News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Neufunk

Sa faci o gara noua, mare, principala la aeroport este o tampenie. Aeroportul trebuie sa aiba o gara proprie, care sa dea din linia spre Urziceni catre Bucuresti si eventual catre Urziceni (dar cel mai important este sa dea catre Bucuresti).

Sa pui gara centrala in camp este o tampenie. Trenurile au un atu unic fata de avion, faptul ca te duc fix pana in buricul targului, iar Bucurestiul are parte de chestia asta cel putin partial.

TibiV

#331
Fata de "Gara Otopeni", ideea cu "Gara Centrala Piata Unirii" pare o idee practica, dezirabila si foarte usor de realizat... :lol:
(Desi pe langa "gara Otopeni" eu as mai avea doua "sugestii": gara Progresu ( ca e pe "coridor" spre bulgari/turci)  dar mai ales (favorita mea) gara Ploiesti Sud... Ce puii mei, bucurestenii nu isi pot misca posteriorul 60 km pana la gara ?!?!?!...
Va dati seama ce "dezvoltare imobiliara belea" se poate face de la actuala GdN pana la Chibrit ?!?!?....

L.E.
Ca sa zic ca raposatul "tribun"...
Asta a fost un "pamflet, luati-l ca atare ".... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Quote from: Dan027 on August 02, 2017, 12:21:09 AM
3. Nu toate vagoanele din componenta trenului pareau apte de 160 km/h.

Trenul avea vagoane etajate sau vagoane care aratau ca asta: http://transport-in-comun.ro/trenuri/vag-cal/20-49/50%2053%2020-49%20006-1-Cj-001.jpg ? Daca NU avea atunci vagoanele erau apte de 160 km/h.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Neufunk

#333
Este foarte adevarat ca se poate face dezvoltare adevarata. Tot complexul feroviar ar trebui sa dispara, si as prefera unul nou undeva dupa centura, intre Constanta si Ploiesti (prin complex ma refer la triaj, depouri, revizii, terminale, etc..). Daca bagi linia de la GdN pana in Chitila sub pamant poti schimba complet acea parte din Bucuresti. Ar merge un cartier cu locuinte sociale pentru tineri si cei care se muta din provincie. Are conexiuni bune la reteaua de transport, zona este decenta (ca totusi nu este Ferentari), nu este nici departe de Poli..

Sau frecam o autostrada urbana peste care sa te duca de pe A0 pana la GdN.

Dan027

Quote from: frunzaverde on August 02, 2017, 08:30:40 PM
Trenul avea vagoane etajate sau vagoane care aratau ca asta: http://transport-in-comun.ro/trenuri/vag-cal/20-49/50%2053%2020-49%20006-1-Cj-001.jpg ? Daca NU avea atunci vagoanele erau apte de 160 km/h.
Vagoane etajate nu avea, dar avea vagoane ca cel din imaginea pusa de tine... În total avea 14-15 vagoane (IR 1945).

Sorinus

Nu prea ai ce sa ingropi liniile la gara, ptr ca e M1/M4 si statia de metrou Basarab fix sub. Dar nici nu trebuie, de asta s-a facut Pasajul Basarab, sa traverseze liniile. Ce se poate ingropa este zona de dupa Halta Carpati, unde se pot lega cartierele Bucuresti Noi si Giulesti. E mai usor de lucrat p-acolo, nu-s asa multe utilitati. Ar fi cam 2-3 KM. Si pe acolo sunt mai putine linii, nu mai exista linia spre Cta care se desparte inainte de Carpati, deci costuri mult mai mici.

Neufunk

Da, si practic ingropi in camp, unde acum chiar este camp si teren cacalau. Eu propuneam sa ingropi acolo pentru a revitaliza zona aceea a orasului, pentru a reduce disconfortul locuitorilor si strict pentru spatiul bine plasat.

Nu m-ar deranja nici daca ar lasa doua sau trei linii, ingradite cu panouri fonoabsorbante de trei metrii inaltime. Plus curatarea zonei intre podul Grant si pasajul Basarab, unde este oficiul postei si cam curatarea orice pana in Chitila. Halele Grivita ar putea primi alta intrebuintare, cladirile de patrimoniu la fel si in rest taiat tot si facut ceva dupa un masterplan adevarat.

frunzaverde

#337
Quote from: Dan027 on August 03, 2017, 08:02:49 AM
Vagoane etajate nu avea, dar avea vagoane ca cel din imaginea pusa de tine... În total avea 14-15 vagoane (IR 1945).

1945 sigur nu merge cu mai mult de 140 pentru ca are vagoane cuseta (si probabil si dormitoare 71-31), si alea nu pot mai mult de-atat din constructie. Pe livret e trasat cu 140 intre Palas si Basarabi, Dorobantu si Saligny, Fetesti si Bucuresti Baneasa si Chitila si Brazi, 140 fiind viteza lui maxima.

Poti afla foarte usor viteza maxima a unui vagon de calatori. E o casuta patrata (tabla RIC) in care e scris un numar mare, in chenar alb. Aia e viteza maxima. Vezi in imaginea de mai jos:



La fel, e foarte usor sa vezi daca are aer conditionat sau nu - trebuie sa aiba un simbol cu fulg langa indicatorul de clasa:



Vreti explicatii si pentru restul lucrurilor scrise pe vagon, spuneti si vi le dau.

Chestiile astea se aplica in toata Europa (acolo unde se aplica regulamentele RIC adica). Vei vedea marcaje similare pe TGV, de exemplu.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

StefanD_

Ce inseamna Beem (inteleg ca B corespunde la clasa a 2-a)? Ce arata cifrele de deasupra numarului de locuri? Masa incarcat/gol?

frunzaverde

#339
Quote from: StefanD_ on August 03, 2017, 08:22:18 PM
Ce inseamna Beem (inteleg ca B corespunde la clasa a 2-a)?

E seria literala a vagonului. Fiecare model de vagon are o serie numerica si una literala; seria numerica e guvernata de UIC (uniunea internationala a cailor ferate) si se foloseste in inmatricularea vagonului (care e unica, ca la masini; seria aia lunga de cifre 50 53 ... de pe vagon identifica vagonul ala in toata lumea). Seria literala este, la vagoane de marfa, si ea reglementata de o conventie numita RIV. La calatori, e in principiu, la latitudinea autoritatilor din fiecare tara. Unele nici nu folosesc (SNCF de exemplu) serii literale.

Foarte multe tari, printre care si Romania, s-au inspirat din modelul german de numerotare - chestia e ca nu am gasit niciodata un document care sa descrie exact cum functioneaza la CFR. Literele mari sunt simple:

A = clasa I
B = clasa a II-a
C = clasa a III-a (istoric)
AB = vagon mixt clasa I+II (de obicei este jumatate - jumatate).
WL = vagon de dormit (wagon-lits).
WR = vagon restaurant
WIT = vagon de incalzire a trenurilor
Post = vagon postal

Astea se pot combina; intotdeauna seria incepe cu un W daca acesta exista (W vine de la wagon). Deci, vagon de dormit cu clasele 1 si 2 (si vagoanele de dormit au doua clase) iese WLAB. Dormitoarele clasa 1 sunt de obicei ori single ori cu doua paturi, clasa a 2-a patru paturi.

Cusetele primesc un c mic dupa clasa. Cusetele, in acceptiunea UIC, nu sunt vagoane de dormit (e o poveste istorica, cand administratiile feroviare operau vagoanele clasa si cusetele si companii separate, chiar si in Estul Europei, operau restaurantele si vagoanele de dormit). Sunt considerate vagoane de clasa convertibile pe timp de noapte in paturi. Deci, cusetele clasa 1 (4 paturi pe 2 niveluri) primesc clasificarea Ac, cusetele clasa a 2-a (6 paturi pe trei niveluri) primesc clasificare Bc, si cusetele mixte AcBc.

Apoi mai departe devine confuz. Din "reverse-engineering", ee pare ca urmeaza sistemul german din anii '60, indicand ca vagonul are incalzire electrica a trenului. m pare ca inseamna acelasi lucru ca la DB, adica lungime "vest-europeana", adica peste 24.5 m (si se foloseste pentru vagoane de 24.5m sau mai mici, 20-55 e Blee). Chestia e ca nu sunt folosite in vreun fel coerent. Vagoanele noi (nemodernizate de Grivita) pare ca pur si simplu primesc litera de clasa si o cifra. De exemplu AVA200-Corail 21-90 sunt B10.

Oricum, nimeni nu foloseste seriile literale in Romania (in alte parti e modul standard dupa care identifici un vagon, iar in Scandinavia, multe vagoane interne de pasageri au DOAR serie literala, si nu au inmatriculare UIC, cel putin nu vizibil). Toata lumea foloseste seriile UIC. Care functioneaza asa:

Sa luam exemplul vagonului : 50 53 22-96 019 4

Primele doua cifre (50) sunt codul de schimb (adica daca pot sau nu circula in afara Romaniei; asta e dictat in principal de modul de alimentare electric al vagonului, care difera intre tari):
50 = trafic exclusiv intern; poate fi ori climatizat ori neclimatizat
51 = trafic extern, neclimatizat
60 = vagon al administratiei
61 = trafic extern, climatizat
Mai sunt, dar astea sunt cele mai comune, si singurele care pot aparea in Romania

Cifrele 3 si 4 (53) este codul UIC de tara - 53 = Romania

Cifra 5 (2): clasa :
1 = clasa 1
2 = clasa a 2-a
3 = vagon clasele 1+2
4 = vagon cuseta clasa 1 sau 1+2
5 = vagon cuseta clasa 2
6 = vagon dormit clasa 1 sau 1+2 (UIC), neutilizat/rezervat (UE)
7 = vagon dormit clasa 1+2 sau 2
8 = vagon special. Aici intra vagoanele adaptate pentru dizabilitati (84), vagoanele restaurant (88), bar (89) etc.
9 = vagon de tip calatori neutilizabil pentru pasageri (vagon de incalzire a trenului, bagaj, posta, transport masini etc.).

Deci asta e un vagon de clasa a II-a.

Cifra 6 (2): numarul de compartimente standard UIC (adica, in principiu, numarul de ferestre):
Nu se aplica daca cifra 5 este 8 sau 9. In acel caz cifra 6 este scopul vagonului.

0 = 10 compartimente (UIC-Y sau OSJD-Y la clasa a 2-a si UIC-X la clasa 1)
1 = 11 compartimente (UIC-Z)
2 = 12 compartimente (UIC-X)
3,4 = vagoane istorice pe 3 sau 4 axe.
6 = vagon bi-etaj
8 = 8 compartimente
9 = 9 compartimente (UIC-Y si UIC-Z la clasa 1)

Cum acesta este un 22, este deci un vagon clasa a 2-a cu 12 compartimente standard. Deci un vagon standard UIC-X (ceea ce si este).

Cifra 7 si 8 (96): viteza maxima si tipul de incalzire electrica.
Cum exista mai multe sisteme electrice de alimentare (inclusiv tensiuni si frecvente diferite in catenara) si vagoanele sunt alimentate cu tensiuni diferite pentru incalzirea vagonului (si uneori cu aburi, in sistemele foarte vechi). In functie de ce standard(e) respecta, primesc o cifra. Nu e asa interesant, asa ca ma limitez la viteza:

00 - 29 : viteza maxima 120 km/h sau mai putin
30 - 69 : viteza maxima 140 km/h
70 - 89 : viteza maxima 160 km/h
90 - 99 : viteza maxima 200 km/h

96 = 200 km/h; la alimentare electrica nu corespunde standardului UIC (1000V~16 2/3Hz & 1500V~50Hz & 1500V=) sau standardului UE derivat (in care 96 nu exista), dar oricum e doar trafic intern asa ca "se-nvarte roata".

Cifrele 9,10 si 11 (019): numarul de serie. Deci e al 19-lea vagon 22-96 al CFR.

Cifra 12 : cod de control. E o formula care verifica corectitudinea seriei anterioare. Fiecare cifra din pozitiile impare e multiplicata cu doi; fiecare cfra din pozitiile pare e pastrata asa cum e. Toate cifrele rezultate se aduna (daca un produs are doua cifre, se aduna cifrele individuale, deci 8 * 2 = 16 => 1+6 = 7). Se aduna cifrele rezultate, se pastreaza cifra unitatilor si se scade din 10. Asta e codul de control.

Deci 50-53 22-96 019 inseamna (5*2=10=>1+0=1)+0+(5*2=10=>1+0=1)+3+(2*2=4)+2+(9*2=18=>1+8=9)+6+(0*2=0)+1+(9*2=18=>1+8=9) =  1+0+1+3+4+2+9+6+1+9 = 36. 10-6=4, deci codul de control este 4.

Quote from: StefanD_ on August 03, 2017, 08:22:18 PM
Ce arata cifrele de deasupra numarului de locuri? Masa incarcat/gol?

Stanga e tara (masa goala, doar rezervorul cu apa la 50%), dreapta e masa totala.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Redox

Foarte bune explicațiile, frunzaverde. Mulțumim!  :cheers:

StefanD_

Care este viteza maxima pentru stalpii de beton?

frunzaverde

Quote from: StefanD_ on August 06, 2017, 01:24:08 PM
Care este viteza maxima pentru stalpii de beton?

Modelul vechi CFR? Au fost folosiți la 140 km /h
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

StefanD_

Da, la ei ma refeream. Ai zis intr-un topic ca Bucuresti-Filiasi poate fi adus la 160 fara reconstructie, deci sa inteleg ca implica si schimbarea stalpilor de beton cu cei de metal ca pe M800/M300?