20statiilor.pdf

Pentru a asista interpretarea - sisteme moderne de circulatie se gasesc pe liniile trasate cu albastru si in garile desenate cu stea rosie sau dreptunghi portocaliu sau dreptunghi mov. Liniile cu negru aflate pe magistrale ca si statiile cu triunghi verde sau cerculet albastru de pe magistrale sunt cele mai inapoiate fata de ce ar insemna un sistem modern. Liniile rosii sunt pentru linii secundare (in general infundate).

Pentru Bucuresti - Timisoara, poti vedea starea intregii linii aici :



(sunt doua episoare).

Lugoj - Timisoara e exfoliata vai-mama-ei, terasamentul colmatat si plin de buruieni, viteza maxima 70 km/h fata de 120 km/h proiectat (si operational in trecut). Se incearca o carpeala pentru 100 km/h.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Dan027

Pe Ploiesti-Adjud s-a mers cu mai mult de 80 inainte?

frunzaverde

#369
Quote from: Dan027 on August 16, 2017, 06:48:40 PM
Pe Ploiesti-Adjud s-a mers cu mai mult de 80 inainte?

120 km/h aproape cap-coada pana in 2005.

Ploiesti - Buzau :

58.3 km/h viteza comerciala in 1906,
90.0 km/h viteza comerciala in 1939,
82.5 km/h viteza comerciala in 1976,
88.1 km/h viteza comerciala in 1996,
60.0 km/h viteza comerciala in 2017.

CFR. La fel ca in 1906. Rusine MT, rusine CFR SA.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Neufunk

Care ar fi o traducere romaneasca pentru anti climbers? Se folosesc astfel de lucruri la noi?

TibiV

Quote from: frunzaverde on August 16, 2017, 07:55:38 PM
Quote from: Dan027 on August 16, 2017, 06:48:40 PM
Pe Ploiesti-Adjud s-a mers cu mai mult de 80 inainte?

120 km/h aproape cap-coada pana in 2005.

Las' c-o demolam si o reconstruim de la zero si pe asta.
Tot pentru 120 km/h, evident...  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

perfidus

Quote from: Neufunk on August 16, 2017, 07:58:53 PM
Care ar fi o traducere romaneasca pentru anti climbers? Se folosesc astfel de lucruri la noi?
Anti-cățărare. Se folosesc frecvent in sisteme de securitate.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

rizzuh

#373
Quote from: frunzaverde on August 16, 2017, 05:57:23 PM
Pentru toata reteaua primara din Romania (adica circulata de trenuri de rang 1,2 si 3, adica IC,IR,IRN) ai vitezele disponibile aici: http://www.openrailwaymap.org/
Sunt din livretul curent, si sunt puse de mine si @cristi5. Nu includ restrictiile si limitarile de viteza, care uneori pot reduce viteza chiar si pe 10-20 km.

Cu astea este belea la noi... asa nu pare foarte rau la prima vedere, cu unele exceptii (Baia Mare - Satu Mare), dar daca-s restrictii de 5-10-15-30, pana franeaza trenul, pana accelereaza... se pierde o gramadata de timp. Macar daca ar fi rare... yeah, right :lol:

Quote from: frunzaverde on August 16, 2017, 05:57:23 PM
Vitezele sunt cele curente; pe multe linii, inclusiv magistrale, vitezele au fost mult mai mari in trecut. De exemplu, Bucuresti - Craiova - Filiasi a fost de la mijlocul anilor '70 pana in 2006 cu 140 pe >90% din distanta. Azi mare parte e cu 100 km/h, si sunt zone cu 80. La fel, Caransebes - Timisoara a fost cu 120 tot drumul, azi e Lugoj - Timisoara cu 70.

Mare parte din Baia Mare - Satu Mare e cu 50 km/h viteza maxima.

Vai de pl noastra :(( Mai ales Baia Mare - Satu Mare, acolo e cel mai trist (e magistrala, nu Craiova - Calafat).

Quote from: frunzaverde on August 16, 2017, 05:57:23 PM
Pentru a asista interpretarea - sisteme moderne de circulatie se gasesc pe liniile trasate cu albastru si in garile desenate cu stea rosie sau dreptunghi portocaliu sau dreptunghi mov. Liniile cu negru aflate pe magistrale ca si statiile cu triunghi verde sau cerculet albastru de pe magistrale sunt cele mai inapoiate fata de ce ar insemna un sistem modern. Liniile rosii sunt pentru linii secundare (in general infundate).

1. Care-i diferenta intre circulatie centralizata si cale libera?
2. Semnalizarea semi-automata este cea mecanica cu palete?

<edit>
Din cate imi amintesc, tot din postarile tale de pe forum, circulatie centralizata = opreste in fiecare statie si ii da o hartie care spune ca are voie sa mearga pana la urmatoarea. Dar cum faci la IR, trebuie neaparat sa aiba oprire sau poate sa sara peste (si ii spune in ordin pana unde are voie sa mearga)?

Iar la cale libera, presupun ca este ceva de genul "da-i Gicule in gura pan' la Deda, ca nu-i nimeni pe linie". Desi e cam tot aia cu circulatie centralizata, daca presupun bine.
</edit>

Quote from: frunzaverde on August 16, 2017, 05:57:23 PM
Lugoj - Timisoara e exfoliata vai-mama-ei, terasamentul colmatat si plin de buruieni, viteza maxima 70 km/h fata de 120 km/h proiectat (si operational in trecut). Se incearca o carpeala pentru 100 km/h.

Dezastru :((

Andi

Quote from: rizzuh on August 16, 2017, 10:48:24 PM
Din cate imi amintesc, tot din postarile tale de pe forum, circulatie centralizata = opreste in fiecare statie si ii da o hartie care spune ca are voie sa mearga pana la urmatoarea. Dar cum faci la IR, trebuie neaparat sa aiba oprire sau poate sa sara peste (si ii spune in ordin pana unde are voie sa mearga)?

Iar la cale libera, presupun ca este ceva de genul "da-i Gicule in gura pan' la Deda, ca nu-i nimeni pe linie". Desi e cam tot aia cu circulatie centralizata, daca presupun bine.

E invers de fapt, la cale libera primesti ordin de circulatie sa mergi cu maxim 20 km/h peste macazele de iesire, sau pana la primul semnal de bloc, sau pana la urmatoarea statie. Daca in parcursul trenului Interregio exista probleme ce necesita inmanarea ordinului de circulatie, trenul poate fi oprit chiar daca nu are programata oprire in acea statie.